Wanneer is een ananas rijp?
+3
loura
Tiara
Try
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer is een ananas rijp?
Ik heb net twee ananassen gehaald, en zie zien geelig aan de onderkant maar zijn nog wel echt groen. Hoe geler hoe rijper toch? En ze rijpen toch nog wel gewoon door nu? Heb ze al bij bananen gelegd omdat ander fruit daar sneller van rijpt, heeft iemand enig idee of dat ook zo werkt met ananassen?
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wanneer is een ananas rijp?
Als je de middelste blaadjes aan de bovenkant er zonder kracht kunt uittrekken.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Hey, top! Dat wist ik nog niet
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Dat ruik je. Ik ruik altijd aan fruit om te controleren of het rijp is. Als een ananas nergens naar ruikt, issie nog niet rijp. Een rijpe ananas ruikt zoet en naar ananas
Gast- Gast
Nou dat wou ik idd ook wel weten! Ik heb hier een ananas liggen en geen flauw idee of hij rijp is haha
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Dijn82 schreef:Dat ruik je. Ik ruik altijd aan fruit om te controleren of het rijp is. Als een ananas nergens naar ruikt, issie nog niet rijp. Een rijpe ananas ruikt zoet en naar ananas
Dat is dus niet waar.
Edit: Dat is bv bij meloen wel zo, maar bij ananas niet.
Gast- Gast
Inderdaad het middelste blad, bovenop de ananas moet je er zonder moeite uit kunnen pakken, dan zijn ze rijp!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
ananas ruik je alleen als ie al verrot is
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik kwam er bij toeval achter dat als je hem sneller wil laten rijpen, je dit kan versnellen door hem in een tasje te bewaren. (Ik had er 2 gekocht, en om 1 had ik het dunne plastic zakje nog niet omweg gedaan, en na 2 dagen bleek die al heerlijk rijp terwijl de andere nog niet rijp was.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Caresses schreef:Ik kwam er bij toeval achter dat als je hem sneller wil laten rijpen, je dit kan versnellen door hem in een tasje te bewaren. (Ik had er 2 gekocht, en om 1 had ik het dunne plastic zakje nog niet omweg gedaan, en na 2 dagen bleek die al heerlijk rijp terwijl de andere nog niet rijp was.
Dat kan wel kloppen. Rijpe vruchten stoten een bepaald gas uit, wat de rest van de vrucht(en) sneller laat rijpen. Tijdens transport wordt geprobeerd dit gas geen kans te laten geven, zodat de producten langer houdbaar blijven en dus rijpen als ze in de winkel liggen (ipv dat de helft rot aankomt).
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Caresses schreef:Ik kwam er bij toeval achter dat als je hem sneller wil laten rijpen, je dit kan versnellen door hem in een tasje te bewaren. (Ik had er 2 gekocht, en om 1 had ik het dunne plastic zakje nog niet omweg gedaan, en na 2 dagen bleek die al heerlijk rijp terwijl de andere nog niet rijp was.
Dat kan wel kloppen. Rijpe vruchten stoten een bepaald gas uit, wat de rest van de vrucht(en) sneller laat rijpen. Tijdens transport wordt geprobeerd dit gas geen kans te laten geven, zodat de producten langer houdbaar blijven en dus rijpen als ze in de winkel liggen (ipv dat de helft rot aankomt).
Dat geldt dan dus als je fruit bij bv een rijpe banaan in een zakje doet. Maar wat Caresses beschrijft, is dat ze één ananas in 'n tasje had... Dan gaat dat toch niet op?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik heb een keer van de groenteboer begrepen dat een ananas niet meer verder rijpt nadat ie geplukt is. Dus als je er eentje koopt die nog niet rijp is zal ie dat ook niet meer worden.
Dus bij aankoop idd al kijken of er een blaadje makkelijk uit gaat en dan is ie altijd goed.
Dus bij aankoop idd al kijken of er een blaadje makkelijk uit gaat en dan is ie altijd goed.
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: