Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gaatjes in kleding

+3
Niekske
Sneeuwvlok
BJA
7 plaatsers

Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Gaatjes in kleding

Bericht  BJA wo 8 jun 2011 - 23:38

Sla mij maar dood. Ik heb sinds kort in een aantal t-shirts of dunne vestjes gaatjes.
Op de schouders, onder de oksel of op een andere willekeurige plek. Het ene gaatje is groter dan de andere en soms zitten er 2 onder elkaar.
Wasmachine al geïnspecteerd op oneffenheden, gecheckt op ongedierte of wat dan ook, maar ik weet het niet.
Ik was ook nu mijn kleding met alle ritsen en knopen dicht.

Nu heb ik net 3 nieuwe shirts in Amerika gekocht en ben als de dood dat als ik deze ga wassen ze ook stuk gaan.
Alles op de hand wassen lijkt me ook niet echt handig.
1 shirtje lijkt wel van erg slechte kwaliteit (Sting) voordat ik op vakantie ging, zaten er 2 gaatjes op de schouder.
Nu na het wassen zijn er 4! bijgekomen. Gelukkig zijn de andere shirts gewoon heel.

Herkent iemand dit? Ik hoop zo dat het gewoon aan de shirtjes ligt en niet aan de machine, want die lijkt prima.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Sneeuwvlok wo 8 jun 2011 - 23:41

Was je je spijkerbroeken samen met je shirts? Het kan zijn dat de rits van je spijkerbroek die gaatjes veroorzaakt. Dus rits dicht, en knoop dicht en evt je mooiste shirtjes in zo'n waszak doen?

oh te snel gelezen, je hebt je rits al dicht van je broeken. Ik zou je shirts dan maar in zo'n waszak doen!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA wo 8 jun 2011 - 23:48

Aan een waszak zat ik inderdaad te denken.
Lijkt me de enige optie.
De meeste shirts zijn trouwens ook van viscose maar een ander shirt (van Esprit) weer van katoen.
Ze zijn ook gewoon allemaal nieuw! Erg balen.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds vandaag pas de ritsen dichtdoe van de broeken en toch is dat ene shirt nu gezegend met 4 gaten. Die kan ik nu niet meer aan.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Niekske wo 8 jun 2011 - 23:50

Ik heb ook altijd zo'n gaatjes en ze zitten altijd aan de voorkant van mijn shirt, op buikhoogte en lager. Ik heb ritsen altijd dicht in de was en ik vind het zo typisch dat de gaatjes altijd op dezelfde plek zitten. Ik had al gedacht dat het aan riemen zou kunnen liggen, maar ik heb niet echt riemen met scherpe uitsteeksels ofzo... misschien idd maar wat waszakjes erbij halen dan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 23:52

hier net zo! heb onlangs een outfit gekocht voor een feest, een heel mooi rokje met wit hempje en een heel apart bolero- jasje erbij. alles eerst natuurlijk gewassen, haal het uit de was, wil het bolero/ jasje aantrekken, zitten er 6 kleine gaatjes in. 2 op de mouw en 4 op het voorpand. juist die bolero maakte het outfitje af en leuk! ben dus terug gegaan naar de winkel, was mijn eigen schuld zeiden hun, dus maar een nieuwe gekocht!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA do 9 jun 2011 - 0:00

Die gaatjes bij je buik komen denk ik door je rits, riem of dat je tegen een bureau aanzit op het werk.
Bij bepaalde stoffen krijg je ook van die glimmende slijtplekken.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:01

hier ook gehad, nieuwe blazer haal ik `m uit de was, redelijk groot gaatje in m`n mauw en een kleine eronder. Hetzelfde met 2 andere shirts (aparte gewassen). Wasmachine hebben we al 2 jaar en nu doettie het ook weer goed :S ook wij zijn er niet achter gekomen waardoor het komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA do 9 jun 2011 - 0:02

Pien schreef:hier net zo! heb onlangs een outfit gekocht voor een feest, een heel mooi rokje met wit hempje en een heel apart bolero- jasje erbij. alles eerst natuurlijk gewassen, haal het uit de was, wil het bolero/ jasje aantrekken, zitten er 6 kleine gaatjes in. 2 op de mouw en 4 op het voorpand. juist die bolero maakte het outfitje af en leuk! ben dus terug gegaan naar de winkel, was mijn eigen schuld zeiden hun, dus maar een nieuwe gekocht!
Oh das ook balen! Het kan natuurlijk dat er een gaatje in zat van het prijskaartje/beveiligingslabel. Al heb ik nooit meegemaak dat die gaten veroorzaken.
Ik ga straks mijn trommel en de deur van de machine nogmaals checken, want ik wil niet nog meer gaten.
En ik ga één dezer dagen wat waszakken kopen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:02

Weet je zeker dat er niet een klein scherp randje in je wasmachine zit?
Ik heb het net mijn vorige wasmachine ook gehad, ik heb me een ongeluk gezocht, maar toch gevonden in de trommel zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA do 9 jun 2011 - 0:02

Weetjewel schreef:Weet je zeker dat er niet een klein scherp randje in je wasmachine zit?
Ik heb het net mijn vorige wasmachine ook gehad, ik heb me een ongeluk gezocht, maar toch gevonden in de trommel zelf.
Ik ga hem straks zeker nog een keer checken.
Mijn ouders hebben dat voor mij gedaan toen ik op vakantie was, maar een grondige inpectie is wel noodzakelijk denk ik.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Niekske do 9 jun 2011 - 0:26

Ik ga ook maar eens checken smile

Maarre Pien, das toch belachelijk dat de winkel zegt dat het je eigen schuld is? Ik ben al vaker met dingen terug gegaan die na één keer wassen iets mankeerden. Kraaltjes die eraf vielen, rare vlekken etc... en ik heb vrijwel altijd een nieuwe gekregen (of een tegoedbon, geld terug doen ze meestal niet). Volgens mij hoort dat bij de service!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 0:55

BJA schreef:Die gaatjes bij je buik komen denk ik door je rits, riem of dat je tegen een bureau aanzit op het werk.
Bij bepaalde stoffen krijg je ook van die glimmende slijtplekken.

Ja dit heb ik dus heel vaak, echt stom. Ik betrap me er ook steeds vaker op hoe strak ik tegen mijn bureau aanzit haha. Nu probeer ik mijn riem gewoon een beetje onder mijn bureau te doen zodat die truitjes niet kapto gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 1:26

Een collega van mij had ook steeds gaatjes in haar kleding, in de hals en bij de schouders. Het bleek dat de gesp van haar tas een scherp puntje had...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 2:32

Ik heb de afgelopen tijd ook veel nieuwe kleding gekocht, oa veel viscose!
Nu ben ik als de doods om dat te gaan wassen haha!

Maar heb wel een speciale viscose-wasprogramma :P, eerst maar een grondige inspectie uitvoeren ;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Snoes vr 10 jun 2011 - 5:27

Niekske schreef:Ik heb ook altijd zo'n gaatjes en ze zitten altijd aan de voorkant van mijn shirt, op buikhoogte en lager. Ik heb ritsen altijd dicht in de was en ik vind het zo typisch dat de gaatjes altijd op dezelfde plek zitten. Ik had al gedacht dat het aan riemen zou kunnen liggen, maar ik heb niet echt riemen met scherpe uitsteeksels ofzo... misschien idd maar wat waszakjes erbij halen dan.
Ja, dat heb ik ook!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 5:52

Snoes schreef:
Niekske schreef:Ik heb ook altijd zo'n gaatjes en ze zitten altijd aan de voorkant van mijn shirt, op buikhoogte en lager. Ik heb ritsen altijd dicht in de was en ik vind het zo typisch dat de gaatjes altijd op dezelfde plek zitten. Ik had al gedacht dat het aan riemen zou kunnen liggen, maar ik heb niet echt riemen met scherpe uitsteeksels ofzo... misschien idd maar wat waszakjes erbij halen dan.
Ja, dat heb ik ook!

Ik heb het ook met een hemdje van Esprit. Na 1x dragen al een gaatje. Blijkt dus wel van mijn riem te komen terwijl dat ding ook echt niet scherp is. Zo jammer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA vr 10 jun 2011 - 9:58

Nu, dat shirtje van de Sting heeft 3 extra gaatjes erbij. Evil or Very Mad
Die gaat dus weg.
De rest van de kleding is ongeschonden uit de machine gekomen. Ik centrifugeer nu op 200 toeren lager.
Even bijhouden en snel een waszak aanschaffen voor mijn mooiere shirts.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 18:15

Waar kopen jullie van die waszakken dan? Bedoelen jullie van die bh zakjes?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Niekske za 11 jun 2011 - 4:46

Anniej_S schreef:Waar kopen jullie van die waszakken dan? Bedoelen jullie van die bh zakjes?

Je hebt ook grote, die verkopen ze bijvoorbeeld bij didi, omdat ze daar veel shirtjes en rokjes met kraaltjes enzo verkopen, die kun je ook beter in zo'n zakje doen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 4:51

Niekske schreef:
Anniej_S schreef:Waar kopen jullie van die waszakken dan? Bedoelen jullie van die bh zakjes?

Je hebt ook grote, die verkopen ze bijvoorbeeld bij didi, omdat ze daar veel shirtjes en rokjes met kraaltjes enzo verkopen, die kun je ook beter in zo'n zakje doen.

Maar eens kijken of ze dat hier hebben? Hoeveel kan er in? Wat kost zo'n zakje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  BJA za 11 jun 2011 - 7:01

Ik moet ook nog op zoek naar een grote, dus Didi is een goede tip!
Bij de kassa van de V&D liggen nu ook kleine zakjes. Alleen zijn deze echt geschikt voor bh's.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:02

Klopt die heb je ook bij H&M en Zeeman! (kleine versie zakjes;)) daar kan ik wel een hempje in doen (viscose stof) maar mn andere shirtjes helaas niet Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Benthe ma 13 jun 2011 - 4:23

In ons vorige huis had ik ook altijd gaatjes in mijn shirts en dan vooral op buikhoogte. Helemaal gek werd ik er van, maar het bleek te komen van ons aanrechtblad. Het was een granieten aanrechtblad en als je daar tegenaan staat kan dat wrijving veroorzaken waardoor er vooral in dunne stoffen gaatjes kunnen ontstaan. Toen ik een schort ging dragen kwamen daar de gaatjes in en bleven mijn shirts gespaard. Nu we zijn verhuisd en een andere keuken hebben heb ik er gelukkig helemaal geen last meer van.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  samantjuh89 do 16 jun 2011 - 7:48

BJA schreef:Aan een waszak zat ik inderdaad te denken.
Lijkt me de enige optie.
De meeste shirts zijn trouwens ook van viscose maar een ander shirt (van Esprit) weer van katoen.
Ze zijn ook gewoon allemaal nieuw! Erg balen.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds vandaag pas de ritsen dichtdoe van de broeken en toch is dat ene shirt nu gezegend met 4 gaten. Die kan ik nu niet meer aan.

Ik heb het met een shirt van Esprit.
Shirtje gekocht in Februari en nu al een paar kleine gaatjes in. Verder niet overdreven vaak aan ofzo...
samantjuh89
samantjuh89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 141
Registratiedatum : 02-01-11
Woonplaats : Zeeland

Terug naar boven Ga naar beneden

Gaatjes in kleding Empty Re: Gaatjes in kleding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum