Op vakantie met de auto
+4
Susan
kletskousje
Tania
Diese
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Op vakantie met de auto
Over 3 weekjes gaan wij heerlijk een weekje naar (zuid)Frankrijk. Dit is een rit van ongeveer 13 uur, en we zijn van plan om 's avonds om 20 uur te vertrekken, zodat we zoveel mogelijk 's nachts rijden en L. hopelijk zoveel mogelijk slaapt.
L. is dan ruim 8 maanden en zit nog in de maxicosi. Normaal mogen ze daar maar 1,5 a 2 uur achter elkaar in zitten. Nu is mijn vraag hoe vaak jullie zouden stoppen (er van uitgaande dat ze slaapt) om L. uit de maxi cosi te halen?
L. is dan ruim 8 maanden en zit nog in de maxicosi. Normaal mogen ze daar maar 1,5 a 2 uur achter elkaar in zitten. Nu is mijn vraag hoe vaak jullie zouden stoppen (er van uitgaande dat ze slaapt) om L. uit de maxi cosi te halen?
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Op vakantie met de auto
Als ze slaapt zou ik haar er niet uit halen. Anders zou ik haar er om de twee uur even uithalen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij zijn vorig jaar met onze dochter naar Spanje geweest (4 maanden oud) en dit jaar naar Italie (14 maanden oud)
Wij hebben gewoon gereden toen ze sliep. Zijn toen ook niet extra gestopt om haar eruit te halen.
Spanje: Omdat ze zo jong was heeft ze bijna de hele reis geslapen. Als wij moesten tanken ging ze er even mee uit. Ook als we wat aten (of zij bv moest). Maar de rest sliep ze gwoon.
Italie: We zijn in de nacht vertrokken en ze heeft toen tot 7 uur geslapen. Daarna hebben we ergens ontbeten. Vervolgens ook weer gestopt als we moesten tanken/eten.
Dit ging prima!
Wij hebben gewoon gereden toen ze sliep. Zijn toen ook niet extra gestopt om haar eruit te halen.
Spanje: Omdat ze zo jong was heeft ze bijna de hele reis geslapen. Als wij moesten tanken ging ze er even mee uit. Ook als we wat aten (of zij bv moest). Maar de rest sliep ze gwoon.
Italie: We zijn in de nacht vertrokken en ze heeft toen tot 7 uur geslapen. Daarna hebben we ergens ontbeten. Vervolgens ook weer gestopt als we moesten tanken/eten.
Dit ging prima!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10
Als ze slaapt zou ik haar inderdaad lekker laten slapen, ik denk dat het er vooral om gaat dat kindjes die wakker zijn niet de hele dag in de maxi-cosi zitten waardoor ze worden begrensd in hun bewegingsvrijheid en in hun ontwikkeling. Als ze ligt te slapen is dat niet zo aan de orde. Dan nog zou het natuurlijk niet goed zijn om heel vaak lang in de maxi-cosi te slapen, maar voor een keertje is dat echt niet zo erg.
Als je lekker vlot hebt kunnen doorrijden omdat zij lag te slapen kun je misschien als ze wakker is wat vaker en/of wat langer stoppen.
Als je lekker vlot hebt kunnen doorrijden omdat zij lag te slapen kun je misschien als ze wakker is wat vaker en/of wat langer stoppen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn ook op autovakantie geweest toen D. ongeveer zo oud was. We zijn toen niet precies om de twee uur gestopt, maar hebben toch wel regelmatig wat pauzes ingelast of ze nu sliep of niet. Ik kon me voorstellen dat het niet zo fijn is voor het ruggetje om 12 uur in zo'n kommahouding te liggen. De meeste kindjes slapen toch zo weer vrolijk verder in de auto als ze even wakker zijn geweest.
Gast- Gast
Als ie slaapt gewoon laten slapen. Ze worden vanzelf wel een keertje wakker voor een schone luier of een hapje en een drankje en dan kun je gewoon wat langer stoppen en eventjes lekker op een speelkleed laten liggen. Zo hebben wij het ook twee jaar geleden gedaan. Voor een keer is dat echt niet erg.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Het lijkt mij inderdaad ook niet heel erg, zeker als ze gewoon lekker ligt te slapen. Ze is inmiddels al wat ouder en heeft al een vrij 'gespierd', stevig ruggetje. Ik denk dat dit meer geldt voor echt heel jonge baby's, wat betreft het er om de zoveel uur even uithalen. Maar zelfs dan is het voor een keertje echt niet erg.
Ik hoop dat ze lekker slaapt en jullie lekker een stuk door kunnen rijden!
Ik hoop dat ze lekker slaapt en jullie lekker een stuk door kunnen rijden!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Wij gaan augustus ook lang rijden. Zon 13 uur ofzo?
We vertrekken op bedtijd, rond 7e savonds en rijden dan door tot ochtend..
We vertrekken op bedtijd, rond 7e savonds en rijden dan door tot ochtend..
Gast- Gast
Ik denk dat als je 's nachts gaat rijden het wel moet kunnen voor een keer. Wij gaan van de zomer met de auto op vakantie en moeten ook ong 13 uur rijden (1350 km). Wij gaan het op ons gemak in 2 dagen doen en overnachten in een hotel/pension.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hoeven dan wel niet zover te rijden(6uur in 1x), maar zijn ook van plan om `s nachts te gaan rijden in de hoop dat F een groot gedeelte van de rit zal slapen.
Ze is dan 20 maand en zit natuurlijk in een 9+ stoeltje, maar het is hetzelfde idee.
Voor een keer is het niet erg lijkt mij.
We willen rond 2 uur gaan rijden en stoppen dan als F wakker is om te ontbijten en gaan dan het laatste stukje weer verder.
Ze is dan 20 maand en zit natuurlijk in een 9+ stoeltje, maar het is hetzelfde idee.
Voor een keer is het niet erg lijkt mij.
We willen rond 2 uur gaan rijden en stoppen dan als F wakker is om te ontbijten en gaan dan het laatste stukje weer verder.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantie met de auto, waarheen?
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» 3 kinderen in de auto...
» Van 2 auto's naar 1 auto
» auto en baby....?
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» 3 kinderen in de auto...