Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)
+8
sonly
Happydobby
Caramba
Sjaantje
Moonlight
Muppetje
blondje1313
SuperGrover
12 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)
Ik heb even advies nodig: ik ga dus maandag op vakantie, maar ik heb net een doorbraakbloeding gekregen. Of nou ja, het is maar een heel klein beetje. Maar ik heb dus nu een hels dilemma: Doorslikken en hopen dat het niet doorzet, of een stopweek houden en gedeeltelijk op vakantie ongesteld zijn. Stopweek een dag verkorten, heeft dat effect of helemaal niet?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Doorbraakbloeding (advies ivm vakantie)
Stopweek een dag verkorten heeft volgens mij helemaal geen zin, daar word je menstruatie denk ik niet korter van.
Ik weet niet hoe lang je menstruatie normaal gesproken duurt, maar als je nu met de pil stopt kan het wel een paar dagen duren voordat het echt helemaal op gang komt
Hoe lang ga je op vakantie?
Ik weet niet hoe lang je menstruatie normaal gesproken duurt, maar als je nu met de pil stopt kan het wel een paar dagen duren voordat het echt helemaal op gang komt
Hoe lang ga je op vakantie?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik ga 10 dagen op vakantie.
Ja meestal is het toch zo dat op de dag dat je weer moet beginnen met een nieuwe strip, dat dan je menstruatie z.g.a. over is? Of klets ik nu in het niks? Ik zou echt vaker ongesteld moeten worden, ik weet hier helemaal niks van af!
Ja meestal is het toch zo dat op de dag dat je weer moet beginnen met een nieuwe strip, dat dan je menstruatie z.g.a. over is? Of klets ik nu in het niks? Ik zou echt vaker ongesteld moeten worden, ik weet hier helemaal niks van af!
SuperGrover- Ratel
Ik zou het erop gokken en gewoon doorslikken.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Je stopt meestal een week met de pil, normaal begint je menstruatie ongeveer 1 a 2 dagen na de laaste pil en met een menstruatielengte van ongeveer 5 dagen ben je er vanaf als je weer met de pil begint, maar volgens mij heeft dat niets met het beginnen te maken.
Ik zou denk ik gewoon doorslikken.
Ik zou denk ik gewoon doorslikken.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou de gok nemen en doorslikken, dan heb je nog een kans dat het stopt. Als je nu stopt weet je zeker dat je dan ongesteld bent.
Gast- Gast
Ik zou ook gewoon lekker doorslikken. Bij mij is, als ik er een heb, een doorbraakbloeding altijd wel weer na 2 dg over
Moonlight- Prater
- Aantal berichten : 723
Punten : 818
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou gewoon niet meer op vakantie gaan!
Nee zonder gein, ik denk dat ik zou doorslikken en erop hopen dat het zo weer weg is. Je slaat vaker de stopweek over, begrijp ik?
Nee zonder gein, ik denk dat ik zou doorslikken en erop hopen dat het zo weer weg is. Je slaat vaker de stopweek over, begrijp ik?
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Een doorbraakbloeding duurt bij mij vaak maar 1 dag. Ik zou gewoon de pil door blijven slikken.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.
Gast- Gast
Gewoon doorslikken, ik heb in al die jaren pilgebruik maar 1 keer zo'n bloeding gehad en na 2 dagen was het over.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook doorslikken in de hoop dat de bloeding stopt. Ongesteld zijn in je vakantie is echt niet prettig.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Ik ga 10 dagen op vakantie.
Ligt denk ik echt aan de persoon want ik heb dat niet. Als ik stop met de pil duurt het ongeveer 4/5 dagen voor ik ongesteld wordt en dan duurt het een week (zonder pil was het altijd 9 dagen, maar dat was voor het laatst toen ik 14 was, dus misschien dat dat wel veranderd is in 10 jaar). Maar de stopweek verkorten heeft bij mij iniedergeval geen zin. Ik zou gokken op doorslikken. Dan heb je er denk ik het minste last van.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Dit is precies waar ik bang voor ben. En dan is voor mijn gevoel mijn hele vakantie verpest, terwijl ik, als ik nu stop, hooguit 2 dagen van mijn vakantie 'verpest'. De doorbraakbloeding is te weinig voor een tampon, maar inlegkruisjes daar kun je op vakantie niks mee met zwemmen.Jolee schreef:Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.
Moeilijk!
SuperGrover- Ratel
sonly schreef:SuperGrover schreef:Ik ga 10 dagen op vakantie.
Ligt denk ik echt aan de persoon want ik heb dat niet. Als ik stop met de pil duurt het ongeveer 4/5 dagen voor ik ongesteld wordt en dan duurt het een week (zonder pil was het altijd 9 dagen, maar dat was voor het laatst toen ik 14 was, dus misschien dat dat wel veranderd is in 10 jaar). Maar de stopweek verkorten heeft bij mij iniedergeval geen zin. Ik zou gokken op doorslikken. Dan heb je er denk ik het minste last van.
+1
Hier ook altijd dinsdag laatste pil en dan rond zondag begint het. En houdt ook vaak ruim een week aan dan. Ik zou erop gokken. Sowieso ongesteld vs misschien ongesteld, ik zou het wel weten!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
SuperGrover schreef:Dit is precies waar ik bang voor ben. En dan is voor mijn gevoel mijn hele vakantie verpest, terwijl ik, als ik nu stop, hooguit 2 dagen van mijn vakantie 'verpest'. De doorbraakbloeding is te weinig voor een tampon, maar inlegkruisjes daar kun je op vakantie niks mee met zwemmen.Jolee schreef:Ik heb een doorbraak bloeding van 4 weken gehad, nadat ik stug de pil bleef doorslikken. Nu toch maar gestopt en ongesteld en ik hoop dat het hierna over is. Ik ben dan niet op vakantie, maar ik zit wel 3 maanden in het buitenland en ik zwem hier ook redelijk veel. Het is wel te doen omdat een doorbraak bloeding niet zo heftig is. Dus met een tampon gaat dat prima. Ik denk dat het gokken is, want je weet niet hoelang de doorbraak bloeding blijft, maar ik weet ook niet of dat als je echt ongesteld word, de doorbraak bloeding daarna niet misschien terug komt. Ik zou gewoon doorslikken als ik jou was.
Moeilijk!
Te weinig voor een tampon? Ook voor die silk touch voor lichte dagen variant?
Ik denk overigens dat je op dit scenario wel de minste kans hebt hoor..
Antibes- Ratel
Edit, werkt niet op telefoon: tenzij dat de normale gang van zaken is bij doorbraakbloedingen bij jou..
Vind het zo raar, ik ben groot, zwaar, slik al jaren de minipil 75% van de tijd door en ik heb er nooit last van. Raar toch, hormonen!
Vind het zo raar, ik ben groot, zwaar, slik al jaren de minipil 75% van de tijd door en ik heb er nooit last van. Raar toch, hormonen!
Antibes- Ratel
Ik heb 1 keer een doorbraakbloeding van 3 weken gehad... Dus het lijkt me niet geheel ondenkbaar. Maar dat was niet met de Microgynon die ik nu slik, maar ik heb daarna nooit meer het risico genomen, en altijd een stopweek gehouden bij een doorbraakbloeding. En minitampons gebruik ik tijdens mijn normale menstruatie, dus nee, dat is zéker niet genoeg, dan mag ik hem wel een dag of 2 in houden.
Als ik stop, weet ik zeker dat ik ongeveer 2 van de 10 dagen ongesteld ben. Als ik doorslik, kan ik 0 van de 10 dagen ongesteld zijn, maar 10 van de 10 is ook denkbaar. Er is een vrij groot risico, tegenover zekerheid van 2 dagen ongesteld.
Als ik stop, weet ik zeker dat ik ongeveer 2 van de 10 dagen ongesteld ben. Als ik doorslik, kan ik 0 van de 10 dagen ongesteld zijn, maar 10 van de 10 is ook denkbaar. Er is een vrij groot risico, tegenover zekerheid van 2 dagen ongesteld.
SuperGrover- Ratel
Hmm, als je het eerder hebt gehad (en microgynon is redelijk lichte pil) dan zou ik ook voor zekerheid gaan ja . Hoewel ongesteld reizen wel kut is!
Maar zolang je die tampons gewoon in kunt brengen maakt 'te weinig' toch niet uit?
Maar zolang je die tampons gewoon in kunt brengen maakt 'te weinig' toch niet uit?
Antibes- Ratel
knip, sorry, ik hoop dat je het gelezen hebt.
Maar 2 dagen mag een tampon ook niet blijven zitten
Maar 2 dagen mag een tampon ook niet blijven zitten
SuperGrover- Ratel
Hmm, dat is naar inderdaad, nog een reden om het er in jouw geval niet op te gokken inderdaad..
Antibes- Ratel
Ik heb een besluit genomen: ik stop. Dank je Antibes! Lol, ik typte Antibed, dat is een duidelijk teken dat ik naar bed moet.
SuperGrover- Ratel
Haha, trusten!
Antibes- Ratel
Als jou was zou ik even de dokter om een andere pil vragen. Deze is (waarschijnlijk) te licht voor je.
Ik had vroeger ook de mycroginon en had regelmatig doorbraakbloedingen. Daarna heb ik de marvelon gekregen en geen last meer gehad.
Als ik het goed heb begrepen is een te lichte pil ook niet helemaal "veilig" en heb je (een kleine) kans op zwangerschap omdat hij niet goed genoeg zijn werk doet.
Succes en veel plezier op vakantie!
Ik had vroeger ook de mycroginon en had regelmatig doorbraakbloedingen. Daarna heb ik de marvelon gekregen en geen last meer gehad.
Als ik het goed heb begrepen is een te lichte pil ook niet helemaal "veilig" en heb je (een kleine) kans op zwangerschap omdat hij niet goed genoeg zijn werk doet.
Succes en veel plezier op vakantie!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ik zou ook stoppen. Als je altijd al zo licht ongesteld bent, dan zou ik net als jij liever 2 dagen licht ongesteld zijn op vakantie dan de hele vakantie doorbraakbloedinkjes.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Doorbraakbloeding
» Doorbraakbloeding
» Doorbraakbloeding, ook zonder pil?
» Doorbraakbloeding bij pil doorslikken
» Doorbraakbloeding
» Doorbraakbloeding
» Doorbraakbloeding, ook zonder pil?
» Doorbraakbloeding bij pil doorslikken