Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er hier postbodes oid?

+2
mzcharlotte
Loes263
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 5:55

Zo ja, dan heb ik een vraagje. Ik las op internet dat de minimum-maten voor brievenbuspost 14 bij 9 cm is. Nu wil ik post versturen wat een flink stuk kleiner is dan dat. Betekent dat per defenitie dat de kans groter is dan mijn post niet gaat aankomen, of is het puur dat 't niet door de sorteermachine past en het dus met de hand gesorteerd moet worden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Loes263 zo 12 dec 2010 - 6:06

Ik denk het laatste. (Dat het niet in de sorteermachine past). Ik heb bij TNT gewerkt en ook wel eens kerstkaarten voorbij zien komen die kleiner waren dan 14 x 9.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 6:09

Bedoel je die kleine vierkante kerstkaartjes toevallig? Die passen volgens mij inderdaad niet door de machine, maar die bezorgen wij altijd wel gewoon. Moeten die met de hand sorteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 6:11

Mijn oom is postbode geweest en die had het idd ook over met de hand sorteren. Maar net las ik op de site van de TNT dat er dus minimummaten aan enveloppen zitten. Nouja, op goed geluk dan maar... Had ik maar niet van die kleine kerstkaarten moeten kopen silent

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  mzcharlotte zo 12 dec 2010 - 6:18

Zou het niet raar zijn als winkels kaarten verkopen die niet leverbaar zijn met de post? Ik begrijp dat er een minimum is voor de sorteermachine, maar ik mag toch hopen dat ze dat dan gewoon met de hand doen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Lejow zo 12 dec 2010 - 6:34

Wij hebben ook van die kleine kaartjes (volgens mij als ik de postzegel op de envelop pas, istie al vol hahaha).
Anders zouden ze het toch inderdaad niet verkopen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 6:35

Maple schreef:Mijn oom is postbode geweest en die had het idd ook over met de hand sorteren. Maar net las ik op de site van de TNT dat er dus minimummaten aan enveloppen zitten. Nouja, op goed geluk dan maar... Had ik maar niet van die kleine kerstkaarten moeten kopen silent

Gewoon versturen hoor! Ze worden gewoon bezorgd, de postbodes worden er alleen gek van omdat ze overal tussenuit schieten Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 6:36

Ik kocht toevallig van de week een klein kaartje voor een kaartenweggooister Wink. Niet bedoeld om op te sturen maar de man achter de balie wees me er wel op dat ik die niet via de post kon versturen. Ik zou het ook niet proberen en bovendien, waarom zo'n minikaartje? Die afmetingen worden niet voor niets aangegeven. Kun je het alsnog proberen met het risico dat je kaarten niet aankomen en je alleen maar geld weg hebt gegooid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  pluisie zo 12 dec 2010 - 6:57

Je kunt beter niks versturen met al die stakingen smile Ze staken woensdag ook alweer.... Evil or Very Mad
pluisie
pluisie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 39
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Daya25 zo 12 dec 2010 - 22:07

Sommige parttimers staken niet, dus als je geluk hebt, zoals ik, krijg je op stakingsdagen gewoon je post...
Daya25
Daya25
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 54
Punten : 56
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 22:21

Vorig jaar en dit jaar had/heb ik ook kleine kaartjes. Vorig jaar zijn ze aangekomen. Zou dit jaar dan ook wel weer zo zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  pluisie zo 12 dec 2010 - 22:55

Daya25 schreef:Sommige parttimers staken niet, dus als je geluk hebt, zoals ik, krijg je op stakingsdagen gewoon je post...

Dan hebbben we hier dus nooit geluk. Want wij hebben nog niet 1 keer post gehad op een stakingsdag.
pluisie
pluisie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 39
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:54

Oh, maar Lagom, de kaartjes zijn wel iets groter dan die miniminikaartjes die je in sommige kaartenwinkels kunt kopen. Die kaartjes zijn eerder om aan een cadeautje te hangen oid. Ik weet welke jij bedoelt, dat zijn van die vierkante kaartjes, volgens mij van hallmark. Mijn kerstkaartjes zijn in elk geval qua formaat bijna het dubbele van dat, maar dus alsnog te klein volgens de minimum-maat volgens TNT.

Ik krijg trouwens ook gewoon post op stakingsdagen, en ik laat m'n kerstkaarten en andere post wat ik wil versturen echt niet schieten vanwege de stakingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Susan zo 12 dec 2010 - 23:58

Ik heb even mijn moeder gebeld, zij werkt bij TNT Post en ze zegt dat kleinere enveloppen er langer over kunnen doen omdat ze met de hand gesorteerd moeten worden, maar over het algemeen wel gewoon aankomen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 0:02

Dank je!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier postbodes oid? Empty Re: Zijn er hier postbodes oid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum