Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fertiliteitspoli

+3
Annie24
Novalee
Muppetje
7 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Fertiliteitspoli - Pagina 2 Empty Re: Fertiliteitspoli

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:24

Annie24 schreef:
Twellie schreef:Waarschijnlijk krijg je een intakegesprek met een deskundige en een inwendige echo. Ik denk niet dat je gelijk een heel inwendig onderzoek krijgt inclusief eendenbek. Bij een inwendige echo moet je vaak even een drempel over, omdat het natuurlijk nogal een intieme plek is, maar het valt uiteindelijk echt wel mee en het is niet pijnlijk.

Ik kreeg wel direct een inwendig onderzoek inc. eendenbek en uitstrijkjes. Had daar dus ook niet echt rekening mee gehouden, wel met een inwendige echo, maar niet met de rest Rolling Eyes

Muppetje; hoeveelste dag zit je nu dan? Mijn 1e cyclus was 114 en mijn 2e 115 dagen. Van Novalee weet ik dat haar cyclus eerst ook redelijk netjes was (geen 30 dagen hoor, maar niet zo overdreven lang als mijnes :P )
Inmiddels is mijn zoontje al ruim 4 maanden en staat Novalee op klappen :P dus dat klinkt alvast positief :-) :-)

Dus daar zit dan ook verschil in tussen fertiliteitspoli's, ik heb dat pas veel later gehad, toen we al een jaartje of zo bezig waren. Maar ook dat is even een kwestie van een drempel overgaan en dan valt het ook wel mee. Ik durfde alleen niet naar de eendenbek te kijken, want ik was bang dat het een enorme tang zou zijn Laughing

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Annie24 di 7 jun 2011 - 7:30

Twellie; hier was de gyn toen van mening dat hij beter meteen alles na kon kijken zodat we sommige dingen vast uit konden sluiten. Ook zonde anders als ze er vanuit gaan dat het goedzit en pas na een paar maanden/jaar blijkt dat het toch niet zo is en dat ze daar al achter hadden kunnen komen door eerder wat meer onderzoekjes te doen. Ach, ik liet het allemaal maar over me heenkomen, haha! Zaadonderzoek kregen wij trouwens ook meteen en mijn vriend moest ook bloedprikken.

Muppetje; o. ik had een paar berichtjes gemist zie ik, hihi. Het is logisch dat je hoopt geen dokter nodig te hebben, maar als Clomid bv voor jou de oplossing is, dan is de enige hulp die je nodig hebt een receptje, want verder moeten jullie zelf voor de bevruchting zorgen Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 7:33

Annie24 schreef:
Muppetje; o. ik had een paar berichtjes gemist zie ik, hihi. Het is logisch dat je hoopt geen dokter nodig te hebben, maar als Clomid bv voor jou de oplossing is, dan is de enige hulp die je nodig hebt een receptje, want verder moeten jullie zelf voor de bevruchting zorgen Wink

Heb je ook wel weer gelijk in. Ach, afwachten maar.... Zal je zien, word ik een dezer dagen ongesteld, zou leuk zijn... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:34

Ik kreeg ook gelijk een inwendig onderzoek + bloedprikken en de dokter keek of ik overmatig haargroei had. (schijnt ook een aanwijzing te zijn voor pco) Je kunt gewoon aangeven dat je een inwendige echo spannend vind. Daar kijken ze niet raar van op en mijn gynaecoloog hield er ook altijd rekening mee.

Ik moest trouwens gewoon komen toen ik alsnog ongesteld werd. Anders gewoon ff bellen.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 8:37

Ja, als ik tussen de afsraak maken en de afspraak ongesteld word zal ik idd wel even bellen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 9:06

Muppetje schreef:
Novalee schreef:Nee, hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze doen het met een speciaal echoapparaat wat gewoon een dikke staaf is eigenlijk. En ze gebruiken glijmiddel natuurlijk Very Happy

Ok, gelukkig. Ben zowieso n beetje bang, maarja, ze bijten vast niet...
Ik ben nooit gebeten iig :P

Het is logisch dat je het eng vindt, dat vindt iedereen de eerst keer. Maar diegene die het onderzoek doet weet dat ook en ze houden er heus rekening mee. En bedenk maar zo, hopelijk weet je daarna wat meer want zwanger willen raken en dan cyclusproblemen hebben is ontzettend frustrerend omdat je dan niet eens weet of je een kans hebt en zo ja wanneer dan.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:09

Novalee schreef:Nee, hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze doen het met een speciaal echoapparaat wat gewoon een dikke staaf is eigenlijk. En ze gebruiken glijmiddel natuurlijk Very Happy

Ik noem het altijd de camdildo Wink

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 9:11

Ja Novalee, dat is ook zo, enorm frustrerend...

Enne, James, bah, maar stiekem lag ik wel in n deuk, thanks....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 9:26

Ik typ dit op een ipad dus sorry voor typfouten, heb het nog niet helemaal in de vingers
Annie24 schreef:Van Novalee weet ik dat haar cyclus eerst ook redelijk netjes was (geen 30 dagen hoor, maar niet zo overdreven lang als mijnes :P )
Inmiddels is mijn zoontje al ruim 4 maanden en staat Novalee op klappen :P dus dat klinkt alvast positief :-) :-)
Haha, klappen is een nieuwe voor me Very Happy

Toen ik stopte met de pil had ik wel 2 nette cycli van ongeveer 30 dagen. Toen besloten we er voor te gaan en toen begon de ellende Rolling Eyes. Heb het even terug gezocht, bij mij was het 54, 21, 67 en toen 83. Die van 83 is de cyclus waarin ik door ben verwezen naar de gyn en die is dus afgebroken met medicijnen. Wellicht had die dus nog veel langer kunnen duren als ik die medicijnen niet had gekregen.

Ik heb trouwens ook meteen een onderzoek met eendenbek gehad. Dat deed wel een beetje pijn, maar het viel toch mee. Ik moest idd ook bloed laten prikken en daaruit bleken PCO-achtige waarden. Zaadonderzoek kregen wij pas toen het met clomid niet lukte, omdat er aanvankelijk geen reden was om aan te nemen dat daar iets niet goed zat. Het probeem zat bij mij.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 9:29

James, geheel off topic, maar Rhune van het v.-forum is eindelijk zwanger!!! In een pauzemaand van de ICSI hebben ze IUI gedaan en nu is ze zwanger Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 9:32

Novalee schreef:James, geheel off topic, maar Rhune van het v.-forum is eindelijk zwanger!!! In een pauzemaand van de ICSI hebben ze IUI gedaan en nu is ze zwanger Very Happy

Ik ken dr niet, maar klinkt als goed nieuws...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:56

Novalee schreef:James, geheel off topic, maar Rhune van het v.-forum is eindelijk zwanger!!! In een pauzemaand van de ICSI hebben ze IUI gedaan en nu is ze zwanger Very Happy

Ik moet stiekem even denken wie dat ook alweer is haha

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:57

Ik meld me wel weer even aan smile Wil toch even kijken hoe het met iedereen is!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 7 jun 2011 - 10:17

Mocht je tussendoor vanzelf weer ongesteld worden dan zou ik alsnog een afspraak willen, ik bedoel 42-42-39 en nu al 85 lijkt me nou niet bepaald een goede cyclus.

Verder weet ik niet wat je kan verwachten, ik heb wel een inwendige echo gehad tijdens de zwangerschap maar dat is niet vervelend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 10:20

Happydobby schreef:Mocht je tussendoor vanzelf weer ongesteld worden dan zou ik alsnog een afspraak willen, ik bedoel 42-42-39 en nu al 85 lijkt me nou niet bepaald een goede cyclus.

Verder weet ik niet wat je kan verwachten, ik heb wel een inwendige echo gehad tijdens de zwangerschap maar dat is niet vervelend.

Nu al 95. Je hebt helemaal gelijk. Ik hou alleen écht niet van dokters enzo. Naja, ik weet waar ik het voor doe....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:30

Dat is het belangrijkste zo'n kleintje, daar heb je alles echt wel voor over I love you

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 10:32

Puggle schreef:Dat is het belangrijkste zo'n kleintje, daar heb je alles echt wel voor over I love you

Juistem. Goed, tijd om maar bed te gaan. Voor de meiden die eventueel nog reageren alvast Dankjewel.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:33

Muppetje schreef:
Puggle schreef:Dat is het belangrijkste zo'n kleintje, daar heb je alles echt wel voor over I love you

Juistem. Goed, tijd om maar bed te gaan. Voor de meiden die eventueel nog reageren alvast Dankjewel.

Slaap lekker!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje wo 8 jun 2011 - 6:56

Nou, de afspraak staat, de 16e.

Het gaat drie kwartier komen, geen idee wat ze allemaal gaan doen.

Ondertussen ben ik best een beetje bang. Toen ik naar de dokter ging had ik dit niet verwacht. Mijn man denkt dat ze alleen even gaan kijken wat er is en ik dan weer weg kan. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als ik er eenmaal loop dat het dan niet is een keer even kijken wat er is....

Ook twijfel ik of ik niet te vroeg naar de dokter ben gegaan.

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 8 jun 2011 - 7:24

Muppetje schreef:Nou, de afspraak staat, de 16e.

Het gaat drie kwartier komen, geen idee wat ze allemaal gaan doen.

Ondertussen ben ik best een beetje bang. Toen ik naar de dokter ging had ik dit niet verwacht. Mijn man denkt dat ze alleen even gaan kijken wat er is en ik dan weer weg kan. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als ik er eenmaal loop dat het dan niet is een keer even kijken wat er is....

Ook twijfel ik of ik niet te vroeg naar de dokter ben gegaan.

Die 3 kwartier bestaat waarschijnlijk meer uit praten dan uit onderzoeken hoor Wink Zeg maar tegen je man dat hij het mis heeft en als hij gaat zeuren maak je 'm maar bang met de mededeling dat hij misschien ook wel zijn zaad in moet leveren :P

Uiteindelijk neem je zelf het besluit over de vervolgstappen. Als JIJ iets niet wil gebeurd het niet, klaar. Stelt de arts Clomid voor (al zal je waarschijnlijk eerst nog een vervolgafspraak krijgen voordat er direct wat wordt ondernormen, maar dat verschilt ook weer per ziekenhuis/fertiliteitskliniek) en jij bent daar nog niet aan toe, dan doe je het niet en geef je gewoon aan dat je weer contact opneemt zodra je er wel aan toe bent.

Te vroeg? Tja...je hebt geen 'normale' cyclus, dus het is logisch dat je wil weten wat er aan de hand is. Zoals ik hierboven al zei: zodra je weet wat de conclusie van de arts is kan je altijd nog besluiten of je echt in het ziekenhuis wil blijven lopen of het eerst nog een tijdje zonder hulp wil proberen.

Je kan trouwens wel snel terecht! Ik heb vanmiddag gebeld voor een afspraak bij de gynaecoloog en kan pas 22 juli langskomen. Kon zeuren als brugman, maar mocht/kon echt niet eerder. Ik loop ook bij een bekkenfysio en daar moet ik volgende week heen, dus ik hoop eigenlijk dat zij voor me wil bellen of ik niet ergens tussendoor kan. Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje wo 8 jun 2011 - 9:05

Bedankt Annie, je woorden stellen me wel wat gerust.

Ja, ik vind het ook heel snel. Ergens ook wel fijn, hoef ik er niet lang tegenaan te hikken...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 8 jun 2011 - 9:11

Muppetje schreef:Bedankt Annie, je woorden stellen me wel wat gerust.

Ja, ik vind het ook heel snel. Ergens ook wel fijn, hoef ik er niet lang tegenaan te hikken...

We slepen je er wel doorheen Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje wo 8 jun 2011 - 9:12

Annie24 schreef:

Hihi, das lief. Ik kom vast over als een enorme kneus... angel

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 8 jun 2011 - 9:16

Muppetje schreef:
Annie24 schreef:

Dat wou ik nou net niet zeggen... :P

Nu ff serieus; nee joh! Hoe denk je dat ik er tegenover stond toen ik de afspraak gemaakt had bij de gyn voordat ik zwanger was? Precies hetzelfde als jij hoor! *al wisten wij wel dat we direct wilden gaan beginnen met behandelen*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje wo 8 jun 2011 - 9:21

Annie24 schreef:
Muppetje schreef:
Annie24 schreef:

Dat wou ik nou net niet zeggen... :P

Nu ff serieus; nee joh! Hoe denk je dat ik er tegenover stond toen ik de afspraak gemaakt had bij de gyn voordat ik zwanger was? Precies hetzelfde als jij hoor! *al wisten wij wel dat we direct wilden gaan beginnen met behandelen*

Ik denk ook wel dat ik dat wil hoor. Ik vind het alleen nog wat lastig te accepteren. Misschien is er wel niks en denken ze daar alleen maar 'nou Muppetje, wat kom jij hier nou weer doen, er is niets aan de hand'.

Wel héél fijn dat ik er hier over kan praten!

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende