ik zoek: voor- en nagerecht
+6
TNMN
Fayebella
Monte
Mida4you
Zininzon
poppetje
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
ik zoek: voor- en nagerecht
Volgende week komen er gezellig wat mensen eten (ik heb dus nog tijd zat).
en nou wil ik als hoofgerecht maken:
Kip gevuld en ingesmeerd met pesto omwikkeld met (rauwe)ham, daarbij maak ik knoflook rozemarijn aardappeltjes en gepofte tomaat. en ik doe denk ik een salade.
Maar wat is hier nou een lekker voor en nagerecht bij?
en misschien nog wat groente?
Er zijn wel een paar eisen..
Geen asperges, broccolie, witlof geen vis en geen chocola
en nou wil ik als hoofgerecht maken:
Kip gevuld en ingesmeerd met pesto omwikkeld met (rauwe)ham, daarbij maak ik knoflook rozemarijn aardappeltjes en gepofte tomaat. en ik doe denk ik een salade.
Maar wat is hier nou een lekker voor en nagerecht bij?
en misschien nog wat groente?
Er zijn wel een paar eisen..
Geen asperges, broccolie, witlof geen vis en geen chocola
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10
Re: ik zoek: voor- en nagerecht
Ik zou er een saladebij maken met witte kool (misschien met ei en rozijnen?)
Vooraf zou ik een licht soepje doen (julienne of groenten) en na iets zoets, 2 sorten ijs met wat versiering ofzo
Vooraf zou ik een licht soepje doen (julienne of groenten) en na iets zoets, 2 sorten ijs met wat versiering ofzo
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben vorige week als voorgerecht een stukje geitenkaas omwikkeld in een plakje spek en dan even in de koekenpan, hmmm heerlijk.
En als nagerecht zou je eventueel meloen met een ijsbolletje kunnen nemen
En als nagerecht zou je eventueel meloen met een ijsbolletje kunnen nemen
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
http://www.ah.nl/recepten
Ik vind dit echt een geweldige site. Je kunt kiezen wat voor ingrediënten of wat voor stijl, of je kunt gewoon geen eisen stellen en alle afbeeldingen bekijken. Ik vind er altijd hele leuke en lekkere dingen tussen zitten.
Ik vind dit echt een geweldige site. Je kunt kiezen wat voor ingrediënten of wat voor stijl, of je kunt gewoon geen eisen stellen en alle afbeeldingen bekijken. Ik vind er altijd hele leuke en lekkere dingen tussen zitten.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Als voorgerecht kun je ook een knoflookcrostini maken met champignons en dan gegratineerd met kaas.
Nagerechten, ben ik zooooo slecht in. Ik kom nooit verder dan ijs met aardbeien of iets van monatoetjes....
Nagerechten, ben ik zooooo slecht in. Ik kom nooit verder dan ijs met aardbeien of iets van monatoetjes....
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Geitenkaas gewikkeld in flinterdunne pastry en dan honing er overheen ge-'drizzled' Heerlijk!
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Bedankt voor de ideeën!, er zit nog niet echt iets bij..
(we zijn ''maar'' met z'n 4en, maar die lust dit niet en die lust dat niet. dus het is erg moeilijk!)
maar ik ga wel even verder zoeken op AH.
(we zijn ''maar'' met z'n 4en, maar die lust dit niet en die lust dat niet. dus het is erg moeilijk!)
maar ik ga wel even verder zoeken op AH.
poppetje- Fluisteraar
Misschien is carpaccio wat? Als dat een beetje saai is kun je er ook een pakketje van maken.
Ingrediënten van Pakketje carpaccio
• 2 ons carpaccio
• 1 zak rucola
• 2 eetlepels geraspte oude kaas
• 0,5 rode ui
• 1 eetlepel honing
• 2 limoenen
• 1 eetlepel bieslook
• 8 cherrytomaatjes
• 8 schijfjes komkommer
Bereidingswijze van Pakketje carpaccio
Snipper de rode ui. Hak de rucola fijn en meng het met de geraspte kaas en rode ui. Pers 1 limoen uit en meng het sap met de honing tot een dressing. Snijd 1 limoen in dunne partjes voor garnering. Meng het slamengsel met de dressing. Leg de carpaccio dakpansgewijs in een ijslepel en laat de plakjes overhangen. Vul de lepel met het slamengsel en vouw de carpaccio eroverheen. Keer het bolletje op een bord en maak zo 8 bolletjes. Leg op 4 bordjes elk 2 pakketjes carpaccio. Snijd de cherrytomaatjes door midden en garneer het gerecht met de tomaatjes, komkommerschijfjes, limoenpartjes en bieslook.
Volgens mij had ik toen dit recept gebruikt alleen een beetje een eigen draai eraan gegeven. We maken ook wel eens kipcocktail.
Kipcocktail (voorgerecht)
(4 personen)
Ingredienten:
250 gram kipfilet
1 blikje mandarijnen (verse kan ook)
50 gram walnoten
¼ liter mayonaise (of halvanaise)
scheutje slagroom
gehakte peterselie
zout en zwarte peper
Snij de kipfilet in hele kleine stukjes, en bak deze met wat zout en peper. Niet te hard, want de kip moet er nog wel een beetje wit uitzien. Zorg wel dat de kip goed gaar is. Doe ondertussen de mayonaise en room in een grote schaal. Laat de mandarijnen uitlekken en voeg deze ook toe. Breek de walnoten in wat kleinere stukjes en voeg ook dit toe. Doe een beetje peterselie en wat zout en peper erbij.Laat de kip even afkoelen en voeg dit ook toe aan het mengsel. Alles goed doorroeren en klaar!
Andere ideetjes nog:
- kipspiesje (2 stukjes gepaneerde kip, cherrytomaatje, stukje paprika, bolletje mozzarella, of net wat je lekker vindt)
- crostini's met diverse beleg, bv tomatensalsa, iets met parmaham, verder weet ik zo ff niet meer maar er is vast wel wat te vinden
- kleine stukjes wrap en dan 3 of 4 verschillende soorten\
Nagerechten ben ik niet zo goed in, want ik ben gek op chocolade dus ik doe daar altijd iets mee en ik las dat dat niet mocht. Maar misschien:
- apfelstrudel met vanillesaus
- vers fuit met slagroom
Ingrediënten van Pakketje carpaccio
• 2 ons carpaccio
• 1 zak rucola
• 2 eetlepels geraspte oude kaas
• 0,5 rode ui
• 1 eetlepel honing
• 2 limoenen
• 1 eetlepel bieslook
• 8 cherrytomaatjes
• 8 schijfjes komkommer
Bereidingswijze van Pakketje carpaccio
Snipper de rode ui. Hak de rucola fijn en meng het met de geraspte kaas en rode ui. Pers 1 limoen uit en meng het sap met de honing tot een dressing. Snijd 1 limoen in dunne partjes voor garnering. Meng het slamengsel met de dressing. Leg de carpaccio dakpansgewijs in een ijslepel en laat de plakjes overhangen. Vul de lepel met het slamengsel en vouw de carpaccio eroverheen. Keer het bolletje op een bord en maak zo 8 bolletjes. Leg op 4 bordjes elk 2 pakketjes carpaccio. Snijd de cherrytomaatjes door midden en garneer het gerecht met de tomaatjes, komkommerschijfjes, limoenpartjes en bieslook.
Volgens mij had ik toen dit recept gebruikt alleen een beetje een eigen draai eraan gegeven. We maken ook wel eens kipcocktail.
Kipcocktail (voorgerecht)
(4 personen)
Ingredienten:
250 gram kipfilet
1 blikje mandarijnen (verse kan ook)
50 gram walnoten
¼ liter mayonaise (of halvanaise)
scheutje slagroom
gehakte peterselie
zout en zwarte peper
Snij de kipfilet in hele kleine stukjes, en bak deze met wat zout en peper. Niet te hard, want de kip moet er nog wel een beetje wit uitzien. Zorg wel dat de kip goed gaar is. Doe ondertussen de mayonaise en room in een grote schaal. Laat de mandarijnen uitlekken en voeg deze ook toe. Breek de walnoten in wat kleinere stukjes en voeg ook dit toe. Doe een beetje peterselie en wat zout en peper erbij.Laat de kip even afkoelen en voeg dit ook toe aan het mengsel. Alles goed doorroeren en klaar!
Andere ideetjes nog:
- kipspiesje (2 stukjes gepaneerde kip, cherrytomaatje, stukje paprika, bolletje mozzarella, of net wat je lekker vindt)
- crostini's met diverse beleg, bv tomatensalsa, iets met parmaham, verder weet ik zo ff niet meer maar er is vast wel wat te vinden
- kleine stukjes wrap en dan 3 of 4 verschillende soorten\
Nagerechten ben ik niet zo goed in, want ik ben gek op chocolade dus ik doe daar altijd iets mee en ik las dat dat niet mocht. Maar misschien:
- apfelstrudel met vanillesaus
- vers fuit met slagroom
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Tsja, als je zegt dat het alleen geen asperges, broccoli, witlof, vis of chocola mag zijn, maar stiekem lusten jullie ook heel veel andere dingen niet is het ook lastig om met een goed gerech te komen he?!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Zininzon schreef:Tsja, als je zegt dat het alleen geen asperges, broccoli, witlof, vis of chocola mag zijn, maar stiekem lusten jullie ook heel veel andere dingen niet is het ook lastig om met een goed gerech te komen he?!
Nou sorry hoor...
Dit eten mijn gasten niet, en had er even niet aan gedacht dat ik sommige dingen ook niet lekker vind.
Zoals geitenkaas en carpaccio.
poppetje- Fluisteraar
Bedankt mizz_S
Ik denk dat het iets van die kipcocktail of spiesjes worden. of van die crostini's klinkt ook wel lekker..
poppetje- Fluisteraar
Graag gedaan! Misschien nog een tip: toen wij die kipspiesjes hadden gemaakt, hadden we dat geserveerd op een bedje van rucola, en het bord leuk opgemaakt met een plakje komkommer, half cherrytomaatje, paar olijfjes, dat soort dingen. De kipcocktail ziet er altijd wel leuk uit als je dat in zo'n hoog glas/coupe serveert met een blaadje sla eronder, maar op een bordje kan natuurlijk ook. Meestal doe ik daar dan nog een toastje of stukje stokbrood bij.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb hier ook ooit een lekker recept gekregen voor een nagerecht:
Nodig:
- eierkoeken (hoeveelheid is afhankelijk van de grootte)
- aardbeien/frambozen/kersen of welk fruit je maar lekker vind
- kwark (smaak kan afgestemd worden op het fruit dat je kiest)
- slagroom
- siroop
- long drink glazen met lange lepels
Snij de eierkoeken in blokjes en mix deze met een scheutje siroop, even laten intrekken. Fruit eventueel in stukjes snijden en voor elk glas één stuk heel houden. Dan ga je laagjes maken in het glas: eerst eierkoek, dan fruit, kwark erop en die drie laagjes nog een keer herhalen tot het glas vol is. Toef slagroom erop en dat ene stukje fruit. Klaar!
Nodig:
- slagroom
- siroop
Snij de eierkoeken in blokjes en mix deze met een scheutje siroop, even laten intrekken. Fruit eventueel in stukjes snijden en voor elk glas één stuk heel houden. Dan ga je laagjes maken in het glas: eerst eierkoek, dan fruit, kwark erop en die drie laagjes nog een keer herhalen tot het glas vol is. Toef slagroom erop en dat ene stukje fruit. Klaar!
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske schreef:Ik heb hier ook ooit een lekker recept gekregen voor een nagerecht:
Nodig:
- slagroom
- siroop
Dank je!! klinkt erg lekker...
Ik zie net op google dat het Trifle heet, alleen is dat met cake.
Maar ik denk dat ik dit ga maken, met verse aarbeien.
poppetje- Fluisteraar
Een heel simpel voorgerechtje (maar wel super lekker)
een stokbroodje insmeren met peso en vervolgens daar mozzerella opleggen en dan afbakken in de oven! Hmmmm
ook lekker om te serveren met een salade van zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en rucolasla erbiJ!
een stokbroodje insmeren met peso en vervolgens daar mozzerella opleggen en dan afbakken in de oven! Hmmmm
ook lekker om te serveren met een salade van zongedroogde tomaatjes, pijnboompitten en rucolasla erbiJ!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Voorgerechtjes:
Champignons gebakken in bierbeslag, geserveerd met knoflooksaus
Stokbroodje met knoflook/kruidenboter of tapenade
Meloen met ham erom heen
Soepje met crostini erbij
Nagerecht:
Tiramisu
Chocolademousse
Vers fruit/aardbeien met slagroom en saus(aarbei of choco)
Heb je hier iets aan??=)
Champignons gebakken in bierbeslag, geserveerd met knoflooksaus
Stokbroodje met knoflook/kruidenboter of tapenade
Meloen met ham erom heen
Soepje met crostini erbij
Nagerecht:
Tiramisu
Chocolademousse
Vers fruit/aardbeien met slagroom en saus(aarbei of choco)
Heb je hier iets aan??=)
Klompemeiske- Fluisteraar
- Aantal berichten : 28
Punten : 43
Soortgelijke onderwerpen
» Voor- en nagerecht kerstavond
» Ik zoek een tas met vak voor een fles!
» Ik zoek... (voor de creatievelingen)
» Ik zoek een jurkje voor een bruiloft
» ook ik zoek tips voor de tuin...
» Ik zoek een tas met vak voor een fles!
» Ik zoek... (voor de creatievelingen)
» Ik zoek een jurkje voor een bruiloft
» ook ik zoek tips voor de tuin...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: