Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fertiliteitspoli

+3
Annie24
Novalee
Muppetje
7 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Fertiliteitspoli Empty Fertiliteitspoli

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 4:20

In verband met uitblijven van mijn ongesteldheid ben ik net bij de ha geweest. Ze heeft me doorverwezen naar de fertiliteitspoli. Normaal laten ze eerst een echo maken bij het diagnostisch centrum om te kijken of er sprake is van PCO. Maar omdat ik in januari al een echo heb gehad omdat ik toen enorme buikpijn had en ze dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (wat het gelukkig niet was, maar pco hadden ze dan ook kunnen zien) vond ze dat nu niet meer nodig.

Ik baal er goed van, maarja, het is niet anders. Volgens de dokter kan t ook vanzelf wel weer komen, maar is het misschien toch een goed idee het even na te kijken.

Dus mijn vraag aan de dames met ervaring, wat kan ik verwachten??

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fertiliteitspoli Empty Re: Fertiliteitspoli

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:28

Ik kom geregeld op de fertiliteitspoli, maar niet voor wat jij misschien hebt (ivf behandelingen) Dus ik weet niet of ik je kan helpen?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 4:48

Ik weet ook niet wat voor hulp ik precies zoek hoor. Ervaringen, geruststelling, ik weet het niet. Ik vind et best een beetje eng (en weet dat dat best suf is...)

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:59

Mijn zusje liep eerst op de poli in het zH vanwege haar problemen.
Ze werd daar niet echt verder geholpen, bleef voor haar gevoel op hetzelfde punt hangen.

Nu is ze overgestapt naar een goede kliniek en daar ging het ineens allemaal in een rap tempo.

Maar goed, dat ZH staat ook niet echt goed bekend... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:03

Nee joh, natuurlijk is dat niet suf! Heel logisch. Het is onbekend en je weet niet wat je in de toekomst moet ondergaan. Als het goed is krijg je een inwendig onderzoek om te kijken of het daadwerkelijk pco is. Dat doet geen pijn. Wanneer ga je een afspraak maken?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 5:08

James schreef:Nee joh, natuurlijk is dat niet suf! Heel logisch. Het is onbekend en je weet niet wat je in de toekomst moet ondergaan. Als het goed is krijg je een inwendig onderzoek om te kijken of het daadwerkelijk pco is. Dat doet geen pijn. Wanneer ga je een afspraak maken?

Ze denkt juist niet dat het pco is, dan had dat uit de echo in januari ook moeten blijken zei ze.

Van mn man moet ik morgen bellen, maar ik weet t nog niet....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:11

Hebben ze ook gezegd waar ze wel aan denken?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 5:35

Nope...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 6:10

He bah muppet. Ik begrijp dat je het een beetje eng vind. Maar komt echt wel goed hoor. Het is niet leuk dat het zo moet maar je kan er maar beter naar laten kijken! Komt echt wel goed hoor meid hug

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 6:33

Puggle schreef:He bah muppet. Ik begrijp dat je het een beetje eng vind. Maar komt echt wel goed hoor. Het is niet leuk dat het zo moet maar je kan er maar beter naar laten kijken! Komt echt wel goed hoor meid hug

Vastwel. Dankje, je bent een schat hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 6:34

Even snel een reactie; PCO hoef je niet altijd per se op een echo te zien. Bij mij was ook niet het standaard PCO-beeld (veel eiblaasjes in de eierstokken) te zien. Maar mijn cyclus was wel erg onregelmatig en mijn gyn noemde het toch PCO. De behandeling oftewel medicijnen die ik kreeg zijn ook de standaard PCO-medicijnen (clomid).

Ik ben zelf niet op een echte fertiliteitspoli geweest want dat heeft het ziekenhuis hier niet. De eerste keer kreeg ik een inwendige echo en stelde hij wat vragen. Verder had ik mijn temperatuur een tijdje bijgehouden en die heeft hij ook bekeken. Op basis daarvan kreeg ik medicijnen mee om een menstruatie op te wekken en ook meteen al clomid om van cyclusdag 3 t/m 5 in te nemen.

Ik wil best meer vragen beantwoorden (als ik dat kan smile ) maar ik moet nu weg.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 6:38

Novalee schreef:Even snel een reactie; PCO hoef je niet altijd per se op een echo te zien. Bij mij was ook niet het standaard PCO-beeld (veel eiblaasjes in de eierstokken) te zien. Maar mijn cyclus was wel erg onregelmatig en mijn gyn noemde het toch PCO.

Ok, dat wist ik niet. Naja, ik zal het allemaal wel gaan zien, dankje voor je reactie.

Zo'n inwendige echo; pijnlijk?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 6:44

Nee, hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze doen het met een speciaal echoapparaat wat gewoon een dikke staaf is eigenlijk. En ze gebruiken glijmiddel natuurlijk Very Happy
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 6:46

Novalee schreef:Nee, hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Ze doen het met een speciaal echoapparaat wat gewoon een dikke staaf is eigenlijk. En ze gebruiken glijmiddel natuurlijk Very Happy

Ok, gelukkig. Ben zowieso n beetje bang, maarja, ze bijten vast niet...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 7 jun 2011 - 7:03

Hier ook een 'pco-tje' Laughing Na je 1e afspraak zal je zien dat het onderzoek best meeviel Wink Eneuhh...ik ben nog nooit gebeten hoor toen ik daar was :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 7:09

Oh, dat zal inderdaad ook best wel hoor, Annie24. Maarja, het is natuurlijk niet hoe je het je voorstelt. Zeker omdat ik dacht dat mijn cyclus de goede kant op leek te gaan; 42-42-39

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:10

Waarschijnlijk krijg je een intakegesprek met een deskundige en een inwendige echo. Ik denk niet dat je gelijk een heel inwendig onderzoek krijgt inclusief eendenbek. Bij een inwendige echo moet je vaak even een drempel over, omdat het natuurlijk nogal een intieme plek is, maar het valt uiteindelijk echt wel mee en het is niet pijnlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:11

Muppetje schreef:Oh, dat zal inderdaad ook best wel hoor, Annie24. Maarja, het is natuurlijk niet hoe je het je voorstelt. Zeker omdat ik dacht dat mijn cyclus de goede kant op leek te gaan; 42-42-39

Maar dan heb je toch gewoon een heel nette cyclus?? Of is je cyclus er nu mee opgehouden?

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 7:12

Twellie schreef:
Muppetje schreef:Oh, dat zal inderdaad ook best wel hoor, Annie24. Maarja, het is natuurlijk niet hoe je het je voorstelt. Zeker omdat ik dacht dat mijn cyclus de goede kant op leek te gaan; 42-42-39

Maar dan heb je toch gewoon een heel nette cyclus?? Of is je cyclus er nu mee opgehouden?

Jup, inmiddels zit ik op dag 95....

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Clapperdie di 7 jun 2011 - 7:12

Bij mij bleek uit de echo niet dat ik PCO had maar wel uit het bloedonderzoek wat ik gehad heb.

Dus waarschijnlijk krijg je een echo + bloedonderzoek. Een echo is niet pijnlijk. Misschien een beetje ongemakkelijk omdat je met je benen wijd ligt.

Verder werd ik pas naar de fertiliteitspoli doorgestuurd toen bij de gyn bleek dat ik PCO had. Daarna bij fertiliteit een cyclus gemonitoord en behandelplan vastgesteld.

Succes! Ik zou alleen wel snel bellen voor een afspraak. Wij moesten 6 weken wachten tot we terecht konden.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:15

Muppetje schreef:
Twellie schreef:

Da's wel akelig lang als je op een zwangerschap zit te wachten. Ik zou me trouwens niet teveel zorgen maken, omdat je hiervoor gewoon een nette cyclus had. Misschien heb je even een kuurtje nodig om je menstruatie op te wekken en gaat je cyclus als vanouds verder!

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 7:18

Twellie schreef:
Muppetje schreef:
Twellie schreef:

Da's wel akelig lang als je op een zwangerschap zit te wachten. Ik zou me trouwens niet teveel zorgen maken, omdat je hiervoor gewoon een nette cyclus had. Misschien heb je even een kuurtje nodig om je menstruatie op te wekken en gaat je cyclus als vanouds verder!

Dat hoop ik ook ja, maar dat wil ze dus niet zomaar geven...

Clapperdie, thanks. Ja, ik denk dat ik morgen maar bel.

Maar wat als ik dan voor die tijd ongesteld word, ga ik dan toch, of zeg ik dan af?

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 7 jun 2011 - 7:20

Twellie schreef:Waarschijnlijk krijg je een intakegesprek met een deskundige en een inwendige echo. Ik denk niet dat je gelijk een heel inwendig onderzoek krijgt inclusief eendenbek. Bij een inwendige echo moet je vaak even een drempel over, omdat het natuurlijk nogal een intieme plek is, maar het valt uiteindelijk echt wel mee en het is niet pijnlijk.

Ik kreeg wel direct een inwendig onderzoek inc. eendenbek en uitstrijkjes. Had daar dus ook niet echt rekening mee gehouden, wel met een inwendige echo, maar niet met de rest Rolling Eyes

Muppetje; hoeveelste dag zit je nu dan? Mijn 1e cyclus was 114 en mijn 2e 115 dagen. Van Novalee weet ik dat haar cyclus eerst ook redelijk netjes was (geen 30 dagen hoor, maar niet zo overdreven lang als mijnes :P )
Inmiddels is mijn zoontje al ruim 4 maanden en staat Novalee op klappen :P dus dat klinkt alvast positief :-) :-)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:21

Goh, wat een verschil zit er dan tussen huisartsen, ik heb dat wel gewoon via de huisartsenpraktijk gehad. Ik hoop voor je dat dat de oplossing is. Als je nu ongesteld wordt, zou ik gewoon afwachten of je weer een cyclus krijgt en niet naar de poli gaan.

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 7 jun 2011 - 7:22

Zie hieboven Annie, dag 95...

Ik geef de hoop ook helemaal niet op hoor, maarja, net als iedereen hoopte ik geen dokter nodig te hebben...

Muppetje
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende