Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)

+8
sonly
Happydobby
Caramba
Sjaantje
Moonlight
Muppetje
blondje1313
SuperGrover
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie) Empty Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 6:53

Ik heb even advies nodig: ik ga dus maandag op vakantie, maar ik heb net een doorbraakbloeding gekregen. Of nou ja, het is maar een heel klein beetje. Maar ik heb dus nu een hels dilemma: Doorslikken en hopen dat het niet doorzet, of een stopweek houden en gedeeltelijk op vakantie ongesteld zijn. Stopweek een dag verkorten, heeft dat effect of helemaal niet?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie) Empty Re: Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)

Bericht  blondje1313 di 14 jun 2011 - 7:08

Stopweek een dag verkorten heeft volgens mij helemaal geen zin, daar word je menstruatie denk ik niet korter van.
Ik weet niet hoe lang je menstruatie normaal gesproken duurt, maar als je nu met de pil stopt kan het wel een paar dagen duren voordat het echt helemaal op gang komt
Hoe lang ga je op vakantie?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie) Empty Re: Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 7:12

Ik ga 10 dagen op vakantie.

Ja meestal is het toch zo dat op de dag dat je weer moet beginnen met een nieuwe strip, dat dan je menstruatie z.g.a. over is? Of klets ik nu in het niks? Ik zou echt vaker ongesteld moeten worden, ik weet hier helemaal niks van af!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje di 14 jun 2011 - 7:13

Ik zou het erop gokken en gewoon doorslikken.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 di 14 jun 2011 - 7:22

Je stopt meestal een week met de pil, normaal begint je menstruatie ongeveer 1 a 2 dagen na de laaste pil en met een menstruatielengte van ongeveer 5 dagen ben je er vanaf als je weer met de pil begint, maar volgens mij heeft dat niets met het beginnen te maken.
Ik zou denk ik gewoon doorslikken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 7:57

Ik zou de gok nemen en doorslikken, dan heb je nog een kans dat het stopt. Als je nu stopt weet je zeker dat je dan ongesteld bent.

Gast
Gast

Bericht  Moonlight di 14 jun 2011 - 8:36

Ik zou ook gewoon lekker doorslikken. Bij mij is, als ik er een heb, een doorbraakbloeding altijd wel weer na 2 dg over smile
Moonlight
Moonlight
Prater
Prater

Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Sjaantje di 14 jun 2011 - 8:47

Ik zou gewoon niet meer op vakantie gaan!

Nee zonder gein, ik denk dat ik zou doorslikken en erop hopen dat het zo weer weg is. Je slaat vaker de stopweek over, begrijp ik?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Caramba di 14 jun 2011 - 8:48

Een doorbraakbloeding duurt bij mij vaak maar 1 dag. Ik zou gewoon de pil door blijven slikken.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 8:53

Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 10:04

Gewoon doorslikken, ik heb in al die jaren pilgebruik maar 1 keer zo'n bloeding gehad en na 2 dagen was het over.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 10:35

Ik zou ook doorslikken in de hoop dat de bloeding stopt. Ongesteld zijn in je vakantie is echt niet prettig.

Gast
Gast

Bericht  sonly di 14 jun 2011 - 11:14

SuperGrover schreef:Ik ga 10 dagen op vakantie.

Ja meestal is het toch zo dat op de dag dat je weer moet beginnen met een nieuwe strip, dat dan je menstruatie z.g.a. over is? Of klets ik nu in het niks? Ik zou echt vaker ongesteld moeten worden, ik weet hier helemaal niks van af!

Ligt denk ik echt aan de persoon want ik heb dat niet. Als ik stop met de pil duurt het ongeveer 4/5 dagen voor ik ongesteld wordt en dan duurt het een week (zonder pil was het altijd 9 dagen, maar dat was voor het laatst toen ik 14 was, dus misschien dat dat wel veranderd is in 10 jaar). Maar de stopweek verkorten heeft bij mij iniedergeval geen zin. Ik zou gokken op doorslikken. Dan heb je er denk ik het minste last van.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 11:18

Jolee schreef:Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.
Dit is precies waar ik bang voor ben. En dan is voor mijn gevoel mijn hele vakantie verpest, terwijl ik, als ik nu stop, hooguit 2 dagen van mijn vakantie 'verpest'. De doorbraakbloeding is te weinig voor een tampon, maar inlegkruisjes daar kun je op vakantie niks mee met zwemmen.

Moeilijk!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 11:49

sonly schreef:
SuperGrover schreef:Ik ga 10 dagen op vakantie.

Ligt denk ik echt aan de persoon want ik heb dat niet. Als ik stop met de pil duurt het ongeveer 4/5 dagen voor ik ongesteld wordt en dan duurt het een week (zonder pil was het altijd 9 dagen, maar dat was voor het laatst toen ik 14 was, dus misschien dat dat wel veranderd is in 10 jaar). Maar de stopweek verkorten heeft bij mij iniedergeval geen zin. Ik zou gokken op doorslikken. Dan heb je er denk ik het minste last van.

+1

Hier ook altijd dinsdag laatste pil en dan rond zondag begint het. En houdt ook vaak ruim een week aan dan. Ik zou erop gokken. Sowieso ongesteld vs misschien ongesteld, ik zou het wel weten!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 11:51

SuperGrover schreef:
Jolee schreef:Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.
Dit is precies waar ik bang voor ben. En dan is voor mijn gevoel mijn hele vakantie verpest, terwijl ik, als ik nu stop, hooguit 2 dagen van mijn vakantie 'verpest'. De doorbraakbloeding is te weinig voor een tampon, maar inlegkruisjes daar kun je op vakantie niks mee met zwemmen.

Moeilijk!

Te weinig voor een tampon? Ook voor die silk touch voor lichte dagen variant?

Ik denk overigens dat je op dit scenario wel de minste kans hebt hoor.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 11:54

Edit, werkt niet op telefoon: tenzij dat de normale gang van zaken is bij doorbraakbloedingen bij jou.. Wink

Vind het zo raar, ik ben groot, zwaar, slik al jaren de minipil 75% van de tijd door en ik heb er nooit last van. Raar toch, hormonen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 11:57

Ik heb 1 keer een doorbraakbloeding van 3 weken gehad... Dus het lijkt me niet geheel ondenkbaar. Maar dat was niet met de Microgynon die ik nu slik, maar ik heb daarna nooit meer het risico genomen, en altijd een stopweek gehouden bij een doorbraakbloeding. En minitampons gebruik ik tijdens mijn normale menstruatie, dus nee, dat is zéker niet genoeg, dan mag ik hem wel een dag of 2 in houden.

Als ik stop, weet ik zeker dat ik ongeveer 2 van de 10 dagen ongesteld ben. Als ik doorslik, kan ik 0 van de 10 dagen ongesteld zijn, maar 10 van de 10 is ook denkbaar. Er is een vrij groot risico, tegenover zekerheid van 2 dagen ongesteld.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 12:00

Hmm, als je het eerder hebt gehad (en microgynon is redelijk lichte pil) dan zou ik ook voor zekerheid gaan ja . Hoewel ongesteld reizen wel kut is!

Maar zolang je die tampons gewoon in kunt brengen maakt 'te weinig' toch niet uit? Question
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 12:02

knip, sorry, ik hoop dat je het gelezen hebt.
Maar 2 dagen mag een tampon ook niet blijven zitten
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 12:08

Hmm, dat is naar inderdaad, nog een reden om het er in jouw geval niet op te gokken inderdaad..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 12:09

Ik heb een besluit genomen: ik stop. Dank je Antibes! Lol, ik typte Antibed, dat is een duidelijk teken dat ik naar bed moet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes di 14 jun 2011 - 12:11

Haha, trusten!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle di 21 jun 2011 - 0:42

Als jou was zou ik even de dokter om een andere pil vragen. Deze is (waarschijnlijk) te licht voor je.
Ik had vroeger ook de mycroginon en had regelmatig doorbraakbloedingen. Daarna heb ik de marvelon gekregen en geen last meer gehad.
Als ik het goed heb begrepen is een te lichte pil ook niet helemaal "veilig" en heb je (een kleine) kans op zwangerschap omdat hij niet goed genoeg zijn werk doet.

Succes en veel plezier op vakantie!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 3:24

Ik zou ook stoppen. Als je altijd al zo licht ongesteld bent, dan zou ik net als jij liever 2 dagen licht ongesteld zijn op vakantie dan de hele vakantie doorbraakbloedinkjes.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: