Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat met witte bonen in tomatensaus?

+7
minoessepoes
loura
nijntje4
Tiana
Raindrop
nina
Zora
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 20:59

Ik heb onlangs in een actie witte bonen in tomatensaus gekocht. Van de week heb ik er een soort van chili con carne achtig iets mee gemaakt. Het was wel te eten, maar eigenlijk zoek ik nog een ander leuk gerecht hiermee! Aangezien ik met 1 potje 2 keer kook...

Lekkere ideeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:04

Geen ideetjes nee, ik lees even mee. Mijn kinderen zijn er dol op, ongeveer het enige waar ze meer dan een paar happen van eten, en normaal doe ik het gewoon bij gekookte aardappels, maar wie weet zijn er nog lekkere recepten.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op zo 12 jun 2011 - 21:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:06

Ik eet het ook gewoon zo bij aardappels en vlees Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:07

Ja dat zag ik ook al als een optie, alleen moet er iets spannenders zijn lijkt me!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=515092

Dit lijkt me ook wel wat, alleen niet haalbaar om vanavond te maken.. aangezien de winkels goed dicht zijn overal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Zora zo 12 jun 2011 - 21:20

Mijn vriend eet dit heeel graag dus soms krijg ik mezelf wel mee. Ik maak het altijd bij vissticks en rostirondjes uit de oven.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  nina zo 12 jun 2011 - 21:44

Met toast is ook wel lekker... mja niet echt een warme maaltijd..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:51

SunnyScience schreef:Ja dat zag ik ook al als een optie, alleen moet er iets spannenders zijn lijkt me!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=515092

Dit lijkt me ook wel wat, alleen niet haalbaar om vanavond te maken.. aangezien de winkels goed dicht zijn overal!
Ik heb dit recept een keer gemaakt en het is heel lekker! Ik vond alleen de Italiaanse kruiden te overheersend, dus daar zou ik er minder van in doen of gewoon wat gedroogde Italiaanse kruiden.

Ik eet witte bonen in tomatensaus los bij aardappels en vlees (omdat m'n vriend dat graag eet, ik ben er zelf niet dol op). Verder gebruik ik het in de chili con carne en soms maak ik er minestronesoep mee: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=148130&rq=minestrone+witte+bonen.

Voor meer recepten met witte bonen in tomatensaus kun je gewoon ff op de site van AH kijken. Daar staan heel veel recepten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:53

Het is niet echt in een gerecht te verwerken. Je moet het gewoon beetje los als groenten eten. Dus met vissticks en aardappeltjes bijvoorbeeld, dat vind ik lekker.
En natuurlijk bij een full English breakfast, met eieren, bacon, worstjes, hash browns, tomaat en champignons. Dan is het ook wel lekker.

Maar niet door de chili con carne doen hoor, dat lijkt me heel smerig en is 't niet voor bedoeld :P daar kan je beter kidney of chili beans voor gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 22:43

@Vergeet-me-niet, de hoeveelheid kruiden leek me ook nogal veel! Ik ga straks even de AH-to-Go checken voor tomatensaus & aardappelpurree en boter, de rest heb ik wel ongeveer in huis (verse worst in dit geval).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Raindrop zo 12 jun 2011 - 23:16

Ik ben echt dol op witte bonen in tomatensaus! Ik kan het elke dag eten haha.

Ik maak er meestal een salade bij, gekookte aardappeltjes of krieltjes oid, een gehaktbal of een ander stuk vlees en dan de witte bonen in tomatensaus.
En soms als ik niet weet welke groenten ik moet nemen bij bepaald vlees dan doe ik er ook nog weleens witte bonen in tomatensaus bij (ook omdat ik het zo lekker vind Laughing )
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Tiana zo 12 jun 2011 - 23:21

Ik lust geen witte bonen in tomatensaus, dus ik kan geen tips geven helaas :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  nijntje4 ma 13 jun 2011 - 0:10

Als ik het eet dan vaak met witte rijst erbij, heb je gelijk een sausje smile. En verder gewoon met vis of vlees erbij.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  loura ma 13 jun 2011 - 23:26

Gewoon helemaal niet eten :p Nee sorry ik vind het echt vies dus ik kan je geen tips geven smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  minoessepoes ma 13 jun 2011 - 23:34

Je zou ze natuurlijk in een ovenschaal kunnen doen, daarop plakjes gebakken verse worst bijvoorbeeld en daarna aardappelpuree met wat paneermeel en klontjes boter zodat je een mooi korstje krijgt.

Dat moet kunnen, maar verder van mijn kant ook weinig inspiratie ermee, ik vind het ook echt niet lekker.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 23:36

Ik vind t heeeeerlijk! Maar ik eet het veel te weinig, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:08

Wat met witte bonen in tomatensaus? 250427_231671683525459_100000478873700_996178_4081210_n

Het was heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Flippin' Bitch di 14 jun 2011 - 6:18

Met een slavink/braadworst en aardappels. Ook lekker: wat spekjes en ui bakken en dat door de witte bonen heen doen.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 6:26

Met aardappelpurre en gehaktbal met ui. Jummie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 0:29

Wij eten vaak "witte bonenschotel met tortillachips":
Benodigdheden 4 personen
2 el olijfolie
1 ui, gesnipper
300 gram rundergehakt
1 pot witte bonen in tomatensaus 680 gram
1 pot mais 180 gram
30 gram tortillachips (maar meer is ook lekker Wink)
50 gram geraspte belegen kaas

-verhit de olie in een braadpan en fruit de ui.
-voeg het gehakt toe en bak het rul.
-schep de witte bonen in tomatensaus en de mais erdoor en verwar, alles al omscheppend
-doe alles in een overschaal en verdeel de chips erover.
-bestrooi met de kaas en laat de kaas in een voorverwarmde oven smelten.

Echt lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  MissD wo 15 jun 2011 - 0:35

[quote="Snowflake"]Ik ben echt dol op witte bonen in tomatensaus! Ik kan het elke dag eten haha.

Ik maak er meestal een salade bij, gekookte aardappeltjes of krieltjes oid, een gehaktbal of een ander stuk vlees en dan de witte bonen in tomatensaus.
En soms als ik niet weet welke groenten ik moet nemen bij bepaald vlees dan doe ik er ook nog weleens witte bonen in tomatensaus bij (ook omdat ik het zo lekker vind Laughing )[/quote]

Haha dat doet mijn man ook ja. Die vind het zo lekker. 9 van de 10 keer dat ik hem eens vraag wat hij voor groente bij gekookte aardappelen wil, zegt hij altijd witte bonen in tomatensaus.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Inge wo 15 jun 2011 - 0:37

Heerlijk witte bonen in tomatensaus :-)
Helaas eet ik het bijna nooit meer (ivm afvallen)

Vroeger als ik met mijn oma naar een oom en tante ging vroegen ze altijd wat ik wilde eten en dat was standaard witte bonen in tomatensaus :-)

Ik at het gewoon altijd als groente bij de aardappels of rijst
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  TNMN wo 15 jun 2011 - 2:07

Iets mexicaans! Koude bonensalade of elke vorm van wrap met gehakt of kip en groenten + kruiden er doorheen. Mijn moeder maakt het vaak met aardappels en appelmoes.
Of op toast! Dat eten ze hier in de UK vaak als lunch, nog gezond ook schijnt.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Raindrop vr 17 jun 2011 - 21:59

[quote="MissD"]
Snowflake schreef:Ik ben echt dol op witte bonen in tomatensaus! Ik kan het elke dag eten haha.

Ik maak er meestal een salade bij, gekookte aardappeltjes of krieltjes oid, een gehaktbal of een ander stuk vlees en dan de witte bonen in tomatensaus.
En soms als ik niet weet welke groenten ik moet nemen bij bepaald vlees dan doe ik er ook nog weleens witte bonen in tomatensaus bij (ook omdat ik het zo lekker vind Laughing )[/quote]

Haha dat doet mijn man ook ja. Die vind het zo lekker. 9 van de 10 keer dat ik hem eens vraag wat hij voor groente bij gekookte aardappelen wil, zegt hij altijd witte bonen in tomatensaus.

Haha ik kan het ook elke dag eten. Ik heb het gister nog op trouwens haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat met witte bonen in tomatensaus? Empty Re: Wat met witte bonen in tomatensaus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum