Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vriend

+4
PluDan
Marin
Ella
geheimpjuh
8 plaatsers

Ga naar beneden

vriend Empty vriend

Bericht  geheimpjuh do 17 nov 2011 - 8:36

Sorry dat ik hiervoor een nieuw account hebt geopend. Maar ik wil gewoon niet herkend worden.
Ik zal het account hierna overigens laten verwijderen.

Ik heb nu 6 jaar een vriend. Hij is erg lief voor me en ik voor hem. Hij is een erg enthousiast persoon. Vind veel dingen leuk en is gewoon vaak heel blij. Hartstikke leuk natuurlijk.
Alleen bij die extreme blijheid hoort ook helaas extreem boosheid.
Als hij vindt dat hem onrecht aangedaan wordt door mij, dan wordt hij heel boos.
Soms wel eens zo boos dat hij me pijn doet. Hij slaat me niet. Maar hij draait wel mijn arm bijvoorbeeld om. Vervolgens word ik natuurlijk heel kwaad en dan barst hij in huilen uit en weet hij niet wat hem bezielde. Hij heeft dan enorm veel spijt en doet er alles aan om het goed te maken.
We willen samen dat dit gedrag ophoudt. Heeft iemand tips hoe we dit kunnen bereiken?
We hebben verder een erg fijne relatie anders was ik zeker niet bij hem gebleven. Of moet ik juist wel bij hem weggaan omdat ik niet wil dat iemand me dit aandoet.

Het gebeurt overigens niet veel, maar soms.... 3 x per jaar ofzo.

geheimpjuh
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 17-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vriend Empty Re: vriend

Bericht  Ella do 17 nov 2011 - 8:40

Naar de huisarts gaan en hem door laten verwijzen. Dan kan hij zeker geholpen worden. Sterkte ermee lijkt me een hele nare situatie
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin do 17 nov 2011 - 8:42

geheimpjuh schreef:

Da's 3 x te veel per jaar, mijn inziens.

Ik zou inderdaad proberen te regelen / hem er van overtuigen dat hij hier begeleiding bij krijgt, zodat ie z'n emoties beter onder controle kan houden. Jij mag nooit (fysiek) slachtoffer worden van zijn buien.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  geheimpjuh do 17 nov 2011 - 8:46

Joy_ schreef:
geheimpjuh schreef:
Ik zou inderdaad proberen te regelen / hem er van overtuigen dat hij hier begeleiding bij krijgt, zodat ie z'n emoties beter onder controle kan houden. Jij mag nooit (fysiek) slachtoffer worden van zijn buien.
Dat klopt helemaal! Daar zijn we het beide ook helemaal over eens.
Voor die tijd willen we ook niet trouwen ofzo. Eerst moet hij deze eigenschap kwijtraken/leren beheersen.

geheimpjuh
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 2
Punten : 4
Registratiedatum : 17-11-11

Bericht  PluDan do 17 nov 2011 - 8:49

Joy_ schreef:
geheimpjuh schreef:

Mee eens.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  FireButterfly do 17 nov 2011 - 9:25

PluDan schreef:
Joy_ schreef:
geheimpjuh schreef:

Mee eens.

+1 Ik sluit me er helemaal blij in. Hoe lang is dit al aan de gang?
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11

Bericht  Makamba do 17 nov 2011 - 9:42

[quote="FireButterfly"][quote="PluDan"]
Joy_ schreef:
geheimpjuh schreef:

+1
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gast do 17 nov 2011 - 11:25

Het zou voor mij niet uitmaken of het slaan of een arm omdraaien is, het is gewoon totaal ongepast binnen een relatie (en in het algemeen). Ik zou hiervoor samen naar de huisarts gaan en kijken waarheen hij jullie kan doorverwijzen om het probleem op te lossen.

Gast
Gast

Bericht  Zininzon do 17 nov 2011 - 11:30

He wat vervelend, maar wat goed dat ook hij wil dat deze situatie verandert! Maak vaak genoeg mee dat degene zelf niet vindt/ziet dat er een probleem is en dat hij/zij dus ook geen hulp wil.

Je kunt inderdaad naar de huisarts gaan, maar dat is lang niet altijd nodig (als je dat bijv liever niet wilt). Je vriend kan zich ook aanmelden bij het maatschappelijk werk en dan kan er gekeken worden waar hij het best op zijn plek is. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een agressieregulatietraining.
Relatiegesprekken kunnen ook helpen, want ik neem aan dat het gedrag van je vriend ook impact heeft op jullie relatie (ook als deze over het algemeen wel goed is, wat ik lees uit je bericht).

Voor jou wil ik zeggen: bagatelliseer het probleem niet, want het is niet 'maar' 3 keer, het is 3 keer teveel.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 0:53

Hoe gaat het? Heb je een beetje kunnen nadenken wat je wilt (doen)?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 1:23

Ik sluit me aan mij Joy, meis dit kan en mag niet. Ik hoop dat je vriend dit ook inziet. Spijt hebben is naar mijn gevoel er makkelijk mee weg komen. Hij moet zich leren inhouden, want stel het wordt van kwaad tot erger, wat dan? Wat hij dan doen, daar wil je toch niet over na denken. Misschien een afspraak maken bij een arts en hem laten doorverwijzen naar een soort van agressietherapie. Sterkte meis, ik hoop dat jullie er samen uitkomen! hug

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 zo 20 nov 2011 - 3:37

ik weet niet of het kan helpen als er op dat moment (als het gebeurt) iets van gezegd wordt. want dan zou hij ervan kunnen leren ofzo. hoewel ik dat niet echt verwacht.. dus ik hoop idd dat hij/jullie naar de dokter gaan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud