Maatvraagje baby bij geschatte gewicht- lengt
+15
ekjir@M
kwak
missmarm
PapillonRose
loesje
Smaragdje
Ezzer
Bruintje Beer
Susan
Flip Fluitketel
Phileine
kletskousje
Darius
Tania
Pien
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Maatvraagje baby bij geschatte gewicht- lengt
hoe was Amé met groeien tijdens de zwangerschap dan? Was ze toen ook altijd al wat groter?Weetjewel schreef:Voor Amé had ik wel een pakje maat 50 mee naar het ziekenhuis, maar de verpleegkundige vroeg of ik ook wat groters mee had, want ze kon het gewoon niet aan, ze hing er echt in.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Amé liep met de 20 weken echo ruim 2 weken voor qua groei, dat was met 31 weken ook nog steeds zo.
Ze is met 38+5 geboren en ze was toen 3810 gram, maar ze was ook lang.
Lise en Mas waren 3440 en 3410 gram bij de geboorte.
Ze is met 38+5 geboren en ze was toen 3810 gram, maar ze was ook lang.
Lise en Mas waren 3440 en 3410 gram bij de geboorte.
Gast- Gast
Ik zou ook vast iets kopen in maat 50. Hier was de lengte bij de geboorte ongeveer 49cm (officieel 47 maar ze hebben slecht gemeten) en het gewicht 3250 gram. Ze heeft hier best nog een poosje maat 50 gepast, hoewel ik ook gewoon 50/56 en 56 aantrok en dat zat ook wel. Maar in het begin zat 50 toch het beste!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
groeiecho's zeggen niet alles de gyn (chef de clinique hier in zh) gaf aan dat ze de ene dag 800 gram erboven zitten de ander 800 gram eronder. Het is en blijft een schatting met een pond marge vaak.
Hier schatten ze standaard 300/400 gram te weinig.
Onze zoon was 3400 gram en 50 cm die heeft 2 weken in maat 50 gezeten prenatal newborn valt vaak klein en de prematuur lijn nog kleiner dus koop niet teveel dan is een kleinere 56 handiger heb je langer wat aan.
Hier schatten ze standaard 300/400 gram te weinig.
Onze zoon was 3400 gram en 50 cm die heeft 2 weken in maat 50 gezeten prenatal newborn valt vaak klein en de prematuur lijn nog kleiner dus koop niet teveel dan is een kleinere 56 handiger heb je langer wat aan.
missmarm- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou denk ik wel een aantal pakjes in maat 50 kopen, meestal kunnen ze dat wel aan.
Verder vind ik kwaliteit van de zeeman verschillen. Ik heb wel shirtjes voor haar gehad die na één keer wassen enorm lubberden en de print er bijna vanaf was, maar ik heb nu ook een aantal spijkerbroekjes (2.99euro) en dat vind ik prettige broekjes. Pasvorm is precies goed voor haar.
Verder vind ik kwaliteit van de zeeman verschillen. Ik heb wel shirtjes voor haar gehad die na één keer wassen enorm lubberden en de print er bijna vanaf was, maar ik heb nu ook een aantal spijkerbroekjes (2.99euro) en dat vind ik prettige broekjes. Pasvorm is precies goed voor haar.
Gast- Gast
ik zou persoonlijk niet op de schatting van de echo's afgaan.
de maten van de kleding is afhankelijk van de lengte van een baby en niet van het gewicht.
evt zou je inderdaad een paar kleinere pakjes kunnen kopen, maar wat omslaan van de kleding is ook niet erg.
ik zou een klein kindje krijgen, 6 pond misschien 6,5. maar mijn dochtertje was toch echt 8 pond!
de maten van de kleding is afhankelijk van de lengte van een baby en niet van het gewicht.
evt zou je inderdaad een paar kleinere pakjes kunnen kopen, maar wat omslaan van de kleding is ook niet erg.
ik zou een klein kindje krijgen, 6 pond misschien 6,5. maar mijn dochtertje was toch echt 8 pond!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
al zou ik dan op de lengte afgaan, mijn man en ik zijn beide klein, haar beentjes lopen ook achter op groei. aan de hand daarvan kan je dan toch wel concluderen dat ze kleiner is?kwak schreef:
Pien- Ratel
S. was 53 cm lang en woog 3275 gram en heeft misschien 2 a 3 weken in maatje 50 gezeten. Ze dachten dat hij rond de 8 pond zou zijn als hij geboren zou worden maar hij was maar 6,5 pond. Wel had hij lange beentje en dat hadden ze wel goed
Gast- Gast
Tania schreef:Ik zou wel iets maat 50 halen. Wij hadden ook alleen 56 omdat ons zoontje groot zou zijn volgens de echo. Dat was ook wel zo, maar toen werd hij een maand te vroeg geboren en was 56 dus flink te groot. Hij was 50 cm en 3240 gram en maat 56 was echt te groot. Hij heeft maat 50 ook nog best wel een tijdje aangehad.
+1 J. is hier van begin af aan te groot geschat en kwam uiteindelijk ook een maand te vroeg. Hij woog 3090 gr en was 50 cm en maat 50 was zelfs soms nog te groot.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Hier hadden ze H. met 40-42 weken geschat op 8-9 pond.
Met 39.3 is ze geboren en was ze 4010gram dus best goed geschat dacht ik zo
Ze heeft heeeeeel kort maat 50 aan gehad.
En dat was met name iets wat groter uitviel.
Het jasje dat ik gekocht had van Noppies in 56 was veel te klein....
Met 39.3 is ze geboren en was ze 4010gram dus best goed geschat dacht ik zo
Ze heeft heeeeeel kort maat 50 aan gehad.
En dat was met name iets wat groter uitviel.
Het jasje dat ik gekocht had van Noppies in 56 was veel te klein....
Gast- Gast
ik heb trouwens wel een pakje van noppies in maat 56. die zal dan misschien wel als een 50 door kunnen gaan....
Pien- Ratel
Noppies valt inderdaad een maatje kleiner. Bij M.ara kreeg ik wekelijks een groeiecho. Haar gewicht werd met 38 weken op 3200 gram geschat, ze is geboren met 38 weken en 2 dagen met een gewicht van 3170 gram.
Gast- Gast
Ik heb nooit 50 gekocht. 56 zat prima met een omgeslage mouwtje.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had gelukkig maar 1 pakje maat 50, want met z'n 55 cm paste hij dat bij de geboorte al niet. Ik had wel het een en ander in 50/56 en dat kan nu ook naar zolder. Maat 56 past de helft ook al niet meer van....
Mijn dochter heeft 2 weken in maat 50 gepast (ze was 7 pond en 52 cm) en wel een tijdje in 56.
Ik zou denk ik eerder wat kleertjes in maat 50/56 kopen dan in maat 50.
Mijn dochter heeft 2 weken in maat 50 gepast (ze was 7 pond en 52 cm) en wel een tijdje in 56.
Ik zou denk ik eerder wat kleertjes in maat 50/56 kopen dan in maat 50.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Y. werd met 36 weken geschat op 2600gram en zou volgens de vk met zijn geboorte net boven de 3000gram zijn. Meneertje werd geboren met 39+5 en was 2675gram en 48cm. Schatting was dus duidelijk niet goed
Hij heeft in maat 50 gezeten tot hij 2 maanden was en we hebben voor de 1e 2 weekjes zelfs prematurenkleertjes gekocht (ben niet zo van de mouwtjes omslaan. Dat doe ik bij mezelf ook niet ) Hij sliep overdag niet, dus groeide ook niet overdreven hard. Met 2 maanden heeft hij in het ziekenhuis gelegen en daarna is hij gaan slapen en dus groeien. Meneer zat binnen 1 maand in maat 62 en maat 56 heeft hij dus eigenlijk overgeslagen.
Noppies valt idd klein, al is dat niet met alles zo. Y. heeft een jasje in maat 50 die hij nu nog steeds aan kan, terwijl hij van kleding nu toch echt in 62/68 zit
Hij heeft in maat 50 gezeten tot hij 2 maanden was en we hebben voor de 1e 2 weekjes zelfs prematurenkleertjes gekocht (ben niet zo van de mouwtjes omslaan. Dat doe ik bij mezelf ook niet ) Hij sliep overdag niet, dus groeide ook niet overdreven hard. Met 2 maanden heeft hij in het ziekenhuis gelegen en daarna is hij gaan slapen en dus groeien. Meneer zat binnen 1 maand in maat 62 en maat 56 heeft hij dus eigenlijk overgeslagen.
Noppies valt idd klein, al is dat niet met alles zo. Y. heeft een jasje in maat 50 die hij nu nog steeds aan kan, terwijl hij van kleding nu toch echt in 62/68 zit
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Mijn zus heeft tussen de 30 en 36 weken heel veel echo's gehad. Daar werd steeds bij gezegd dat zij er vanuit konden gaan dat ze een grote baby kregen. De baby werd met precies 36 weken geboren en bleek helemaal niet zo groot te zijn dan dat ze dachten. Baby verzoop in veel pakjes maat 50 nog. Maat 50 van de Noppies zat precies goed. Dus echo's zeggen niet zo heel veel.
Gast- Gast
Hier was de schatting van het gewicht wel aardig goed. Er bleek dat hij te klein was en omdat ik hem ook niet voelde (maar hartje en beweging wel aanwezig waren) ben ik toen met 37+3 weken ingeleid. (met 37 weken opgenomen)
De echo daarvoor werd ons zoontje op 2361 gram geschat en hij is geboren met 2310 gram en hij was 44 cm. Wij hadden wel maatjes 50 en dat hadden we ook bij ons, maar dat was veeeel te groot. Uiteindelijk hebben we wat maatjes 44 gekregen en gekocht.
De echo daarvoor werd ons zoontje op 2361 gram geschat en hij is geboren met 2310 gram en hij was 44 cm. Wij hadden wel maatjes 50 en dat hadden we ook bij ons, maar dat was veeeel te groot. Uiteindelijk hebben we wat maatjes 44 gekregen en gekocht.
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
@ Pien, in principe kun je gewoon 1 pakje maat 50 ofzo halen. Als blijkt dat je kindje toch echt maat 50 nodig heeft, dan is dat zo bijgehaald. Hier zijn er ook dezelde dag nog een aantal pakjes maat 50 gekocht door opa en oma, aangezien hij zwom in maat 56
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Gewicht
» Gewicht en lengte
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Gewicht
» Gewicht en lengte
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: