Maatvraagje baby bij geschatte gewicht- lengt
+15
ekjir@M
kwak
missmarm
PapillonRose
loesje
Smaragdje
Ezzer
Bruintje Beer
Susan
Flip Fluitketel
Phileine
kletskousje
Darius
Tania
Pien
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Maatvraagje baby bij geschatte gewicht- lengt
Ik heb vanmorgen weer een groei echo gehad in het ziekenhuis i.v.m. een bmi protocol. al vanaf het begin van mijn zwangerschap denken/ zijn ze bang voor een groter kindje als gemiddeld. dit wetende hebben wij alleen maar kleding in maatje 56 gekocht en groter. nu vanmorgen werd ons kindje geschat op 2800 gram en 43 cm, bij de geboorte zal ze rond de 49 cm en 3400 gram zijn schatten ze.
Denken jullie dat het nu verstandig is om toch wat pakjes in maat 50 te kopen? Ik weet dat jullie altijd zeggen dat het zo bij gehaald is als het nodig is, dat klopt ook, maar ben gewoon graag goed voorbereid.
Denken jullie dat het nu verstandig is om toch wat pakjes in maat 50 te kopen? Ik weet dat jullie altijd zeggen dat het zo bij gehaald is als het nodig is, dat klopt ook, maar ben gewoon graag goed voorbereid.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Maatvraagje baby bij geschatte gewicht- lengt
Ik zou zeker een paar pakjes in maat 50 halen. Voor mijn eerste zoon had ik ook alleen maat 56 en groter, maar bij de geboorte was hij 47 cm en was maat 56 veel te groot.
Gast- Gast
Ik zou wel iets maat 50 halen. Wij hadden ook alleen 56 omdat ons zoontje groot zou zijn volgens de echo. Dat was ook wel zo, maar toen werd hij een maand te vroeg geboren en was 56 dus flink te groot. Hij was 50 cm en 3240 gram en maat 56 was echt te groot. Hij heeft maat 50 ook nog best wel een tijdje aangehad.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb op woensdag 11 mei, 8 uur voordat P.epijn geboren werd, een echo gehad en het geschatte gewicht was toen 3600 gram. Een paar uur later is P.epijn dus geboren en bleek hij 4230 gram te zijn.....Zo'n echo zegt dus ook lang niet alles....
Maar misschien kun je nog 1 of 2 pakjes maatje 50 halen bij de Zeeman ofzo. Lekker goedkoop en je hebt ze toch niet zo lang aan.
Maar misschien kun je nog 1 of 2 pakjes maatje 50 halen bij de Zeeman ofzo. Lekker goedkoop en je hebt ze toch niet zo lang aan.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik vind dat die schattingen ook nooit zo 'goed' zijn.
Mijn dochtertje werd geschat op een gemiddelde baby (ze zeiden dat ze 'voor' lag op groei)
Nou, ze was toch echt maar 2840 bij de geboorte!
Maar ik zou toch 1 (OF 2) pakjes kopen. Dan heb je ze iig in huis!
Mijn dochtertje werd geschat op een gemiddelde baby (ze zeiden dat ze 'voor' lag op groei)
Nou, ze was toch echt maar 2840 bij de geboorte!
Maar ik zou toch 1 (OF 2) pakjes kopen. Dan heb je ze iig in huis!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10
Hier hebben ze wel in het begin maatje 50 aan gehad. Alleen dat was echt maar heel kort. Hier waren ze trouwens beiden 8 pond bij de geboorte en 52-54cm lang.
Gast- Gast
Bij de schatting kunnen ze er inderdaad flink naast zitten. Mijn nichtje werd geschat op ruim 7 pond, maar was bij de geboorte maar een krappe 5 pond. Ik zou inderdaad een of twee pakjes bij Zeeman halen in maat 50, dan heb je in ieder geval een pakje voor nood.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
misschien dat het schilt dat ik inmiddels 3 keer een groei echo heb gehad, met 28,32 en nu met 36 weken. bij alle 3 de metingen scoorde ze gemiddeld precies de middenlijn. omdat die groei dus al 8 weken zo gaat, durfen ze het wel te schatten/ voorspellen...
nou ja, voor alle zekerheid haal ik gewoon 2 pakjes in huis, had bij de prenatal al leuke gezien dus die worden het waarschijnlijk!!
nou ja, voor alle zekerheid haal ik gewoon 2 pakjes in huis, had bij de prenatal al leuke gezien dus die worden het waarschijnlijk!!
Pien- Ratel
Aangezien hier 2 meiden Zeeman adviseren ben ik even benieuwd hoe jullie de kwaliteit van die kleding vinden? Ik heb namelijk van mijn schoonouders pakjes van de zeeman gehad en ik vind dat het zo slecht uit de was is gekomen! Heb het op 30graden gewassen, niet in de droger gedaan en de shirtjes zijn helemaal scheef eruit gekomen....
Pien- Ratel
Ik zou wel iets halen hoor!
De groei kan best verschillen, bij mij liepen ze eerst achter, daarna gemiddeld en nu opeens flink voor, zeker de grootste...
De groei kan best verschillen, bij mij liepen ze eerst achter, daarna gemiddeld en nu opeens flink voor, zeker de grootste...
Gast- Gast
Ik zou ook nog een paar pakjes in maat 50 aanschaffen. Onze dochter was net 6pond en 50cm (ook stuk zwaarder geschat door groeiecho) en heeft nog een paar weken in maat 50 gezeten.
Qua kwaliteit Zeeman denk ik dat je geluk moet hebben, maar dat is met meerdere dingen/merken. Hier heb ik geen klachten wat betreft Zeeman. Altijd netjes uit de was gekomen.
Qua kwaliteit Zeeman denk ik dat je geluk moet hebben, maar dat is met meerdere dingen/merken. Hier heb ik geen klachten wat betreft Zeeman. Altijd netjes uit de was gekomen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik vind de kwaliteit van de Zeeman ook niet geweldig. Nu koop ik er wel is wat, toen hij nog zo klein was niet. Nu heb ik wat tshirtjes en broekjes gekocht, vooral voor het kruipen buiten. Moet zeggen dat het wel redelijk blijft in de was, maar die hele kleine kleertjes vond ik ook niet meer zo mooi na het wassen.
Voor de eerste pakjes zou ik ook iets kopen wat je echt mooi vind en niet omdat het goedkoop is. Ik vond het toch wel leuk om een mooi pakje aan te trekken toen hij voor het eerts kleertjes aan kreeg. J. z'n eertse pakje kwam bij de prenatal vandaan, daar hebben ze van die lekker zachte pakjes en die vond ik ook heel mooi blijven.
Voor de eerste pakjes zou ik ook iets kopen wat je echt mooi vind en niet omdat het goedkoop is. Ik vond het toch wel leuk om een mooi pakje aan te trekken toen hij voor het eerts kleertjes aan kreeg. J. z'n eertse pakje kwam bij de prenatal vandaan, daar hebben ze van die lekker zachte pakjes en die vond ik ook heel mooi blijven.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik heb wel iets van Zeeman voor mijn dochtertje, maar ik vind de kwaliteit niet geweldig.
Het wordt gewoon veel sneller vaal..
Ze draagt het bij mij als ze bijvoorbeeld naar het kdv gaat. Haar 'mooie' kleren bewaar ik dan als ze bij ons is.
Het wordt gewoon veel sneller vaal..
Ze draagt het bij mij als ze bijvoorbeeld naar het kdv gaat. Haar 'mooie' kleren bewaar ik dan als ze bij ons is.
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Vlg horen zeggen is de kwaliteit van de Wibra veel en veel beter!
Heb zelf nog niks in gebruik of gewassen, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
Heb zelf nog niks in gebruik of gewassen, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
Gast- Gast
Bij zeeman is het gewoon geluk hebben denk ik.
Ik heb er voor I een blousje vandaan en dat is prima kwaliteit, maar het shirtje wat ik voor N heb gekocht was na 1 keer wassen de opdruk al gescheurd en de drukknoopjes geroest.
Had in het begin toen ze nog zoveel luiers produceerden ook joggingbroekjes er vandaan, maar dat was ook niet veel soeps. Pluizen, vaal, sloeberig. Ik zou er dus niet snel weer iets kopen.
Ik heb er voor I een blousje vandaan en dat is prima kwaliteit, maar het shirtje wat ik voor N heb gekocht was na 1 keer wassen de opdruk al gescheurd en de drukknoopjes geroest.
Had in het begin toen ze nog zoveel luiers produceerden ook joggingbroekjes er vandaan, maar dat was ook niet veel soeps. Pluizen, vaal, sloeberig. Ik zou er dus niet snel weer iets kopen.
Gast- Gast
ik heb dus idd ook wat kleertjes van de wibra maar die voelen qua stof ook veel beter als de zeeman. ik denk dus dat ik ook niet zo gauw naar de zeeman meer zou gaan!ProudMama schreef:Vlg horen zeggen is de kwaliteit van de Wibra veel en veel beter!
Pien- Ratel
Ik vind de rompertjes van de Zeeman prima, voor de rest haal ik er niet zoveel. Ik heb er ook wel eens een jasje gekocht, maar dat heeft Ezra niet zoveel gedragen, het was ook niet echt mijn smaak, ik had het gekocht omdat hij met carnaval als skileraar verkleed ging.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou zeker een paar mooie setjes in maat 50 halen. Wel leuk als de baby er dan gezellig uitziet. Kun je altijd nog wat (simpelere) later bijhalen.
De rompertjes vond ik niet fijn van de Zeeman. Wel heeft mijn zoon, als baby, een keer een heel leuk broekje met shirt van hun gehad, die zijn lang mooi gebleven. En nu vind ik de hemden en boxers goed van de Zeeman.
De rompertjes vond ik niet fijn van de Zeeman. Wel heeft mijn zoon, als baby, een keer een heel leuk broekje met shirt van hun gehad, die zijn lang mooi gebleven. En nu vind ik de hemden en boxers goed van de Zeeman.
Gast- Gast
ik denk dat dat zeker verstandig is om maat 50 te kopen!!
David werd ook rond de 3400Gr geschat en de lengte 50cm bij 40 weken. Hij is met 39 weken geboren en is maar net2600 gr en 47 cm en zelfs maat 50 is te groot.
ik hwb trouwens ook 3 groeiecho's gehad en daar kwam ook een gemiddeld gewicht uit maar toch klopte dit niet aanvzien hij net 5 pond weegt
David werd ook rond de 3400Gr geschat en de lengte 50cm bij 40 weken. Hij is met 39 weken geboren en is maar net2600 gr en 47 cm en zelfs maat 50 is te groot.
ik hwb trouwens ook 3 groeiecho's gehad en daar kwam ook een gemiddeld gewicht uit maar toch klopte dit niet aanvzien hij net 5 pond weegt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bij twijfel zou ik geen pakjes aan een stuk kopen in maat 50, maar losse broekjes, omslagvestjes en slofjes, dan past het meestal wel. Mijn ervaring is dat Noppies voor kleine baby's een maat kleiner valt. Ik had voor Ezra een pakje in maat 56 dat al in de kraamweek te klein was, Yrsa heeft het helemaal nooit aangekund.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou ook wat kleertjes in maat 50 kopen.
Ik heb met 33+4 een groeiecho gehad. Daar werd hij op 2850 gram geschat. 4 dagen later ben ik bevallen en hij woog 2865 gram. Dus sommige metingen kloppen dus wel;)
Ik heb met 33+4 een groeiecho gehad. Daar werd hij op 2850 gram geschat. 4 dagen later ben ik bevallen en hij woog 2865 gram. Dus sommige metingen kloppen dus wel;)
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
Ik zou ook maatjes 50 halen hoor. Wij hadden er ook maar 2, omdat er ook geschat was op 7 pond rond de 40 weken, maar hij was 9 dagen later en woog maar 3130 en 49,5 cm. Dat schatten zegt dus niet altijd alles. Hij heeft ong. 6 weekjes in maat 50 gezeten. Daarna paste hij ook 56. Maar moet zeggen dat hij nu nog sommige shirtjes van 50 (hema) aan kan, maar bijvoorbeeld ook al shirtjes maat 62 (lief). Dus zou zo wie zo wat halen. Alleen ook beetje kijken hoe groot ze vallen
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
D. was vier kilo bij de geboorte en ruim 50 centimeter, maar heeft nog wel maat 50 gedragen (heel eventjes).
Gast- Gast
Ik heb hier voor alle drie wel één pakje in maat 50 gehaald, maar alleen Lise en Mas hebben het 1 weekje aangehad.
Voor Amé had ik wel een pakje maat 50 mee naar het ziekenhuis, maar de verpleegkundige vroeg of ik ook wat groters mee had, want ze kon het gewoon niet aan, ze hing er echt in.
Ik had overigens wel veel combi maatjes 50/56, gewoon 2 delen, daar kun je wel aardig mee rommelen.
Voor Amé had ik wel een pakje maat 50 mee naar het ziekenhuis, maar de verpleegkundige vroeg of ik ook wat groters mee had, want ze kon het gewoon niet aan, ze hing er echt in.
Ik had overigens wel veel combi maatjes 50/56, gewoon 2 delen, daar kun je wel aardig mee rommelen.
Gast- Gast
a.lex was bij de geboorte 3160 gr bij 49/50 cm en paste maat 50 goed 56 was hem echt nog te groot.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Gewicht
» Gewicht en lengte
» Baby muziek hoe reageert jouw baby?
» hoe slaapt een baby/is een baby gekleed.
» Gewicht
» Gewicht en lengte
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: