Kraamcadeau
+6
Printje
Pien
PapillonRose
rapa nui
Happydobby
Susan
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kraamcadeau
Mijn schoonzus is over een paar dagen uitgerekend en ik twijfel nu al over een cadeau.
Ik weet niet goed wat ik moet geven (mand met spullen valt af, dat doet mijn schoonmoeder al en die heeft meteen duidelijk laten merken dat het dit keer haar idee was) en voor welk bedrag.
Ik zat zelf aan 2 cadeaubonnen te denken, maar is speelgoed niet leuker om te geven?
Geslacht is nog niet bekend.
Hebben jullie tips?
Ik weet niet goed wat ik moet geven (mand met spullen valt af, dat doet mijn schoonmoeder al en die heeft meteen duidelijk laten merken dat het dit keer haar idee was) en voor welk bedrag.
Ik zat zelf aan 2 cadeaubonnen te denken, maar is speelgoed niet leuker om te geven?
Geslacht is nog niet bekend.
Hebben jullie tips?
Gast- Gast
Re: Kraamcadeau
cadeaubonnen was ik blij mee! Als je speelgoed kiest, zou ik kiezen voor houten speelgoed, volgens mij vinden de meeste mensen dat erg mooi.
Gast- Gast
Ik vond cadeaubonnen wel heel erg fijn om te krijgen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou als gever leuker is om een cadeau uit te zoeken. Je kunt ook een cadeaubon geven en leuk inpakken met wat kleine cadeautjes. Of geven met een fles Jip en Janneke champagne.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga zo een luiertaart maken voor een vriendin, dan doe ik er wat spulletjes bij. (hopelijk lukt het)
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het grote Jip & Janneke voorleesboek ook altijd wel leuk om te geven. Of andere boekjes. Of een wat groter, duurder stuk speelgoed, of een bestekje met naam erin gegraveerd.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Wat ik wel leuk vind en niet zo heel standaard is (zodat niet iedereen het zal geven) zijn:
- opperdepop kookboek voor ouders van kinderen van 0-4
- tandenborsteltje + tandpasta voor baby's/peuters
- iets met de naam erop / erin (ik kreeg een verzilverde speen met naam en geboortedatum en een rammelaar met bijtring met hetzelfde erin)
- mobiel voor boven de box (als ze dat niet al hebben)
- iets waar het gebortekaartje in is verwerkt (dat kan dus nog niet, maar je hebt bijvoorbeeld geboorteschoentjes, een soort 'kerstballen' en meer dingen waar een geboortekaartje in verwerkt kan worden)
Verder vind ik wel leuk:
- knisper- of gewone boekjes ('raad eens hoeveel ik van je hou' vind ik zelf echt geweldig!)
- cadeaubonnen zijn misschien minder 'leuk' maar wel erg handig
- houten speelgoed
Speelgoed vind ik persoonlijk wel een lastige, ik zou zelf niet zo goed weten wat ik dan zou moeten kopen. Van die tutdoekjes worden meestal al in overvloed gegeven en knuffels ook. En weet je trouwens ook wat je schoonmoeder van plan is om in de mand te stoppen? Je kan altijd ook zoiets doen maar dan met andere dingetjes erin. Bijvoorbeeld een luiertaart maken met een paar leuke kleinigheidjes erbij en dan leuk verpakken.
- opperdepop kookboek voor ouders van kinderen van 0-4
- tandenborsteltje + tandpasta voor baby's/peuters
- iets met de naam erop / erin (ik kreeg een verzilverde speen met naam en geboortedatum en een rammelaar met bijtring met hetzelfde erin)
- mobiel voor boven de box (als ze dat niet al hebben)
- iets waar het gebortekaartje in is verwerkt (dat kan dus nog niet, maar je hebt bijvoorbeeld geboorteschoentjes, een soort 'kerstballen' en meer dingen waar een geboortekaartje in verwerkt kan worden)
Verder vind ik wel leuk:
- knisper- of gewone boekjes ('raad eens hoeveel ik van je hou' vind ik zelf echt geweldig!)
- cadeaubonnen zijn misschien minder 'leuk' maar wel erg handig
- houten speelgoed
Speelgoed vind ik persoonlijk wel een lastige, ik zou zelf niet zo goed weten wat ik dan zou moeten kopen. Van die tutdoekjes worden meestal al in overvloed gegeven en knuffels ook. En weet je trouwens ook wat je schoonmoeder van plan is om in de mand te stoppen? Je kan altijd ook zoiets doen maar dan met andere dingetjes erin. Bijvoorbeeld een luiertaart maken met een paar leuke kleinigheidjes erbij en dan leuk verpakken.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bedankt voor deze ideeen, meer is natuurlijk altijd welkom.
Een luiertaart wordt het niet, dat vind ik zelf verschrikkelijke dingen
Een luiertaart wordt het niet, dat vind ik zelf verschrikkelijke dingen
Gast- Gast
Birgit schreef:Een luiertaart wordt het niet, dat vind ik zelf verschrikkelijke dingen
eens, ik vind het ook verschrikkelijke dingen. zitten altijd dezelfde standaard dingen bij en inmiddels heb ik echt al wel genoeg tutteldoekjes, knuffeltjes, bijtringen, rammelaars, etc...
wat ik aan wensen heb voor onze kleine zijn o.a.:
* zilvere armbandje met haar naam
* babygym met boxkleed eraan vast
* wagenspanner en bijpassend speeltje voor aan de maxi cosi
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben aan iedereen cadeaubonnen gevraagd. Bij een tweede zou ik dit weer zo doen. Knuffels wilde ik echt niet, boeken vond ik ook leuk maar mijn voorkeur had en heeft cadeaubonnen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dit is echt een leuk boek (mijn dochters favoriet). Lijkt me ook erg leuk om te geven als kraamkado:
Zitten allemaal flapjes, schuifjes en beweegbare onderdelen in.
Verder las ik hier laatst iets over een paar regenlaarsjes en een paraplu (heb ik onthouden omdat ik het zo'n leuk idee vond ).
Je zou zoiets ook kunnen combineren met een bon.
Zitten allemaal flapjes, schuifjes en beweegbare onderdelen in.
Verder las ik hier laatst iets over een paar regenlaarsjes en een paraplu (heb ik onthouden omdat ik het zo'n leuk idee vond ).
Je zou zoiets ook kunnen combineren met een bon.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Dat boek is idd echt top! Hier ook echt favoriet, hij weet inmiddels alle flappen en schuifjes zelf te vinden
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Dat boek vind mijn dochter ook helemaal geweldig!
Tandenborstel/tandpasta vond ik ook erg leuk om te krijgen.
En ik had geboorteklompjes gekregen!
Tandenborstel/tandpasta vond ik ook erg leuk om te krijgen.
En ik had geboorteklompjes gekregen!
kletskousje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 386
Punten : 455
Ze is vanmorgen bevallen en ik ben iets eerder op mijn werk weggegaan om cadeautjes te kopen, morgen is immers alles dicht :-)
Dit is het geworden:
http://www.intertoys.nl/speelgoed/chicco-speelgym-3-in-1-558568.html?PathCatalog=nl_bape_chicco
Ze hebben er in ieder geval nog een tijdje plezier van.
Babygym
De babygym is ideaal om de coördinatie van de armen en benen van uw kindje te ontwikkelen. Met lichtjes, geluiden en hangende figuurtjes prikkelt het de nieuwsgierigheid van de kleine.
Activiteitentafel
Als uw kindje wat ouder is kunt u de babygym veranderen in een activiteitentafel waaraan ze kunnen zitten. Met de diverse vormen en kleuren stimuleren ze het logisch denkvermogen. Tevens kan het door op de knoppen te drukken diverse muziekjes beluisteren.
Statafel
Als uw kindje los kan staan en stevig in de benen is, kan de tafel worden verhoogd tot stahoogte. Hij is in verschillende hoogtes verstelbaar.
We geven nog een cadeaubon van de H&M en een bos bloemen voor mama.
We gaan straks kijken
Dit is het geworden:
http://www.intertoys.nl/speelgoed/chicco-speelgym-3-in-1-558568.html?PathCatalog=nl_bape_chicco
Ze hebben er in ieder geval nog een tijdje plezier van.
Babygym
De babygym is ideaal om de coördinatie van de armen en benen van uw kindje te ontwikkelen. Met lichtjes, geluiden en hangende figuurtjes prikkelt het de nieuwsgierigheid van de kleine.
Activiteitentafel
Als uw kindje wat ouder is kunt u de babygym veranderen in een activiteitentafel waaraan ze kunnen zitten. Met de diverse vormen en kleuren stimuleren ze het logisch denkvermogen. Tevens kan het door op de knoppen te drukken diverse muziekjes beluisteren.
Statafel
Als uw kindje los kan staan en stevig in de benen is, kan de tafel worden verhoogd tot stahoogte. Hij is in verschillende hoogtes verstelbaar.
We geven nog een cadeaubon van de H&M en een bos bloemen voor mama.
We gaan straks kijken
Gast- Gast
Gefeliciteerd!
En leuk cadeautje hoor. Lief dat je ook iets voor de moeder hebt gekocht.
En leuk cadeautje hoor. Lief dat je ook iets voor de moeder hebt gekocht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Gefeliciteerd en het is een leuk cadeau hoor, inderdaad ook leuk dat de moeder nog iets krijgt.
Heeft ze een jongen of meisje gehad?
Heeft ze een jongen of meisje gehad?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Het is een jongetje, hij weegt 2830 gram en is 48 cm. Met moeder en zoon gaat alles goed.
Het is een mooi kindje en hij deed aan het eind zijn ogen nog even open :-)
Het is een mooi kindje en hij deed aan het eind zijn ogen nog even open :-)
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: