topic weg gehaald.
+5
Puk
Zwoesj
Spring
Jerry
remover27
9 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: topic weg gehaald.
Oh 100 euro kan nog wel, 2000 euro gaat het niet worden. Maar dan wel met de gedachte dat ik konijnen leuk vind. Anders heb je toch ook geen konijn?
Gast- Gast
mickey schreef:Het gaat dan ook voornamelijk om het laatste stukje dat ik had getypt. De rest was meer ter illustratieZusje schreef:Ik vind een hond en een konijn eigenlijk niet echt vergelijkbaar...
Daar heb ik het ook over maar dan is het nig wel een groort verschil of je hond of konijn als huisdier in vult...
Gast- Gast
Daar heb je wel gelijk in, maar ik vind toch dat als je een dier neemt, welk dier dan ook, dat je dan ook ervoor moet zorgen. Ook al kost je dat meer geld dan je gedacht had. Tuurlijk... ik had flink de balen toen ik hoorde wat de operatie zou kosten, maar ik heb geen moment getwijfeld.
Ik denk dat ik het voor een konijn ook doen. Voor mij maakt het niet uit wat voor dier het is. Ik heb ervoor gekozen om dat dier te kopen, dan moet ik daar ook voor zorgen als er iets mee is.
Ik denk dat ik het voor een konijn ook doen. Voor mij maakt het niet uit wat voor dier het is. Ik heb ervoor gekozen om dat dier te kopen, dan moet ik daar ook voor zorgen als er iets mee is.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Maar dan moet je zo'n bedrag wel kunnen missen, bijna 1000,00 heeft niet iedereen op de rekening staan...
Gast- Gast
@PM: daar heb je gelijk in. Gelukkig had ik dat op mijn spaarrekening staan (had... nu is die dus geplunderd...)
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Overigens, als je een dierenarts hebt die 140 euro voor haakjes weghalen rekent, heb je een verkeerde DA te pakken! Dat kost over het algemeen niet meer dan 50 euro. En als het écht zo vaak terug komt, krijgt je konijn ook de verkeerde voeding, want een konijn dat voldoende hooi of Science Selective eet, krijgt geen haakjes.
In het ergste geval kan de DA besluiten de tanden weg te halen. Is niet iets wat ze willen, maar als het echt de spuigaten uitloopt, kan het wel.
ALS to besluit het konijn weg te doen, laat haar het diertje dan in ieder geval naar een knaagdierenopvang brengen....
Oh, en ik had voor mijn twee nijntjes ál het geld van de wereld over. Heb de ene ook laten steriliseren, wat ruim 150 euro heeft gekost. En dat had ik zéér voor haar over!
In het ergste geval kan de DA besluiten de tanden weg te halen. Is niet iets wat ze willen, maar als het echt de spuigaten uitloopt, kan het wel.
ALS to besluit het konijn weg te doen, laat haar het diertje dan in ieder geval naar een knaagdierenopvang brengen....
Oh, en ik had voor mijn twee nijntjes ál het geld van de wereld over. Heb de ene ook laten steriliseren, wat ruim 150 euro heeft gekost. En dat had ik zéér voor haar over!
Gast- Gast
Plus je kan voor een dier kiezen als je er op dat moment erg goed voorstaat qua financiën, maar krijg je tegenvallers, je wordt werkloos of kosten aan het een of ander, ja dan kan je soms niet alles wat je wilt voor je dier.
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik vind een hond en een konijn eigenlijk niet echt vergelijkbaar...
Mijn konijn is mij net zo veel waard als voor een ander een hond. Ik word ook heel, heel boos als ik dit soort reacties krijg van mijn omgeving.
Mijn konijn is een paar keer goed ziek geweest, daarvoor ben ik thuis gebleven van mijn werk (halve dagen, maar toch). Ik ben meerdere keren voor gek verklaard, terwijl als het om een hond gaat het wel de normaalste zaak van de wereld is. Ik houd net zo veel van mijn konijn dan een ander van zijn of haar hond of kat. Dan maakt het toch niet uit om wat voor dier het gaat? Het gaat om de liefde voor het dier en de hulpeloosheid van het dier op dat moment.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Waarom word jij dan boos Ellebel? Ik geef ook niet zoveel om konijnen als om een hond, dat is toch mijn mening? Daar hoef je toch niet boos om te worden.
Gast- Gast
Nee ik word ook niet boos als mensen meer van honden houden dan van konijnen. Maar wel wanneer zij het belachelijk vinden wat ik voor een konijn over heb. Ik houd nu eenmaal meer van konijnen, maar zal het nooit vreemd vinden wanneer iemand alles voor een hond over heeft. Andersom wordt het minder geaccepteert en dat begrijp ik niet. De liefde die ik voel is waarschijnlijk hetzelfde, dan maakt het toch niet uit wat voor dier het is?
Ellebel- Prater
Ik kan het me wel voorstellen. Het contact met een hond lijkt me persoonlijker maar zo heeft iedereen andere grenzen en ik kan me wel voorstellen dat iemand er geen 2000 euro voor over heeft (een konijn). Dat iemand anders het er dan wel voor overheeft geef ik toch niet op af? Ik zie alleen wel een verschil tussen een hond en een konijn, jij mss tussen een goudvis en een konijn. Iedereen is anders.
Gast- Gast
Ik snap trouwens helemaal niet wat er leuk is aan een konijn... Ja voor kinderen mss...
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik snap trouwens helemaal niet wat er leuk is aan een konijn... Ja voor kinderen mss...
Haha, ieder zijn ding. Ons konijn gedraagt zich als een hond of kat. Rent achter ons aan, speelt met een bal, komt lekker knuffelen op schoot. Het voordeel vind ik dat ik hem niet uit hoeft te laten en in zijn kooi kan stoppen als ik dat nodig vind. Ons konijn slaapt zelfs bij ons op de slaapkamer.... Oké, ik ben heeeeeel gek met dat dier haha.
Ellebel- Prater
Zusje schreef:Ik kan het me wel voorstellen. Het contact met een hond lijkt me persoonlijker maar zo heeft iedereen andere grenzen en ik kan me wel voorstellen dat iemand er geen 2000 euro voor over heeft (een konijn). Dat iemand anders het er dan wel voor overheeft geef ik toch niet op af? Ik zie alleen wel een verschil tussen een hond en een konijn, jij mss tussen een goudvis en een konijn. Iedereen is anders.
Het is gewoon vervelend als je je steeds moet verdedigen omdat het 'maar' een konijn is. Ik heb gezien dat jij er niet op af geeft, maar door je uitspraak wilde ik dit even kwijt.
Ellebel- Prater
pompidom schreef:Overigens, als je een dierenarts hebt die 140 euro voor haakjes weghalen rekent, heb je een verkeerde DA te pakken! Dat kost over het algemeen niet meer dan 50 euro. En als het écht zo vaak terug komt, krijgt je konijn ook de verkeerde voeding, want een konijn dat voldoende hooi of Science Selective eet, krijgt geen haakjes.
50 euro voor de operatie zelf. Dan moet je de narcose nog betalen, als 't beestje niet snel genoeg uit de narcose komt, geven ze 'm nog een spuitje word-wakker van een paar tientjes... Wij moesten ook ieder half jaar met ons konijn naar de dierenarts en waren dan ook ongeveer dit bedrag kwijt..
En over het voer: als kiezen van een konijn scheef staan, slijten ze niet goed af en krijg je die haakjes (dat had ons konijn). Dan kun je er kilo's duur voer tegenaan gooien, maar daarvan krijgt ie alsnog haakjes
(niet relevant: ons konijn kreeg ook altijd hooi, maar dat at ie gewoon niet... Net als wortel... Volgens mij was 't helemaal geen konijn...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik geef net zoveel om mijn hamster als om onze (over 2 weken) kat, ik had het niet verwacht maar daar zit voor mij echt geen verschil tussen! Ik vind het ook een beetje raar om te zeggen wat is er nou leuk aan konijnen. Dat is toch niet echt relevant voor de discussie? Sommige mensen zijn gek met slangen, daar zit geen verschil tussen. Dat ik slangen eng vind, doet daar toch niets aan af?
Wel is het zo dat stel dat als mijn hamster over een jaar doodziek wordt en ik elke maand voor haar 140 euro zou moeten betalen, ik dat niet snel zou doen. Maar goed, dat lijkt me ook niet zo gek met een levensverwachting van gemiddeld 2 jaar (Paige is nu bijna acht maanden). Een kat kan wel 15-20 jaar worden. Dat zegt voor mij niet dat ik meer van de een of van de ander houd, maar heeft meer te maken met realisme. Overigens hebben wij ook een potje voor als ons toekomstige kat of onze hamster ziek wordt, maar daar zit geen 140 euro per maand in.
Wel is het zo dat stel dat als mijn hamster over een jaar doodziek wordt en ik elke maand voor haar 140 euro zou moeten betalen, ik dat niet snel zou doen. Maar goed, dat lijkt me ook niet zo gek met een levensverwachting van gemiddeld 2 jaar (Paige is nu bijna acht maanden). Een kat kan wel 15-20 jaar worden. Dat zegt voor mij niet dat ik meer van de een of van de ander houd, maar heeft meer te maken met realisme. Overigens hebben wij ook een potje voor als ons toekomstige kat of onze hamster ziek wordt, maar daar zit geen 140 euro per maand in.
Gast- Gast
Ik wilde nog ingaan op het verhaal konijn versus hond, maar Fauve heeft mijn mening al zeer vakkundig neergezet.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Yeeahh ik heb mijn 3e jaar gehaald.
» Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse gehaald!
» Eindelijk is het officieel: ik heb mijn master gehaald!
» Als je echt alles uit de kast hebt gehaald..
» Hét EK-topic
» Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse gehaald!
» Eindelijk is het officieel: ik heb mijn master gehaald!
» Als je echt alles uit de kast hebt gehaald..
» Hét EK-topic
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: