Verjaardagskado vriend; parachutespringen
+4
TukTuk
Caramba
Antibes
Kaboutertje
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verjaardagskado vriend; parachutespringen
Over een klein maandje is mijn vriendje jarig, en ik wist al gelijk wat het moest worden : parachutespringen!!
Het is vrij prijzig, maar voor dat geld heb je een once in a lifetime experience denk ik. Het lijkt mij ook supergaaf om dan ook te springen..
Nu komt de maar , voor 1 persoon kost het 'al' zo'n 200 euro. Dus maal 2 is een hoop geld... Voor hem doe ik het sowieso, maar twijfel of ik zelf ook mee spring. Het is veel geld, maar zoals ik al zei, wel een bijzondere ervaring. Ik ben bang dat ik misschien spijt krijg als ik dan niet ga.
Ik zit dus een beetje te dubben wat ik zal doen. Zit niet heel breed met geld...
What to do?
Het is vrij prijzig, maar voor dat geld heb je een once in a lifetime experience denk ik. Het lijkt mij ook supergaaf om dan ook te springen..
Nu komt de maar , voor 1 persoon kost het 'al' zo'n 200 euro. Dus maal 2 is een hoop geld... Voor hem doe ik het sowieso, maar twijfel of ik zelf ook mee spring. Het is veel geld, maar zoals ik al zei, wel een bijzondere ervaring. Ik ben bang dat ik misschien spijt krijg als ik dan niet ga.
Ik zit dus een beetje te dubben wat ik zal doen. Zit niet heel breed met geld...
What to do?
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Verjaardagskado vriend; parachutespringen
Nu ik er toch een topic voor open; wie heeft al ooit gesprongen en hoe was het? Waar heb je gesprongen?
Kaboutertje- Kletskop
Spijt krijgen kan natuurlijk, maar het is geen nu-of-nooit-situatie. Als je heeeeeel graag wilt (en afleren twijfelt om het geld) zou ik meegaan, anders kan het altijd later nog eens..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Je hebt idd wel gelijk.. Het kan altijd nog. Maar samen maakt het dat wel speciaal denk ik
Maar ik heb nog even om erover na te denken
Maar ik heb nog even om erover na te denken
Kaboutertje- Kletskop
Dat lijkt me zo vet. Ik zou, mocht ik krap zitten, ervoor gaan sparen.
Ik heb laatst een heel gesprek met mijn vader hierover gehad. Hoe meer ik het erover had, hoe meer zin ik krijg.
Nu is bij ons de bedoeling dat wij dit jaar nog met vrienden naar 1 van de eilanden gaan, bij mij is de kans dan groot dat ik de sprong ga nemen.
Ik heb laatst een heel gesprek met mijn vader hierover gehad. Hoe meer ik het erover had, hoe meer zin ik krijg.
Nu is bij ons de bedoeling dat wij dit jaar nog met vrienden naar 1 van de eilanden gaan, bij mij is de kans dan groot dat ik de sprong ga nemen.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Mocht je het doen, zou ik wel zorgen dat hij er ook een filmpje van krijgt, daar komen nog wel extra kosten voor bovenop, maar het is zo zonde als je achteraf geen foto's hebt of filmpjes! Bij ons sprong er iemand extra mee, daar betaal je wel voor, maar heb daar echt geen spijt van!
Ik heb 2 jaar geleden in Los Angeles gesprongen en dat was ZO enorm gaaf! Ik zou zeker mee gaan als ik jou was hoor! Ik wilde eerst ook niet gaan, vond het DOOD eng, maar heb me toch laten overhalen. Wel ben ik als eerste toen gesprongen, durfde niet mijn vriend te zien vallen zeg maar
Het is zo'n enorme adrenaline kick die je krijgt, ik was zo "van de wereld" zeg maar, dat ik niet eens merkte dat de instructeur mijn hand probeerde te pakken om de parachute open te trekken, op het filmpje zie je hem dat dan nog snel doen haha!
Er zijn trouwens 2 centrum's op texel waar je kan springen (Paracentrum Texel en Blue Side up)
Ik heb 2 jaar geleden in Los Angeles gesprongen en dat was ZO enorm gaaf! Ik zou zeker mee gaan als ik jou was hoor! Ik wilde eerst ook niet gaan, vond het DOOD eng, maar heb me toch laten overhalen. Wel ben ik als eerste toen gesprongen, durfde niet mijn vriend te zien vallen zeg maar
Het is zo'n enorme adrenaline kick die je krijgt, ik was zo "van de wereld" zeg maar, dat ik niet eens merkte dat de instructeur mijn hand probeerde te pakken om de parachute open te trekken, op het filmpje zie je hem dat dan nog snel doen haha!
Er zijn trouwens 2 centrum's op texel waar je kan springen (Paracentrum Texel en Blue Side up)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Kun je niet zo'n duosprong aan 1 parachute maken? Het lijkt me dan wel raar als je het dubbele moet betalen, je gebruikt maar 1 parachute, 1 instructeur, et cetera. Ik zou kijken of er niet een leuk prijsje te regelen valt voor met z'n tweeën.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier, http://www.tandemsprong.nl/
Dat kost je 210 of 220 euro per tandem, afhankelijk van de locatie die je kiest, dan kun je dus mooi met z'n tweeën voor hetzelfde bedrag.
Dat kost je 210 of 220 euro per tandem, afhankelijk van de locatie die je kiest, dan kun je dus mooi met z'n tweeën voor hetzelfde bedrag.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Hier, http://www.tandemsprong.nl/
Een tandemsprong is met 1 instructeur en dus 1 persoon.. Je gaat niet met 2 personen en 1 instructeur
Dus je betaald inderdaad per persoon, als ze beide willen, het is 210 euro voor 1 sprong inclusier instructeur. Als je met 2 personen wilt springen, heb je dus 2 instructeurs nodig
TukTuk- Ratel
Susan schreef:Kun je niet zo'n duosprong aan 1 parachute maken? Het lijkt me dan wel raar als je het dubbele moet betalen, je gebruikt maar 1 parachute, 1 instructeur, et cetera. Ik zou kijken of er niet een leuk prijsje te regelen valt voor met z'n tweeën.
Volgens mij mag je niet zomaar als 2 onervaren springers aan 1 parachute. Ik vind het trouwens ook wel raar dat je moet betalen voor de instructeur. Het lijkt mij eerlijker als dat gewoon 'bij de prijs inzit'. Hoeveel mensen mogen er nou alleen springen zonder instructeur..
Gast- Gast
AngelNyn schreef:
Een tandemsprong is met 1 instructeur en dus 1 persoon.. Je gaat niet met 2 personen en 1 instructeur
Dus je betaald inderdaad per persoon, als ze beide willen, het is 210 euro voor 1 sprong inclusier instructeur. Als je met 2 personen wilt springen, heb je dus 2 instructeurs nodig
Oh haha dat is jammer. Ik heb er duidelijk geen verstand van, ga maar weer snel de zoektermen 'tarieven parachutespringen' uit Google wissen voordat Dion zich vanavond doodschrikt.
Susan- Lady Post-a-lot
Punk'd schreef:Susan schreef:Kun je niet zo'n duosprong aan 1 parachute maken? Het lijkt me dan wel raar als je het dubbele moet betalen, je gebruikt maar 1 parachute, 1 instructeur, et cetera. Ik zou kijken of er niet een leuk prijsje te regelen valt voor met z'n tweeën.
Volgens mij mag je niet zomaar als 2 onervaren springers aan 1 parachute. Ik vind het trouwens ook wel raar dat je moet betalen voor de instructeur. Het lijkt mij eerlijker als dat gewoon 'bij de prijs inzit'. Hoeveel mensen mogen er nou alleen springen zonder instructeur..
Tuurlijk betaal je onderandere voor de instructeur, het is zijn werk, dat moet toch betaald worden?
Onervaren springers springen altijd een tandemsprong, dat is dus altijd met een instructeur. Als je een cursus (en die zijn duur!) doet mag je uiteindelijk uiteraard zelf gaan springen, dan betaal je alleen voor de huur van het vliegtuig etc.
TukTuk- Ratel
Natuurlijk is het veel geld maar ik zou het zeker doen.
Vooral het gevoel dat je samen gaat..
Ik heb het gedaan in Zuid-Afrika en vond het ook heel heel gaaf.
(maar hoef niet zo nodig weer, zoals sommige mensen die het gelijk weer willen)
Vooral het gevoel dat je samen gaat..
Ik heb het gedaan in Zuid-Afrika en vond het ook heel heel gaaf.
(maar hoef niet zo nodig weer, zoals sommige mensen die het gelijk weer willen)
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
AngelNyn schreef:Punk'd schreef:Susan schreef:Kun je niet zo'n duosprong aan 1 parachute maken? Het lijkt me dan wel raar als je het dubbele moet betalen, je gebruikt maar 1 parachute, 1 instructeur, et cetera. Ik zou kijken of er niet een leuk prijsje te regelen valt voor met z'n tweeën.
Tuurlijk betaal je onderandere voor de instructeur, het is zijn werk, dat moet toch betaald worden?
Onervaren springers springen altijd een tandemsprong, dat is dus altijd met een instructeur. Als je een cursus (en die zijn duur!) doet mag je uiteindelijk uiteraard zelf gaan springen, dan betaal je alleen voor de huur van het vliegtuig etc.
Natuurlijk dat snap ik. Maar ik vind het raar als er staan "Parachute springen €200,-" en er staat in kleine lettertjes onder "Ohja, je betaald nog wel 50 euro extra omdat er een instructeur meespringt. Zeg dan gewoon dat het €250,0 kost.
Gast- Gast
Punk'd schreef:AngelNyn schreef:Punk'd schreef:Susan schreef:Kun je niet zo'n duosprong aan 1 parachute maken? Het lijkt me dan wel raar als je het dubbele moet betalen, je gebruikt maar 1 parachute, 1 instructeur, et cetera. Ik zou kijken of er niet een leuk prijsje te regelen valt voor met z'n tweeën.
Natuurlijk dat snap ik. Maar ik vind het raar als er staan "Parachute springen €200,-" en er staat in kleine lettertjes onder "Ohja, je betaald nog wel 50 euro extra omdat er een instructeur meespringt. Zeg dan gewoon dat het €250,0 kost.
Ohh dat heb ik niet gezien! Waar staat dat dan?
TukTuk- Ratel
Ik heb het verkeerd gelezen bij de post van susan! Ik dacht dat zij bedoelde dat je voor de instructeur nog los moest betalen.. Maar dat zit dus gewoon bij die 220 euro in .. Ik moet gewoon beter lezen
Gast- Gast
Dat staat er ook niet. Maar sites, zoals de link, gaan er vaak al vanuit dat het om mensen gaat die er geen ervaring in hebben, dan zijn de kosten met instructeur. Dus ze hoeven er niet bij te zetten sprong is duurder wanneer een instructeur mee gaat.
Ok, dus als ik wil gaan springen op Texel ben ik €305-, kwijt voor sprong + foto's en filmpje? Ach, is wel prijzig, maar wel een hele ervaring rijker + dat je het vast hebt staan op foto en film.
Ok, dus als ik wil gaan springen op Texel ben ik €305-, kwijt voor sprong + foto's en filmpje? Ach, is wel prijzig, maar wel een hele ervaring rijker + dat je het vast hebt staan op foto en film.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
DOEN, DOEN, DOEN!
Mijn man is twee weken geleden wezen springen in België met zijn vader, broer, schoonzus en nog een stel.
Ok, hij heeft het wel cadeau gekregen van zijn vader maar als ik bevallen ben wil hij ook graag een keer met mij.
Hij vond het echt GE-WEL-DIG!
Een tandemsprong is inderdaad altijd jij met een instructeur.
Samen met een groepje wordt je naar het vliegtuig gebracht. Daar koppelen ze je vast aan je instructeur.
Als jij aan de beurt bent, hang jij al buiten het vliegtuig te bungelen terwijl de instructeur nog binnen zit
Je moet je dan vormen als een banaan en dan ga je springen.
Het is volgens hem echt super gaaf!
Mijn man is twee weken geleden wezen springen in België met zijn vader, broer, schoonzus en nog een stel.
Ok, hij heeft het wel cadeau gekregen van zijn vader maar als ik bevallen ben wil hij ook graag een keer met mij.
Hij vond het echt GE-WEL-DIG!
Een tandemsprong is inderdaad altijd jij met een instructeur.
Samen met een groepje wordt je naar het vliegtuig gebracht. Daar koppelen ze je vast aan je instructeur.
Als jij aan de beurt bent, hang jij al buiten het vliegtuig te bungelen terwijl de instructeur nog binnen zit
Je moet je dan vormen als een banaan en dan ga je springen.
Het is volgens hem echt super gaaf!
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Susan schreef:Hier, http://www.tandemsprong.nl/
Dit dacht ik dus ook eerst, saampjes . Maar volgens mij moet je met instructeur springen..
Edit. je moet idd met instructeur springen.
Kaboutertje- Kletskop
Een filmpje erbij is zeker wel gaaf! Maar dan wordt het wel erg prijzig...
Dus denk er nog even over na
Dus denk er nog even over na
Kaboutertje- Kletskop
Paar jaar geleden gesprongen op Texel, van mijn ouders gekregen voor mijn slagen.
Was echt een super ervaring, dus heel gaaf cadeau voor je vriend.
Heb foto's laten maken en een filmpje... erg leuk, maar moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit meer naar kijk verder :p Maar het is wel leuk om te hebben natuurlijk
Heb foto's laten maken en een filmpje... erg leuk, maar moet zeggen dat ik er eigenlijk nooit meer naar kijk verder :p Maar het is wel leuk om te hebben natuurlijk
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ik heb het wel eens gedaan, maar meer omdat m'n vader aanbood het te betalen (hij wou zelf heel graag en vind het nog steeds superlief dat hij m'n broertje en mij dezelfde ervaring wou laten ervaren ) en ik bang was dat ik spijt zou krijgen als ik nee zei. Maar zo heel spectaculair vond ik het eerlijk gezegd niet. Het was wel gaaf om alle huizen enzo van zo hoog te zien, maar ik vond het qua adrenaline kick heel erg tegenvallen (en juist dáárom leek het me leuk). Een achtbaan krijg ik serieus een grotere adrenalinekick van. Ik was ook supersupersupermisselijk ervan (waarschijnlijk omdat ik de hele dag bijna niks gegeten had, omdat niet bekend was hoe laat we zouden springen, dus ik wou niks halen omdat we elk moment geroepen konden worden, uiteindelijk duurde dag dus de héle middag, het wachten)
Ik zou het best nog een keer willen doen, als het voor me betaald wordt, maar ik zou er zelf niet voor sparen ofzo.
Ik zou het best nog een keer willen doen, als het voor me betaald wordt, maar ik zou er zelf niet voor sparen ofzo.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Inge schreef:Paar jaar geleden gesprongen op Texel, van mijn ouders gekregen voor mijn slagen.
Filmpje erbij is wel gaaf, alleen dan komt er zo'n 100euro bovenop... En aangezien het springen al 200 is.
Zal er even bij vermelden dat we 'pas' een half jaartje samen zijn. Vandaar dat ik én springen, én filmpje wel erg prijzig vind. Hou het denk ik maar bij alleen het springen
Kaboutertje- Kletskop
sonly schreef:Ik heb het wel eens gedaan, maar meer omdat m'n vader aanbood het te betalen (hij wou zelf heel graag en vind het nog steeds superlief dat hij m'n broertje en mij dezelfde ervaring wou laten ervaren ) en ik bang was dat ik spijt zou krijgen als ik nee zei. Maar zo heel spectaculair vond ik het eerlijk gezegd niet. Het was wel gaaf om alle huizen enzo van zo hoog te zien, maar ik vond het qua adrenaline kick heel erg tegenvallen (en juist dáárom leek het me leuk). Een achtbaan krijg ik serieus een grotere adrenalinekick van. Ik was ook supersupersupermisselijk ervan (waarschijnlijk omdat ik de hele dag bijna niks gegeten had, omdat niet bekend was hoe laat we zouden springen, dus ik wou niks halen omdat we elk moment geroepen konden worden, uiteindelijk duurde dag dus de héle middag, het wachten)
De eerste reactie die niet zo positief is als de rest.. Hoort er natuurlijk ook bij! "Jammer" dat het tegenviel. Ik kan me niet voorstellen dat je van een achtbaan een grotere adrenalinekick krijgt , maar ik kan er (nog) niet over meepraten.
Kaboutertje- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Verjaardagskado voor de meiden?
» Wat is nou een leuk en origineel verjaardagskado...?
» Leuk verjaardagskado voor 60 euro?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» vriend
» Wat is nou een leuk en origineel verjaardagskado...?
» Leuk verjaardagskado voor 60 euro?
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» vriend
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: