Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doordeweekse verjaardagen en feestjes

+10
Jeanette
Pussycat
Honey*Bee
Fearie
Arwyn
blondje1313
Supertalentje
Rebecca
Melis_je
Zininzon
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:13

Vinden jullie dat soms wel eens vervelend? Ik wil even voor zeikwijf spelen nu :P

Voor mij is het dus best een bron van ergenis. In mijn schoonfamilie is het normaal dat de verjaardag op de dag dat je daadwerkelijk jarig bent wordt gevierd ( wat dus met grote regelmaat doordeweeks is, grote familie )
In mijn familie word meestal de eerst volgende dag die in het weekend valt gekozen om t te vieren ( vrijdagavond/zaterdagavond of zondagmiddag ). Ik vind dat veel prettiger.

Mijn schoonmama is vandaag jarig, en viert het vanavond. Haar tweelingbroer ook, en die viert het morgenavond. Ik vind dat gewoon niet leuk, altijd maar doordeweeks. Zeker als je al een drukke dag hebt gehad en de volgende dag weer vroeg op moet. Het komt dus wel eens voor dat ik geen zin heb of moe ben, maar dat word niet echt geaccepteerd. Je moet wel echt een geldige reden hebben als je niet kan komen, en als je niet komt wordt er ook nog verwacht dat je de jarige persoonlijk even belt en mededeelt waarom je niet kan.

Sommigen zullen me een aansteller vinden, maar ik word er altijd zo moe van... Een verjaardag is toch geen verplichting? Ik vind het echt best leuk hoor, verjaardag hier en feestje daar. Maar er zijn ook mensen die om zes uur hun bed uit moeten rollen de next day of gewoon even niet lekker in hun vel zitten en een avond niks willen.

Wie herkent dit? Je mag me een zeikerd vinden hoor, ben ik ook wel een beetje. Volgens James/(Giacomo) moet ik meer voor mezelf kiezen maar ik durf geen nee te zeggen tegen al die verjaardagen en feestjes omdat ik dan weer het zwarte schaap ben Embarassed

( Ik lijk op iemand hier als ik t zo teruglees haha. Maar ik moest het gewoon even kwijt.. Schijnbaar zit het me nogal hoog en is mijn geduld om altijd en eeuwig aan te passen na bijna acht jaar een keer op )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:14

Ik begrijp jouw frustratie wel! Wij gaan eigenlijk alleen naar verjaardagen in het weekend, en ben nog nooit uitgenodigd voor een doordeweeks dag eigenlijk, meestal wordt het het weekend ervoor, of het weekend erna ervoor gepland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Zininzon di 31 mei 2011 - 4:16

Haha ik begrijp je wel, des te meer omdat ik meestal met mijn ouders mee rijd naar verjaardag van mijn peetoom en peettante (omdat het een eindje rijden is en we anders dom achter elkaar aan rijden), maar het punt is dat mijn vader nooit naar huis wil en we meestal als laatsten er nog zitten.

Ik had net besloten dat ik de volgende keer gewoon alleen rijd, kan ik ook weg wanneer ik wil
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Melis_je di 31 mei 2011 - 4:17

Anderen werken weer in het weekend. Als je de jarige niet leuk vindt, kan je iig na een uur weer weg omdat je de volgende dag vroeg op moet. Ideaal.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:17

Isabella schreef:Ik begrijp jouw frustratie wel! Wij gaan eigenlijk alleen naar verjaardagen in het weekend, en ben nog nooit uitgenodigd voor een doordeweeks dag eigenlijk, meestal wordt het het weekend ervoor, of het weekend erna ervoor gepland.

Zo ben ik t dus ook gewend. Maar wat al jaren gewoonte is, kan je niet veranderen he? Ik wil mijn schoonfamilie ook niet veranderen, maar ik zou het fijn vinden als ze snappen dat ik anders gewend ben en het niet persoonlijk iets tegen ze is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:19

Melis_je schreef:Anderen werken weer in het weekend. Als je de jarige niet leuk vindt, kan je iig na een uur weer weg omdat je de volgende dag vroeg op moet. Ideaal.

Klopt, er zijn idd ook weekendwerkers. Maar met een uurtje kom je daar echt niet weg helaas... Ik heb t wel eens geprobeerd maar dan weet mijn vriend het zo tot minimaal twee/drie uur te rekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Melis_je di 31 mei 2011 - 4:19

Je maakt het veel te moeilijk voor jezelf. Jij wil slapen --> jij vertrekt. Tot straks vriend!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:21

Zininzon schreef:Haha ik begrijp je wel, des te meer omdat ik meestal met mijn ouders mee rijd naar verjaardag van mijn peetoom en peettante (omdat het een eindje rijden is en we anders dom achter elkaar aan rijden), maar het punt is dat mijn vader nooit naar huis wil en we meestal als laatsten er nog zitten.

Ik had net besloten dat ik de volgende keer gewoon alleen rijd, kan ik ook weg wanneer ik wil

We hebben 1 auto en daar rijd alleen mijn vriend in. Maar ik heb me wel eens eerder laten ophalen door iemand, al vind ik dat ook niet zo leuk staan als hij blijft en ik wegga :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:21

Melis_je schreef:Je maakt het veel te moeilijk voor jezelf. Jij wil slapen --> jij vertrekt. Tot straks vriend!

Ik moet harder zijn voor mezelf he? Maak me teveel zorgen over wat anderen denken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Melis_je di 31 mei 2011 - 4:23

Inderdaad, je moet wat minder nadenken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:24

Melis_je schreef:Inderdaad, je moet wat minder nadenken.

Ben ik nog steeds heel slecht in.. Maar ik doe wel mijn best om het naast me neer te leggen. Heb je tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:25

Persoonlijk zie ik het nooit zo als verplichting, ik denk dat dat al een last scheelt. Ja, ik heb ook weleens doordeweeks een feestje, of ergens een drankje doen omdat iemand jarig is. Gisteravond zelfs en dan helemaal in Scheveningen (een uur reizen voor mij). En dat na het hele weekend al vol verjaardagen en feestjes (plus dat ik net terug was uit TX). Al met al een beetje veel van het goede dus. Ik was moe en had eigenlijk geen zin maar dan ga ik eigenlijk toch altijd wel en het is altijd toch wel gezellig. Ik geef alleen wel van te voren aan dat ik niet te lang blijf omdat ik bv moe ben of morgen vroeg op moet. Dan is er niemand die zeurt als ik om een uur of 10 weer richting huis ga. Mss dus een soort tussenweg vinden en wel gaan maar niet al te lang... Maar zeker jezelf niet zo voorbij lopen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat mensen het jammer vinden als je niet komt. Zie het niet als verplichting zou ik denken maar meer dat ze je er graag bij hebben...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Rebecca di 31 mei 2011 - 4:29

Ik hou ook niet van doordeweekse verjaardagen/verplichtingen, gelukkig komen die niet zo vaak voor, maar vorige week moesten mijn schoonouders per sé langs komen omdat ze bijna op vakantie gaan en gingen ze om kwart over 10 pas een keer weg, terwijl ik als ik moet werken de dag erna toch echt om 10u in bed wil liggen...bovendien moet ik altijd even bijkomen na zo'n bezoekje Wink
2 avonden achter elkaar zou ik sowieso niet trekken! Kun je niet alleen naar de verjaardag van je schoonmoeder gaan en die andere verjaardag afzeggen?

Wat ik trouwens ook altijd irritant vind, bij mijn schoonouders wil een verjaardag nog wel eens om 'koffietijd' (lees 11 uur 's ochtends) beginnen, en dat dan op zondagochtend. Het is voor ons 3 kwartier rijden en ze verwachten ons dan ook echt! Ik weiger, maar als we dan om 1 uur een keer aankomen (wat ik eigenlijk ook nog te vroeg vind, zeker als we moeten blijven eten) krijgen we wel een heleboel niet zo leuke opmerkingen te horen...pfff...
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:32

Tja ik vind het ook wel eens vervelend dat ik op zaterdagavond ( na een lange dag werken) of op zondagmiddag ( voor mijn werk) naar een verjaardag moet. Het vervelendste is nog wel dat mensen verwachten dat ik op zaterdag na een late dienst ( dan ben ik om 22.00 klaar), nog wel even kom. Mad Ik ga dan meestal ook niet hoor..

Maar ik hoef natuurlijk niet ieder weekend te werken.. maar die ergenissen kun je dus ook in het weekend hebben, als je onregelmatig werkt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:33

Ik denk dat je daar een punt hebt Zusje. Als ik nou gewoon even ga ( achteraf valt het meestal wel mee ) en aangeef dat ik niet lang blijf.. Dan voel ik me wel wat rustiger denk ik. Ik snap ook dat ze het jammer vinden, maar het is ook wel een beetje een behoorlijk nuchtere familie die gewoon vind dat je hoort te komen.
Dat mezelf voorbij lopen doe ik wel, misschien moet ik het gewoon wat meer doseren. Niet overal naar toe gaan, maar wel even mijn gezicht laten zien als het kan.

Mijn angsstoornis werkt niet echt mee, maar is wel een goede reden om toch juist wel te gaan. Je kunt je angst alleen aangaan door hem te confronteren toch?

Nou, ik ga douchen en omkleden, straks aan het gebak dan maar Very Happy

Morgen zal ik weer even kijken hier.

X tea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:36

Gebak is altijd goed! Very Happy Fijne avond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Melis_je di 31 mei 2011 - 4:37

Tea-Leaf schreef:
Ben ik nog steeds heel slecht in.. Maar ik doe wel mijn best om het naast me neer te leggen. Heb je tips?
Ik zit hard na te denken. Ja, ik heb er wel één. Je moet grenzen stellen aan hoe vaak je sorry zegt. Bewaar het voor als je iets verkeerd hebt gedaan. En je moet stoppen negatief over jezelf te zijn. Neem nou je openingspost. Je noemt jezelf zeikwijf, je zegt dat sommigen je een aansteller en een zeikerd zullen vinden en je verontschuldigt je tussen haakjes nog een keer voor het plaatsen van het topic. Waarom doe je dat uberhaupt? Als ik je een aansteller vind, straalt die energie dan naar jou toe en maakt die je ongelukkig ofzo? Ik bedoel: wat kan het je schelen.
Draai het eens om: je bent van plan te gaan slapen, je wilde wat anders doen, maar je verleent ze een gunst door toch een uurtje te komen. Wat ben jij aardig! Presenteer het ook zo. Geloof erin. Als je opmerkingen krijgt bij vertrek, herhaal je het: "Ja, ik was van plan de was weg te werken, maar ik wilde er toch nog een uurtje bij zijn." Lach er vriendelijk bij; niet om aardig gevonden te worden, maar omdat je iets aardigs zegt. Geen sorry zeggen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:38

Ik vind het juist altijd erg vervelend dat élke verjaardag of feestdag op zondagmiddag (vanaf 15.00) gevierd wordt hier. Daar gaat je vrije zondag. Dus net als met doordeweekse verjaardagen ben ik het wel met James eens: gaan als je zin hebt en als je er bent blijven tot je geen zin meer hebt :p. Klinkt heel simpel, maar ik haak hier ook wel eens een zondag af. En dan niet altijd bij dezelfde mensen, maar als ik van maandag tot zaterdag studie,stage en werk heb gehad dan is mijn zondag mij gewoon heilig. Maar vaak ga ik wel. Als je er eenmaal bent is het altijd wel gezellig en ach, een keertje doordeweeks laat naar bed is niet zo'n ramp toch? (mits je het dus gezellig hebt gehad!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 4:43

Melis_je schreef:
Tea-Leaf schreef:
Ben ik nog steeds heel slecht in.. Maar ik doe wel mijn best om het naast me neer te leggen. Heb je tips?
Ik zit hard na te denken. Ja, ik heb er wel één. Je moet grenzen stellen aan hoe vaak je sorry zegt. Bewaar het voor als je iets verkeerd hebt gedaan. En je moet stoppen negatief over jezelf te zijn. Neem nou je openingspost. Je noemt jezelf zeikwijf, je zegt dat sommigen je een aansteller en een zeikerd zullen vinden en je verontschuldigt je tussen haakjes nog een keer voor het plaatsen van het topic. Waarom doe je dat uberhaupt? Als ik je een aansteller vind, straalt die energie dan naar jou toe en maakt die je ongelukkig ofzo? Ik bedoel: wat kan het je schelen.
Draai het eens om: je bent van plan te gaan slapen, je wilde wat anders doen, maar je verleent ze een gunst door toch een uurtje te komen. Wat ben jij aardig! Presenteer het ook zo. Geloof erin. Als je opmerkingen krijgt bij vertrek, herhaal je het: "Ja, ik was van plan de was weg te werken, maar ik wilde er toch nog een uurtje bij zijn." Lach er vriendelijk bij; niet om aardig gevonden te worden, maar omdat je iets aardigs zegt. Geen sorry zeggen.

Eens! Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Supertalentje di 31 mei 2011 - 4:48

Hey Tea-leaf, veel plezier vanavond iig!

Ik zit me even af te vragen wat er gebeurd als je het 'zwarte schaap' bent omdat je een verjaardag overslaat... Vindt niemand je dan meer aardig?

De ex-schoonfamilie-van-mijn-moeder vierden ook verjaardagen op de dag zelf en als je niet ging kwamen die betreffende familieleden ook niet op jouw verjaardag de keer erop, dat vond ik wel flauw.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  blondje1313 di 31 mei 2011 - 4:50

Om over de verjaardagen door te gaan, ik heb zelf een hekel aan verjaardagen op zondag, tenminste als het van vrienden is. Ik vind het veel gezelliger om een avondfeest te hebben, dan een middagfeestje.

Zelf heb ik wel eens mijn verjaardag niet echt willen vieren, maar mijn peetoom en zijn vrouw komen dan wel gewoon op de dag zelf langs. Helaas vinden zei het heel normaal om op een werkdag nog na half 10 's avonds te komen (en dan dus zeker niet voor 12 uur weg te gaan), dat vind ik wel vervelend. Daarom vier ik het nu maar wel gewoon (en dan wel op zaterdag of zondag).
Als je gewoon vanaf 7 uur/half 8 kunt komen vind ik het doordeweeks niet erg, mits ik dan wel gewoon op tijd naar huis kan. Gelukkig denkt mijn man er hetzelfde over, dat scheelt wel!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Arwyn di 31 mei 2011 - 5:36

Wij hebben eigenlijk nooit doordeweeks verjaardagen en die ene keer dat het dan gebeurd, kan ik me er niet zo druk over maken.
Mocht ik het die dag erg druk hebben gehad of de volgende dag juist een lange dag hebben, dan leg ik gewoon uit dat we die avond daarom niet zo lang blijven, dat is dan nooit een probleem.

Na half10 nog langskomen op een werkdag vind ik wel erg laat hoor! Meestal maak ik me dan al bijna klaar om naar bed te gaan om nog even lekker te lezen en zo, ik zou dat dus ook zeker niet op prijs stellen. Natuurlijk hoef ik op mijn verjaardag niet zo vroeg naar bed, maar dan mogen de mensen alsnog wel rond 8uur komen en niet pas om half10..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Fearie di 31 mei 2011 - 5:45

Ik kan me goed voorstellen dat je je er aan ergert. Iedereen bij ons viert het in het weekend, omdat de meeste zondag altijd vrij zijn en het dus zaterdagavond wat later kunnen maken. Je kunt er dan ook donder op zeggen dat als een van onze vrienden het doordeweeks viert diegene alleen op zijn/haar verjaardag komt te zitten.
Mijn schoonfamilie viert het nog wel eens doordeweeks, maar dan komen we niet en maken we een afspraak voor in het weekend. Mijn vriend en ik houden er allebei niet van om 's avonds na het werk nog op pad te moeten voor een verjaardag.

Ik vind dan ook dat je best kunt zeggen dat je niet komt of dat je eerder weggaat, je vriend kan dan ook wel een keer wat eerder mee smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gast di 31 mei 2011 - 6:49

Ik vier mijn verjaardag voor de familie altijd op de dag zelf en op vrijdag of zaterdag voor de vrienden.
Ik kan niet alles tegelijkertijd in de huiskamer kwijt en ik zou ook helemaal gek worden als iedereen tegelijkertijd binnen zit.

Bij vrienden worden we ook altijd in het weekend uitgenodigd. Vorige week kwam er een uitnodiging binnen voor 1e Pinksterdag 's avonds. Zondagavond vind ik echt een rot tijdstip voor een verjaardag, maar dat is persoonlijk.

Bij familie wordt het wel altijd op de dag zelf gevierd, of het nu maandag of vrijdag is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Honey*Bee di 31 mei 2011 - 6:59

Ik vind het juist wel fijn om doordeweeks een verjaardag te hebben, dan zit niet altijd mn hele weekend zo vol met verjaardagen.
En doordeweeks hoef je het niet perse laat te maken, omdat je de volgende dag moet werken Wink
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doordeweekse verjaardagen en feestjes Empty Re: Doordeweekse verjaardagen en feestjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum