Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag over boeken verkopen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:52

Ik heb een hoop boeken die ik 1 keer gelezen heb, en nooit meer zal lezen in mijn kast staan.
Ik vind het echt zonde om ze weg te gooien, dus wil ik ze graag verkopen. Hoef er ook niet veel geld voor.
Maar hoe pak je dat aan? Op MP? Of hier? En dan zit je nog met de verzenkosten, sommige boeken zijn zo dik, dat het pakketservice wordt a 6.75. Dan is het toch bijna de moeite niet meer?

Iemand tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:54

Opengeslagen versturen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Lady4 zo 5 jun 2011 - 5:54

Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:56

Maple schreef:Opengeslagen versturen?

Wow! Jij bent echt slim nerd Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:57

Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.

Oja dat is ook een goed idee! Is dat niet veel gedoe? Met foto's uploaden enzo? Ik ga eens kijken hoe het werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 5:58

Ik zou het eerst hier proberen denk ik.
Volgens mij worden hier best veel boeken verkocht!

Of op MP en hier... Dat kan ook natuurlijk.
Maar dan moet je wel een goede administratie bijhouden :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Feline zo 5 jun 2011 - 6:00

Welke boeken ga je verkopen Jen? Want ik wil weer wat nieuws! smile
Feline
Feline
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:02

Feline schreef:Welke boeken ga je verkopen Jen? Want ik wil weer wat nieuws! smile

Oh dat weet ik nog niet eens, dan moet ik even kijken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:03

Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.

Nou het lukt niet! Ik wil een verkoop account aanmaken. Dan moet ik inloggen met mijn bestaande account. Maar hij geeft steeds aan dat mijn wachtwoord in combi met e-mailadres niet klopt. Terwijl als ik normaal inlog, hij 't wel gewoon doet (net geprobeerd)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Lady4 zo 5 jun 2011 - 6:06

Vervelend dat het inloggen niet lukt. Toch even doorzetten, want daarna is het echt heel makkelijk. Je kunt foto's gewoon via google opzoeken en plaatsen, want er wordt gevraagd naar de staat van het boek.

Je kunt bij het inloggen toch ook altijd aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat ze hem dan toesturen?

Ik heb trouwens ook eens een boek gekocht via dit forum, welke opengeslagen verstuurd werd. Maar een boek wordt daar niet mooier van, vind ik.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:07

Probeer het eerst hier! Ik denk dat er veel mensen geïnteresseerd zijn. Het restant kan je ook wegbrengen naar de Slegte (scheelt versturen) of via MP of Bol.com verkopen. Maar stiekem ben ik heel benieuwd naar welke boeken het zijn (of is het alleen chicklit? dan ben ik niet geinteresseerd).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:08

Lady4 schreef:Vervelend dat het inloggen niet lukt. Toch even doorzetten, want daarna is het echt heel makkelijk. Je kunt foto's gewoon via google opzoeken en plaatsen, want er wordt gevraagd naar de staat van het boek.

Je kunt bij het inloggen toch ook altijd aangeven dat je je wachtwoord vergeten bent en dat ze hem dan toesturen?

Ik heb trouwens ook eens een boek gekocht via dit forum, welke opengeslagen verstuurd werd. Maar een boek wordt daar niet mooier van, vind ik.

Ja maar het gekke is, als ik via de normale weg (net nog) inlog, dan werkt het. Ga ik naar '2e hands' en probeer met diezelfde gegevens in te loggen, dan krijg ik dus die melding. Anders bel ik morgen wel even naar de klantenservice.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  TukTuk zo 5 jun 2011 - 6:08

Ik zou niet bij Bol.com gaan verkopen, van je verkoopprijs gaan nog eens de verzendkosten af, plus een euro per boek en 15% van de totale kosten van je boek, die laatste 2 dingen gaan naar Bol.com.
Dus als je een boek voor 10 euro verkoopt, dan gaat er al 2,50 van die 10 euro naar Bol.com, plus de verzendkosten, zeg 2,50 ook ongeveer die je zelf moet betalen, dan hou je nog 5 euro over..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:09

Marin schreef:Probeer het eerst hier! Ik denk dat er veel mensen geïnteresseerd zijn. Het restant kan je ook wegbrengen naar de Slegte (scheelt versturen) of via MP of Bol.com verkopen. Maar stiekem ben ik heel benieuwd naar welke boeken het zijn (of is het alleen chicklit? dan ben ik niet geinteresseerd).

Haha nee niet alleen chicklit, daar hou ik zelf ook niet zo van. Hoewel ik er wel een paar in de kast heb staan, welke ik dan wel wil verkopen omdat het mijn genre niet is. Ik ga nu wel even een selectie maken, en dan open ik wel een topic in de juise pijler!
Ik ben helemaal niet zo van het verkopen geloof ik nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:10

Nou in dat geval ben ik benieuwd smile

Het is wel slim om een foto te maken van een stapeltje boeken, van de kaften zeg maar. Kijk maar even in Lejow's topic bij Vraag&Aanbod, hoe zij het doet, zou ik het ook doen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:12

Jen_ schreef:
Lady4 schreef:Bol.com tweedehands! Daar heb ik veel boeken gekocht en verkocht. Klein deel van de opbrengst gaat wel naar hun.

Oja dat is ook een goed idee! Is dat niet veel gedoe? Met foto's uploaden enzo? Ik ga eens kijken hoe het werkt.

Als je daar intypt welk boek het is, komt er automatisch een standaardfoto van het boek en dan kun je invullen in wat voor staat het boek is, met eventueel een verhaaltje erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  flower zo 5 jun 2011 - 6:19

AngelNyn schreef:Ik zou niet bij Bol.com gaan verkopen, van je verkoopprijs gaan nog eens de verzendkosten af, plus een euro per boek en 15% van de totale kosten van je boek, die laatste 2 dingen gaan naar Bol.com.
Dus als je een boek voor 10 euro verkoopt, dan gaat er al 2,50 van die 10 euro naar Bol.com, plus de verzendkosten, zeg 2,50 ook ongeveer die je zelf moet betalen, dan hou je nog 5 euro over..

Dat is inderdaad een nadeel.
Het voordeel is wel dat bol.com de geldzaken regelt en dat je hier zelf niet achteraan hoeft!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:23

Ik zou het eerst hier proberen en dan op MP. Niet op Bol om eerder genoemde reden. Zet erbij waar je ongeveer woont of waar mensen ze kunnen afhalen (als je bv in een andere plaats werkt dan woont), dat kan ook nog in het voordeel werken als mensen in de buurt wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:27

Ok bedankt voor de tips! Heb een foto gemaakt van de kaften, en ga nu een topic maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:38

Succes, hoop dat je er veel kunt verkopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:20

Tnx Marin! Topic staat er Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:21

Ik had het al gezien (ja ik ben extreem snel). Helaas spreekt mij niets aan, sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:31

Marin schreef:Ik had het al gezien (ja ik ben extreem snel). Helaas spreekt mij niets aan, sorry.

Haha dat geeft toch niks nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:15

Haha ja maar nou had je vast je hoop gevestigd op dat ik mijn boekenkast en jouw portemonnee ging spekken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:15

Marin schreef:Haha ja maar nou had je vast je hoop gevestigd op dat ik mijn boekenkast en jouw portemonnee ging spekken :P

Ehm, nee hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag over boeken verkopen Empty Re: Vraag over boeken verkopen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum