topic weg gehaald.
+5
Puk
Zwoesj
Spring
Jerry
remover27
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
topic weg gehaald.
Niet meer nodig.
Laatst aangepast door remover27 op zo 29 mei 2011 - 0:59; in totaal 1 keer bewerkt
remover27- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 251
Registratiedatum : 19-03-11
Re: topic weg gehaald.
Eh in ieder geval niet dood laten gaan nee, dat kun je idd niet maken. Dat je het überhaupt vraagt. Misschien kijken of je hem naar een asiel/konijnenopvang kan brengen ofzo?
Gast- Gast
Is er geen vloeibaar voedsel, wat je een paar keer per dag met een spuitje in de bek kan geven?
Gast- Gast
Storm schreef:Eh in ieder geval niet dood laten gaan nee, dat kun je idd niet maken. Dat je het überhaupt vraagt. Misschien kijken of je hem naar een asiel/konijnenopvang kan brengen ofzo?
Nee, niet dood laten gaan. Maar wel lekker wegbrengen?
Je kiest voor een huisdier en persoonlijk vind ik dat je er dan zelf voor moet blijven zorgen.
Als je een dier koopt houd je toch in je achterhoofd dat er soms kosten aan verbonden zullen zijn?
Natuurlijk gaat het om veel geld (ik weet er zelf alles van met onze 2 konijnen), maar je doet je partner toch ook niet weg als hij/zij iets mankeert?
1 Konijn van ons heeft geen voortanden meer, die hebben we weg laten halen --> € 103.
Veel mensen verklaarden me voor gek dat ik er iets aan liet doen. Mijn moeder had ook commentaar.
Ik heb tegen haar gezegd dat we haar toch ook wegbrachten als zij iets aan haar tanden mankeert
Gast- Gast
ProudMama schreef:Is er geen vloeibaar voedsel, wat je een paar keer per dag met een spuitje in de bek kan geven?
Konijntjes kunnen zelfs prima een paar dagen leven op de 4mnd wortelhap van Olvarit! En anders brokjes van een bepaald merk halen, die laten wellen in water en mengen met de wortelhap. In het meest vervelende geval, bananenhap van Olvarit geven.
Wij hebben een rescue-konijn gehad, die hebben we ruim twee weken moeten dwangvoeren met een spuit, vier keer per dag. Daarnaast 2 keer per dag medicijnen gegeven én 3x naar de dierenarts gebracht voor prikken ed (die prikken gaf ik op den duur zelf). En het beestje is hélémaal opgeknapt!
Ik heb de OP niet gelezen, maar een konijn dood laten gaan omdat ie niet eet of ziek is? Nee, kan ik niet over mijn hart krijgen!
TO, als je in de buurt van Den Haag woont, heb ik nog dwangvoer voor je liggen!
Gast- Gast
pompidom schreef:ProudMama schreef:Is er geen vloeibaar voedsel, wat je een paar keer per dag met een spuitje in de bek kan geven?
Konijntjes kunnen zelfs prima een paar dagen leven op de 4mnd wortelhap van Olvarit! En anders brokjes van een bepaald merk halen, die laten wellen in water en mengen met de wortelhap. In het meest vervelende geval, bananenhap van Olvarit geven.
Wij hebben een rescue-konijn gehad, die hebben we ruim twee weken moeten dwangvoeren met een spuit, vier keer per dag. Daarnaast 2 keer per dag medicijnen gegeven én 3x naar de dierenarts gebracht voor prikken ed (die prikken gaf ik op den duur zelf). En het beestje is hélémaal opgeknapt!
Ik heb de OP niet gelezen, maar een konijn dood laten gaan omdat ie niet eet of ziek is? Nee, kan ik niet over mijn hart krijgen!
TO, als je in de buurt van Den Haag woont, heb ik nog dwangvoer voor je liggen!
Maar als je konijn niet eet omdat ie haakjes aan z'n kiezen heeft, moet je 'm vervolgens de rest van z'n leven olvarit blijven geven, want daarvan gaan de haakjes niet weg...
Ons konijn had dit ook gemiddeld 2x per jaar...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Vergelijk jij een konijn met een mens? Ik vind dat echt iets heel anders. Ik zou in het geval van de T.O het konijn ergens anders naartoe gebracht hebben, als er zoveel zorgen en kosten aan verbonden zitten dat zelfs haar werk er last van heeft, lijkt er mij geen andere optie.Birgit schreef:Storm schreef:Eh in ieder geval niet dood laten gaan nee, dat kun je idd niet maken. Dat je het überhaupt vraagt. Misschien kijken of je hem naar een asiel/konijnenopvang kan brengen ofzo?
Nee, niet dood laten gaan. Maar wel lekker wegbrengen?
Je kiest voor een huisdier en persoonlijk vind ik dat je er dan zelf voor moet blijven zorgen.
Als je een dier koopt houd je toch in je achterhoofd dat er soms kosten aan verbonden zullen zijn?
Natuurlijk gaat het om veel geld (ik weet er zelf alles van met onze 2 konijnen), maar je doet je partner toch ook niet weg als hij/zij iets mankeert?
1 Konijn van ons heeft geen voortanden meer, die hebben we weg laten halen --> € 103.
Veel mensen verklaarden me voor gek dat ik er iets aan liet doen. Mijn moeder had ook commentaar.
Ik heb tegen haar gezegd dat we haar toch ook wegbrachten als zij iets aan haar tanden mankeert
Gast- Gast
Ik vind dat altijd zo smpel, als de reacties je niet bevallen maar gewoon d eopeningspost en de titel weghalen, zonder ook maar één reactie te geven. Je doet je naam in elk geval wel eer aan.
Gast- Gast
Ja, vraag dan gewoon of ze het hele topic weg willen halen voor je.Maple schreef:Ik vind dat altijd zo smpel, als de reacties je niet bevallen maar gewoon d eopeningspost en de titel weghalen, zonder ook maar één reactie te geven. Je doet je naam in elk geval wel eer aan.
Moet ook zeggen dat als er zoiets staat als titel, ik het juist ga openen uit nieuwsgierigheid.
Gast- Gast
Heb de openingspost ook niet gelezen. Maar als het gaat om kiezen van je konijn die groeien dan moet je hem hieraan laten helpen. Een konijn van ons had dat ook. We hebben hem er een aantal keren aan laten helpen, en daarna groeiden ze niet verder.
Als je dieren neemt dan moet je er voor zorgen. Simpel.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Nu ben ik inderdaad ontzettend nieuwsgierig wat er in de openingspost stond
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Maple schreef: Je doet je naam in elk geval wel eer aan.
Precies mijn gedachte!
Gast- Gast
Biancy schreef:Heb de openingspost ook niet gelezen. Maar als het gaat om kiezen van je konijn die groeien dan moet je hem hieraan laten helpen. Een konijn van ons had dat ook. We hebben hem er een aantal keren aan laten helpen, en daarna groeiden ze niet verder.
Haar konijn kreeg haakjes aan z'n kiezen waardoor ie niet at. Dit heeft hij om de paar maanden en het kost iedere keer iets van 140 euro plus dat ze telkens vrij moet nemen van haar werk...
Ze weet nu niet wat ze moet doen... Kan me best voorstellen als je bedenkt dat 't nog zo'n 5 jaar lang om de 3 maanden 140 euro gaat kosten om zo'n beestje te helpen.
Natuurlijk bedenk je je, als je een dier neemt, dat er ook medische kosten aan verbonden (kunnen) worden, maar waar ligt de grens?
Het is nu telkens een relatief 'klein' bedrag, maar stel: 1x per 3 maanden een behandeling á 100 euro, is 400 euro per jaar. 't konijn blijft nog 5 jaar leven, das dan 2000 euro bij elkaar, plus alle dwangvoer voor na de operatie etc. (en dan noem ik het verlof opnemen er nog niet eens bij)
Ik zou me toch flink achter m'n oren krabben als ik een huisdier had en hij zou iets krijgen en de dierenarts zegt 'behandeling kost 2000 euro'...
Laatst aangepast door Jerry op zo 29 mei 2011 - 3:12; in totaal 1 keer bewerkt
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Zwoesj schreef:Nu ben ik inderdaad ontzettend nieuwsgierig wat er in de openingspost stond
+1, haha!
Gast- Gast
Jammer dat de openingspost is verwijderd, maar ik heb gelezen wat eraan de hand was. Ik heb ook een konijn gehad die heel ziek was, hij had E Cuniculi en we hebben hem 3 keer medcijnen laten toedienen en dwangvoederen, dit kostte per keer ook bijna 100 euro. We hebben het wel 3 keer gedaan, maar hij werd maar niet beter. Hij viel elke keer gewoon om en er zat geen leven meer in hem. We hebben toen samen met de huisarts besloten hem in te laten slapen met heeeeeeeeel veel pijn in mijn hart. Maar er zijn wel grenzen, als het beestje zelf niks meer waard is, moet je je afvragen wat het beste is voor het konijn.
Maar om een konijntje weg te doen omdat hij haakjes aan zijn tanden heeft? Nee, dat zou niet in me opkomen........
Maar om een konijntje weg te doen omdat hij haakjes aan zijn tanden heeft? Nee, dat zou niet in me opkomen........
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Naar aanleiding van je laatste zin: mijn hond is 2 weken geleden geopereerd aan zijn achterpootje. Toen ik hem ging ophalen, moest ik €968 betalen, dit wist ik vantevoren al. Toch heb ik geen moment getwijfeld of ik hem wel zou laten opereren. Hij had de kruisband van zijn knie versleten, terwijl hij pas 5 jaar oud is. Gemiddeld kan "zijn" ras wel een jaar of 12/15 worden. Als ik hem niet had laten opereren was het een kwestie van tijd dat de kruisband aan zijn andere knie ook zou verslijten en dan zou hij kreupel zijn. Die gedachte vond ik zo erg! Mijn hond is gewoon mijn maatje! Geen twijfel mogelijk dat hij die operatie zou krijgen.Jerry schreef:Biancy schreef:Heb de openingspost ook niet gelezen. Maar als het gaat om kiezen van je konijn die groeien dan moet je hem hieraan laten helpen. Een konijn van ons had dat ook. We hebben hem er een aantal keren aan laten helpen, en daarna groeiden ze niet verder.
Haar konijn kreeg haakjes aan z'n kiezen waardoor ie niet at. Dit heeft hij om de paar maanden en het kost iedere keer iets van 140 euro plus dat ze telkens vrij moet nemen van haar werk...
Ze weet nu niet wat ze moet doen... Kan me best voorstellen als je bedenkt dat 't nog zo'n 5 jaar lang om de 3 maanden 140 euro gaat kosten om zo'n beestje te helpen.
Natuurlijk bedenk je je, als je een dier neemt, dat er ook medische kosten aan verbonden (kunnen) worden, maar waar ligt de grens?
Het is nu telkens een relatief 'klein' bedrag, maar stel: 1x per 3 maanden een behandeling á 100 euro, is 400 euro per jaar. 't konijn blijft nog 5 jaar leven, das dan 2000 euro bij elkaar, plus alle dwangvoer voor na de operatie etc. (en dan noem ik het verlof opnemen er nog niet eens bij)
Ik zou me toch flink achter m'n oren krabben als ik een huisdier had en hij zou iets krijgen en de dierenarts zegt 'behandeling kost 2000 euro'...
Nu scheelt het wel dat ik een verzekering voor mijn hond heb afgesloten, waardoor ik 80% van de kosten vergoed krijg, maar bij zo'n hoge bedragen moet je wel vooraf toestemming vragen. Gelukkig kreeg ik toestemming ervoor en krijg ik een groot deel terug, maar als dat niet zo was geweest, was de operatie ook doorgegaan.
Moraal van mijn verhaal: als je een dier neemt, moet je er op voorbereid zijn dat hij wel eens ziek kan zijn of naar de dokter moet. Met mijn hond ben ik ook al heel vaak gegaan en al duizenden euro's kwijt geweest bij de dokter, maar ik heb het met liefde voor hem over. Dit wist ik toen ik hem kocht. (nou ja... niet dat ik bijna ieder jaar met hem moet gaan )
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Laat staan een mens en een konijn.Zusje schreef:Ik vind een hond en een konijn eigenlijk niet echt vergelijkbaar...
Gast- Gast
Ik ook niet, maar ik heb dan ook helemaal niks met konijnen, en ben wel gek op mijn hond.Zusje schreef:Ik vind een hond en een konijn eigenlijk niet echt vergelijkbaar...
Wat is eigenlijk de levensverwachting van een konijn?
Gast- Gast
Ik hen niks met honden én konijnen maar ik kan me wel voorstellen dat je 2000 eura aan je hond uit zou geven maar niet aan je konijn...
Gast- Gast
Grappig hoe dit topic gewoon nog doorgaat, ondanks dat de to er al lang klaar mee is. :-)
Ik vind een konijn en hond ook niet echt vergelijkbaar. Bij een konijn 'verwacht' je ook niet zulke hoge kosten. Als het meezit kan een konijntje best 10 jaar oud worden.
Ik vind een konijn en hond ook niet echt vergelijkbaar. Bij een konijn 'verwacht' je ook niet zulke hoge kosten. Als het meezit kan een konijntje best 10 jaar oud worden.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Ik zou echt geen 100 euro aan een konijn uit geven maar goed daarom heb ik ook geen huisdier. Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen uit mijn omgeving er zo over zouden denken. En als het beestje verder nog gezond is denk ik dat meer mensen uit mijn dorp/omgeving het konijn zouden laten slachten a la Flappie of los zouden laten oid dan er nog geld aan uit zouden geven om hem in te laten slapen.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Het gaat dan ook voornamelijk om het laatste stukje dat ik had getypt. De rest was meer ter illustratieZusje schreef:Ik vind een hond en een konijn eigenlijk niet echt vergelijkbaar...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Yeeahh ik heb mijn 3e jaar gehaald.
» Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse gehaald!
» Eindelijk is het officieel: ik heb mijn master gehaald!
» Als je echt alles uit de kast hebt gehaald..
» Hét EK-topic
» Na 3 jaar eindelijk mijn propedeuse gehaald!
» Eindelijk is het officieel: ik heb mijn master gehaald!
» Als je echt alles uit de kast hebt gehaald..
» Hét EK-topic
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: