hondenurine, hoe krijg je de geur weg?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
hondenurine, hoe krijg je de geur weg?
Ik heb een probleem, sinds een week loopt er hier een hond in de wijk en die vind het nodig om tegen mijn voordeur aan te plassen, deze week al 3x!
Ik weet niet van wie de hond is, hij loopt los. Maar nu vraag ik me af, hoe maak ik het goed schoon zodat de geur weg gaat en de hond (hopelijk) weg blijft, of is er een andere oplossing die er voor zorgt dat de hond weg blijft.
Ik heb geen verstand van honden (ben er bang voor) en wil toch graag dat het niet zo blijft doorgaan.
Ik weet niet van wie de hond is, hij loopt los. Maar nu vraag ik me af, hoe maak ik het goed schoon zodat de geur weg gaat en de hond (hopelijk) weg blijft, of is er een andere oplossing die er voor zorgt dat de hond weg blijft.
Ik heb geen verstand van honden (ben er bang voor) en wil toch graag dat het niet zo blijft doorgaan.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: hondenurine, hoe krijg je de geur weg?
Ik zou gewoon het dierenasiel bellen ben jij van die hond af. En gaat die lucht er niet uit met chloor?
Gast- Gast
Ik zou een stuk karton aan mijn voordeur hangen met daarop met zwarte stift geschreven: "Geen wc voor honden! Gelieve niet tegen onze deur aan te plassen" met een pijltje erbij naar de plasplek, ofzoiets dergelijks. Heb ik pas geleden nog gezien en volgens mij werkt het wel.
Gast- Gast
Niet met bleek, het schijnt dat ze dat lekker vinden en het juist vaker gaan doen. Probeer het eens met (schoonmaak)azijn!
Gast- Gast
Het schijnt ook dat peper helpt, omdat een hond eerst gaat snuffelen op de plek waar ie gaat piesen. Toch vind ik dat wel een beetje sneu
Gast- Gast
Maar als ik het dierenasiel bel moet ik natuurlijk wel weten waar die hond dan is, want hij loopt hier heel de wijk door.
Ik ga het maar eens schoonmaken met schoonmaakazijn en de deurmat gooi ik maar weg want dat lijkt me toch niet zo fris nu.
bedankt voor de tips
Ik ga het maar eens schoonmaken met schoonmaakazijn en de deurmat gooi ik maar weg want dat lijkt me toch niet zo fris nu.
bedankt voor de tips
Floor- Ratel
Oh haha nu lees ik dat de hond losloopt, een hond kan natuurlijk geen bordje lezen
Gast- Gast
Beste PVV'er, gelieve uw hond door de brievenbus te laten pissen. Aan de andere kant van de deur vangen we dit milieu- en diervriendelijk op in een emmer.
Met vriendelijke groet,
Marianne
Met vriendelijke groet,
Marianne
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Brennuss schreef:Niet met bleek, het schijnt dat ze dat lekker vinden en het juist vaker gaan doen. Probeer het eens met (schoonmaak)azijn!
owja klopt, en inderdaad peper helpt wel maar weet niet of dat helpt als je dat bij een deur doet. Wij hebben het hier wel in de planten gestrooid want de poest vond het een leuke kattenbak. Nah dat was ook 1 keer en niet meer.
Gast- Gast
TGR schreef:Beste PVV'er, gelieve uw hond door de brievenbus te laten pissen. Aan de andere kant van de deur vangen we dit milieu- en diervriendelijk op in een emmer.
Met vriendelijke groet,
Marianne
Hahaha, ik lig hier echt in een deuk! Ook echt dat Marianne er onder
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Floor schreef:Maar als ik het dierenasiel bel moet ik natuurlijk wel weten waar die hond dan is, want hij loopt hier heel de wijk door.
bedankt voor de tips
Ik dacht dat iemand zijn/haar hond los uitliet, want vaak lopen de eigenaren er meters achteraan. Zou dat mogelijk zijn? Als de hond echt losloopt/zwerft vind ik dat best zielig.
Gast- Gast
Geen baasje in de buurt tot nu toe, maar ik lig niet elke dag op de loer of die hond weer komt natuurlijk, maar tot nu toe heb ik geen baasje gezien.
Mijn buren van 2 deuren verderop, die zelf een hond hebben weten ook niet waar de hond thuis hoort (ik dacht misschien weten ze dat omdat we een hondenuitlaatterrein hebben en ze daar vaak met anderen staan te praten, het kon toch zijn dat ze de hond daar gezien hadden bij een baasje)
Mijn buren van 2 deuren verderop, die zelf een hond hebben weten ook niet waar de hond thuis hoort (ik dacht misschien weten ze dat omdat we een hondenuitlaatterrein hebben en ze daar vaak met anderen staan te praten, het kon toch zijn dat ze de hond daar gezien hadden bij een baasje)
Floor- Ratel
Caribbeanlover schreef:Floor schreef:Maar als ik het dierenasiel bel moet ik natuurlijk wel weten waar die hond dan is, want hij loopt hier heel de wijk door.
bedankt voor de tips
Ik dacht dat iemand zijn/haar hond los uitliet, want vaak lopen de eigenaren er meters achteraan. Zou dat mogelijk zijn? Als de hond echt losloopt/zwerft vind ik dat best zielig.
Dus jij wil `m liever los laten lopen/rond laten zwerven dan dat ie naar het dierenasiel gaat?
Gast- Gast
Lily, bedoel je nu mij?
Want dat bedoel ik niet met mijn opmerking. Maar als ik het asiel bel zal ik toch moeten weten waar die hond is als ze komen. Ik weet niet waar die hond de hele dag is.
Want dat bedoel ik niet met mijn opmerking. Maar als ik het asiel bel zal ik toch moeten weten waar die hond is als ze komen. Ik weet niet waar die hond de hele dag is.
Floor- Ratel
nee bedoel de opmerking van CBL, daarin zegt ze dat het zielig is. Maar het is zieliger voor dat beest alsie op straat moet rondzwerven en ook zeer vervelend voor de bewoners bij wie hij in de tuin/tegen de deur urineert.
Gast- Gast
Volgens mij bedoeld CBL ook als die hond echt alleen losloopt dat het zielig is voor de hond.
Gast- Gast
In het asiel heeft ie het sowieso beter dan op straat. En dan heeft ie ook nog de kans dat ie weer een fijn thuis krijgt.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Bazyle schreef:Volgens mij bedoeld CBL ook als die hond echt alleen losloopt dat het zielig is voor de hond.
verkeert opgevat dan
Gast- Gast
Floor schreef:Maar als ik het dierenasiel bel moet ik natuurlijk wel weten waar die hond dan is, want hij loopt hier heel de wijk door.
bedankt voor de tips
Goed idee om je deurmat weg te gooien, want daar blijft de geur in hangen en dat trekt honden ook aan. Onze hond plast ook altijd aan het begin van het rondje tegen een boom aan en op te terugweg plast hij weer tegen de zelfde boom!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Geur in huis
» Lekkere geur in huis?
» Lekkere geur in huis, hoe?
» geur afvalbak binnenshuis
» Krijg mails als ik een pm heb!
» Lekkere geur in huis?
» Lekkere geur in huis, hoe?