Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tandpasta

+6
L!ND@
Bruintje Beer
PapillonRose
Flip Fluitketel
Tania
duckie
10 plaatsers

Ga naar beneden

tandpasta Empty tandpasta

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 7:30

mn dochtertje heeft nu een tandje er een stukje door. heb nu een tandenborstel liggen en ben daar gister voor het eerst zachtjes mee over haar tandje gegaan zo dat ze er aan kon wennen... maar vanaf wanneer gebruik je tandpasta? en welke?

heb deze tandenborstel in het roze
tandpasta Jip_en_Janneke_babytandenborstel-11141026-Big
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Tania do 2 jun 2011 - 7:34

Ik heb meteen tandpasta gebruikt. Mijn zoontje vindt dat prima. Als je kindje niet meteen tandpasta wil kun je beginnen met bijna niks en dan steeds een beetje meer zodat ze er geleidelijk. aan wennen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Flip Fluitketel do 2 jun 2011 - 7:38

Hier ook eerste tandje aanwezig sinds paar dagen en wij doen het nu iedere keer als ze naar bed gaat. Wij gebruiken de tandpasta van Oral B


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op do 2 jun 2011 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 7:40

wij hebben dezelfde borstel, maar dan in het roze Very Happy We gebruiken de tandpasta van de hema. Heel klein beetje tussen de haartjes van de borstel drukken en dan krijgt ze zelf de borstel in de handen, dan gaat ze een beetje op de borstel kauwen en met haar kaakjes op elkaar uit de mond trekken, op die manier poetst ze haar twee ondertandjes min of meer zelf al. Daarna laat ze het toe dat wij nog even erover heen gaan met de borstel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  PapillonRose do 2 jun 2011 - 7:44

Hier sinds een ruime week ook twee tandjes door. Ik ben meteen begonnen met poetsen, heb een babytandenborstel van Oral-B en gebruik tandpasta van Elmex. Gaat prima, ze vindt het wel grappig als ik haar tanden poets. Ook laat ik haar zelf wat met de borstel spelen, gek genoeg had ze meteen door waar het voor was :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Bruintje Beer do 2 jun 2011 - 8:18

Toen ze een tandje kreeg gelijk met tandpasta gepoetst. Eerst gebruikte ik Prodent en nu gebruik Elmex
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 8:35

Ik ben bij de eerste tand ook gelijk gaan poetsen. Ik gebruik kindertandpaste van Elmex. Ik heb zoveel gratis proefmonsters gekregen dat ik zeker een jaarvoorraad tandpasta heb smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  L!ND@ do 2 jun 2011 - 8:43

Ik geloof ik ook een roze/geel borsteltje van oral-b (heb het gekregen) met elmex. Het handige aan dit borsteltje is dat je aan de haartjes kunt zien hoeveel tandpasta genoeg is. Er is namelijk een vierkantje gekleurde haartjes in de borstel die dienen als indicator. We zijn meteen gaan poetsen zodra de 1e tand door was. Toen was het iedere avond feest, maar sinds anderhalve maand is het iedere keer drama. Waarschijnlijk, omdat ze het zelf wil doen, wat ze uiteindelijk ook mag, maar wij willen eerst poetsen, anders krijg je het helemaal niet voor elkaar!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 8:55

Twellie schreef:Ik ben bij de eerste tand ook gelijk gaan poetsen. Ik gebruik kindertandpaste van Elmex. Ik heb zoveel gratis proefmonsters gekregen dat ik zeker een jaarvoorraad tandpasta heb smile.
hmm nou je het zegt... volgens mij heb ik in allerlei babydozen enz ook allemaal mini tubes elmex gekren, eens even nakijken welke dit is anders hoef ik nog geen tandpasta te kopen
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 8:56

duckie schreef:
Twellie schreef:Ik ben bij de eerste tand ook gelijk gaan poetsen. Ik gebruik kindertandpaste van Elmex. Ik heb zoveel gratis proefmonsters gekregen dat ik zeker een jaarvoorraad tandpasta heb smile.
hmm nou je het zegt... volgens mij heb ik in allerlei babydozen enz ook allemaal mini tubes elmex gekren, eens even nakijken welke dit is anders hoef ik nog geen tandpasta te kopen

Met een zo'n tubetje kun je wel even vooruit bij een of maar een paar tandjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Pussycat do 2 jun 2011 - 9:04

Hier kwam het eerste tandje ook vorige al door. Maar dat ''poetsen'' laat ze nog niet echt toe haha.
Ach ja komt vanzelf wel. We laten haar ook wel eens zelf proberen, maar de andere kant van de borstel is ook erg interessant laughcry

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 9:06

waar doen jullie het tanden poetsen eigenlijk?? en moet je als je tandpasta gebruikt ook spoelen enzo??
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:07

Wij poetsen haar tandjes op de badkamer, ze zit dan op de wasmand smile. We spoelden eerst niet, maar nu vindt ze dat wel leuk om te doen soms.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Printje do 2 jun 2011 - 9:10

Wij hebben volgens mij ook een tandenborstel van oral B. en de tandpasta met nijntje erop....weet het merk even niet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Pussycat do 2 jun 2011 - 9:15


duckie schreef:waar doen jullie het tanden poetsen eigenlijk?? en moet je als je tandpasta gebruikt ook spoelen enzo??

Meestal in bad en als ze niet in bad gaat dan maar op het aankleedkussen haha ze kan nog niet zitten ofzo dus ja Rolling Eyes
En spoelen wordt hem ook niet.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  duckie do 2 jun 2011 - 9:17

hier kan ze ook nog niet zelfstandig zitten... als ik haar vasthoud zou ze wel kunnen zitten zeg maar maar dat lijkt me nog niet echt goed, alhoewel ik denk dat het voor eventjes poetsen geen kwaad kan?
maar is het niet erg als ze deze tandpasta doorslikt dan? lijkt me natuurlijk niet omdat het kinderpasta is
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Printje do 2 jun 2011 - 9:21

Deze tandpasta mogen ze gewoon doorslikken, is speciale tandpasta voor die kleintjes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast do 2 jun 2011 - 9:25

Ik ben ook gelijk met tandpasta begonnen. Ik kreeg bij het cb een tandenborsteltje en in een babypakket zat een klein tubetje Elmex tandpasta. Ik poets S. zijn tandjes voor dat hij naar bed gaat. Hij zit bij mij om m'n arm boven de wasbak. Spoelen met water snapt hij nog niet dus ik veeg alleen zijn mondje af en hij gaat dan naar bed Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 21:00

Bij mijn zoontje is sinds 3 dagen zijn 1e tandje door en we zijn gelijk begonnen met poetsen (vooral om er aan te wennen, maar ook omdat dit nu een vast 'ritueel' wordt voor het slapen gaan: wassen, pyjama aan, tandenpoetsen). Ik heb een tandenborsteltje van Kruidvat en Aquafresh-baby tandpasta. Het wordt aangeraden om de tandpasta niet weg te spoelen na de tijd ivm. bescherming van de tandjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Annemie za 4 jun 2011 - 2:13

Wij gebruiken nu Zendium met nijntje erop, dat is tandpasta met een aardbeiensmaakje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  kwak za 4 jun 2011 - 4:00

ik heb direct gepoetst met tandpasta, ze vind het heerlijk Cool
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 4:09

hier bij beide elmex tandpasta al vanaf dat het eerste puntje door was gekomen... Indy spoelt nog steeds niet na het poetsen, ze vind tandpasta lekker....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  duckie za 4 jun 2011 - 20:00

heb het nu al 2x gedaan met tandpasta en ze vind het best leuk volgens mij
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandpasta Empty Re: tandpasta

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum