Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

+2
L!ND@
Annie24
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Annie24 za 18 jun 2011 - 2:51

Tijdens mijn zwangerschap hebben we gekozen voor de Mutsy 4Rider. Pastte in de auto, reed lekker en we waren verliefd op de kleur. Alleen....nu zien we dus eigenlijk pas de nadelen: het onderstel past wel in de auto, maar blijft erg groot als hij ingeklapt is en ook vrij zwaar om een aantal keer in en uit de auto te halen, ons zoontje is bijna te kleine voor de bak, maar de wandel wagen inzet is nog vééls te groot omdat hij niet zelfstandig kan zitten. Hij zit er dus bij als een zoutzak en glijdt helemaal onderuit.

Nu twijfel ik dus of we de Mutsy op marktplaats moeten doen en de maxi cosi mura 4 moeten aanschaffen. Het onderstel kan iig een stuk kleiner ingeklapt worden en ik heb het idee dat een kindje beter kan zitten door de 'voorgevormde' zitten. Denk ook dat mijn zoontje dan eerder in de wandelwagen inzet kan dan bij onze Mutsy nu het geval is.

Op marktplaats heb ik een mooie mc mura 4 uit 2010 onderstel met wandelwagen inzet en div accesoires zoals een boodschappenmand en regenhoes gezien voor 175 euro.

Wie kan me helpen mijn keuze te maken? En is de 175 euro voor de mc mura op marktplaats een beetje redelijke prijs?

Alvast bedankt meiden!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  L!ND@ za 18 jun 2011 - 3:48

Wij hebben 'm ook, maar wij hadden een kleine uk die met 8 maanden nog steeds in de bak paste....Maar wat me eigenlijk te binnen schoot: Je kunt de wandelwagen inzet, plat klappen zeg maar....Zodat je zoontje niet meteen rechtop komt te zitten. Misschien is dat een idee?
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 3:53

L!ND@ schreef:Wij hebben 'm ook, maar wij hadden een kleine uk die met 8 maanden nog steeds in de bak paste....Maar wat me eigenlijk te binnen schoot: Je kunt de wandelwagen inzet, plat klappen zeg maar....Zodat je zoontje niet meteen rechtop komt te zitten. Misschien is dat een idee?

Dat lijkt me sowieso een goed plan. Anders is het echt heel slecht voor de rug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Annie24 za 18 jun 2011 - 4:09

Dat is idd wel een idee, maar werkt dus niet. Er zit totaal geen model in de inzet, waardoor hij echt 'hangt' op het gedeelte wat tussen zijn benen zit. De inzet is nu ook nog te breed en het harnasje is te groot waardoor hij dus scheef gaat liggen en met zijn hoofd tegen de zijkant aanligt in een onmogelijke positie = brullen geblazen Rolling Eyes Daarom dacht ik ook aan de mc, omdat die een 'voorgevormd' stoeltje heeft.

Hij is ook niet overdreven groot hoor, maar als hij gestrekt ligt heeft hij aan de bovenkant nog ongeveer 4cm over. In de afgelopen 2 weken is hij 3,5cm gegroeid en 500gram aangekomen, dus als dat zo doorgaat hebben we dus een probleem over een paar weken Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Flip Fluitketel za 18 jun 2011 - 4:15

Wij hebben de MC Mura 4. De prijs is netjes...voor een nieuwe betaal je meer dan het dubbele. Onze dochter heeft tot 6.5maand in de reiswieg gelegen, maar doordat het in die periode best wel warm werd en ze toch er bijna niet meer inpastte zijn we overgestapt naar de wandelwageninzet. Hier zat ze eigenlijk gelijk goed in op de 2e stand (dan ligt ze bijna). J. is wel een paar maanden ouder dan Y. maar is volgens mij wel iets lichter en kleiner dan hem en zij past er prima in. Ze vindt het ook erg fijn om erin te liggen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Novalee za 18 jun 2011 - 4:45

Toch maar een andere wagen? Echt jammer dat hij zo tegenvalt!

€175,- Voor een Mura lijkt me een hele mooie prijs! Het onderstel is ook flink hoor (één van de grootste) dus ik weet niet of je wat dat betreft veel opschiet. Ik zou er denk ik wel een wagenbak bij zoeken (eventueel ook MP en dan een nieuw matrasje ofzo?). De wagenbak is iig wel erg groot, m'n nichtje heeft er lang genoeg in gepast en dat is echt een flink lange lummel smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Annie24 za 18 jun 2011 - 4:59

Novalee; Y. moet niet zo snel groeien, kleine dikzak, haha! Eerst was het meer bak dan Y. Maar tegenwoordig is het meer Y. en is er weinig meer van de bak over angel

We gaan a.s. woensdag denk ik maar even naar de Prenatal om met de MC te rijden en hem in te klappen enzo. Het adres van marktplaats is dichtbij ons vakantieadres over 2 weken, dus mochten we hem willen zou het wel goed uitkomen...
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Floor za 18 jun 2011 - 5:05

Wij hebben zelf gekeken voor de mutsy 4rider en de mc mura4. Uiteindelijk is het de mc geworden. Ik vond hem in de winkel wel makkelijk te bedienen, iets handiger dan de mutsy moet ik zeggen. Nu paste de mutsy uit eindelijk niet in mijn kofferbakje en de mc wel omdat die kleiner in de vouwen is.
Maar qua gewicht, omdat je schrijft dat je de mutsy zwaar vind, de mc is niet lichter volgens mij. (maar dat zou ik even terug moeten zoeken, ik heb het nog wel ergens op de pc staan, alle verschillen, maar ik moet nu echt eerst even eten want ik rammel van de honger)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 21:05

Wij hebben ook een maxi cosi mura 4 aangeschaft. Weliswaar 2ehands via Marktplaats. Maar eigenlijk nog nieuw. Hij is nog geen jaar oud, heel weinig gebruikt en er zit zelfs nog garantie op. Nou is ons kindje nog niet geboren, dus echte ervaringen heb ik niet. Maar tot nu toe ben ik er echt superblij mee. En hoor van andere ook alleen maar goede verhalen. En ook niet geheel onbelangrijk, hij pas in onze auto. We hebben niet een hele grote auto.

Overigens denk ik niet dat 175,- euro duur is voor een maxi cosi mura. Ik neem aan dat deze dan zonder reiswieg is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 21:14

Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt. Als jij niet tevreden bent moet je overstappen. Wij hebben een Mutsy 4 rider en ik moet eerlijk zeggen dat ik er totaal geen nadelen aan heb ondervonden. Met 5 maanden ´lag´ ie al in het zitgedeelte en dat ging echt meer dan prima. Toen ie eenmaal echt kon zitten vond ik de zitting juist heel fijn. Maar ja zo zie je maar hoe smaakgevoelig zo´n wagen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  SparklingEyes zo 19 jun 2011 - 21:15

Kun je de buggy zit van de mutsy niet in verschillende standen zetten?
Mijn mutsy (een slider, dat wel) kon ik plat leggen, dus dan kon N. er gewoon in liggen toen de wagen te klein werd.

't zijn zulke prijzige wagens dat ik 't persoonlijk eerst zou proberen... Wat betreft de grootte.. kunnen jullie wielen er niet af...?

Ik snap het dilemma hoor, dat absoluut. Ben nu ook best blij met de gewone buggy, maarspijt van m'n mutsy heb ik niet smile
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 7:07

Ik heb ook een Mutsy 4 rider en ik ondervind ook haast geen nadelen (behalve dan dat ie nog steeds lomp en zwaar is als je hem inklapt). Mijn zoontje pastte met 4 maanden al niet meer in de wagenbak en ligt sindsdien in de wandelwagen inzet. Heb hem direct helemaal plat gelegd, niks geen problemen mee gehad. De gordeltjes kun je zo strak of los maken als nodig is en als hij ligt, dan ligt ie ook echt plat, en niet half in zit zoals bij de wandelwagen inzet van bijv. de Bugaboo (van wat ik heb gezien), die je dan kantelt. Ja je moet voor jezelf de keus maken wat je het belangrijkst vind. Succes met je keuzes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura? Empty Re: Mutsy wegdoen voor Maxi Cosi Mura?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum