Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als het anders gaat als hij verwacht....

5 plaatsers

Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  maiadebij wo 8 jun 2011 - 10:13

N ging maandag naar de psz. Ik bracht hem 's morgen, kus, tot straks en ben weg gegaan. Ik was nogal druk die ochtend dus belde m'n moeder of ze hem wilde ophalen. N verwachtte mij en zag oma komen (die 2,5 pw oppast en zijn 2 handen op 1 buik) maar bleef op z'n stoel zitten. "nee oma! Mama!" zei hij. Ze legde uit dat ik thuis was en ze samen naar mama zouden gaan. Nou niet helemaal overtuigd ging hij uiteindelijk toch maar mee.

Eenmaal thuis was ik er dus, maar hij kwam binnen liep me voorbij de kamer door, de keuken de schuur in. Ik liep achter hem aan, toen ik ook in de schuur aankwam zag ik nog net de kast deur dicht schuiven. Hij was in de kast gaan staan, met de deur dicht en we moesten hem met rust laten.

Dat is echt N, als iets anders gaat als dat hij gewend is heeft hij daar echt moeite mee. Deze keet vond ik zijn manier van ermee omgaan wel er grappig Laughing

Ik ben ook best een klein beetje nerveus voor de aankomende vakantie, dat is 1 en al verandering voor hem!!

Hoe gaan jullie peutertjes om met onverwachte situaties? Ik ben wel nieuwsgierig of hij apart is hierin of dat echt bij kleine kindjes hoort?

Nog wat voorbeelden;

Als ik een extra knuffel in z'n bed leg gaat die er met een boog weer uit, hij heeft 3 vaste knuffels

Ik was een keer z'n speen kwijt en gaf een nieuwe, ook een avent maar rood ipv blauw. Hij moest hem niet!

Toen hij kleiner was had hij vaste plekjes in huis voor activiteiten. Boekje lezen op de grond bij de kachel, kleien aan hoge tafel kleuren aan de lage tafel etc


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  Caresses wo 8 jun 2011 - 17:20

Ah, wat schattig.
Is hij al eens eerder op vakantie geweest?
Ik heb zelf geen kinderen dus kan je geen eigen ervaringen vertellen.

Klinkt wel of hij wat autistische trekjes heeft (niet dat ik nu denk dat hij dat heeft hoor, so don't worry).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 17:39

Indy is niet zo sterk van streek, wel ''eist'' ze een goede uitleg waarom er iets anders gebeurt. Zeker rondom het verhaal van van de psz dat gebeurt hier ook wel eens.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  LindaK wo 8 jun 2011 - 18:40

D.aan heeft ook zo z'n vaste 'rituelen'. We zijn afgelopen week op vakantie geweest, maar dat gaf hier geen problemen!!

LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  LMCurious wo 8 jun 2011 - 19:57

Joris reageert niet zo heftig als N, maar hij wil wel graag weten waar hij aan toe is van te voren. Als je nou weer eens keer met de psz hebt, kun je misschien daarheen bellen en aan hem vertellen door de telefoon dat oma hem komt halen. Dan kan hij zich daarop voorbereiden.

Als ik niet zeker weet hoe het gaat lopen vertel ik dat ook aan Joris, het kan zijn dat papa je komt halen, maar misschien mama ook wel. Bij N lijkt het me ook wel lastig omdat hij nog niet veel praat toch? Joris kan zich dan gelukkig wel wat duidelijker maken. Bijvoorbeeld, dat hij niet zo'n moeite heeft met papa, maar dat ie graag met de kleine auto was gegaan ipv de grote. En dan kan ik hem daar als ik wel thuis ben even inzetten. Dat verteld papa hem dan vast, en dan is het wel goed. Joris weet heel goed wat hij bij wie krijgt en verheugt zich dan soms ergens op waarvan hij dan denkt dat het komt te vervallen, maar wat niet persee zo is.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  Mikki wo 8 jun 2011 - 20:01

A. heeft ook zo haar vaste volgorde van dingen, en kan wel eventjes van slag zijn als het anders loopt. Het goed uitleggen aan haar geeft haar rust en duidelijkheid. Vakantie is hier ook nooit een probleem geweest.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als het anders gaat als hij verwacht.... Empty Re: Als het anders gaat als hij verwacht....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum