Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rare kitten vraag..

+2
bolus26
Rovine
6 plaatsers

Ga naar beneden

Rare kitten vraag.. Empty Rare kitten vraag..

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:40

Hoi!

Wij hebben sinds anderhalve maand een kitten. Toen hij bij ons kwam was hij 7 weken, wat volgens de dierenarts dus eigenlijk net nog iets te jong was, maargoed als wij hem niet mee hadden genomen was hij naar iemand anders gegaan.

Sinds een weekje doet hij iets aparts. Hij komt bij ons op schoot liggen of op de leuning van de bank, dan gaat hij spinnen en aan zijn pootje "sabbelen". Mijn vriend dacht even dat het zoog neigingen waren, hij bijt niet maar likt alleen maar, en het klinkt precies hetzelfde als wanneer een kitten bij zijn mama drinkt. Ook gaat hij dan ondertussen met zijn andere pootje "kneden".

Het ziet er echt niet uit alsof hij pijn heeft, hij speelt en rent ook gewoon door het hele huis, springt overal op etc. Wel groeit het beestje echt als kool, dus misschien groeipijn?

Weet iemand hier iets meer van ?

Liefs.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Rare kitten vraag.. Empty Re: Rare kitten vraag..

Bericht  Rovine wo 8 jun 2011 - 7:43

Dat doet mijn kater van 1 ook nog steeds. I love you

Hij is toen hij 2 weken oud was zijn moeder kwijtgeraakt, dus hij was helemaal vroeg weg bij haar. Hij sabbelt graag overal op, als onze armen of oren niet beschikbaar zijn pakt hij zijn pootje. Het is een beetje te vergelijken met duimen.
Kneden doet hij ook heel veel, vaak op een kussen of deken, raakt hij helemaal in trance. Denk dat je kitten zijn mama een beetje mist.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:45

Nobucta schreef:Dat doet mijn kater van 1 ook nog steeds. I love you

Hij is toen hij 2 weken oud was zijn moeder kwijtgeraakt, dus hij was helemaal vroeg weg bij haar. Hij sabbelt graag overal op, als onze armen of oren niet beschikbaar zijn pakt hij zijn pootje. Het is een beetje te vergelijken met duimen.
Kneden doet hij ook heel veel, vaak op een kussen of deken, raakt hij helemaal in trance. Denk dat je kitten zijn mama een beetje mist.

Ja! Dat laatste dacht ik dus ook al!
Dus het kan iets heel normaals zijn? Ik weet niet of ik er iets aan moet/kan doen, het is een beetje zielig :(haha maar ook wel een beetje schattig. Zo zoekt hij ook heel veel contact en warmte bij onze hond!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:48

Melken Very Happy Dat doet mijn Fritsie van 4,5 jaar oud ook I love you

Rare kitten vraag.. 1263501424_5_z8ZS

Rare kitten vraag.. 1263501553_5_lg7I

Elke ochtend, middag en avond komt-ie melken, liefst 's avonds en 's nachts als ik in bed lig eigenlijk. Meneertje was net geen 6 weekjes toen-ie bij me kwam wonen en sliep vanaf 't begin in m'n nek, dus 't bed en daar melken blijft vertrouwd denk ik..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:50

Bazinga schreef:Melken Very Happy Dat doet mijn Fritsie van 4,5 jaar oud ook I love you

Elke ochtend, middag en avond komt-ie melken, liefst 's avonds en 's nachts als ik in bed lig eigenlijk. Meneertje was net geen 6 weekjes toen-ie bij me kwam wonen en sliep vanaf 't begin in m'n nek, dus 't bed en daar melken blijft vertrouwd denk ik..

Hier nog een kitten van 10 maanden die dat doet, hij heeft een sabbeldekentje want mijn kleren gingen er gewoon kapot van :shock:. Als hij nu komt knuffelen en zo'n bepaald geluidje maakt laat ik dat doekje zien en dan pakt hij dat doekje en gaat erop sabbelen. Zo schattig Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 7:53

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben zo blij dat het niets raars is ofzo Very Happy En Bazinga wat een schatje is het! Lijkt een beetje op mijn kat, die heeft ook witte sokjes en is ook rood! Alleen is mijne iets lichter en heeft hij wat witte strepen op zijn koppie:)

Gast
Gast

Bericht  bolus26 wo 8 jun 2011 - 7:56

doet 1 van mijn katten ook nog steeds,heel normaal!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Minx wo 8 jun 2011 - 8:43

Bij mijn vriend doen beide katten het. Op 1 specifiek mandje. Er zijn verschillende theorieën over waarom ze het doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Inge wo 8 jun 2011 - 8:44

Hier doen de katten dat ook :-D
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 8:54

Dat is "normaal" gedraag voor katten die te vroeg bij hun moeder weg zijn gehaald, maar kan verder geen kwaad.

Gast
Gast

Bericht  Spring wo 8 jun 2011 - 10:05

Ook als een kat niet te vroeg bij zijn moeder vandaan is gehaald kunnen ze dit doen. Vinden ze prettig om te doen.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Minx wo 8 jun 2011 - 10:10

Een van de twee vind het leuk om het op je hoofd te doen :P haha. ook leuk die nagels in je hoofd
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 10:52

Biancy schreef:Ook als een kat niet te vroeg bij zijn moeder vandaan is gehaald kunnen ze dit doen. Vinden ze prettig om te doen.

Het echte zuigen is toch wel abnormaal gedrag bij katten, maar likken en met de pootjes "kneden" doen bijna alle katten wel.

Gast
Gast

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 21:05

ook onze kat (inmiddels 3 jaar oud) doet dit! ik vind het iets vertederends!! kan helemaal smelten als hij dat doet angel

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: