Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vitamine D en K

+10
Bruintje Beer
Teddyaapje
Barbabella
vlindertje
Happydobby
chipa
_Mashimaro_
Susan
Flip Fluitketel
Novalee
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Vitamine D en K

Bericht  Novalee wo 29 jun 2011 - 0:27

Welke vitaminedruppels hadden jullie gekocht? Ik begreep van de verloskundige dat het gewoon bij de drogist verkrijgbaar is?

Ze vertelde trouwens ook dat de aanbevolen hoeveelheid vitamine K onlangs is verhoogd van 25 naar 150 µg (wellicht interessant voor andere mama's to be die borstvoeding willen geven.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:33

Klopt je kan gewoon vitamine druppels bij de drogist halen bijvoorbeeld van Davitamon.
De hoeveelheid vitamine k is inderdaad pas flink verhoogd, dus je moet even opletten dat je de juiste dosering koopt. Van Davitamon is dat geloof ik nu 5 druppels = 150 µg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Flip Fluitketel wo 29 jun 2011 - 0:34

Zowel vitamine D en K van Davitamon en later overgegaan op eigen huismerk van Kruidvat vitamine D gekocht. Ik heb het bij de Kruidvat gekocht. Maar heb het ook gezien bij de Etos en DA

Vitamine K is de dosering inderdaad verhoogd naar 150mg en vitamine D is de dosering rond 5 á 6 druppels


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op wo 29 jun 2011 - 0:39; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:38

Van Dagravit heb je K en D in 1 flesje, K moeten ze de 1e 3 maanden, dus die combinatie zou je dan eerst kunnen gebruiken. Na de 3 maanden kun je dan alleen vit D geven.

Vitamine D en K Dagravit-kids-ass

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Novalee wo 29 jun 2011 - 0:45

Hebben jullie voor de vitamine D van Davitamon de olie of de aquosium? En wat is het verschil?

MamaRosa, de combinatievariant raadde mijn verloskundige af omdat daarin de hoeveelheid vitamine K nog niet overal was aangepast zei ze?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 0:47

Vitamine D van Davitamon, de Aquosum versie, vitamine K van de apotheek.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:50

Novalee schreef:Hebben jullie voor de vitamine D van Davitamon de olie of de aquosium? En wat is het verschil?

MamaRosa, de combinatievariant raadde mijn verloskundige af omdat daarin de hoeveelheid vitamine K nog niet overal was aangepast zei ze?

Ik heb van Davitamon de Vit D aquosium, die is met anijssmaak. Dat is het enige verschil volgens mij, de olie vinden mijn kinderen minder lekker, maar die heb ik dus ook. Als ze erg huilerig zijn, geef ik de aquosium, dan hebben ze even wat te sabbelen, haha!

Die combinatie, geen idee eigenlijk. Ik heb het gekocht omdat de flesjes hier met 2 zo weer leeg waren, en ze zijn best prijzig. Vandaar de combi nu. Zal op het cb volgende week eens navragen, ik heb geen ander advies gekregen verder, moest gewoon 5 druppels geven. (hier hoeven ze K nog maar een paar dagen, dan zijn ze 3 maanden)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  _Mashimaro_ wo 29 jun 2011 - 0:52

Novalee schreef:Hebben jullie voor de vitamine D van Davitamon de olie of de aquosium? En wat is het verschil?

MamaRosa, de combinatievariant raadde mijn verloskundige af omdat daarin de hoeveelheid vitamine K nog niet overal was aangepast zei ze?

Mijn verloskundige raadde het juist aan! Je hebt dan altijd de goede hoeveelheid/verhouding, mits je niet teveel druppels geeft natuurlijk.
Verder zei ze ook nog: "kinderen van voor de nieuwe regels zijn ook groot geworden, dus waarom nu dan ineens niet meer?"
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 0:54

_Mashimaro_ schreef:
Verder zei ze ook nog: "kinderen van voor de nieuwe regels zijn ook groot geworden, dus waarom nu dan ineens niet meer?"

Dan kun je net zo goed helemaal geen druppels geven, de meeste kinderen die geen vitamine D en K kregen zijn ook wel gewoon groot geworden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Novalee wo 29 jun 2011 - 1:02

MamaRosa, ah okee! Als dat het enige verschil is dan ga ik denk ik sowieso voor de aquosium, hoef ik ook maar 1 soort in huis te halen.

Mashimaro, ik denk dat die combi wel gewoon kan mits je er op let dat de hoeveelheid vitamine K dus verhoogd is. Verder ben ik het met Susan eens, dat er vele kinderen gezond groot zijn geworden met een lagere dosis of misschien zelfs zonder extra vitamine K betekent niet dat het nu onzin is om wel die verhoogde dosis te geven. Het wordt heus niet voor niks aangeraden.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  chipa wo 29 jun 2011 - 1:38

Ik had eerst de vitamine K van het kruidvat, maar dan moest ik wel 18! druppels geven om aan de 150mg te komen. Heb nu die van davitamon gekocht en nu maar 5 of 6 druppels nodig. Vitamine D heb ik wel van het kruidvat.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Happydobby wo 29 jun 2011 - 1:42

Dit topic komt op het juiste moment, ik zat hier gisteren nog over na te denken. Ik zal het morgen ook een aan de vk vragen.

Vanaf wanneer geef je die druppels dan? Ik begreep dat als je de navelstreng laat uitkloppen je kleintje nog extra vit k binnenkrijgt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  vlindertje wo 29 jun 2011 - 1:45

Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  chipa wo 29 jun 2011 - 2:04

Bij de geboorte kreeg mijn zoontje vitamine K in het ziekenhuis.Vanaf de 2e week moet ik het nu zelf geven, samen met vitamine d.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Barbabella wo 29 jun 2011 - 2:27

Ik had K en D beide van davitamon. Volgens mij moest de ene 10 druppels en de ander 15 maar dat weet ik eigenlijk niet meer. Ik heb nu davitamon junior ofzo met extra vit D.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Teddyaapje wo 29 jun 2011 - 2:39

Wij hebben vit. K en D van davitamon.

Vitamine K was tot 10w 3 druppels (dat is nu naar wat ik gehoord heb omhoog gegaan)
Vitamine D zijn 10 druppels voor T, en 10 druppels voor mij maar ik gebruik vitamine pillen voor zwangere/bv mama's

Bij ons zijn ze gewoon bij de supermarkt te verkrijgen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 5:03

vlindertje schreef:Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.

Geef je flesvoeding dan? Want als je bv geeft, moet je de 1e 3 maanden dus wel vit. K bijgeven. Klopt dat ze het in het zh ook geven, maar dat gebeurt volgens mij altijd, kregen mijn kinderen ook. Thuisbevalling trouwens ook, bij ons zoontje tenminste wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Bruintje Beer wo 29 jun 2011 - 5:37

Hier de vitamine K enD van Davitamon. Met de nieuwe dosis. Als deze op zijn ga ik die van Kruitvat gebruiken.
Ik had het niet in huis maar apotheek zit hier tegenover.

Voor mezelf heb ik Vsm puur mama
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Vancity_girl wo 29 jun 2011 - 6:03

_MamaRosa_ schreef:
vlindertje schreef:Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.

Geef je flesvoeding dan? Want als je bv geeft, moet je de 1e 3 maanden dus wel vit. K bijgeven. Klopt dat ze het in het zh ook geven, maar dat gebeurt volgens mij altijd, kregen mijn kinderen ook. Thuisbevalling trouwens ook, bij ons zoontje tenminste wel.

Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter hoefde ook geen extra vitamine K. Ze heeft een prik gehad in het ziekenhuis en verder niets. Misschien zijn de adviezen hier ( Canada) anders, of is de dosis in de prik hoger?
Qua vitamine D geef ik baby D-drops, die hoef je maar 1 druppel te geven, erg handig. Maar dat merk heb je denk ik niet in NL.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:04

Ik had er eigenlijk nooit op gelet, maar die van kruidvat zijn heel wat voordeliger. Ik koop daar sowieso al mijn eigen vitaal zwanger-tabletten (ook voor de bv-periode? dus stom dat ik nooit verder heb gekeken!
Die ga ik dan straks ook maar kopen, scheelt echt veel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  vlindertje wo 29 jun 2011 - 6:11

_MamaRosa_ schreef:
vlindertje schreef:Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.

Geef je flesvoeding dan? Want als je bv geeft, moet je de 1e 3 maanden dus wel vit. K bijgeven. Klopt dat ze het in het zh ook geven, maar dat gebeurt volgens mij altijd, kregen mijn kinderen ook. Thuisbevalling trouwens ook, bij ons zoontje tenminste wel.

Nee ik geef borstvoeding, mijn dochtertje is nu 4 maanden. En ze hebben toen gezegd dat ik dan geeft vitamine K hoef te geven. Oh nou ga ik wel twijfelen..............(Tsja net bevallen toen ze het zeiden smile )
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:51

vlindertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
vlindertje schreef:Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.

Geef je flesvoeding dan? Want als je bv geeft, moet je de 1e 3 maanden dus wel vit. K bijgeven. Klopt dat ze het in het zh ook geven, maar dat gebeurt volgens mij altijd, kregen mijn kinderen ook. Thuisbevalling trouwens ook, bij ons zoontje tenminste wel.

Nee ik geef borstvoeding, mijn dochtertje is nu 4 maanden. En ze hebben toen gezegd dat ik dan geeft vitamine K hoef te geven. Oh nou ga ik wel twijfelen..............(Tsja net bevallen toen ze het zeiden smile )

Het zal vast geen grote ramp zijn, maar hier zei de verloskundige het nog met het afsluiten van het kraambed, de kraamverzorgster, en het cb vraagt het ook nog iedere keer. Vraag het anders gewoon eens na bij het cb. Maar kwaad kan het vast niet, dus maak je niet druk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  vlindertje wo 29 jun 2011 - 8:54

_MamaRosa_ schreef:
vlindertje schreef:
_MamaRosa_ schreef:
vlindertje schreef:Vitamine K hoefde ik helemaal niet te geven. Dat kreeg mijn dochtertje in het ziekenhuis toen ze was geboren (een prikje) en dat was dan niet meer nodig. Ik heb vitamine D druppels van davitamon. Ik dacht dat je hier altijd 10 druppels van moest geven.

Geef je flesvoeding dan? Want als je bv geeft, moet je de 1e 3 maanden dus wel vit. K bijgeven. Klopt dat ze het in het zh ook geven, maar dat gebeurt volgens mij altijd, kregen mijn kinderen ook. Thuisbevalling trouwens ook, bij ons zoontje tenminste wel.

Nee ik geef borstvoeding, mijn dochtertje is nu 4 maanden. En ze hebben toen gezegd dat ik dan geeft vitamine K hoef te geven. Oh nou ga ik wel twijfelen..............(Tsja net bevallen toen ze het zeiden smile )



Het zal vast geen grote ramp zijn, maar hier zei de verloskundige het nog met het afsluiten van het kraambed, de kraamverzorgster, en het cb vraagt het ook nog iedere keer. Vraag het anders gewoon eens na bij het cb. Maar kwaad kan het vast niet, dus maak je niet druk.

Ja ik zal het nog wel even navragen bij het cb, ben wel benieuwd eigenlijk. Ik bedenk me net wel dat ze de vorige keer vroeg of mijn dochtertje vitamine D krijgt (en ze vroeg dus niet naar vitamine K)
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 8:57

Happydobby schreef:Dit topic komt op het juiste moment, ik zat hier gisteren nog over na te denken. Ik zal het morgen ook een aan de vk vragen.

Vanaf wanneer geef je die druppels dan?

Precies! Ik zat er ook net aan te denken toen ik dit topic zag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Bruintje Beer wo 29 jun 2011 - 9:27

Happydobby schreef:Dit topic komt op het juiste moment, ik zat hier gisteren nog over na te denken. Ik zal het morgen ook een aan de vk vragen.

Vanaf wanneer geef je die druppels dan?

Vitamine K geef je vanaf dag 8 t/m week 12. Dit is voor zuigelingen die borstvoeding krijgen. Dit staat op het flesje van de vit.K
Vitamine D kan vanaf dag 1 volgens mij. Zelf ben ik het gaan gebruiken vanaf dag 8 met de Vit.K


Laatst aangepast door Bruintje Beer op wo 29 jun 2011 - 9:39; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vitamine D en K Empty Re: Vitamine D en K

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum