Potjes eten, helemaal op?
+9
holaagirl
M@niek
Monnie
Mikki
pantuf
Phileine
Dolphinne
loesje
Tania
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Potjes eten, helemaal op?
Eten jullie kindjes alle potjes die voor zijn leeftijd zijn helemaal op?
In de potjes van 8 en 12 maanden zit bijv. 200 gram in
S. eet zijn groentepotjes altijd helemaal op maar fruit eet hij maar voor de helft op (dus 100 gram)
Meestal probeer ik dan hem s'middags nog een ander stuk fruit te geven zoals een stukje banaan of meloen
Hoe zit dat bij jullie kindjes?
In de potjes van 8 en 12 maanden zit bijv. 200 gram in
S. eet zijn groentepotjes altijd helemaal op maar fruit eet hij maar voor de helft op (dus 100 gram)
Meestal probeer ik dan hem s'middags nog een ander stuk fruit te geven zoals een stukje banaan of meloen
Hoe zit dat bij jullie kindjes?
Gast- Gast
Re: Potjes eten, helemaal op?
Ja, als hij een potje eet gaat het altijd helemaal op. Maar ik heb dan ook een klein vreetzakje in huis die 9 van de 10 keer gewoon door blijft eten totdat hij niet meer krijgt.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
]Ja, als hij een potje eet gaat het altijd helemaal op. Maar ik heb dan ook een klein vreetzakje in huis die 9 van de 10 keer gewoon door blijft eten totdat hij niet meer krijgt
+1
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
loesje schreef:]Ja, als hij een potje eet gaat het altijd helemaal op. Maar ik heb dan ook een klein vreetzakje in huis die 9 van de 10 keer gewoon door blijft eten totdat hij niet meer krijgt
+1
+1 (toen hij nog potjes at)
Nu gaat zijn bord ook meestal wel leeg
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Ligt eraan wat voor bui hij heeft haha, fruit (al krijgt ie meestal vers) gaat altijd op! Groente ook met gemak, maar soms is het echt een dramaqueen en huilt hij al als de lepel er aan komt
Edit: Ik geef de laatste tijd iets vaker de ala carte bakjes van Olvarit en deze gaan er stukken beter in (ruikt en smaakt ook iets aantrekkelijker)
Edit: Ik geef de laatste tijd iets vaker de ala carte bakjes van Olvarit en deze gaan er stukken beter in (ruikt en smaakt ook iets aantrekkelijker)
Gast- Gast
+1 voor toen hij nog potjes at en ook nu gaat zijn bordje altijd leeg.Dolphinne schreef:loesje schreef:]Ja, als hij een potje eet gaat het altijd helemaal op. Maar ik heb dan ook een klein vreetzakje in huis die 9 van de 10 keer gewoon door blijft eten totdat hij niet meer krijgt
+1
+1 (toen hij nog potjes at)
Nu gaat zijn bord ook meestal wel leeg
Gast- Gast
nee hoor, Y. eet nu ongeveer 100 gram avondeten, dat is dus de helft van een 6 of 8 maanden potje. Ook komt ze ongeveer aan 100 gram fruit, dat zou ook een half potje fruit zijn.
Gast- Gast
Toen H. nog weleens potjes kreeg ging dat helemaal op. Met 8mnd zat ze al op potjes van 12mnd. En met 12mnd op potjes van 15mnd.
Nu gaat haar bordje helemaal leeg. En vaak scheppen we nog wat voor haar op anders zijn wij ons eten kwijt
Nu gaat haar bordje helemaal leeg. En vaak scheppen we nog wat voor haar op anders zijn wij ons eten kwijt
Gast- Gast
Mijn nichtje at die potjes (fruit) nooit in een keer op. Meestal kwam ze tot ongeveer de helft en de rest van het potje kreeg ze dan later op de dag.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Hazeltje schreef:Toen H. nog weleens potjes kreeg ging dat helemaal op. Met 8mnd zat ze al op potjes van 12mnd. En met 12mnd op potjes van 15mnd.
Dat lijkt me heerlijk als je kind zo goed eet! Hier is het bij de oudste 2 sinds ze een jaar zijn drama wat eten betreft. Mag al blij zijn als ze ieder een hap eten 's avonds. Ook het toetje maken ze niks van. In de kraamtijd was dat wel anders, toen waren het 2 voorbeeldige eters. Blijkbaar wordt mama's kookkunst minder gewaardeerd...
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Hazeltje schreef:Toen H. nog weleens potjes kreeg ging dat helemaal op. Met 8mnd zat ze al op potjes van 12mnd. En met 12mnd op potjes van 15mnd.
Dat lijkt me heerlijk als je kind zo goed eet! Hier is het bij de oudste 2 sinds ze een jaar zijn drama wat eten betreft. Mag al blij zijn als ze ieder een hap eten 's avonds. Ook het toetje maken ze niks van. In de kraamtijd was dat wel anders, toen waren het 2 voorbeeldige eters. Blijkbaar wordt mama's kookkunst minder gewaardeerd...
H. is net een bouwvakker wat dat betreft... En waar ze het laat???
Ze is echt een spinnetje maar eten doet ze als de beste.
Gelukkig, anders was het helemaal een latje geweest denk ik
Gast- Gast
Toen ze de leeftijd van jouw zoontje had, at ze haar potjes helemaal leeg. Fruit gaf ik trouwens vers.
Nu eet ze gewoon met de pot mee.
Nu eet ze gewoon met de pot mee.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ja, op die leeftijd at mijn jongste zelfs al rond de 250-300 gram groente.
Mijn oudste stopte rond die tijd met avondeten, geen hap ging er meer in. Pas met 1,5 begon ze weer te eten.
Inmiddels eten ze beide heel goed.
Mijn oudste stopte rond die tijd met avondeten, geen hap ging er meer in. Pas met 1,5 begon ze weer te eten.
Inmiddels eten ze beide heel goed.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
N. eet ook bijna altijd alles op.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Fruit haal ik tegenwoordig in van die bakjes (zitten er 4 in) en dan eet ze die wel op. Potjes haal ik alleen vanaf 8 maanden (die 12 maanden eet ze niet op).
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
N krijgt 100 gr fruit, dit gaat schoon op!!
en avondeten eet hij maar 100 gr, als het meezit....dan doet hij écht zijn mond dicht.
Totdat hij het danoontje ziet...die eet hij nog wel op!!
Vind het wel wat weinig maar hij groeit goed, dus volgens CB geen zorgen over maken..
en avondeten eet hij maar 100 gr, als het meezit....dan doet hij écht zijn mond dicht.
Totdat hij het danoontje ziet...die eet hij nog wel op!!
Vind het wel wat weinig maar hij groeit goed, dus volgens CB geen zorgen over maken..
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Onze lieftallige zoon lust geen potjes hahahaa meneer heeft altijd vers gekregen en potjes zijn (volgens hem) BAH!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
F eet best wel weinig vind ik. Meestal eet ze met de pot mee, maar als ze een potje eet, eet ze maar 1/3e op, heel soms half. Als ze met de pot mee eet dan eet ze of nog minder of iets meer. Laatste week eet ze eigenlijk wel goed voor haar doen
Ze eet heel netjes zelf een groot gedeelte van wat wij opscheppen (ongeveer de hoeveelheid van een 1/3e - 1/2e potje.
Als ik haar daarna nog een aardappel geef peuzelt ze die ook nog lekker op. Ben pas begonnen met vitamines (D kreeg ze al). Heb me er maar bij neegelegd dat ze weinig eet, misschien dat dat ook wel meewerkt.
* Ze heeft trouwens een periode we hele potjes gegeten, toen wou ze niks anders (vers).
Ze eet heel netjes zelf een groot gedeelte van wat wij opscheppen (ongeveer de hoeveelheid van een 1/3e - 1/2e potje.
Als ik haar daarna nog een aardappel geef peuzelt ze die ook nog lekker op. Ben pas begonnen met vitamines (D kreeg ze al). Heb me er maar bij neegelegd dat ze weinig eet, misschien dat dat ook wel meewerkt.
* Ze heeft trouwens een periode we hele potjes gegeten, toen wou ze niks anders (vers).
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn zoontje eet de 6 maanden potjes helemaal op, de 8 maanden fruit potjes ook wel, maar 8 maanden groente potjes moet hij nog helemaal niks van hebben.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Het meeste maak ik zelf, maar qua hoeveelheid heb ik het wel vergeleken met potjes. Ze zou dan ongeveer een heel potje fruit eten per dag en driekwart potje groente. Ik denk dat het avondeten gewoon beter vult ofzo, want ook al vindt ze het zichtbaar lekker gaat het vaak toch net niet op. Maargoed, ik ben er tevreden mee en mocht ze nog eens meer trek krijgen zien we dat vanzelf wel.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» 12 maanden potjes!
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» vers of potjes
» vers vs potjes
» Friso potjes
» Eten en (netjes) leren eten 1-jarige
» vers of potjes