Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtcafé 2011

+20
Lies
Bimbam
Zininzon
Qiara
Arwyn
Tullow
Tiana
ExpressoB
Try
Lady4
Jordana
Melisande
Laquisia
Nana
Zwoesj
Merai
silly-one
Kaboutertje
Sjaantje
Toet
24 plaatsers

Pagina 7 van 34 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 20 ... 34  Volgende

Ga naar beneden

Nachtcafé 2011 - Pagina 7 Empty Re: Nachtcafé 2011

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:26

Melisande schreef:
Merai schreef:

Een afstudeerstage voor mijn master Orthopedagogiek. Ik krijg allemaal hele positieve reacties op mijn brief/cv/etc. maar nergens hebben ze ruimte voor een stagiaire.

Ja ik heb het gelezen! Is het voor september? Je zou zeggen dat ze dan toch allemaal nieuwe stagiaires nodig hebben? Wel heel leuk orthopedagogiek volgens mij!

Ja het is voor september. Het probleem is dat de meeste universiteiten stageplekken voor hun studenten regelen. De UU doet dat niet, waardoor je een heel beperkt aanbod hebt vanuit de universiteit en wordt geacht om zelf verder te zoeken. Aangezien ik in A'dam woon zou ik graag iets (enigszins) hier in de buurt vinden maar alle geschikte instellingen hebben een contract lopen met de UvA. Hetzelfde geldt voor de andere grote steden met eigen universiteiten (R'dam, Leiden etc.) Heel erg frustrerend!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:26

Even iets anders:

Ik doe eigenlijk nooit de deur open als ik geen bezoek verwacht. Ik sta niet eens op als ik de bel hoor. Nu werd er gister gebeld en even later ging mijn telefoon (onbekend nummer), maar ik reageerde dus niet. Nu vind ik vandaag een lief briefje in mijn brievenbus van de gene die aan mijn deur stond. Nu baal ik best omdat ik verrast ben dat hij aan mijn deur stond en hem best graag weer eens had willen zien en spreken. Grr...

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:27

Geloof het of niet, Maple, maar volgens mij zitten hier allemaal mensen die op hun eigen manier om Jordana geven. Het is niet de bedoeling om haar verdrietig te maken, maar volgens mij zijn wij niet degene die dat doen. Volgens mij is daar iemand in haar nabije omgeving die een bord voor zijn hasses heeft en nodig een wake up call nodig heeft.

Gast
Gast

Bericht  Laquisia za 11 jun 2011 - 11:27

Maple schreef:Ik dnek dat het niet veel zin heeft om Jordana nu in te laten zien dat ze beter af is zonder haar vriend. Ze heeft het zwaar, zit al in tranen, en misschien vinden jullie oh zo hard dat jullie nu gelijk hebben... dit helpt haar nu niet. Niet nu. Ze voelt zich nu alleen, wie zijn jullie om haar nóg eenzamer te laten voelen dan ze zich nu al voelt?

Met die intentie zeg ik het absoluut niet. Ik denk dat ze het zelf ook wel beseft. Maar volgens mij ben je eenzamer in zo'n relatie dan wanneer je geen relatie hebt.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:28

Maple schreef:Ik dnek dat het niet veel zin heeft om Jordana nu in te laten zien dat ze beter af is zonder haar vriend. Ze heeft het zwaar, zit al in tranen, en misschien vinden jullie oh zo hard dat jullie nu gelijk hebben... dit helpt haar nu niet. Niet nu. Ze voelt zich nu alleen, wie zijn jullie om haar nóg eenzamer te laten voelen dan ze zich nu al voelt?

Eerlijk gezegd vind ik dit nogal een aanvallende reactie, zeker je laatste zin. Jordana weet (hopelijk) dat het goed bedoelt is wat hier gezegd wordt en ze is een volwassen vrouw, ze weet zelf ook hoe de situatie in elkaar zit. Die kunnen wij niet mooier voor haar praten maar we kunnen haar wel laten inzien dat haar gedachten over het feit dat het niet normaal is kloppen. Daar kan ze ook steun uit halen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:28

Smikkell schreef:Even iets anders:

Ik doe eigenlijk nooit de deur open als ik geen bezoek verwacht. Ik sta niet eens op als ik de bel hoor. Nu werd er gister gebeld en even later ging mijn telefoon (onbekend nummer), maar ik reageerde dus niet. Nu vind ik vandaag een lief briefje in mijn brievenbus van de gene die aan mijn deur stond. Nu baal ik best omdat ik verrast ben dat hij aan mijn deur stond en hem best graag weer eens had willen zien en spreken. Grr...

Wat een verrassing, ken ik hem?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:28

Zet Jordana weer op de negeermodus.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:29

Merai schreef:

Wat een verrassing, ken ik hem?
Nee..

Gast
Gast

Bericht  Melisande za 11 jun 2011 - 11:29

Jammer inderdaad! Neem je ook nooit op als je gebeld wordt door een onbekend nummer?
Melisande
Melisande
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 69

Bericht  Laquisia za 11 jun 2011 - 11:30

Oh, dat is balen Smikkell!
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:30

Melisande schreef:
Merai schreef:
_Leah_ schreef:Merai, het gaat niet zo goed. Ik heb een dikke grote dip. Maar daar klim ik wel weer uit.

Wat vervelend dat je geen stageplek kunt vinden. Waar zou je graag stage willen lopen?
En je avond samen met je vriend, klinkt erg romantisch. Wat leuk dat jullie beide muzikaal zijn.

Dat kan ik me heel goed voorstellen hug Natuurlijk ga je daar weer uit klimmen maar het is logisch dat je het nu zo voelt. Heb je wel een beetje afleiding de komende dagen?

Het allerliefste wil ik een stage waarbij ik contact met de kinderen én ouders heb, maar omdat ik op de uni zit kom je veel plekken tegen waar je alleen maar leiding geeft aan de mensen die met de kinderen werken.

Romantisch was het ook smile Hij zit nu nog lekker te pingelen!

Wat leuk dat jullie samen muziek maken! Zou je niet op een school stage willen lopen? Dan heb je in elk geval contact met de kinderen.

Het punt is dat ik ook leerkracht ben, in 2007 ben ik aan de pabo afgestudeerd. Ik heb dus al veel scholen van dichtbij gezien en zou zo graag ervaring opdoen op een andere plek. Daarnaast trekken de leerproblemen me het allerminst van alles wat ik op deze opleiding leer.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:30

Melisande schreef:

Jammer inderdaad! Neem je ook nooit op als je gebeld wordt door een onbekend nummer?
Verschillend. Meestal laat ik mijn voicemail dat opknappen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:30

Leah, ABE en Merai, jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar jullie kiezen wel ene beroerd moment uit om het te verkondigen. Niet om jullie aan te vallen of wat dan ook, maar ik geloof echt niet dat dit Jordana beter doet gaan voelen. Eerder alleen maar slechter.

Overigens is het de reactie van Smikkel waar ik het hardst over val. Bij de rest lees ik nog wel inlevingsvermogen, bij Smikkel niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:31

Helleuh.

Gast
Gast

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:32

_Leah_ schreef:
Merai schreef:
_Leah_ schreef:Merai, het gaat niet zo goed. Ik heb een dikke grote dip. Maar daar klim ik wel weer uit.

Wat vervelend dat je geen stageplek kunt vinden. Waar zou je graag stage willen lopen?
En je avond samen met je vriend, klinkt erg romantisch. Wat leuk dat jullie beide muzikaal zijn.

Dat kan ik me heel goed voorstellen hug Natuurlijk ga je daar weer uit klimmen maar het is logisch dat je het nu zo voelt. Heb je wel een beetje afleiding de komende dagen?

Ik heb morgen 2 feestjes en maandag is mijn moeder jarig. Dus de aankomende 2 dagen afleiding genoeg. smile

Het allerliefste wil ik een stage waarbij ik contact met de kinderen én ouders heb, maar omdat ik op de uni zit kom je veel plekken tegen waar je alleen maar leiding geeft aan de mensen die met de kinderen werken.
Ik heb niet heel erg veel verstand van orthopedagogiek. Maar het lijkt mij frustrerend dat er weinig stageplekken zijn in de functie die je graag wilt uitoefenen. Ik hoop dat je toch nog iets leuks kunt vinden.

I love you

Fijn dat je genoeg te doen hebt, in ieder geval wat minder tijd om je eenzaam te voelen!
Orthopedagogiek is opvoedkunde voor kinderen die problemen hebben, heel erg leuk!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:32

Maple schreef:Leah, ABE en Merai, jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar jullie kiezen wel ene beroerd moment uit om het te verkondigen. Niet om jullie aan te vallen of wat dan ook, maar ik geloof echt niet dat dit Jordana beter doet gaan voelen. Eerder alleen maar slechter.

Overigens is het de reactie van Smikkel waar ik het hardst over val. Bij de rest lees ik nog wel inlevingsvermogen, bij Smikkel niet.
Dat kan kloppen, en daarom reageer ik normaal nooit op de berichten van Jordana over haar relatie, omdat ik het gewoon echt niet snap en geen advies heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:33

Smikkell schreef:Zet Jordana weer op de negeermodus.
Jij bent echt misselijk.

Gast
Gast

Bericht  Melisande za 11 jun 2011 - 11:33

Merai schreef:
Melisande schreef:
Merai schreef:

Wat leuk dat jullie samen muziek maken! Zou je niet op een school stage willen lopen? Dan heb je in elk geval contact met de kinderen.

Het punt is dat ik ook leerkracht ben, in 2007 ben ik aan de pabo afgestudeerd. Ik heb dus al veel scholen van dichtbij gezien en zou zo graag ervaring opdoen op een andere plek. Daarnaast trekken de leerproblemen me het allerminst van alles wat ik op deze opleiding leer.

Ah ja dan kan ik het me voorstellen inderdaad! Ook lastig als je liever in Amsterdam wilt terwijl de universiteit plekken in de buurt van Utrecht heeft.
Melisande
Melisande
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 69

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:34

Maple schreef:Leah, ABE en Merai, jullie hebben ongetwijfeld gelijk, maar jullie kiezen wel ene beroerd moment uit om het te verkondigen. Niet om jullie aan te vallen of wat dan ook, maar ik geloof echt niet dat dit Jordana beter doet gaan voelen. Eerder alleen maar slechter.

Jordana kan zelf heel goed aangeven of ze ergens wel of niet over wil praten. Het is toch logisch dat er op ingegaan wordt wanneer zij aangeeft dat haar vriend zo beroerd reageert? Anyhow, ik vind het niet echt nodig om hier over te discussiëren, ik ga er vanuit dat Jordana weet hoe het bedoeld is.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:35

Maple schreef:
Jij bent echt misselijk.
Ja ik vind dit ook echt een misselijke opmerking. Ik heb even teruggelezen en Smikkell, ik zie weinig symphatie van jou. Dat jij zo hard in het leven staat prima, maar ik vind het bijzonder zinloos om dat anderen aan te praten.

Gast
Gast

Bericht  Merai za 11 jun 2011 - 11:35

Melisande schreef:
Merai schreef:
Melisande schreef:

Ah ja dan kan ik het me voorstellen inderdaad! Ook lastig als je liever in Amsterdam wilt terwijl de universiteit plekken in de buurt van Utrecht heeft.

Als ze daar een plek voor me hadden zou ik die ook graag aannemen hoor smile Maar er zijn gewoon te weinig plekken, mede door de bezuinigingen en de reorganisaties die daardoor plaatsvinden.

Edit: Ben jij nieuw hier of een oude bekende?

Laatst aangepast door Merai op za 11 jun 2011 - 11:35; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:35

Het helpt je niet als je alleen maar reacties krijgt die in je straatje passen. Ik neem aan dat je je verhaal hier ook (maanden lang) plaatst omdat je advies wilt, naast de steun. Ik heb het idee dat Jordana de situatie zelf niet meer helder ziet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 11:36

Storm schreef:
Maple schreef:
Jij bent echt misselijk.
Ja ik vind dit ook echt een misselijke opmerking. Ik heb even teruggelezen en Smikkell, ik zie weinig symphatie van jou. Dat jij zo hard in het leven staat prima, maar ik vind het bijzonder zinloos om dat anderen aan te praten.
Ik ben inderdaad harder dan Jordana. Daarom reageer ik normaal dus ook niet op haar berichten en dat ga ik nu dan maar weer doen.

Laatst aangepast door Smikkell op za 11 jun 2011 - 11:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Smikkell schreef:Het helpt je niet als je alleen maar reacties krijgt die in je straatje passen. Ik neem aan dat je je verhaal hier ook (maanden lang) plaatst omdat je advies wilt, naast de steun. Ik heb het idee dat Jordana de situatie zelf niet meer helder ziet.
En daar helpt zo'n opmerking van jou, ik citeer 'ik heb liever geen relatie dan zo'n relatie' en 'ik zet Jordana in de negeermodus' echt niet bij, sorry.

Gast
Gast

Smikkell schreef:
Storm schreef:
Maple schreef:
Jij bent echt misselijk.
Ik ben inderdaad harder dan Jordana.
Wat wil je hier nou mee zeggen?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 34 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 20 ... 34  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen