Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep...

+11
May
Monnie
Guus
Error
Annemie
papilon
Inge
Minx
Olijfje
Pien
Bimbam
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep... Empty Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:45

Oke, misschien vinden jullie mij nu een zeikerd, dat mag natuurlijk.

Wij wonen in een heel rustig straatje met voor ons huis een voortuin(tje), dan een stoep, een stukje gras en een sloot. Als je het straatje uitloopt dat kom je in een groot, groen gebied met wat bebossing en vooral veel gras. Alle honden uit de buurt lopen dan ook langs ons huis richting het groene gebied als ze uitgelaten worden. Prima natuurlijk, ware het niet dat er minstens 30 honden per dag voor ons huis zitten te plassen en poepen. Nou weet ik niet veel van honden, maar zouden die beesten dat niet nog 100 meter op kunnen houden?

Het vreemde vind ik eigenlijk ook dat het blijkbaar normaal is. Want er is geen enkel baasje dat iets opruimt en ze poepen er bijna allemaal. Het gevolg is dat als onze oudste de eendjes brood wil voeren, de kans dat ze in de hondenpoep staat ongeveer 9 op 10 is. Bovendien stinkt het gewoon, voornamelijk op een warme, droge dag.

Ik heb eigenlijk de neiging om een bordje op te hangen met de tekst: 'Mogen onze kinderen ook even bij u voor de deur komen poepen?'. Maar dat zal vast niet gewaardeerd worden, vermoed ik laughcry

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep... Empty Re: Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:52

Een bordje met een iets andere tekst vind ik best kunnen eigenlijk. Ik vind het niet normaal dat niemand het opruimt. Wij hebben hier ook een stukje gras voor de deur waar honden komen maar die baasjes ruimen het wel op gelukkig.

Gast
Gast

Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep... Empty Re: Waarom is dit eigenlijk normaal? Hondenpoep...

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:55

Als het geen 'hondentoilet of uitlaatplaats' is ben je toch verplicht om het op te ruimen?

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:56

Dat vind ik ook niet normaal nee, zeker poepen niet, en dan lekker laten liggen. Buren van mijn vader hadden daar ook erge last van, en die hebben een bordje gemaakt met een tekening van een poepende hond, en dan een streep erdoor, een verbod dus. Dat werkte wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:56

Minneke schreef:

Ik heb eigenlijk de neiging om een bordje op te hangen met de tekst: 'Mogen onze kinderen ook even bij u voor de deur komen poepen?'. Maar dat zal vast niet gewaardeerd worden, vermoed ik laughcry

lol! Dat zou ik wel doen..

Gast
Gast

Bericht  Bimbam zo 5 jun 2011 - 23:57

Ik vind je geen zeikerd, het is gewoon goor. Ik vind dat als je een hond hebt dat je zijn ontlasting gewoon op moet ruimen, maar helaas doet lang niet iedereen dat...

Ik zou niet weten wat je eraan kunt doen, behalve de mensen met honden aanspreken.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Pien zo 5 jun 2011 - 23:57

ik zou de gemeente eens inschakelen.... misschien kunnen ze er een bord plaatsen dat het geen honden uitlaatplek is!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:58

Pien schreef:ik zou de gemeente eens inschakelen.... misschien kunnen ze er een bord plaatsen dat het geen honden uitlaatplek is!
+1

Staan ook niet zulke leuke boetes op als je betrapt word, dan leren mensen het wel vaak snel af.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:59

Klopt PM, maar maar weinig hondeneigenaren doen dat ook daadwerkelijk.

Ik zou ook een bordje neerzetten Minneke, dan vinden ze je maar een zeikerd, dit vind ik ook niet normaal.

Gast
Gast

Bericht  Olijfje ma 6 jun 2011 - 0:00

Ik zou juist hard moeten lachen als ik zo'n bordje zag Very Happy maargoed ik heb geen hond..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx ma 6 jun 2011 - 0:01

Ja inderdaad ik zou er zeker wat aan doen. Eigenlijk vind ik dat bordje wel humor. Vind het ook aso hoor dat mensen die poep laten liggen. Ik liep laatst door enschede en daar lag het op de stoep. Ik vond dat zo verschrikkelijk aso. Als dat bij ons in de buurt gebeurt dan worden de mensen daar echt op aangesproken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Inge ma 6 jun 2011 - 0:07

Haha leuk idee dat bordje... zeker doen Very Happy

Zou ook de gemeente inschakelen, vind je absoluut geen zeikerd, bah wat vies. Dacht ook dat je dat altijd op moest ruimen als het geen honden uitlaat plaats is...
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  papilon ma 6 jun 2011 - 0:13

hahaha ik zou me ziek lachen als ik zo'n bordje zag, heb wel een hond, die vandaag nog lekker in het centrum zat te poepen zonder dat ik het door had, ik was blij dat iemand het tegen me zei, en jaaaa ik had mijn honden zakjes bij om het netjes op te ruimen Wink... maar goed... ik zou het bordje doen... breng je het nog leuk ook hahaha Very Happy
papilon
papilon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 55
Punten : 62
Registratiedatum : 15-05-11

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:21

Hahaha ik zou het ook doen...Enneh Papilon, dan moet je niet zo staan te kletsen maar beter op je hondje letten, haha Wink

Gast
Gast

Bericht  Annemie ma 6 jun 2011 - 0:34

Deze tekst staat bij ons in de buurt ergens bij een grasveld:

Wij houden wel van uw hondje, maar niet van zijn strontje.
Doe daarom zijn kakje in een zakje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:13

Annemie schreef:

Dat vind ik wel héél erg fout. Niet eens grappig, maar gewoon fout nerd

Ik zal eens kijken of ik de gemeente zover kan krijgen iets op te hangen. Anders ga ik toch echt zelf aan de slag. Wel fijn om te horen dat ik geen zeikerd ben trouwens angel

Gast
Gast

Bericht  Error ma 6 jun 2011 - 1:15

Annemie schreef:Deze tekst staat bij ons in de buurt ergens bij een grasveld:

Haha dat lijkt wel wat op een tekst van hier:

We zijn gek op uw hond, maar niet op zijn stront!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Guus ma 6 jun 2011 - 2:00

Ik zou smakelijk om zon bordje kunnen lachen en het niet meer dan normaal vinden als je dat plaatst... Maar ik ben dan ook een van de weinige die netjes altijd de keutels van mijn hond opruimd.

Wat betreft of honden het op kunnen houden... Dat kan wel, maar het is voor de gemiddelde hond nogal lastig het verschil te zien tussen het ene struikje of grasveldje waar het wel mag en waar niet. Het is aan te leren maar dat duurt wel even n is een uitdaging (en die moeite is nog veeeeeeel zwaarder dan gewoon een poepzakje meenemen)

Ik zou het bordje neerzetten, en wie weet kan de gemeente daar een prullebak neerzetten?ik hoor dat in sommige gemeentes zelfs poepzakjes erbij hangen maar daar hebben ze in den haag (in de toostje hoogste hondenbelasting) nog nooit van gehoord Sad
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989

Bericht  Monnie ma 6 jun 2011 - 2:36

Wij hebben hier in onze woonplaats dus bordjes staan met wat wel en niet een hondenuitlaatgebied is, ook waar honden wel/niet los mogen lopen. Ook de opruimzakjes hangen hier her en der. Wij hebben hier ook grasveldjes bij mensen voor de deur, maar daar wordt ook gewoon gepoept door honden. Zolang er geen bordje staat, laten mensen het toch gewoon gebeuren. Zo'n bordje is altijd het proberen waard. Dat houdt mij namelijk altijd wel tegen om mijn hond daar te laten poepen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  May ma 6 jun 2011 - 3:25

We hebben onze hond geleerd of buiten de bebouwde kom of in de sloot te poepen. Maar dat kost wel even wat werk, maar inmiddels weet ze het, dus als ze nodig moet dan loopt ze een heel stuk harder, dus dan aan ons wat harder mee te lopen. Maar neem altijd wel een zakje mee voor het geval ze het gewoon een keer echt niet red.

Maar ik zou ook gewoon de gemeente bellen, en anders inderdaad jouw geniale tekst op een bordje zetten!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 3:33

ProudMama schreef:Als het geen 'hondentoilet of uitlaatplaats' is ben je toch verplicht om het op te ruimen?

Juist, en ik vind dat ook niet meer dan normaal. Ik werk af en toe bij Landal, en daar staan overal bakken waar je poepzakjes uit kan halen. Dat zouden ze ook gewoon in elke stad/elk dorp/elke wijk moeten hebben.

Ik vind het zo ontzettend goor om met mijn mooie schoenen in die ranzige zooi te stappen. Heb het zelfs een keer aan mijn tas gehad, die ik even op de grond had gezet in een bushokje toen ik stond te wachten. Wat een stank, en het schoonmaken is ook geen fijn klusje!

Gast
Gast

Bericht  Sterre ma 6 jun 2011 - 3:53

Als kind heb ik een keer met de buurtkinderen in alle hondendrollen in het park tegenover ons huis vlaggetjes gestoken met 'bah' 'kakbuurt' 'vieze poep!' en dat soort dingen... Dan is het goed te zien hoeveel er ligt, en denk ik dat een baasje zich beschaamd voelt als 'ie z'n hondje er nog naast laat poepen.

Wel een vies werkje, haha, maar het was wel effectief!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 3:55

Sterre schreef:Als kind heb ik een keer met de buurtkinderen in alle hondendrollen in het park tegenover ons huis vlaggetjes gestoken met 'bah' 'kakbuurt' 'vieze poep!' en dat soort dingen... Dan is het goed te zien hoeveel er ligt, en denk ik dat een baasje zich beschaamd voelt als 'ie z'n hondje er nog naast laat poepen.

Wel een vies werkje, haha, maar het was wel effectief!

Dat zou ik dan weer niet doen, maar vind het wel een stoere actie!

Gast
Gast

Bericht  Tsjip ma 6 jun 2011 - 4:53

Ik snap het ook niet dat mensen het niet even opruimen. Ik heb de hond van mijn ouders aangeleerd dat ze pas mag poepen als we buiten de bebouwde kom zijn. Als ze het eerder probeert trek ik haar gewoon mee. Ze weet het best en kan het best even 200 meter ophouden.

Verder snap ik ook niet dat mensen hun hond tegen de schutting van mensen aan laten plassen... Onze schutting met klimop staat langs een stoep en hoe vaak wij wel geen honden ertegenaan zien plassen is gewoon niet normaal! Zelfs in onze voortuin werd geplast vorige week. Al was het toen wel een grote zandbende maar dan nog! Het is een voortuin van iemand en daar laat je je hond zijn behoeft niet doen.

Minneke, je bent dus echt geen zeikerd hoor!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:03

Dat vind ik ook echt goor! En heb zelf een hond Wink Maar die van mij mag alleen maar poepen op de hondentoiletten hier in de buurt. Komen ze ook elke week 2x schoonzuigen nerd Plassen vind ikzelf minder erg..

Maar ik zou als ik jou was ook een bordje neerzetten.

Ik erger me ook aan hondenpoep op de stoepen enzo. Echt verschrikkelijk. Maar ook aan de katten die hier in ons grind komen schijten. Dat moet ook verboden worden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: