Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf welke leeftijd nagellak?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:20

Mijn dochtertje wordt in september 3. Mijn schoonmoeder heeft haar teennageltjes nu al 2x gelakt. Ik vind haar er veel te jong voor.

Ik vind het niet nodig om haar nagels eerst met chemische zooi (nagellak) te behandelen om het er als het er af aan het gaan is er weer met aceton (kan het nog erger!) te verwijderen om er vervolgens weer een ander kleurtje op te doen. Máár ik wil ook niet overdrijven...

Hoe kijken jullie daar tegen aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:22

Ik vind dat dat voor zo'n kleintje soms wel moet kunnen; als ze het zelf leuk vindt iig. Vaak willen kinderen in die leeftijd hetzelfde als mama, of oma, dus ik kan het wel begrijpen opzich. Of heeft ze het gewoon gedaan zonder dat je dochter het gevraagd had?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:30

Ik denk dat mijn schoonmoeder heeft gevraagd of ze ook wilde en ze uiteraard toen ja zei. Haha, dan ben ik dus gewoon een zeurkous Rolling Eyes en is het maar goed dat ik niet meteen heb gezegd dat ik het niet op prijs stelde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:31

Nou ik kan begrijpen dat je het zelf niet zo heel fijn vindt hoor, maar ik denk dat die paar keer echt geen kwaad kan hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  LMCurious do 26 mei 2011 - 6:40

ik moet zeggen dat ik juist het lakken van de nageltjes vrij onschuldig vind. Ik denk dat ik dat ook misschien wel rond die leeftijd zou doen. (Joris heeft zelfs een keer of 3-4 zijn duimen in blanke lak gehad) Ik draag zelf vrijwel altijd nagellak, en hou het gewoon goed bij (moet ook wel in mn vak), en ik merk in eht latste half jaar dat Joris het interessant vind en ook graag wil. Dan mag hij dat van mij best. Juist omdat de nagels veel meer kunnen hebben. Ik zou met make-up voorzichtiger zijn.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:44

Ik vind het fijn om te lezen dat jullie daar de onschuld in zien maar mijn gevoel zegt dan meteen weer. "Maar het is toch superchemisch". Ik hou ook van nagellak etc. maar ik doe haar liever een beetje labello op onder het mom van lippenstift dan die chemische nagellak".

Maar dan ga ik er toch maar makkelijker in worden en dan doe ik het lekker zelf ipv mijn schoonmoeder Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  LMCurious do 26 mei 2011 - 6:55

JUIST labello is heel erg slecht als ze nog zo klein zijn. De lippen kunnen daar resistent voor worden en dan juist als reactie droog worden. Als je het een keertje doet is niet meteen erg, maar als je dat regelmatiger gaat doen moet je echt opletten (kun je jusit weer beter een gloss pakken ofzo) Dit verschijnsel is bijv. ook ineens heel duidelijk geworden toen de labellotjes met een beetje kleur of glan op de markt kwamen en veel moeder dat wel toestonden voor hun meiden ipv lippenstift. Maar opletten dus!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 6:59

LMCurious schreef:JUIST labello is heel erg slecht als ze nog zo klein zijn. De lippen kunnen daar resistent voor worden en dan juist als reactie droog worden. Als je het een keertje doet is niet meteen erg, maar als je dat regelmatiger gaat doen moet je echt opletten (kun je jusit weer beter een gloss pakken ofzo) Dit verschijnsel is bijv. ook ineens heel duidelijk geworden toen de labellotjes met een beetje kleur of glan op de markt kwamen en veel moeder dat wel toestonden voor hun meiden ipv lippenstift. Maar opletten dus!

Haha, ja of een glosje heel af en toe. Maar inderdaad maar heel af en toe hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  xxjojootjexx do 26 mei 2011 - 7:02

Op de teennageltjes lijkt mij onschuldig, krijgt Kirsten ook wel eens.
Maar op haar vingers doe ik niet.. Dat gaat ze eraf bijten..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Flemy vr 27 mei 2011 - 0:13

Mijn oudste heeft weleens haar nageltjes gelakt gekregen omdat ze dat net als mama wilde. Nu doe ik dat alleen nooit meer, omdat ze het eraf bijt. Teennagels mag ze wel soms, leuk juist nu in de zomer.
Het is er ook altijd zo weer af door het bad en/of douchen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 0:35

Mjin kinderen lopen beiden weleens met nagellak. En ja, ook mijn zoon. Die zijn 5 en 3. Ik vind het niet nodig dat ze met nagellak op naar school enzo gaan, dus dan gaat het er weer af, maar als ze het leuk vinden? Waarom niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 0:36

Mijn broertje wilde dat ook altijd, Persephone. En vooral omdat zijn twee grote zussen dat dan ook hadden. Op vakantie mochten wij dan onze teennagels lakken, en hij mocht de pink-teentjes lakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 0:47

Marin schreef:Mijn broertje wilde dat ook altijd, Persephone. En vooral omdat zijn twee grote zussen dat dan ook hadden. Op vakantie mochten wij dan onze teennagels lakken, en hij mocht de pink-teentjes lakken.

Daar neemt hij geen genoegen mee. Dan is het ook álles lakken Very Happy Dus dan loopt hij vét stoer met zijn blauwe zonnebril en zijn raceauto met roze glitternageltjes... lol! En daar is hij dan enorm trots op. Hij heeft namelijk ook nog eens geen smaak. Als het aan hem ligt kan het niet roze en niet glitterig genoeg lol!

Overigens lak ik alleen de vingersnagels, geen tenen, teveel gepriegel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 0:51

Lise heeft ook regelmatig nagellak op dr teennagels, al jaren trouwens.... Ze vindt het mooi en ik vind het een onschuldig iets en in de zomer ook nog wel schattig staan in sandalen. En dat zijn dan gewoon licht roze kleurtjes of glittertjes.
Ze heeft ook wel eens lipgloss op gewoon neutraal, ach het is een dametje en ze vindt het leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  smooch vr 27 mei 2011 - 0:52

Mijn halfzusje is 2 en altijd als ze bij mij blijft logeren vraagt ze of ik haar nagels wil doen, dat doe ik ook altijd. Vind ze leuk en haar moeder vind het ook niet erg. Ze wilt net als haar grote zus zijn, super schattig! Dan laat ze vol trots haar nagels aan iedereen zien en zegt ze dat ik het heb gedaan.
Mijn nichtje van 2.5 heeft ook regelmatig nagelak op, als ze vraagt of ik haar nagels wil lakken dan vraag ik het wel altijd aan haar moeder.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf welke leeftijd nagellak? Empty Re: Vanaf welke leeftijd nagellak?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum