Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.A.V. vlokkentest Babyboom

+7
blauwwitrood
Tania
Jazzlyn
Happydobby
Susan
Nana
Pien
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Jazzlyn do 16 jun 2011 - 2:28

@ susan, ik vond dat zelfs al kwetsend, want tja ik kan ook niet natuurlijk zwanger worden (en echt vlotte wil het ook niet). Moet je nagaan als je zo´n traject ingaat voor een gezond kind en iemand zegt dat tegen je Mad Dat zijn gewoon domme mensen.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Happydobby do 16 jun 2011 - 2:28

Fauve schreef:
Happydobby schreef:Ja ik zou er ook nooit aan meedoen, het lijkt ook wel dat elk stel wat meedoet iets bijzonders heeft.

Dat is toch ook niet zo raar? Ze pikken er juist de stellen uit die wat bijzonders hebben, anders is het niet zo'n boeiende televisie. Een programma waar elk stel zonder enig probleem zwanger wordt, dat is journalistiek gezien niet zo interessant.

Ja dat is zo, wie wil mij nou zien angel

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 2:29

Susan schreef:Dat vind ik altijd van die onzinopmerkingen, alsof de natuur een rationele persoon is die bewust goede of kwade bedoelingen heeft met mensen. De natuur zit over het algemeen prachtig en wonderbaarlijk in elkaar, maar is geen fabriek waar perfecte producten van een lopende band komen, af en toe is er dus iets met iemand aan de hand en gelukkig hebben we tegenwoordig onze methodes om te zorgen dat het a) voor die persoon leefbaar wordt en b) de kans kleiner wordt dat die persoon dit doorgeeft aan zijn of haar kinderen. Laten we daar in vredesnaam dankbaar om zijn, en als je dat niet bent omdat je toch vindt dat de natuur vrijelijk haar gang moet gaan, pas dat dan lekker toe op jezelf en laat je vooral niet behandelen als je ziek wordt, maar ga niet anderen die toch al in een kwetsbare positie zitten onnodig lastigvallen en kwetsen met je filosofieën over de wil van de natuur.

Heel mooi verwoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 2:35

Happydobby schreef:
Fauve schreef:
Happydobby schreef:Ja ik zou er ook nooit aan meedoen, het lijkt ook wel dat elk stel wat meedoet iets bijzonders heeft.

Dat is toch ook niet zo raar? Ze pikken er juist de stellen uit die wat bijzonders hebben, anders is het niet zo'n boeiende televisie. Een programma waar elk stel zonder enig probleem zwanger wordt, dat is journalistiek gezien niet zo interessant.

Ja dat is zo, wie wil mij nou zien angel

Ik wel hoor Wink Maar zo denkt een producent niet echt denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Tania do 16 jun 2011 - 2:46

Nou ik zou zelf niet snel kiezen voor afbreking van de zwangerschap bij een handicap maar als je zo zeker weet dat je binnen 2-3 jaar afscheid moet nemen van je kindje dan begrijp ik het wel. Man, ik heb echt tranen met tuiten zitten huilen. Zo'n lief ventje wat ze hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Pien do 16 jun 2011 - 2:58

Jazzlyn schreef:
Susan schreef:
James schreef:Tja...daar zullen zij hun redenen voor hebben.. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn om daarover te oordelen.

Maar Pien, was jouw man ook niet drager van een spierziekte? Maar niet zo'n ernstige vorm als dit begrijp ik dan?

Hier ben ik het ook helemaal mee eens trouwens.

Inderdaad. Pien je hebt altijd een zeer sterke mening. Nu is dat natuurlijk niet verkeerd (heb ikzelf ook), maar je moet wel oppassen dat je niet te snel conclusies gaat trekken.
ow wacht eens even... ik veroordeel helemaal niemand... het bleef aan me knagen en daarom heb ik hier het balletje eens opgegooid om te horen hoe jullie erover denken!! ik heb juist heel veel respect voor die mensen, ik gun ze het allerbeste, echt waar!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 3:11

Happydobby schreef:Ik vind juist het verhaal van Annemieke en Guido heel bijzonder, nou kunnen ze volgens mij toch niet zwanger raken zonder icsi/ivf vanwege zijn zaad. Dan kan je idd gelijk pgb ondergaan.
Wat ik me wel afvroeg, waarom doen ze die behandeling in Belgie.

Ik denk omdat daar kortere wachttijden zijn. In NL zijn er maar beperkte plekken per jaar. Toevallig zijn er nu net weer 30 nieuwe pogingplekken bij gekomen voor dit jaar, maar was dit niet zo geweest dan hadden mensen die nú een poging hadden welke was mislukt dit jaar geen kans meer op een nieuwe poging. In Belgie zijn er veel meer mogelijkheden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Pien do 16 jun 2011 - 3:11

James schreef:Maar Pien, was jouw man ook niet drager van een spierziekte? Maar niet zo'n ernstige vorm als dit begrijp ik dan?
mijn man is idd drager van een spierziekte, gelukkig een veel minder ernstige vorm. kijk naar dat jongetje van Babyboom, ze weten niet eens of hij 3 gaat worden, mijn man is inmiddels al 29! Daarnaast is hij een hele goede patient zeg maar, niemand had ooit verwacht bijv dat hij fulltime zou kunnen werken, wat hij toch 8 jaar heeft gedaan. Hoe zijn prognose verder is is onbekend, hij kan binnen nu en een jaar in een rolstoel komen maar ook op zn vijftigste of nog later. Doordat hij goed kan leven met de ziekte doet hij ook veel om een goede conditie te houden en hij staat natuurlijk goed onder controle.

In oktober zijn wij ivm de kinderwens ook bij een klinisch genetica geweest en die vertelde ook dat de afwijking "niet ernstig" genoeg was om ivf of iets dergelijks aan te raden.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 3:13

Susan schreef:Dat vind ik altijd van die onzinopmerkingen, alsof de natuur een rationele persoon is die bewust goede of kwade bedoelingen heeft met mensen. De natuur zit over het algemeen prachtig en wonderbaarlijk in elkaar, maar is geen fabriek waar perfecte producten van een lopende band komen, af en toe is er dus iets met iemand aan de hand en gelukkig hebben we tegenwoordig onze methodes om te zorgen dat het a) voor die persoon leefbaar wordt en b) de kans kleiner wordt dat die persoon dit doorgeeft aan zijn of haar kinderen. Laten we daar in vredesnaam dankbaar om zijn, en als je dat niet bent omdat je toch vindt dat de natuur vrijelijk haar gang moet gaan, pas dat dan lekker toe op jezelf en laat je vooral niet behandelen als je ziek wordt, maar ga niet anderen die toch al in een kwetsbare positie zitten onnodig lastigvallen en kwetsen met je filosofieën over de wil van de natuur.

Vind ik ook. De mogelijkheden zijn er, dus laat ieder lekker zijn eigen keuze maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  blauwwitrood do 16 jun 2011 - 3:13

James schreef:
Happydobby schreef:Ik vind juist het verhaal van Annemieke en Guido heel bijzonder, nou kunnen ze volgens mij toch niet zwanger raken zonder icsi/ivf vanwege zijn zaad. Dan kan je idd gelijk pgb ondergaan.
Wat ik me wel afvroeg, waarom doen ze die behandeling in Belgie.

Ik denk omdat daar kortere wachttijden zijn. In NL zijn er maar beperkte plekken per jaar. Toevallig zijn er nu net weer 30 nieuwe pogingplekken bij gekomen voor dit jaar, maar was dit niet zo geweest dan hadden mensen die nú een poging hadden welke was mislukt dit jaar geen kans meer op een nieuwe poging. In Belgie zijn er veel meer mogelijkheden.

Omdat de combinatie TESE-ICSI-PGD in NL niet mogelijk is. Dit staat op hun weblog op de Babyboom-site.
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 3:14

Pien schreef:
James schreef:Maar Pien, was jouw man ook niet drager van een spierziekte? Maar niet zo'n ernstige vorm als dit begrijp ik dan?
mijn man is idd drager van een spierziekte, gelukkig een veel minder ernstige vorm. kijk naar dat jongetje van Babyboom, ze weten niet eens of hij 3 gaat worden, mijn man is inmiddels al 29! Daarnaast is hij een hele goede patient zeg maar, niemand had ooit verwacht bijv dat hij fulltime zou kunnen werken, wat hij toch 8 jaar heeft gedaan. Hoe zijn prognose verder is is onbekend, hij kan binnen nu en een jaar in een rolstoel komen maar ook op zn vijftigste of nog later. Doordat hij goed kan leven met de ziekte doet hij ook veel om een goede conditie te houden en hij staat natuurlijk goed onder controle.

In oktober zijn wij ivm de kinderwens ook bij een klinisch genetica geweest en die vertelde ook dat de afwijking "niet ernstig" genoeg was om ivf of iets dergelijks aan te raden.

Oké, maar als je wilde kon het dus wel? Want het verschilt namelijk per klinisch geneticus. Ik heb er meerdere gesproken en de 1 raadde het juist heel erg aan en de ander vond het niet ''niet zo nodig''.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 3:16

blauwwitrood schreef:
James schreef:
Happydobby schreef:Ik vind juist het verhaal van Annemieke en Guido heel bijzonder, nou kunnen ze volgens mij toch niet zwanger raken zonder icsi/ivf vanwege zijn zaad. Dan kan je idd gelijk pgb ondergaan.
Wat ik me wel afvroeg, waarom doen ze die behandeling in Belgie.

Ik denk omdat daar kortere wachttijden zijn. In NL zijn er maar beperkte plekken per jaar. Toevallig zijn er nu net weer 30 nieuwe pogingplekken bij gekomen voor dit jaar, maar was dit niet zo geweest dan hadden mensen die nú een poging hadden welke was mislukt dit jaar geen kans meer op een nieuwe poging. In Belgie zijn er veel meer mogelijkheden.

Omdat de combinatie TESE-ICSI-PGD in NL niet mogelijk is. Dit staat op hun weblog op de Babyboom-site.

Ah , vandaar. Eigenlijk is NL nog best wel beperkt als je naar de mogelijkheden van buurlanden kijkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Pien do 16 jun 2011 - 3:19

James schreef:
Pien schreef:
In oktober zijn wij ivm de kinderwens ook bij een klinisch genetica geweest en die vertelde ook dat de afwijking "niet ernstig" genoeg was om ivf of iets dergelijks aan te raden.

Oké, maar als je wilde kon het dus wel? Want het verschilt namelijk per klinisch geneticus. Ik heb er meerdere gesproken en de 1 raadde het juist heel erg aan en de ander vond het niet ''niet zo nodig''.
ik vroeg of er ook wel eens ivf werd toegepast bij mensen met een kindewens in combinatie met deze spierziekte, daarop antwoorde hij dat dat wel eens gebeurt maar in ons geval absoluut niet ter sprake kwam.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  blauwwitrood do 16 jun 2011 - 3:26

James schreef: Ah , vandaar. Eigenlijk is NL nog best wel beperkt als je naar de mogelijkheden van buurlanden kijkt.

Eigenlijk wel. In NL moet alles nog tigmaal onderzocht en bewezen worden voordat het hier toegepast wordt..
blauwwitrood
blauwwitrood
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 235
Punten : 321
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Merai do 16 jun 2011 - 7:35

James schreef:
Susan schreef:Dat vind ik altijd van die onzinopmerkingen, alsof de natuur een rationele persoon is die bewust goede of kwade bedoelingen heeft met mensen. De natuur zit over het algemeen prachtig en wonderbaarlijk in elkaar, maar is geen fabriek waar perfecte producten van een lopende band komen, af en toe is er dus iets met iemand aan de hand en gelukkig hebben we tegenwoordig onze methodes om te zorgen dat het a) voor die persoon leefbaar wordt en b) de kans kleiner wordt dat die persoon dit doorgeeft aan zijn of haar kinderen. Laten we daar in vredesnaam dankbaar om zijn, en als je dat niet bent omdat je toch vindt dat de natuur vrijelijk haar gang moet gaan, pas dat dan lekker toe op jezelf en laat je vooral niet behandelen als je ziek wordt, maar ga niet anderen die toch al in een kwetsbare positie zitten onnodig lastigvallen en kwetsen met je filosofieën over de wil van de natuur.

Vind ik ook. De mogelijkheden zijn er, dus laat ieder lekker zijn eigen keuze maken.

Heel erg mee eens! Ik heb het ook gezien en ik denk dat die keuze voor hen zelf al zwaar genoeg is zonder dat mensen die hun beweegredenen niet kennen er over oordelen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  studiebol do 16 jun 2011 - 7:57

Ik heb het net terug gekeken.

Ik denk dat welke keus ze ook maken het sowieso onmenselijk was.. als ze een ziek kindje hadden gehad dan weet je dat die overlijd. Wil je dat 2x mee maken? Ik weet het niet, ik ben blij dat ik niet in hun positie zit want ik weet echt niet wat ik gedaan had. Ik vind het knap dat zij van te voren(voor de uitslag) een beslissing hadden gemaakt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 8:35

Ik vind Annemiek en Guido echt zo'n leuk koppel, je gunt het zo erg! Ik vond het ook erg interessant om te zien hoe dat nou in zn werk ging.
Ook leuk dat ze "tienerouders" laten zien die er bewust voor kiezen en het goed voor elkaar hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Teddyaapje do 16 jun 2011 - 8:58

Pien schreef:Ik heb gisteravond net als vele andere van hier babyboom gekeken, vol verbazing, verdriet en tranen heb ik het verhaal gehoord van het kleine kereltje Lukas met de spierziekte SMA.

Toch kan het me niet loslaten, ik heb namelijk vol verbazing geluisterd naar het verhaal over de vlokkentest ivm hun, zoals ze zelf noemen, ongeboren vrucht. Ze vertelde dat als blijkt na de vlokkentest dat hun vrucht ook drager is van de spierziekte ze een abortus zouden laten plegen.

Ik weet niet wat ik ervan moet denken (voor zover wij als buitenstaander dat natuurlijk mogen en kunnen) maar iets in mij reageerde er heel verdrietig en verbaasd over. Want waarom kiezen voor deze manier als er ook IVF gedaan kan worden? Dat je zekerheid hebt wat betreft de ziekte en niet voor het punt komt te staan dat je abortus moet laten plegen...

Hoe denken jullie hierover? In het babyboom topic bij uitgaan en vrije tijd heb ik ook gereageerd, daar benoemde ik al hoe goed ik James nu begrijp, dat ze toch weer voor een IVF poging heeft gekozen, want wat lijkt het mij een onmenselijke keuze die je dan moet maken zeg....

Ik heb even geen tijd om alle reacties te lezen dus weet niet of het al gezegd is of waar een evt. discussie over gaat ondertussen, maar hoe ik het begreep was het stel van babyboom al zwanger van de 2e en kwamen ze er toen pas achter dat hun Lucas die ziekte had en zij beide drager bleken te zijn...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Susan do 16 jun 2011 - 9:27

Teddyaapje schreef:
Ik heb even geen tijd om alle reacties te lezen dus weet niet of het al gezegd is of waar een evt. discussie over gaat ondertussen, maar hoe ik het begreep was het stel van babyboom al zwanger van de 2e en kwamen ze er toen pas achter dat hun Lucas die ziekte had en zij beide drager bleken te zijn...

Ik dacht dat ze erachter kwamen toen hij 10 maanden was en dat hij nu anderhalf is, dus dat klopt volgens mij niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Diese do 16 jun 2011 - 9:52

Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:Dat vind ik altijd van die onzinopmerkingen, alsof de natuur een rationele persoon is die bewust goede of kwade bedoelingen heeft met mensen. De natuur zit over het algemeen prachtig en wonderbaarlijk in elkaar, maar is geen fabriek waar perfecte producten van een lopende band komen, af en toe is er dus iets met iemand aan de hand en gelukkig hebben we tegenwoordig onze methodes om te zorgen dat het a) voor die persoon leefbaar wordt en b) de kans kleiner wordt dat die persoon dit doorgeeft aan zijn of haar kinderen. Laten we daar in vredesnaam dankbaar om zijn, en als je dat niet bent omdat je toch vindt dat de natuur vrijelijk haar gang moet gaan, pas dat dan lekker toe op jezelf en laat je vooral niet behandelen als je ziek wordt, maar ga niet anderen die toch al in een kwetsbare positie zitten onnodig lastigvallen en kwetsen met je filosofieën over de wil van de natuur.

Heel mooi verwoord.

+1

Hier ook een PGD-kindje. Ben erg dankbaar dat wij deze mogelijkheid gekregen hebben. L. is echt ons wondertje, en ik trek me niets aan wat anderen ervan vinden. Wij staan 100% achter onze keuze. Maar toch...als je dan al die meningen (vooroordelen) hoort van bijvoorbeeld die andere babyboomstellen in dat tussenstukje...het raakt me dan toch als ze (zelf met een dikke buik op de bank zittend) zeggen dat het te ver gaat, ethisch niet verantwoord is of Gods wil is. Het kwetst me stiekem toch.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 9:55

Diese schreef:
Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:Dat vind ik altijd van die onzinopmerkingen, alsof de natuur een rationele persoon is die bewust goede of kwade bedoelingen heeft met mensen. De natuur zit over het algemeen prachtig en wonderbaarlijk in elkaar, maar is geen fabriek waar perfecte producten van een lopende band komen, af en toe is er dus iets met iemand aan de hand en gelukkig hebben we tegenwoordig onze methodes om te zorgen dat het a) voor die persoon leefbaar wordt en b) de kans kleiner wordt dat die persoon dit doorgeeft aan zijn of haar kinderen. Laten we daar in vredesnaam dankbaar om zijn, en als je dat niet bent omdat je toch vindt dat de natuur vrijelijk haar gang moet gaan, pas dat dan lekker toe op jezelf en laat je vooral niet behandelen als je ziek wordt, maar ga niet anderen die toch al in een kwetsbare positie zitten onnodig lastigvallen en kwetsen met je filosofieën over de wil van de natuur.

Heel mooi verwoord.

+1

Hier ook een PGD-kindje. Ben erg dankbaar dat wij deze mogelijkheid gekregen hebben. L. is echt ons wondertje, en ik trek me niets aan wat anderen ervan vinden. Wij staan 100% achter onze keuze. Maar toch...als je dan al die meningen (vooroordelen) hoort van bijvoorbeeld die andere babyboomstellen in dat tussenstukje...het raakt me dan toch als ze (zelf met een dikke buik op de bank zittend) zeggen dat het te ver gaat en ethisch niet verantwoord.

Dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind het ontzettend 'mooi' dat deze mogelijkheid bestaat. Daarnaast lijkt het mij een ontzettend zwaar traject om zo zwanger te worden, respect.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V. vlokkentest Babyboom - Pagina 2 Empty Re: N.A.V. vlokkentest Babyboom

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum