Vitamine D
+5
Wennes
pantuf
Liadan
mauwmauw
loesje
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vitamine D
Mijn zoontje zit nu op 3 flessen. 2 van 180 cc met 6 schepjes en 1 van 120 cc met 4 schepjes. Nu drink hij de helft van de tijd netjes zijn flesjes leeg en krijgt dus genoeg binnen. Maar zo'n 3 a 4 keer per week laat hij zo'n 80 ml staan. Nu weet ik dat een baby 500 ml melk binnen moet krijgen om genoeg vitamine D binnen te krijgen. Maar hoe zit dat als dat maar de helft van de tijd gebeurd? Ik weet die dag nooit of hij er wel of niet aan komt want soms komt hij s'avonds nog voor een flesje maar dat is dus niet altijd.
Moet ik hem nu wel/niet al vitamine D druppeltjes geven?
Moet ik hem nu wel/niet al vitamine D druppeltjes geven?
Gast- Gast
Re: Vitamine D
ik zou het savonds geven wanneer hij die dag te weinig gedronken heeft en anders gewoon niet
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
ik zit net te denken dat jou zoontje gewoon genoeg binnen krijgt mijn zoontje krijgt 2 flessen van 180+6 en eentje van 90 cc+2 en dan kom ik al uit op ongeveer 500 cc. mijn zoontje krijgt geen vitamine d druppels
loesje- Kletskop
Als hij alles zou opdrinken zou hij op 530 ml komen. Maar soms komt hij net op 450 ml per dag. s'Avonds is niet echt een optie want de ene keer komt hij om 21.00 nog voor een fles en de andere keer pas om 3.00. Maargoed dat is dus niet altijd zo
Gast- Gast
Bij ons op het cb zeiden ze dat het onzin was dat het onder de 500 ml gegeven moet worden, het is volgens hun pas echt op het moment dat het kindje gewone melk gaat drinken.
Gast- Gast
ik denk dat je er niet zo'n groot probleem van moet maken.
loesje- Kletskop
Nouja niet zo een groot probleem van moet maken....je kindje heeft toch bepaalde vitamines nodig
J. zit nu op 300 cc melk per dag (1 fles van 180 en 1 van 120cc) en wij geven hem wel vitamine D.
J. zit nu op 300 cc melk per dag (1 fles van 180 en 1 van 120cc) en wij geven hem wel vitamine D.
Gast- Gast
FoolishSam schreef:Nouja niet zo een groot probleem van moet maken....je kindje heeft toch bepaalde vitamines nodig
Ja inderdaad
Krijgt hij nu s'ochtends en s'avonds een fles FS? En wat drinkt hij s'middags?
Gast- Gast
Nee hij krijgt nu sochtends pap van 180 cc en smiddags bij zijn boterham 120 cc. Zodra de pap op is (ik ga geen nieuwe meer kopen) gaan we sochtends naar een boterham met 120 cc, en smiddags een boterham met 120 cc. S'avonds krijgt hij geen fles meer
Maar ik zou gewoon die vitamine D gaan geven hoor, kan denk ik verder ook geen kwaad, en zo weet je toch dat S. genoeg vitamine binnen krijgt
Maar ik zou gewoon die vitamine D gaan geven hoor, kan denk ik verder ook geen kwaad, en zo weet je toch dat S. genoeg vitamine binnen krijgt
Gast- Gast
Ik zou het nu wel Vitamine D bij gaan geven, onder de 500 cc melk per dag hebben baby's aanvullende vitamine D nodig.
Gast- Gast
het is tocht 90+3(1schepje op 30ml)?loesje schreef:ik zit net te denken dat jou zoontje gewoon genoeg binnen krijgt mijn zoontje krijgt 2 flessen van 180+6 en eentje van 90 cc+2 en dan kom ik al uit op ongeveer 500 cc. mijn zoontje krijgt geen vitamine d druppels
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
ja dat klopt maar ik geef dit voordat hij avondeten krijgt zodat z'n buikje al iets gevuld is.
loesje- Kletskop
Als je nu veel buiten komt, dan zou ik me niet direct zorgen gaan maken over de hoeveelheid die hij op neemt. Als hij veel buiten is, krijgt hij via het zonlicht nu veel vit. D binnen. Dat vult het kleine beetje wat hij nu tekort komt nog wel aan. Als hij nog minder gaat drinken, zou ik wel beginnen met aanvullende vit. D.
Gast- Gast
Ik denk dat ik het nu nog niet zou geven als hij maar zo'n beetje onder de 500 ml zit en meestal gewoon er boven, door het mooie weer is hij waarschijnlijk wel veel buiten en dan wordt er ook vitamine D aangemaakt. In de winter zou ik het misschien wel doen, maar misschien kan je het CB even bellen voor advies?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Maar stel als ik hem nu vitamine D ga geven. Krijgt hij dan niet te veel vitamine D binnen als hij die dag bijv. wel al z'n flesjes leeg drinkt? Teveel vitamine is ook weer niet goed volgens mij.
Maargoed ik dank dat ik het beste dinsdag even het cb kan bellen idd
Maargoed ik dank dat ik het beste dinsdag even het cb kan bellen idd
Gast- Gast
Ik heb destijds het cb ook gebeld. Wij moesten toen 5 druppels geven. Toen ze volledig van de fv af was, 10 druppels. Zo zou je het ook kunnen doen. Krijgt hij iig niet teveel binnen.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
pantuf schreef:Ik heb destijds het cb ook gebeld. Wij moesten toen 5 druppels geven. Toen ze volledig van de fv af was, 10 druppels. Zo zou je het ook kunnen doen. Krijgt hij iig niet teveel binnen.
Ligt er wel aan welk merk je koopt. Ik heb ze van dagravit en hier hoef je maar 5 druppels te geven.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Wennes schreef:pantuf schreef:Ik heb destijds het cb ook gebeld. Wij moesten toen 5 druppels geven. Toen ze volledig van de fv af was, 10 druppels. Zo zou je het ook kunnen doen. Krijgt hij iig niet teveel binnen.
Ligt er wel aan welk merk je koopt. Ik heb ze van dagravit en hier hoef je maar 5 druppels te geven.
Goed dat je het zegt. Ik heb inderdaad een ander merk, namelijk Davitamon.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Dromertje schreef:Als je nu veel buiten komt, dan zou ik me niet direct zorgen gaan maken over de hoeveelheid die hij op neemt. Als hij veel buiten is, krijgt hij via het zonlicht nu veel vit. D binnen. Dat vult het kleine beetje wat hij nu tekort komt nog wel aan. Als hij nog minder gaat drinken, zou ik wel beginnen met aanvullende vit. D.
Dat is achterhaald. Dit geld alleen in de zomermaanden wanneer de zon hoog genoeg staat (als de schaduw even groot of korter is dan jij zelf) en je maakt alleen vitamine D aan op de horizontale vlakken die NIET ingesmeerd zijn met zonnebrandcreme.
(Toevallig 3 weken geleden een bijscholing over gehad)
Overigens zou ik me er niet te veel zorgen om maken als het om een keertje te weinig gaat, ik zou hem (persoonlijk) pas vitamine D bij gaan geven als hij meer dan de helft van de tijd onder die 500 ml uit komt. En anders even met het CB bellen, die zullen vast wel weten wat de richtlijn is in dit soort situaties.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Dromertje schreef:Als je nu veel buiten komt, dan zou ik me niet direct zorgen gaan maken over de hoeveelheid die hij op neemt. Als hij veel buiten is, krijgt hij via het zonlicht nu veel vit. D binnen. Dat vult het kleine beetje wat hij nu tekort komt nog wel aan. Als hij nog minder gaat drinken, zou ik wel beginnen met aanvullende vit. D.
Dat is achterhaald. Dit geld alleen in de zomermaanden wanneer de zon hoog genoeg staat (als de schaduw even groot of korter is dan jij zelf) en je maakt alleen vitamine D aan op de horizontale vlakken die NIET ingesmeerd zijn met zonnebrandcreme.
(Toevallig 3 weken geleden een bijscholing over gehad)
Overigens zou ik me er niet te veel zorgen om maken als het om een keertje te weinig gaat, ik zou hem (persoonlijk) pas vitamine D bij gaan geven als hij meer dan de helft van de tijd onder die 500 ml uit komt. En anders even met het CB bellen, die zullen vast wel weten wat de richtlijn is in dit soort situaties.
Ik bedoelde ook nu, nu het mooi weer is, maar ik wist niet dat zodra je het kind ingesmeerd hebt met zonnebrand, helemaal niks meer opgenomen wordt.
Gast- Gast
Liadan schreef:Ik denk dat ik het nu nog niet zou geven als hij maar zo'n beetje onder de 500 ml zit en meestal gewoon er boven, door het mooie weer is hij waarschijnlijk wel veel buiten en dan wordt er ook vitamine D aangemaakt. In de winter zou ik het misschien wel doen, maar misschien kan je het CB even bellen voor advies?
Eens.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ik zou even kijken hoe vaak het voorkomt. Als je er niet echt regelmaat in ziet wanneer hij wel of niet aan zijn melk genoeg heeft, dan zou ik gewoon elke dag een paar druppeltjes doen ipv de aanbevolen hoeveelheid. Dat hij dan de ene dag meer heeft omdat hij wel melk heeft gedronken en de andere dag iets minder maakt niet zoveel uit. Het is neit zo dat hij van 4 dagen goed en dan 1 dag teveel meteen iets krijgt ofzo. Ik heb even gegoogeld, maar zelfs nadelige gevolgen van langdurig teveel vit. D is zeldzaam. Dus zolang het wisselend is, zou ik gewoon een beetje toevoegen.
Overigens wist ik neit dat ze min. 500 cc binnen moesten krijgen. Is hier nooit verteld toen we over gingen op fv. Ik had het er wel laatst nog over dat ik het zo vreemd vond dat kleine kindjes die meteen kv krijgen steeds meer binnen krijgen omdat ze meer mlk gaan drinken. En dat bv kindjes van 0 tot 6 maanden bijv. steeds hetzelfde aantal druppels krijgen.
Overigens wist ik neit dat ze min. 500 cc binnen moesten krijgen. Is hier nooit verteld toen we over gingen op fv. Ik had het er wel laatst nog over dat ik het zo vreemd vond dat kleine kindjes die meteen kv krijgen steeds meer binnen krijgen omdat ze meer mlk gaan drinken. En dat bv kindjes van 0 tot 6 maanden bijv. steeds hetzelfde aantal druppels krijgen.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Even een ander vraagje m.b.t. vitamine D. Zonde om er een nieuw topic voor te openen!
N. vindt ineens de smaak van de druppels niet lekker meer (heb die met anijssmaak). Kan ik tijdens het toetje (meestal magere vanille yoghurt) 10 druppels vitamine D op een lepeltje gevuld met yoghurt doen en het dus op die manier toedienen? Zodat de anijssmaak een beetje wegvalt door de yoghurt. Of is het beter als ze het 'puur' toegediend krijgen, niet in combinatie met iets als eten of drinken?
N. vindt ineens de smaak van de druppels niet lekker meer (heb die met anijssmaak). Kan ik tijdens het toetje (meestal magere vanille yoghurt) 10 druppels vitamine D op een lepeltje gevuld met yoghurt doen en het dus op die manier toedienen? Zodat de anijssmaak een beetje wegvalt door de yoghurt. Of is het beter als ze het 'puur' toegediend krijgen, niet in combinatie met iets als eten of drinken?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik doe de vit D druppels altijd in a zijn pap s'morgens en hij proeft er niks van en het is net zo goed.
loesje- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: