Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

+7
BJA
*Lookie*
Sunny87
nina
Petteflet
Winegum
ArRo27
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  ArRo27 za 11 dec 2010 - 23:33

Ik heb het net berekent en werd er blij van via het programma van de belastingdienst en ook al aan gevragen Very Happy Very Happy

De hypotheek aftrek + de voorlopige teruggaaf van de studiekosten van mijn man krijgen we 316 euro per maand terug. Een lekker centje dus. (De drempelwaarde van 500 euro er al afgetrokken)

Hoeveel krijgen jullie in 2011 per maand terug?

ArRo27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 40
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 0:01

Geen idee, normaal iets van 190 euro per maand maar ik vraag het nooit per maand aan. Ik wil dat wel doen maar ik heb nog geen vast werk dus dat is lastig. Het schijnt dat als je meer verdient je meer terugkrijgt. Dat betekend dat ik over 2010 meer terug krijg maar als ik niet snel weer fulltime iets vind dan krijg ik volgend jaar weer minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  ArRo27 zo 12 dec 2010 - 0:02

1 keer per jaar is natuurlijk veel lekkerder want dan heb je ineens een groot bedrag.

Maar ik kan het eigenlijk niet missen per maand. in 2010 had ik 240 per maand.

Hoe gaat het trouwens met je tocht op zoek naar werk lagom? lukt dat een beetje?

ArRo27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 40
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 0:13

Ik had vorige week een gesprek voor tijdelijk part time werk en kon de volgende ochtend beginnen. Dat doe ik nu dus maar ik twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan, het kost me toch weer een maand zoektijd... Ik ben eigenlijk pas sinds twee weken op zoek haha Very Happy.

Edit, ik zou het inmiddels ook wel willen hoor. Iets meer ruimte zou fijn zijn... Maar ik heb dus nog geen vast werk dus zou niet weten wat ik dan op moet geven. Ik wil ook weer niet te veel terugkrijgen en straks terug moeten betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:03

De voorlopige teruggave van de hypotheek bedraagt voor ons iets van 294 euro per maand. Wij vinden het wel lekker om het elke maand terug te krijgen, ipv eens per jaar. Zo kunnen we per maand meer sparen, voor als het nodig mocht zijn.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast di 14 dec 2010 - 7:08

Daar heb ik nog geen bericht van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Petteflet wo 15 dec 2010 - 4:00

Wij krijgen per maand €544 terug.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  ArRo27 wo 15 dec 2010 - 4:54

Birgit (di dec 14 2010, 19:08) schreef:Daar heb ik nog geen bericht van gehad.

Ik ook niet maar je kunt het zelf berekenen via de belastingdienst.

ArRo27
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 40
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  nina wo 15 dec 2010 - 5:19

ArRo27 schreef:
Birgit (di dec 14 2010, 19:08) schreef:Daar heb ik nog geen bericht van gehad.

Ik ook niet maar je kunt het zelf berekenen via de belastingdienst.
Maar ik weet nooit wat ik precies verdiend heb....
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Sunny87 wo 15 dec 2010 - 6:55

Even een vraagje ik heb net de wijziging ingevuld maar ik kon geen vinkje vinden of we het maandelijks of per jaar terug willen.
Op dit moment ( net 3 maanden) krijgen we het per maand gaat dat dan automatisch door?
Iemand die dit weet?

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 8:12

Sunny87 schreef:Even een vraagje ik heb net de wijziging ingevuld maar ik kon geen vinkje vinden of we het maandelijks of per jaar terug willen.
Op dit moment ( net 3 maanden) krijgen we het per maand gaat dat dan automatisch door?
Iemand die dit weet?

Volgens mij blijft dit idd zo als je zelf niks veranderd. Wij krijgen het in ieder geval al bijna 5 jaar iedere maand, wat we dus in het begin ook hebben aangevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast wo 15 dec 2010 - 8:53

ArRo27 schreef:
Birgit (di dec 14 2010, 19:08) schreef:Daar heb ik nog geen bericht van gehad.

Ik ook niet maar je kunt het zelf berekenen via de belastingdienst.

Geen zin om uit te rekenen en dingen op te zoeken. Ik wacht wel gewoon dat de brief van de belastingdienst binnen komt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  *Lookie* wo 15 dec 2010 - 10:31

Sunny87 schreef:Even een vraagje ik heb net de wijziging ingevuld maar ik kon geen vinkje vinden of we het maandelijks of per jaar terug willen.
Op dit moment ( net 3 maanden) krijgen we het per maand gaat dat dan automatisch door?
Iemand die dit weet?

Als je het wijzigingsprogramma invult, betekent dat automatisch al dat je het per maand terug krijgt. Als je het per jaar wil ontvangen kan dat alleen met de aangifte. In principe loopt het automatisch door tot het volgende jaar mits je de aanvraag voor 15 oktober hebt gedaan. Je kunt altijd even met de belastingdienst bellen, dan kunnen ze zo voor je nakijken of het doorloopt in 2011.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Sunny87 wo 15 dec 2010 - 10:59

Super dank jullie wel, dan ga ik er vanuit dat het per maand door gaat.

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  BJA vr 17 dec 2010 - 0:35

Mmm...ik heb het programme gedownload en uitgerekend, maar zou volgend jaar 30 euro meer terugkrijgen.
WOZ waarde is uiteraard veel hoger dan eerst omdat ik nieuwbouw heb en mijn loon gaat ook omhoog.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Dikkie_Dik di 21 dec 2010 - 9:27

We hebben recht op een teruggave van € 460,- per maand maar laten meestal iets minder overmaken zodat we in mei/juni nog een leuk spaarpotje krijgen
Dikkie_Dik
Dikkie_Dik
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 65
Punten : 65
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Mysterious do 23 dec 2010 - 1:53

Moet je ieder jaar opnieuw voorlopige terug gave aanvragen?
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  BJA zo 26 dec 2010 - 0:06

Mysterious schreef:Moet je ieder jaar opnieuw voorlopige terug gave aanvragen?
Als je situatie gelijk blijft volgens mij niet. Als je salaris bijvoorbeeld stijgt, je een fiscale partner krijgt etc. dan wel.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 0:11

Ik ben een leek op dit gebied en onze papieren voor de voorlopige teruggaaf van komend jaar is dan ook ingevuld door iemand van de hypotheker. Maar wij krijgen maar iets van 115 euro per maand terug? Hoe kan het dat ik hier enorme bedragen lees en dat wij maar zo weinig krijgen? Nu is onze hypotheek ook vrij laag, maar toch...

En is het bij jullie (samenwonenden/getrouwden) berekend over beide inkomens, dan? Bij ons stond alleen mijn inkomen ingevuld, heb het formulier verder nog eens nagelezen en zag ook nergens een optie waar je het inkomen van je partner kon invullen.

Anyhow, wij krijgen veel minder dan in 2010. We kunnen het wel ophoesten, maar 't is natuurlijk wel jammer. Iets in me zegt dat er ook iets niet klopt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 2:23

Maple schreef:Ik ben een leek op dit gebied en onze papieren voor de voorlopige teruggaaf van komend jaar is dan ook ingevuld door iemand van de hypotheker. Maar wij krijgen maar iets van 115 euro per maand terug? Hoe kan het dat ik hier enorme bedragen lees en dat wij maar zo weinig krijgen? Nu is onze hypotheek ook vrij laag, maar toch...

En is het bij jullie (samenwonenden/getrouwden) berekend over beide inkomens, dan? Bij ons stond alleen mijn inkomen ingevuld, heb het formulier verder nog eens nagelezen en zag ook nergens een optie waar je het inkomen van je partner kon invullen.

Anyhow, wij krijgen veel minder dan in 2010. We kunnen het wel ophoesten, maar 't is natuurlijk wel jammer. Iets in me zegt dat er ook iets niet klopt.
Als je een lage hypotheek hebt krijg je natuurlijk ook minder terug. Ik kreeg met een hypotheek van rond een ton een aantal jaar terug ook iets van 130 euro terug. Nu hebben we samen twee en halve ton hypotheek en krijgen we ruim 350 euro terug. We zijn getrouwd en dus fiscaal partner, dus het is op beide inkomens berekend. Het eerste jaar is bij de meesten veel meer omdat je dan ook al je eenmalige kosten mag aftrekken, dat is meestal een leuk centje. Dus het zou best gewoon kunnen kloppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  *Lookie* ma 27 dec 2010 - 9:19

Puuc schreef:
Maple schreef:Ik ben een leek op dit gebied en onze papieren voor de voorlopige teruggaaf van komend jaar is dan ook ingevuld door iemand van de hypotheker. Maar wij krijgen maar iets van 115 euro per maand terug? Hoe kan het dat ik hier enorme bedragen lees en dat wij maar zo weinig krijgen? Nu is onze hypotheek ook vrij laag, maar toch...

En is het bij jullie (samenwonenden/getrouwden) berekend over beide inkomens, dan? Bij ons stond alleen mijn inkomen ingevuld, heb het formulier verder nog eens nagelezen en zag ook nergens een optie waar je het inkomen van je partner kon invullen.

Anyhow, wij krijgen veel minder dan in 2010. We kunnen het wel ophoesten, maar 't is natuurlijk wel jammer. Iets in me zegt dat er ook iets niet klopt.
Als je een lage hypotheek hebt krijg je natuurlijk ook minder terug. Ik kreeg met een hypotheek van rond een ton een aantal jaar terug ook iets van 130 euro terug. Nu hebben we samen twee en halve ton hypotheek en krijgen we ruim 350 euro terug. We zijn getrouwd en dus fiscaal partner, dus het is op beide inkomens berekend. Het eerste jaar is bij de meesten veel meer omdat je dan ook al je eenmalige kosten mag aftrekken, dat is meestal een leuk centje. Dus het zou best gewoon kunnen kloppen.

Inderdaad: hoe hoger de hypotheekrente die je betaald, hoe hoger je aftrekpost. En: hoe hoger je inkomen, hoe hoger je teruggave ook (kan) zijn, immers over een hoog inkomen betaal je meer belasting dus kun je ook meer terugkrijgen. De teruggave van de hypotheekrente is namelijk niets anders dan teveel betaalde belasting die je terugkrijgt (en de reden dat je teveel belasting hebt betaald is dus doordat je die aftrekpost hebt).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Joli86 do 30 dec 2010 - 11:58

Ik heb er zelf ook echt geen verstand van al die belastingpapieren/aangiftens doen etc,
gelukkig is mijn broer accountant en zorgt er ieder jaar voor dat alles netjes ingevuld is.

Wij krijgen iedere maand ong 460 euro terug van de hypotheek, en ik denk iets van 70 euro zorgtoeslag, mooi meegenomen trouwens! smile
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  RYW vr 31 dec 2010 - 1:21

Ik krijg 450 euro per maand. Ik woon alleen met mijn zoons en heb dus ook maar 1 inkomen, maar vind het toch best veel. Mijn vader is erg goed in die dingen en heeft het allemaal nagekeken, en hij zegt dat het klopt. Oké, nou, dan hoor je mij niet klagen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011?? Empty Re: Hoeveel voorlopige teruggaaf krijgen jullie in 2011??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum