Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

5 plaatsers

Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 2:32

Wij zijn bezig met het bevestigen van rolgordijnen op onze slaapkamer. We hebben een groot raam (1.80 breed) dat niet open kan, waar we nu een rolgordijn op hebben.
Op de hoek rechts zit een klein raampje (ongeveer 70 cm) dat kan kiepen en open kan (zo'n greep die je naar beneden, halverwege of omhoog moet zetten...) waar ik een klein rolgordijntje voor had bedacht. Maarrrr, nu ik ermee bezig ben, kom ik erachter dat het rolgordijn niet aan het kozijn bóven het raampje kan, omdat het raam dan niet meer open kan. De oplossing zou zijn om het rolgordijntje te bevestigen op het raampje zelf, maar dan kan het raampje niet met helemaal open (want dan zit het rolgordijn-bevestigingsding tegen de zijkant van 't kozijn), wat ook niet ideaal is, voor als je je beddengoed enzo uit wilt hangen (je raam moet wel gewoon helemaal open kunnen... toch?)

Wie weet een goede oplossing? Question
(hoop dat de omschrijving een beetje duidelijk is...)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Paper Crown ma 13 jun 2011 - 2:34


Dit is zo klote, hebben wij ook gehad. Het is opgelost door het gewoon te plaatsen, en dan het raam wel te kiepen terwijl het rolgordijn open is.


Laatst aangepast door 2CKC2 op ma 13 jun 2011 - 2:52; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Prosecco ma 13 jun 2011 - 2:39

Ik zit ook met zo'n issue in m'n woonkamer, dus ik volg je topic even!
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 2:48

Maar bij ons kan hij dan dus ook niet kiepen dan...

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Raam

Zoals je ziet, als we 'm bovenaan bevestigen, kan 't raam überhaupt niet meer open...
links het grote rolgordijn, rechts het raampje... 't raampje is te hoog (of 't rolgordijn te laag)...

p.s. je hoeft de openingspost niet te quoten :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Paper Crown ma 13 jun 2011 - 2:53

Sorry, ik reageer dmv quote, heb het al weggehaald.

Mmm, heel lastig dit. Er is 1 mogelijkheid. en dat is beide rolgordijnen op de dag plaatsen ipv in de dag.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Error ma 13 jun 2011 - 3:45

Ik had het hier ook, zelfde dilemma. Heb nu het rolgordijn verder naar voren gehangen, over de gehele afstand. Het rolgordijn hangt dus niet vast aan het raam, maar een stukje ervoor. Het omvat verder wel gewoon het hele kozijn hoor.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 3:52

maar daar is geen ruimte, dat is maar 2 cm breed en nóg verder naar voren, zitten de gordijnen (die totaal geen licht tegenhouden, dus daarom rolgordijnen)... Cry
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Stoplicht ma 13 jun 2011 - 4:05

Bij de Praxis hebben ze rolgordijnen die je door middel van haken ophangt aan je raam zelf; dus zegmaar als je het raam kiept, zit het rolgordijn dmv 2 haken over de bovenste raamrand heen ( kozijnrand )...
Beetje vaag uitgelegd, hoop dus dat je het begrijpt maar ze staan regelmatig in het foldertje van de Praxis. Je raam kan op deze manier gewoon kiepen en open gaan doordat het aan het raam zelf vast zit en niet aan het kozijn rondom.

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:09

Wij hebben hetzelfde probleem gehad, wij kregen nieuwe kozijnen, en ja, toen paste het hier ook niet meer door de draai-kiep. Het rolgordijn hadden we dus al bij het oude kozijn, maar die hing er ook nog geen jaar toen, erg jammer.

Wij hebben het maar zo gelaten en hebben er gordijnen voor gedaan die we overdag wel gewoon los hebben. Verder hebben we er nu een rolluik voor, dus die gaat 's nachts ook naar beneden.


Mijn zus heeft idd ook van die rolgordijnen die op het kiepraam zelf zitten. Zitten van die ijzerdraadjes aan zodat de rolgordijnen gewoon blijven hangen als het raam op de kiepstand staat, het rolgordijn kan dan gewoon naar beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 5:32

Stoplicht schreef:Bij de Praxis hebben ze rolgordijnen die je door middel van haken ophangt aan je raam zelf; dus zegmaar als je het raam kiept, zit het rolgordijn dmv 2 haken over de bovenste raamrand heen ( kozijnrand )...
Beetje vaag uitgelegd, hoop dus dat je het begrijpt maar ze staan regelmatig in het foldertje van de Praxis. Je raam kan op deze manier gewoon kiepen en open gaan doordat het aan het raam zelf vast zit en niet aan het kozijn rondom.

Kan 't raam dan wel gewoon helemaal open (dus niet kiepstand, maar gewoon 'raam-open-zoals-een-raam-open-hoort-te-gaan)? Want dat is 't probleem bij deze rolgordijnen: het bevestigingsstuk is redelijk breed,diep (steekt dus best ver naar voren, kun je op de foto zien, daar steekt 't dus naar beneden), dus als je 't raam dan open wilt, komt ie redelijk snel tegen de zijkant van 't kozijn aan...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Stoplicht ma 13 jun 2011 - 5:58

Hoe ver dit rolgordijn komt weet ik niet; ik heb hem zelf nog niet hangen.
Wellicht even opmeten bij de praxis als er eentje in de buurt zit?


Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Jerry ma 13 jun 2011 - 6:44

die zit hier wel in de buurt ja smile Heb even op de website gekeken, denk dat ik gevonden heb wat je bedoelt:

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... 17607

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... 17629

Zoiets?

Weet je misschien ook wat dat kost? Wij hebben er eentje nodig van ongeveer 70 cm...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Stoplicht ma 13 jun 2011 - 6:48

Dat is inderdaad gelijk aan wat ik bedoel...
Wat het kost weet ik niet precies, maar ik heb toendertijd gekeken voor mijn raam en dat rolgordijn was niet duurder dan een alledaags rolgordijn..

Stoplicht
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 121
Punten : 172
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 6:52

Ik heb ze bij H. inderdad beide geplaatst zoals jij bij de eerste ook gedaan hebt.
Dan kan het raam inderdaad niet meer helemaal open maar ik heb er geen problemen mee.

Ik hang mijn beddengoed ook nooit buiten.
Heb dan het idee dat ik het lekker laat uitwaaien maar dat het wel tegen een smerige muur aan hangt :P
Ik was mijn beddengoed 1 tot 2 keer per week...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

rolgordijn op raam dat open moet kunnen... Empty Re: rolgordijn op raam dat open moet kunnen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum