Vraag over boeken verkopen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag over boeken verkopen
Ik heb een hoop boeken die ik 1 keer gelezen heb, en nooit meer zal lezen in mijn kast staan.
Ik vind het echt zonde om ze weg te gooien, dus wil ik ze graag verkopen. Hoef er ook niet veel geld voor.
Maar hoe pak je dat aan? Op MP? Of hier? En dan zit je nog met de verzenkosten, sommige boeken zijn zo dik, dat het pakketservice wordt a 6.75. Dan is het toch bijna de moeite niet meer?
Iemand tips?
Ik vind het echt zonde om ze weg te gooien, dus wil ik ze graag verkopen. Hoef er ook niet veel geld voor.
Maar hoe pak je dat aan? Op MP? Of hier? En dan zit je nog met de verzenkosten, sommige boeken zijn zo dik, dat het pakketservice wordt a 6.75. Dan is het toch bijna de moeite niet meer?
Iemand tips?
Gast- Gast
Re: Vraag over boeken verkopen
Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Maple schreef:Opengeslagen versturen?
Wow! Jij bent echt slim Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht zeg!
Gast- Gast
Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.
Oja dat is ook een goed idee! Is dat niet veel gedoe? Met foto's uploaden enzo? Ik ga eens kijken hoe het werkt.
Gast- Gast
Ik zou het eerst hier proberen denk ik.
Volgens mij worden hier best veel boeken verkocht!
Of op MP en hier... Dat kan ook natuurlijk.
Maar dan moet je wel een goede administratie bijhouden
Volgens mij worden hier best veel boeken verkocht!
Of op MP en hier... Dat kan ook natuurlijk.
Maar dan moet je wel een goede administratie bijhouden
Gast- Gast
Welke boeken ga je verkopen Jen? Want ik wil weer wat nieuws!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Feline schreef:Welke boeken ga je verkopen Jen? Want ik wil weer wat nieuws!
Oh dat weet ik nog niet eens, dan moet ik even kijken!
Gast- Gast
Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.
Nou het lukt niet! Ik wil een verkoop account aanmaken. Dan moet ik inloggen met mijn bestaande account. Maar hij geeft steeds aan dat mijn wachtwoord in combi met e-mailadres niet klopt. Terwijl als ik normaal inlog, hij 't wel gewoon doet (net geprobeerd)
Gast- Gast
Vervelend dat het inloggen niet lukt. Toch even doorzetten, want daarna is het echt heel makkelijk. Je kunt foto's gewoon via google opzoeken en plaatsen, want er wordt gevraagd naar de staat van het boek.
Je kunt bij het inloggen toch ook altijd aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat ze hem dan toesturen?
Ik heb trouwens ook eens een boek gekocht via dit forum, welke opengeslagen verstuurd werd. Maar een boek wordt daar niet mooier van, vind ik.
Je kunt bij het inloggen toch ook altijd aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat ze hem dan toesturen?
Ik heb trouwens ook eens een boek gekocht via dit forum, welke opengeslagen verstuurd werd. Maar een boek wordt daar niet mooier van, vind ik.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Probeer het eerst hier! Ik denk dat er veel mensen geïnteresseerd zijn. Het restant kan je ook wegbrengen naar de Slegte (scheelt versturen) of via MP of Bol.com verkopen. Maar stiekem ben ik heel benieuwd naar welke boeken het zijn (of is het alleen chicklit? dan ben ik niet geinteresseerd).
Gast- Gast
Lady4 schreef:Vervelend dat het inloggen niet lukt. Toch even doorzetten, want daarna is het echt heel makkelijk. Je kunt foto's gewoon via google opzoeken en plaatsen, want er wordt gevraagd naar de staat van het boek.
Ja maar het gekke is, als ik via de normale weg (net nog) inlog, dan werkt het. Ga ik naar '2e hands' en probeer met diezelfde gegevens in te loggen, dan krijg ik dus die melding. Anders bel ik morgen wel even naar de klantenservice.
Gast- Gast
Ik zou niet bij Bol.com gaan verkopen, van je verkoopprijs gaan nog eens de verzendkosten af, plus een euro per boek en 15% van de totale kosten van je boek, die laatste 2 dingen gaan naar Bol.com.
Dus als je een boek voor 10 euro verkoopt, dan gaat er al 2,50 van die 10 euro naar Bol.com, plus de verzendkosten, zeg 2,50 ook ongeveer die je zelf moet betalen, dan hou je nog 5 euro over..
Dus als je een boek voor 10 euro verkoopt, dan gaat er al 2,50 van die 10 euro naar Bol.com, plus de verzendkosten, zeg 2,50 ook ongeveer die je zelf moet betalen, dan hou je nog 5 euro over..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Marin schreef:Probeer het eerst hier! Ik denk dat er veel mensen geïnteresseerd zijn. Het restant kan je ook wegbrengen naar de Slegte (scheelt versturen) of via MP of Bol.com verkopen. Maar stiekem ben ik heel benieuwd naar welke boeken het zijn (of is het alleen chicklit? dan ben ik niet geinteresseerd).
Haha nee niet alleen chicklit, daar hou ik zelf ook niet zo van. Hoewel ik er wel een paar in de kast heb staan, welke ik dan wel wil verkopen omdat het mijn genre niet is. Ik ga nu wel even een selectie maken, en dan open ik wel een topic in de juise pijler!
Ik ben helemaal niet zo van het verkopen geloof ik
Gast- Gast
Nou in dat geval ben ik benieuwd
Het is wel slim om een foto te maken van een stapeltje boeken, van de kaften zeg maar. Kijk maar even in Lejow's topic bij Vraag&Aanbod, hoe zij het doet, zou ik het ook doen.
Het is wel slim om een foto te maken van een stapeltje boeken, van de kaften zeg maar. Kijk maar even in Lejow's topic bij Vraag&Aanbod, hoe zij het doet, zou ik het ook doen.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.
Oja dat is ook een goed idee! Is dat niet veel gedoe? Met foto's uploaden enzo? Ik ga eens kijken hoe het werkt.
Als je daar intypt welk boek het is, komt er automatisch een standaardfoto van het boek en dan kun je invullen in wat voor staat het boek is, met eventueel een verhaaltje erbij.
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Ik zou niet bij Bol.com gaan verkopen, van je verkoopprijs gaan nog eens de verzendkosten af, plus een euro per boek en 15% van de totale kosten van je boek, die laatste 2 dingen gaan naar Bol.com.
Dat is inderdaad een nadeel.
Het voordeel is wel dat bol.com de geldzaken regelt en dat je hier zelf niet achteraan hoeft!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Ik zou het eerst hier proberen en dan op MP. Niet op Bol om eerder genoemde reden. Zet erbij waar je ongeveer woont of waar mensen ze kunnen afhalen (als je bv in een andere plaats werkt dan woont), dat kan ook nog in het voordeel werken als mensen in de buurt wonen.
Gast- Gast
Ok bedankt voor de tips! Heb een foto gemaakt van de kaften, en ga nu een topic maken.
Gast- Gast
Ik had het al gezien (ja ik ben extreem snel). Helaas spreekt mij niets aan, sorry.
Gast- Gast
Marin schreef:Ik had het al gezien (ja ik ben extreem snel). Helaas spreekt mij niets aan, sorry.
Haha dat geeft toch niks
Gast- Gast
Haha ja maar nou had je vast je hoop gevestigd op dat ik mijn boekenkast en jouw portemonnee ging spekken
Gast- Gast
Marin schreef:Haha ja maar nou had je vast je hoop gevestigd op dat ik mijn boekenkast en jouw portemonnee ging spekken
Ehm, nee hoor!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Boeken verkopen via Bol.com
» Boeken verkopen op Bol.com - Vraagje
» Twijfel om mijn boeken collectie te verkopen..
» Motor verkopen
» Forummen om te verkopen
» Boeken verkopen op Bol.com - Vraagje
» Twijfel om mijn boeken collectie te verkopen..
» Motor verkopen
» Forummen om te verkopen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: