Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het??

+4
duckie
Caro
moeke
Live Laugh Love
8 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het?? Empty Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het??

Bericht  Live Laugh Love vr 10 dec 2010 - 22:55

Ben erg benieuwd, wat deed jij die dag en hoe duur was het?
Voor het geval, wie weet angel
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het?? Empty Re: Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het??

Bericht  moeke za 11 dec 2010 - 0:46

Ik denk dat je aan mijn voorbeeld niks hebt haha. Wij zijn gewoon in het gemeentehuis getrouwd met wederzijdse ouders en broers met aanhang en toen naar huis aan de bbq. Eerst waren we allemaal netjes aangekleed maar zodra we bij ons thuis waren gingen de korte broeken en hempjes aan ( het was 32 graden) en de kids in het zwembad. Alles bij elkaar heeft het ongeveer 350 euro gekost haha. Ik moet er wel even bij zeggen dat ik 6 maanden zwanger was en een lange dag nooit had getrokken, vooral iet met deze temperaturen.

Mijn man en ik hebben er t er wel vaak over dat als we 12,5 jaar of 25 jaar getrouwd zijn misschien alles nog ns dunnetjes over willen doen maar dat is toekomstmuziek want we zijn nu ruim 4 jaar getrouwd.

Groetjes
moeke
moeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 33
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het?? Empty Re: Hoe zag jou bruiloft eruit en hoe duur was het??

Bericht  Caro za 11 dec 2010 - 1:52

Hmm even kijken:

Om half 11 is mijn vriend me komen ophalen bij mijn ouders. Een vriendin had mijn haar gedaan en een kennis van mijn ouders de make-up. We hadden goede vrienden, plus de ooms en tantes uitgenodigd om bij het 'ophaal' moment te zijn.

Daarna zijn we met dat gezelschap in een Amerikaanse schoolbus gestapt. Dit vonden wij erg gezellig, niemand hoefde zich zorgen te maken over vervoer etc en voor mij had het een speciale waarde omdat ik een jaar in Amerika heb gewoond. Daar ging ik iedere dag met die bus naar school..

Om 12 uur hadden we het burgerlijk huwelijk. Dit was een voormalig theehuisje waar maar 40 man in konden. Gewoon intiem dus.. Dit waren dezelfde mensen die ook in de bus meegingen.

Vervolgens zijn we naar een restaurant gereden waar we heerlijk geluncht hebben. Gewoon lekkere luchtige dingen en een beetje wijn. Hier hebben we oa het eerste cadeau gehad: twee ontzettende leuke schilderijen van mijn ooms en tantes.

De sfeer zat er inmiddels goed in en we gingen weer hup de bus in: op weg naar de kerkdienst die om vier uur begon. We hebben gezongen, gelachen en het was gewoon echt een gezellige boel. Eenmaal bij de kerk stonden alle andere gasten buiten te wachten en begonnen ze te klappen. Heel grappig maar ik kreeg door alle aandacht een rood hoofd...

Tijdens de kerkdienst heeft mijn nichtje een liedje gespeeld op de piano, mijn broertje las de voorbeden voor en mijn vader gaf dezelfde speech die mijn opa aan hun had gegeven op hun bruiloft. Erg speciaal!

Eenmaal buiten had iedereen witte en paarse balonnen en die hebben we samen losgelaten. Nou, een hoop gezoen en geknuffel volgde.

Hierna zijn we naar het huis van mijn ouders gegaan. Daar was het feest namelijk. We zijn begonnen met een glaasje champagne en taart. Daar werden de cadeaus gegeven en iedereen had in opdracht van de ceremonie meester een fles rose beplakt met een herinnering aan ons, daarnaast hadden ze een recept bij zich. De gedachte hierachter: R kon dan lekker koken en ik daarnaast wijntjes drinken..
Als gastenboek heeft mijn zus een bord van 3 meter bij 1,5 gemaakt in de vorm van een treincoupe. Wij hebben elkaar ontmoet in de trein en het nummer van de coupe was onze trouwdatum. HIer moest iedereen doorheen en een foto maken.. Ontzettend leuk!

De tuin was mooi versierd met vier pagodes, mooie aankleding, bloemen, lampen etc etc. De hele avond is eten geserveerd: zoals een kleine portie carpaccio, gazpacho en zo ongeveer 8 dingen. Om half negen begon de band te spelen en ging het feest los! We hebben gedanst, gefeest en vooral veel gelachen..

Om 1 uur 's nachts zijn wij naar een hotel gebracht, daar wisten wij niks vanaf, en hebben we een luxe kamer gekregen in een onzettend mooi hotel. We moesten de dag erna om 12 uur klaarstaan, maar waarvoor? We hadden geen idee...

De volgende dag hadden ze namelijk met de ouders en de getuigen nog een luxe brunch geregeld voor ons en dat was echt een geweldige afsluiter.

We hebben een ontzettende mooie, relaxe, gezellige dag gehad! De foto's zijn gemaakt door Loser20 van het andere forum en die heeft geweldige foto's gemaakt!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  duckie za 11 dec 2010 - 2:01

wij zijn met zn 2-en in het buitenland getrouwd, zijn van vrijdag tot vrijdag weggeweest en toen op dinsdags getrouwd. eerst op het stadhuis en toen nog een ceremonie op het strand. later hebben we nog een klein tuinfeest gegeven voor familie en vrienden. wat de kosten waren weet ik niet meer precies
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Live Laugh Love za 11 dec 2010 - 4:55

duckie schreef:wij zijn met zn 2-en in het buitenland getrouwd, zijn van vrijdag tot vrijdag weggeweest en toen op dinsdags getrouwd. eerst op het stadhuis en toen nog een ceremonie op het strand. later hebben we nog een klein tuinfeest gegeven voor familie en vrienden. wat de kosten waren weet ik niet meer precies

Waar ben je getrouw dan? Veel geregel om in het buitenland te trouwen??
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  duckie za 11 dec 2010 - 5:17

Live Laugh Love schreef:
duckie schreef:wij zijn met zn 2-en in het buitenland getrouwd, zijn van vrijdag tot vrijdag weggeweest en toen op dinsdags getrouwd. eerst op het stadhuis en toen nog een ceremonie op het strand. later hebben we nog een klein tuinfeest gegeven voor familie en vrienden. wat de kosten waren weet ik niet meer precies

Waar ben je getrouw dan? Veel geregel om in het buitenland te trouwen??

dat was op aruba

dat dachten wij eerst ook dat het veel geregel was maar er zijn bureaus voor die eigenlijk alles zon beetje voor je kunnen regelen dus wij hoefden volgens mij alleen maar het papier werk hier bij het gemeentehuis te regelen en hun regelden de rest
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 5:52

Wij zijn 1 augustus getrouwd voor de wet en 1 februari was het feest en de kerk.. ik was zwanger dus vandaar dat we eerder zijn getrouwd.. geregistreerd partner schap was ook een optie maar omdat we toch 1 feb al wilden trouwen hebben we het zo opgelost.
1 augustes met de naaste vrienden en familie naar het gemeentehuis en daarna lekker uit eten geweest
1 februari s'ochtends foto's gemaakt, om 2 uur kwamen de daggasten naar de feestlocatie en daar hadden we 63 mensen! we hadden hapjes en drankjes en om half 5 hadden we voor dezelfde gasten een uitgebreid buffet. Om 8 uur hadden we de kerkdienst waar iedereen naar toe kon komen en vanuit daar gingen we naar de feestzaal.
We hadden ruim 240 gasten s'avonds en het feest duurde tot 02.00 en hadden om 22.00 voor iedereen nog een broodje beenham of warmvlees met satesaus. Verder onbeperkt drinken ook buitenlandsgedestileerd

We hadden ook een trouwauto, bruidskleding, 500 ballonnen, ijstaart, champagne toren,dj en band, fotograaf, videograaf.

Waren 11.000 euro kwijt voor alles

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 8:20

Heel zakelijk Wink

7.00 Wekker gaat (alsof dat nodig was Wink)
8.00 Naar de kapper.
9.30 Thuis, aankleden.
10.15 Bel! Daar is hij eindelijk. (Stiekem had hij al een keer aangebeld, maar toen was zijn moeder er nog niet. Vertraging door het verkeer.)
10.30 Fotoreportage in de buurt, lopend, geen reistijd.
12.15 Terug naar huis.
12.30 Richting school.
12.45 Ontvangst op school en leuk programma door de kinderen.
13.15 Richting huis.
13.30 Thuis, daggasten komen binnendruppelen.
14.30 Richting stadhuis.
15.00 Trouwen op het stadhuis.
15.30 Foto's bij het stadhuis met daggasten.
16.30 Kerkdienst
17.30 Handjes schudden Wink
18.15 Richting feestlocatie
18.30 Diner met daggasten op feestlocatie.
20.00 Eerste avondgasten komen aan.
22.00 Muziek gaat een tikje harder.
01.00 "Oprotkoffie"
01.30 Wensballon oplaten met klein groepje (bijna alleen de gezinnen)
02.00 Schrikken van het huis.
03.30 Eindelijk op bed.

De kosten kwamen ongeveer op 10.000 euro. De grootste posten waren de feestlocatie (30%), de kleding/accesoires/kapper (25%, grotendeels gekregen), de ringen (bijna 10%) en de kosten aan de gemeente (bijna 10%, zijn getrouwd in een monumentaal stadhuis)

Edit; Wij hadden 30 daggasten en ongeveer 150 avondgasten. De bloemen en de auto hebben we gehad, daarvan weet ik de kosten ook niet. Die heb ik dus niet meegerekend. De kleding/kapper hebben we ook gehad, maar daarvan weet ik de prijs wel. Die heb ik dus wel meegeteld.
De kerk was de kerk waar wij lid van zijn en was daarom gratis, we hebben wel een donatie gedaan. Dit heb ik niet meegeteld.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty wo 15 dec 2010 - 5:02

Mijn broers en zussen waren al het huis uit dus die bleven logeren, de avond voor de bruiloft heel gezellig gehad met zijn allen en 's ochtends lekker ontbijt gehad samen.
Mijn beste vriendin heeft mijn haar en make-up gedaan.
Rond half 11 kwam hij mij ophalen en gingen we foto's maken.
Toen we terug kwamen waren de daggasten er en hebben we met hen foto's gemaakt en lekkere broodjes gegeten.
Daarna zijn we in het gemeentehuis getrouwd, vervolgens in de kerk.
Na de kerkdienst gingen we naar de feestlocatie, daar hebben we eerst even geborreld en toen een diner gehad.
Om 20.00 uur begon het feest. Wij hadden een man met een keyboard die de sfeer er goed in wist te brengen, heerlijk gedanst!
Rond 0.00 uur kwamen de 'oprot broodjes' en was het feest voorbij.
Wij hebben voor deze dag, met fotograaf, bloemen, kaarten e.d. ongeveer € 5000,- betaald, de kleding zit hier niet bij, die hebben onze ouders betaald.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sunny87 vr 17 dec 2010 - 5:45

Wij zijn vorig jaar getrouwd in augustus.
Wij zijn gaan bowlen met de gasten en daarna thuis met eigen familie nog wat drinken tot 12 uur snachts volgende dag op huwelijksreis naar rome.

Kostenplaatje voorzover ik het me kan herinneren angel

ringen 500 euro
trouwjurk, tasje en schoenen 1100 euro
trouwpak en schoenen 600 euro
boeket en bloemstuk op auto 150 euro
fotograaf 850 euro
gemeente 500 geloof ik ( weet niet zeker meer )
2 uur Bowlen met drank, hapjes en broodjes 1450 voor zo'n 60 mensen geloof ik
kapsel en makeup 90 euro
nagels 50 euro
taart 100 euro
Sieraden 150 euro

Wij wilden het lekker goedkoop houden omdat we vonden dat de huwelijksreis belangrijker was als de dag zelf maar lieverlee ga je grenzen toch verleggen.
tja toch trouwdag dus toch maar haar en makeup laten doen etc etc.
Toch was het allemaal waard en was het een schitterende en gezellige dag.

Hopelijk heb j wat aan deze info
Overal waar trouw voor staat is ontzettend duur
Zijn jullie al aan het zwijmelen over een trouwdag?

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Live Laugh Love vr 17 dec 2010 - 21:56

Sunny87 schreef:Zijn jullie al aan het zwijmelen over een trouwdag?

Hahahah ik vooral Wink
We praten erover tegenwoordig, dus wie weet komt er in 2011 een mooi aanzoek angel
Alleen wat een kosten. Wij zouden het ook goedkoop willen houden, het is maar één dag en wat daarna komt is belangrijker.. liever zouden weij lekker op reis gaan daarna en wat klein trouwen. Natuurlijk wel in een mooie jurk :P
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Sunny87 ma 20 dec 2010 - 0:03

haha ja dat waren ook onze gedachten, lekker klein en goedkoop maar uiteindelijk waren we toch nog best veel geld kwijt, omdat je toch denkt ja je trouwd maar 1 keer..
Dus dat is misschien wel iets om in je achterhoofd te houden.

Zo bedacht ik 2 dagen voor de bruiloft dat ik toch acrylnagels wou en een week voor de bruiloft toch maar een echte bruiloftstaart ipv andere mensen lekkere taarten te laten bakken.
Tja die mooie goude ketting past niet zo mooi bij de parels in mijn haar dus ook maar sieraden kopen.
Plus een week ervoor hebben we wel genoeg broodjes besteld?, nou doe voor de zekerheid maar 50 erbij, hoppa weer 100 euro.
Dus tja het gaat toch in de papieren lopen ookal wil je dat in eerste instantie niet haha maar goed het was het allemaal waard, we hebben echt een topdag gehad.

ow spannend joh, las ik niet dat je een weekendje weg gaat?, misschien vraagt ie het dan al. Very Happy Wil je niet nerveus maken hoor hahaha angel

Sunny87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 74
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Live Laugh Love ma 20 dec 2010 - 0:06

Sunny87 schreef:ow spannend joh, las ik niet dat je een weekendje weg gaat?, misschien vraagt ie het dan al. Very Happy Wil je niet nerveus maken hoor hahaha angel

Hhahaah... nou wie weet!! Very Happy
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TGR ma 20 dec 2010 - 1:50

De "voorstress" alleen al zou me weerhouden van trouwen. Ik zou het letterlijk niet overleven.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 3:28

Jeetje, ik zou er echt geen 10.000 euro voor overhebben.

Gast
Gast

Bericht  MiKa ma 20 dec 2010 - 3:34

Onze dag was afgelopen 6 augustus!
Om 11uur kwam mijn vriend mij ophalen thuis, de daggasten waren er toen ook al. Thuis hebben we heerlijk geluncht, waarna we naar de DIerentuin zijn geregen en daar om half2 getrouwd zijn. In de dierentuin hebben wij fotos gemaakt, voor de daggasten hadden we rondleidingen achter de schermen geregeld. Om half4 gezamelijk koffie en taart, en borrels, daar ook de groepsfotos gemaakt (was op een verhoging op de savanne). Van daaruit nog gezamelijk door het park gewandeld en fotos gemaakt. Om half6 toen het park sloot gingen wij borrelen bij de vissen, en vanaf half7 stond het buffet klaar bij de haaien. Heerlijk buffet gehad, zoo ontzettend geweldig voor de haaien te eten!
Vanaf half9 hadden we feestavond op een andere locatie waar we gewoon heen konden lopen, half1 was daarvan het einde.
Totaal heeft het on 14.000 euro gekost, incl alles ook vakantie 10 dagen naar Kreta.
Om nooit meer te vergeten!! Alles was perfect, weer, sfeer, locaties en gasten!!
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 4:18

wij zijn 's middags om 13.00 uur begonnen, mijn man heeft me daar opgehaald, we hebben direct foto's gemaakt met de daggasten (25) en een eigen fotoreportage van ons zelf. Wij zijn toen om 15.15u getrouwd op het gemeentehuis, om 16.30u begon de receptie voor 150 genodigden, om 18.30 uur gingen we eten met de daggasten, om 20.30 uur begon het avondfeest voor 40 gasten tot 01.00u en daarna hebben we de nacht in een hotel geslapen.

De bruiloft heeft een kleine 6000 euro gekost, maar we hebben ruim 3000 euro gekregen, dus we hebben uiteindelijk maar 3000 zelf betaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 4:24

Ik ben 18 juni getrouwd op Zakynthos (Griekenland)

Om 15.00 uur ben ik me gaan omkleden op de hotelkamer van mijn ouders
Om 16.00 uur werd iedereen opgehaald behalve mijn ouders en ik.
Om 17.30 kwam ik aan op de muziek van Leona Lewis (a moment like this)
Om 18.00 was de ceremonie voorbij en gingen we foto's maken op het strand
om 18.30 werden we met een paardenkoets meegenomen voor een ritje
en bij terugkomst hebben we gegeten met onze families op het strand bij de zonsondergang.

Helemaal perfect dus. We waren nog geen 5000 euro kwijt inclusief de reis.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 5:13

Mijn droombruiloft ziet er zo uit.. (als alles goed gaat gaan wij 22 augustus 2013 trouwen, dan zijn we 10 jr samen)

Op een donderdag
Trouwen rond 14:00 uur
High tea/receptie (Het volgende allemaal in een romantisch slot/kasteel/klassiek achtig met hoge plafonds o.i.d. Als het er maar luxe en warm uitziet.
Diner met alleen hechte/directe famillie (zijn ouders, mijn ouders, zussen/broers, beste vrienden - iets van 25 mensen ofzo)
Mooi feest met een bandje die voorkeursnummers kan spelen en anders een DJ. (mijn vriend geef de voorkeur aan een dj omdat hij een band altijd zo hard vind haha).

Het voordeel qua prijs is dat wij beide niet zo'n hele uitgebreide vriendenkring hebben, en er dus niet heel veel mensen zullen zijn. (+/- 50 ofzo) wordt er natuurlijk minder gedronken dan als je 250 gasten heb.

Daarna gaan we op huwelijksreis 2 weken naar de malediven Laughing

(Ik hoef trouwens geen eigen jurk, wil hem best wel huren als dat geld bespaard..)

Het belangrijkste vinden wij eigenlijk de huwelijksreis en de ringen (Die willen we eigen zelf smeden via een atelier) en het avondfeest.

Maar goed ik heb echt geen flauw idee wat dat allemaal gaat kosten. Weet alleen dat die ringen 600 euro kosten en twee weken malediven all in kost zeker wel 5000 euro (als je het daar al mee red..)

we moeten maar eens gaan sparen haha.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: