Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochtertje huilt de hele dag door :S

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you vr 3 jun 2011 - 21:32

Ons dochtertje is sinds maandag verkouden en was niet lekker. Dan kan ik begrijpen dat ze wat meer huilt en dat ze aanhankelijk is en vindt ik helemaal niet erg. Maar sinds woensdag is ze eigenlijk wel weer beter en doet ze niets anders dan huilen en huilen. Ze wil helemaaaaaal niets. Niet op de grond bij haar speelgoed, niet in de box, als 1 van ons even wegloopt dan huilt ze de boel bij elkaar. Het is zo vreselijk intensief. We hebben sinds vandaag zoiets van, we negeren haar gewoon een poos en even geen aandacht geven en kijken of het dan beter wordt. Natuurlijk krijgt wel ze aandacht hoor maar gewoon even ietsjes minder dan de hele dag op schoot en alles. Ik hoop dat dit een sprongetje is o.i.d. want ik ben hartstikke moe. Iemand een idee wat het is of wat ik ermee kan?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:01

Als onze dochter in zo'n fase zit, dan geef ik er maar gewoon aan toe. Voor haar een stuk prettiger en voor ons een stuk gezelliger. Blijkbaar heeft zij op zo'n moment even een paar dagen enorm de behoefte om bij ons te zijn. Meestal is zo'n periode hier met een paar dagen over en hoe meer we eraan toe geven, hoe sneller zo'n periode weer over is. Alsof ze echt even weer het vertrouwen moet hebben dat wij er voor haar zijn ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you vr 3 jun 2011 - 22:04

Ik denk als je er de hele dag elke keer aan toe geeft dat dat ook niet goed is. Tja dit heb ik nog nooit meegemaakt dus het is ook maar weer aftasten met alles. Moeilijk
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Monnie vr 3 jun 2011 - 22:05

N. heeft dit ook heel erg gehad. Veel huilen en hij wilde alleen maar hangen op schoot. Hij was in die periode ook erg eenkennig en last van tandjes, nu is het wel grotendeels over. Het heeft hier wel zeker 4/5 weken geduurd. Was duidelijk een sprong, want daarna had ik een totaal ander kind en hij kon ineens veel nieuwe dingen.
Volgens mij kan je er niet zoveel mee, het gaat vanzelf weer over.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you vr 3 jun 2011 - 22:08

Het vervelende is dat we vanaf morgen een weekje gaan kamperen. Ik hoop echt dat ze misschien wat veranderd op de camping omdat ze dan helemaal in een andere omgeving zit. Dit huilen doet mij wel weer een beetje herinneren als de eerste 3 maanden van haar. Toen heeft ze alleen maar gehuild, de hele dag door. Toen is het opeens minder geworden en is ze een super vrolijk meisje geworden
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 22:08

Mirjam4you schreef:Ik denk als je er de hele dag elke keer aan toe geeft dat dat ook niet goed is. Tja dit heb ik nog nooit meegemaakt dus het is ook maar weer aftasten met alles. Moeilijk

waarom zou het niet goed zijn? Waarom zou je haar behoeftes op dat moment negeren? Blijkbaar zit ze totaal niet lekker in haar velletje, dan zou ik haar juist willen troosten en laten weten dat je er voor haar bent. Zodra ze zich weer wat beter voelt dan gaat ze wel weer haar eigen gang. Ik geloof er niks van dat als je even een paar dagen op haar behoeftes inspeelt, je een aan-mama-vastgeplakt-verwend-kindje krijgt. Als je op haar behoeftes in speelt, kan ze zich alleen maar beter aan je hechten en hoe beter ze aan je hecht, hoe beter ze uiteindelijk zelfstandig kan worden (en dat verzin ik niet zelf, dat is wetenschappelijk aangetoont).

* edit: en wie weet haalt dat camperen haar wel even uit de situatie en doet het haar juist heel veel goed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you vr 3 jun 2011 - 22:12

Nouja niet goed zijn is ook wel een heel groot woord. Maar als ze zich op een gegeven moment weer goed voelt en ze zit bij mij op schoot dan wil ik haar wel even op de grond of box zetten dan is het meteen weer helemaal mis. Ik vind het ook wel zielig hoor. Ik vind het ook wel heerlijk dat ze zoveel bij mij wil zitten want normaal is ze niet zo knuffelig.

Over dat kamperen zei ik ook al tegen mijn man. Misschien draait ze dan wel weer bij omdat het een andere omgeving is. Lekker veel in de buitenlucht smile
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Océane vr 3 jun 2011 - 22:14

Als ze normaal gesproken gewoon wel haar eigen gang ging, zou ik zeggen dat het een fase is (of sprong hoe je het ook wil noemen). Misschien is ze toch nog niet helemaal lekker. Gaat wel weer over dus... Voor nu gewoon lekker troosten, gaat echt weer over.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you vr 3 jun 2011 - 22:15

Normaal gesproken kan ze zich heerlijk vermaken op de haar speelkleed met haar speelgoed. Maar nu raakt ze haar speelgoed niet eens aan. Ik weet ook wel dat het weer over gaat.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Liadan vr 3 jun 2011 - 22:56

Ik zou er net als dromertje ook aan toegeven.
Yara had altijd als ze niet lekker of ziek was geweest dat ze daarna ook huileriger was en niet veel wilde, schijnbaar had ze dan nog even de tijd nodig om weer lekker in haar velletje te komen. Dit duurde meestal een paar dagen tot een week en dan was ze weer haar oude zelf.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 0:28

Ik zou er ook gewoon aan toegeven, elk kind heeft zulke fases van afhankelijkheid en het wordt echt alleen maar erger door het te negeren. Om wat voor een reden dan ook heeft ze je nu iets harder nodig dan anders en als je eraan toegeeft, weet ze voor de volgende keer dat er ook weer iemand voor haar zal zijn en wie weet valt het daarom dan die volgende keer wel mee!

Die vakantie kan inderdaad ook goed helpen! Onze dochter is vrolijk en slaapt ook altijd als een blok in een vreemde omgeving, omdat er zoveel nieuwe dingen te ontdekken vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Susan za 4 jun 2011 - 0:31

Ik ben het helemaal met dromertje eens, ik zou ook niet weten waarom je er niet aan toe zou geven als je daar wel de mogelijkheid toe hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 1:04

*zucht* ik zit precies in hetzelfde schuitje als jij Miriam4You

Meneer is al een paar dagen niet te genieten en wil niet in de box, op het speelkleed, niet op schoot noem maar op. Hij is alleen rustig in de kinderwagen tijdens het wandelen en in de loopstoel (maar daar mag hij maar 10 minuten per dag in). Ik probeer hem ook zoveel mogelijk bij me te pakken maar af en toe gaat dat gewoon niet. Zelf als ik hem neerzet in de box om naar het toilet te gaan is het meteen gillen en piepen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you za 4 jun 2011 - 1:41

Ja, ik hoop dat het snel over is. Ook voor jou Razz. Mijn dochtertje moet maar gauw weer lekker vrolijk worden maar het zal vanzelf wel weer komen Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 1:42

Ja dat hoop ik ook haha. Over het algemeen is S. gewoon een lekkere vrolijke baby die voorheen dus gerust zich een half uur alleen kon vermaken in de box. Maar nu Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you za 4 jun 2011 - 1:44

Razz_ schreef:Ja dat hoop ik ook haha. Over het algemeen is S. gewoon een lekkere vrolijke baby die voorheen dus gerust zich een half uur alleen kon vermaken in de box. Maar nu Rolling Eyes

Ja, dat is hier precies hetzelfde.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 2:04

N heeft dat ook nog anderhalve week na haar verkoudheid gehad, wij dachten dat ze goed opgeknapt was, maar door haar verkoudheid had ze een kleine ontsteking in haar keel en oor opgelopen waar ze dus toch nog last van had, maar niet opvallend ziek.
Ik zou dus even langs de huisarts gaan als ze zo blijft.
Verder zou ik er gewoon aan toegeven en haar het vertrouwen geven dat jullie er voor haar zijn als ze zich niet lekker voelt. Het lijkt mij juist zo belangrijk voor een kind om dan aan hun behoeften te voldoen, hoe zwaar dat voor jezelf ook is.
Dan is het denk ik ook sneller voorbij. Hier wel in ieder geval.
Dan maar wat meer zooi in huis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Mida4you za 4 jun 2011 - 2:58

We geven haar nu ook alle aandacht, eigenlijk doen we dat alle dagen al want ik kan haar ook zo niet laten. Maar mijn man dacht dat het misschien een optie was om haar een tijdje een klein beetje te negeren maar dat kan ik ook niet. Ze is net lekker in badje geweest en lekker een banaan gegeten met mama en ligt nu even te slapen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje huilt de hele dag door :S Empty Re: Dochtertje huilt de hele dag door :S

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum