Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken)

+20
RYW
Linda
Stuiterbal
Jazzlyn
Anouk
Océane
Annie24
loesje
Flip Fluitketel
Twellie
Tania
PiP
Coco
Mamsie
SarahKey
Lejow
Susan
Liadan
Barbabella
Pussycat
24 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken) Empty Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken)

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 20:48

Ik ben wel benieuwd op welke leeftijd jullie kind zelf de puzzels kon leggen, dus zonder hulp.
Bijvoorbeeld met 1 jaar 4 stukjes
Met 2 jaar 10 stukjes
Enzovoorts....

Want wat ik me eigenlijk afvraag; is een puzzel van 32 stukjes nu echt zo veel voor een kind van 1,5?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken) Empty Re: Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken)

Bericht  Barbabella wo 11 jul 2012 - 20:51

Een houten inleg puzzel kon hij met een jaar. Maar een echte puzzel begint hij nu pas te snappen met 4 of 6 stukjes en hij is net 2..
32 lijkt me erg veel.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken) Empty Re: Wat is nou eigenlijk ''normaal'' (puzzels maken)

Bericht  Liadan wo 11 jul 2012 - 20:53

Een gewone puzzel met 32 stukjes? Dat vind ik heel veel stukjes voor een kind van 1,5 jaar. Mijn dochter maakt ook nog geen puzzel van 32 stukjes trouwens en de meeste kinderen van bijna 4 jaar die bij mij op het kdv komen, maken ook geen puzzel van 32 stukjes.
Met 1 jaar 4 stukjes vind ik al erg knap, meestal halen ze dan alleen de puzzel (en dan heb ik het over een houten inlegpuzzel) nog maar leeg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 20:53

32 stukjes krijgen sommige kleuters nog niet voor elkaar. Daar hebben ze het inzicht en overzicht nog niet voor (en het geduld).

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 20:56

O oké dat is duidelijk. Ik durfde de vraag al bijna niet te stellen omdat ik niet opschepperig wilde overkomen Embarassed
Maar omdat ze 8 stukjes al snel saai vond. Kocht ik een poosje geleden eentje van 32 en die maakt ze nu dus ook helemaal zelf. En omdat mijn schoonouders zo lyrisch waren dat ze dat kon vroeg ik me af of dit inderdaad snel was...

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 11 jul 2012 - 20:57

Sorry, maar ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dat veel is, ik vind het wel een beetje naar complimentjes vissen eigenlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Liadan wo 11 jul 2012 - 20:57

Susan schreef:Sorry, maar ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dat veel is, ik vind het wel een beetje naar complimentjes vissen eigenlijk.
Eens.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow wo 11 jul 2012 - 20:59

Liadan schreef:
Susan schreef:Sorry, maar ik neem aan dat je zelf ook wel snapt dat dat veel is, ik vind het wel een beetje naar complimentjes vissen eigenlijk.
Eens.

Ja ook eens..

En wat Smikkel zegt, ik heb kleuters die dat nog niet kunnen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:01

Dat gevoel krijg ik ook altijd bij zulke topics laughcry

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 21:02

Ja daar was ik al bang voor...
Nee ik heb geen idee wat kinderen op die leeftijd doen. Dit is mijn eerste kind en ik heb geen nichtjes/neefjes.
Ik had wel het idee dat het aardig wat was. Maar dat het wel onder normaal valt. Net zoals dat ze rond de 11 maanden ging lopen waren er ook zat mensen die zeiden ooh dat kon mijn zoon/dochter ook met 11 maanden.
Dus met andere woorden konden jullie kinderen met 1,5 ook puzzels maken van 32 of meer stukjes?

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:03

Ik heb dat gevoel dan weer helemaal niet.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 11 jul 2012 - 21:08

Niet mee eens. Snap best dat als je geen vergelijkingsmateriaal in de buurt hebt (in de vorm van andere kindjes van dezelfde leeftijd) je soms dingen af gaat vragen. En vooral als mensen zeggen, zo die is rap. Het is echt niet zo dat ze haar dochter meteen hoogbegaafd vind ofzo.

32 stukjes is idd best veel, heb ook kinderen in mijn groep (4-5 jaar) die daarbij nog hulp nodig hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:09

Mijn kind kan nog helemaal geen puzzels leggen

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 11 jul 2012 - 21:12

Razz_ schreef:Mijn kind kan nog helemaal geen puzzels leggen

Hier ook niet hoor, er mee gooien is veel leuker!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Coco wo 11 jul 2012 - 21:13

Wat een onzin dat het naar complimentjes vissen is. Ondanks dat ik veel ervaring heb met (kleine) kinderen, zou ik ook echt niet weten op welke leeftijd ze dat gemiddeld doen.

Maar ik vind het wel een hele prestatie waar je trots op mag zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Liadan wo 11 jul 2012 - 21:14

Ik vind het ook knap van je dochter.
Maar het komt door het onderste zinnetje in de openingspost waardoor ik dat gevoel kreeg.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 21:15

Razz_ schreef:Mijn kind kan nog helemaal geen puzzels leggen

Tja en die van mij praat nog amper (een paar simpele woordjes maar).
Terwijl anderen met 1,5 al 2 woordzinnen maken. Mijn dochter is met andere dingen weer laat daarom vroeg ik me onder andere ook af op dit puzzelen wel normaal is voor haar leeftijd. Of dat ze zeg maar mee gaat met haar leeftijd genootjes.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:18

er staat toch wel een leeftijdsindicatie op puzzels toch?

mijn dochter van twee, kon toen ze anderhalf was zo'n houten woezel en pip puzzel zelf leggen, volgens mij zitten daar iets van 5 of 6 stukjes met van die knopjes in. Nu kan ze een boerderijpuzzel met een stuk of 12 houten stukjes met knopjes zelf leggen en lukt nu zo'n houten puzzel met figuurtjes die uit twee puzzeldelen bestaan zonder knopje ook redelijk, maar dan moeten de puzzelstukjes niet ondersteboven liggen. Een normale puzzel lukt echt nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:21

Mijn zoon van 4 kan dat nog niet. Of ja hij zou het misschien wel kunnen maar hij heeft er sowieso geen geduld voor en vindt er niks aan. Dochter vindt het wel leuk en zij legt wel puzzels van 32 stukjes. Meer heb ik nog niet geprobeerd maar zou ze misschien ook wel kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Pussycat wo 11 jul 2012 - 21:22

Zegt leeftijdsindicatie jullie wel wat dan?
Vanaf dat ze 1 was vond ze duplo ook al interessant terwijl op die bakken 1,5 staat.
En haar muziek konijn van 0 tot 6 maanden vindt ze ook nog steeds erg leuk.

Pussycat
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:29

tsjah, het zegt wel iets over de ontwikkelingsleeftijd waar het stuk speelgoed bij hoort. Onze dochter vond duplo met een jaar ook wel leuk, maar vooral om mee te gooien, vanaf 1.5 begon ze inderdaad te stapelen en nu steeds meer met fantasie te spelen. Zo'n knuffelkonijn stimuleert met name de ontwikkeling tot de leeftijd van 6 maanden

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:33

Mijn dochter van 21 maanden maakt met gemak van die houten puzzels met van die knopjes erop, maar echte puzzels met stukjes snapt ze nog niet.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 11 jul 2012 - 21:41

Ik vind het ook niet direct naar complimentjes vissen en anders, waarom ook niet? Iedereen mag toch trots zijn als zijn/haar kind iets goed doet?

Op de doos staat natuurlijk wel een leeftijd, maar ik zou ook wel benieuwd zijn wat andere kinderen van die leeftijd nou precies doen.
Mijn ervaring is dat de leeftijd op die dozen niet echt klopt.

Ben trouwens al trots dat onze dochter een 3+ puzzel zelf helemaal maakt, en dat zijn nog maar 6-9-12-16 stukjes smile

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Tania wo 11 jul 2012 - 21:45

Mijn zoontje kan puzzels van 32 stukjes uit mekaar slopen Cool

Daarna moet ik ze weer in mekaar zetten en begint hij weer overnieuw, dat houdt hij wel een tijd vol. Houten puzzels met van die knopjes doet hij heel soms maar hij vindt puzzelen niet zo leuk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 11 jul 2012 - 21:48

Ze haalt hier de puzzels leeg en zo af en toe gaat er een goed plaatje terug zeg maar, maar nog geen hele puzzel ook niet met 4 stukken al oefenen we wel veel!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: