Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dietiste

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Dietiste Empty Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:24

Ik had mij aangemeld bij een kliniek waar je kan afvallen.
Vond het eigenlijk best duur en ben ermee gestopt. Heb het 2 wkn volgehouden waarvan de 1e helemaal zoals het moest. Ze beweerden dat je dan 1 kg afviel, maar niets was minder waar en ik was maar een aantal pond afgevallen.

Laatst ben ik naar de dietiste geweest en had er meer van verwacht. Dacht dat ze een maaltijdschema oid zou opstellen samen met mij. We hebben gepraat en ze heeft formulieren gegeven wat goede richtlijnen zijn om te eten en drinken.

Ik moet dus zelf gaan indelen hoe en wat. Zij is er meer om wat tips te geven en af en toe ga ik dan langs om te praten hoe het gaat.

Ik zei tegen mijn man ''nou zo baan wil ik ook wel, beetje folders uitdelen en dan mag je jezelf dietiste noemen, lekker makkelijk is dat zeg, geen schema's of wat dan ook opstellen voor patienten, raar dat je daarvoor moet leren''.

Het viel me erg tegen en ik heb moeite om zelf een maaltijdplan op te stellen, maar ik moet haast wel aangezien zij dat niet doet samen met mij.
Die folders kan ik ook van internet halen en meer van die info.

Ze heeft me ook niet gewogen of het vetgehalte opgemeten, niks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:26

CBL, wat is jouw vraag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:27

Caribbeanlover schreef:Ik had mij aangemeld bij een kliniek waar je kan afvallen.
Vond het eigenlijk best duur en ben ermee gestopt. Heb het 2 wkn volgehouden waarvan de 1e helemaal zoals het moest. Ze beweerden dat je dan 1 kg afviel, maar niets was minder waar en ik was maar een aantal pond afgevallen.

Laatst ben ik naar de dietiste geweest en had er meer van verwacht. Dacht dat ze een maaltijdschema oid zou opstellen samen met mij. We hebben gepraat en ze heeft formulieren gegeven wat goede richtlijnen zijn om te eten en drinken.

Ik moet dus zelf gaan indelen hoe en wat. Zij is er meer om wat tips te geven en af en toe ga ik dan langs om te praten hoe het gaat.

Ik zei tegen mijn man ''nou zo baan wil ik ook wel, beetje folders uitdelen en dan mag je jezelf dietiste noemen, lekker makkelijk is dat zeg, geen schema's of wat dan ook opstellen voor patienten, raar dat je daarvoor moet leren''.

Het viel me erg tegen en ik heb moeite om zelf een maaltijdplan op te stellen, maar ik moet haast wel aangezien zij dat niet doet samen met mij.
Die folders kan ik ook van internet halen en meer van die info.

Ze heeft me ook niet gewogen of het vetgehalte opgemeten, niks!

Volgens mij klopt dit niet helemaal ?

Heb je wel aan haar gevraagd op je te helpen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:29

dus nu wordt je diëtiste?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:29

Angel Blue Eyes schreef:CBL, wat is jouw vraag?

Heb ik niet echt. Ja misschien of het bij anderen ook zo is? Was het vroeger anders? Dacht dat ze meer voor je deden, maar in kan alles net zo goed van internet halen. Langs gaan is puur om te praten hoe het gaat.

Trusten! angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:29

Zero schreef:dus nu wordt je diëtiste?

Als het zo makkelijk kon, wel ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge di 17 mei 2011 - 10:31

Probeer het allemaal iets positiever te bekijken, het leven... anders maakt het het allemaal zo lastig.

Ik heb een voorbeeldschema gekregen waar ik mijn eigen weg in moest vinden...
Weet niet of jij dat schema ook gekregen hebt?

O; 2 volkoren boterhammen halvarine, mager beleg
T; fruit
L; 2 volkoren boterhammen halvarine, mager beleg (sommige mogen er ook 3 en 5 in totaal, ik eet er 4), glas melk/optimel
T; 2 biscuitjes (ik vervang dit altijd door fruit)
D; 200 gr groente / 75 gr vlees (in jouw geval vleesvervanger) / 3 grote aardappels of 2 opscheplepels zilvervliesrijst of 2 opscheplepels volkoren pasta
A; schaaltje magere yoghurt / optimel yoghurt
en verder minimaal 1,5 L water en groene thee

had je nog naar dit boek gekeken (gezonde vega gerechten)
http://webshop.voedingscentrum.nl/webshop/artikeldetail.aspx


Laatst aangepast door Inge op wo 18 mei 2011 - 5:55; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:32

Een goede dietiste stelt met jou een eetplan samen. Dit gebeurd meestal pas na een paar afspraken. Ze kijken naar wie je bent, wat je doorgaans eet en hoeveel gewicht je wilt verliezen. Wanneer men zegt dat ze verwachten dat je tot 1 kg zult afvallen van een bepaald eetplan, kunnen dit natuurlijk ook slechts enkele ponds zijn. Het is een verwachting, geen absolute meetkunde. Maar dietisten zijn er niet alleen voor een eetplan, ook om te kijken hoe, wat en wanneer men beweegt. Het is een én én situatie, geen óf óf. smile

Maar slaap lekker, CBL! nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge di 17 mei 2011 - 10:34

Angel Blue Eyes schreef:Een goede dietiste stelt met jou een eetplan samen. Dit gebeurd meestal pas na een paar afspraken. Ze kijken naar wie je bent, wat je doorgaans eet en hoeveel gewicht je wilt verliezen. Wanneer men zegt dat ze verwachten dat je tot 1 kg zult afvallen van een bepaald eetplan, kunnen dit natuurlijk ook slechts enkele ponds zijn. Het is een verwachting, geen absolute meetkunde. Maar dietisten zijn er niet alleen voor een eetplan, ook om te kijken hoe, wat en wanneer men beweegt. Het is een én én situatie, geen óf óf. smile

Maar slaap lekker, CBL! nerd

Bij mij was het idd ook zo dat de eerste afspraak info was, toen zei ze dat ik mijn voedingspatroon bij moest houden en aan de hand daarvan stelde we een voedingsplan op (die ik hierboven neergezet heb)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:40

Ooit heb ik een dieet samengesteld voor de vriend van mijn moeder. Hier is hij destijds 20 kg van afgevallen. Maar dat heb ik puur gedaan op zijn voedingspatroon op het moment dat hij niet op dieet was en hoe hij zijn gewicht zou gaan bereiken. Het was nogal een flinke eetlijst, waarbij hij ook gewoon patat en frikandel at in het weekend.

Maar nu heeft hij het zonder dietiste gedaan. Ik ben simpelweg eetgestoord. :P En voor hem was het al een hele stok achter de deur om gewoon een lijst te hebben en dagelijks te kunnen afvinken wat hij had gehad. En door het nette eten, dus op gezette tijden, kwam zijn lichaam in een soort van natuurlijke rust, waardoor hij absoluut geen behoefte meer had in snaaien. En had hij dat wel, dan smeerde hij zichzelf een rijstenwafel met kaas.

Wat ik met mijn verhaaltje wil zeggen is dat een dietist een stok achter de deur is, maar absoluut geen zekerheid voor gewichtsverlies. Iedereen is namelijk zelf verantwoordelijk voor zijn dieet of zijn gewichtsafname. Naar mijn mening bereik je ook geen gewichtsverlies door een dietist, maar door jezelf, omdat jij wilt en niet omdat het je opgedragen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge di 17 mei 2011 - 10:55

ABE, weer helemaal met je eens. knap van de vriend van je moeder.

Ik ben nu bijna 20 kilo kwijt, ben 4x bij de diëtiste geweest, ik had daar niet super veel aan maar vond het wel prettig om die stok achter de deur te hebben. De diëtiste zat bij mij in bij het sportprogramma die ik volgde.
Zelf eet ik 6 dagen in de week gezond volgens bovenstaand schema en 1x in de week zondig ik met iets lekkers, dat kan een keer een patatje zijn of een paar rosebiertjes of naja zoiets smile
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 10:58

Ik moet jou mijn complimenten maken. Bijna 20 kg! Heel erg knap! Very Happy Nu ik nog. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge di 17 mei 2011 - 11:06

Dat kan je Wink stop met die biertjes en broodjes kroket Wink
(en foei zomaar opeens verdwijnen uit de pinggroup)

CBL, misschien staat op deze site nog iets lekkers voor je
http://plantaardigleven.nl/category/recepten/diner/
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Antibes di 17 mei 2011 - 11:38

Als je een paar pond kwijt bent is dat toch sowieso minstens een kilo? nerd
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 17:45

Ik denk dat je dan toch echt een verkeerd beeld hebt van een diëtiste. Die werkt puur als ondersteuning, want jij bent degene die jezelf een goed voedingpatroon moet aanleren met die formulieren, je moet het uiteindelijk zelf doen, en als je er niet uitkomt, zal ze je vast wel helpen. Maar met die formulieren (als het goed is heb je een schema gekregen met goede keus-voedingsmiddelen, een middenweg en dingen die je beer kunt laten staan) is het reuze simpel zelf een goed voedingspatroon te maken.

Je moet niet alles uitgekauwd verwachten. Ze geeft juist expres geen weekmenu's mee, omdat dat de minste kans van slagen heeft, zo'n verplicht menu. Zelf invullen is veel leuker en beter, maar als dat niet lukt, zal ze er heus zijn om je te helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Silver di 17 mei 2011 - 20:00

Zij weet niet wat voor levenstijl jij hebt. Heb je haar een lijst gegeven waarin een week bijhoudt hoe jou voedingspatroon eruit ziet? Als zij dat ziet, kan zij beginnen met tips te geven over wat je zou kunnen aanpassen.
Nu geeft ze jou een lijst mee, wat je kan eten. En als jij nou het bij gaat houden, kan zij zien wat er dan veranderd kan worden. Het zou toch ook niet leuk zijn, als zij jou een compleet ander voedingspatroon gaat geven waar jou lichaam heel extreem op gaat reageren. Omdat het bijv (ik zeg maar wat) nooit zo gewend is.

Ik heb goede ervaringen met de diëtiste. Dit kwam omdat ik voor het eerste consult al een lijst bij me had hoe mijn week eruit zag, incl. beweging. Hieruit kon zij opmaken dat mijn beweging meer moest worden, en mijn tussendoortjes drastisch aangepakt moesten worden.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:29

Angel Blue Eyes schreef:Een goede dietiste stelt met jou een eetplan samen. Dit gebeurd meestal pas na een paar afspraken. Ze kijken naar wie je bent, wat je doorgaans eet en hoeveel gewicht je wilt verliezen. Wanneer men zegt dat ze verwachten dat je tot 1 kg zult afvallen van een bepaald eetplan, kunnen dit natuurlijk ook slechts enkele ponds zijn. Het is een verwachting, geen absolute meetkunde. Maar dietisten zijn er niet alleen voor een eetplan, ook om te kijken hoe, wat en wanneer men beweegt. Het is een én én situatie, geen óf óf. smile

Maar slaap lekker, CBL! nerd

Ze zei dat zij nooit eetplannen opstelt en dat de patient zelf moet gaan bekijken wat ze eten en wanneer ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 21:34

ABE, ik weet dat mijn eigen verantwoording is.
Ik heb een lijst ingevuld van wat ik at in een week en toen gaf ze wel tips.
Een dietist is om dat extra duwtje in de rug te geven, maar zoals ik het nu zie kan je dus ook best zonder zeker als ik jouw ervaring lees met de vriend van je moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge di 17 mei 2011 - 22:38

Natuurlijk kan je zonder.... De 1 beter dan de ander.
Het belangrijkste om af te vallen is de knop in je hoofd die om moet, de wil om af te vallen en er echt voor gaan.

Als ik voor mijzelf spreek, ik weet en wist dondersgoed wat ik wel en wat ik beter niet kan / moet eten. Het is in de meeste gevallen gewoon te makkelijk om naar de ongezonde dingen te grijpen.
Ik had in principe geen diëtist nodig om af te vallen, om een voedingspatroon op te stellen etc... dat wist ik echt allemaal zelf al wel... Toch heeft het mij dat hele kleine extra steuntje in de rug gegeven die ik zo nodig had. Maar dat de knop in mijn hoofd om is en de wil om af te vallen zo groot is, is toch echt het belangrijkste.

CBL, had je de link gezien van het kookboek, is dat niet iets voor jou? gezonde recepten zonder vlees en vis.
En je kan het voorbeeldmenu die ik gaf ook voor jezelf gebruiken eventueel met je eigen aanvulling.

Wat ik veel doe is de eetwijzer op voedingscentrum in vullen, dan kan je bijhouden hoeveel calorieën je eet en hoeveel verzadigd vet / onverzadigd vet / calcium / vitaminen etc je binnen krijgt. Heeft mij zeker in het begin een goede houvast geboden.

Verder is mijn dagmenu qua ontbijt, lunch en tussendoortjes altijd hetzelfde... alleen het beleg wisselt.
Qua avondeten, ik ben niet dol op aardappels, dus 1x in de week eten we ovenfrietjes of aardappeltjes uit de oven en verder voornamelijk verschillende pasta en rijst gerechten met veel groente. Ik eet dan niet zo veel zilvervliesrijst of volkoren pasta (2a3 eetlepels zo'n beetje) Ook eet ik echt wel eens een keer iets wat misschien minder gezond is (zoals kip madras of lasagna).

Probeer het wat positiever te bekijken dat maakt het voor jezelf alleen maar makkelijker
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Minx wo 18 mei 2011 - 1:01

Inge schreef:
CBL, had je de link gezien van het kookboek, is dat niet iets voor jou? gezonde recepten zonder vlees en vis.
En je kan het voorbeeldmenu die ik gaf ook voor jezelf gebruiken eventueel met je eigen aanvulling.


Je hebt ook nog de dikke vegetariër en de dunne vegetariër. Vond ik zelf ook leuke boeken om door te bladeren met een hoop gezonde recepten er in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  nina wo 18 mei 2011 - 1:55

Is dit niet wat voor je?
http://www.boddieplan.nl/index.php?studio=algemeen&content=voeding

Zij schrijven precies voor wat je moet eten en wanneer je moet eten.....
Het werkt dan ook echt.

Ik wil je er wel wat meer over vertellen, dan zeg je het maar..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:01

Inge schreef:ABE, weer helemaal met je eens. knap van de vriend van je moeder.

Ik ben nu bijna 20 kilo kwijt, ben 4x bij de diëtiste geweest, ik had daar niet super veel aan maar vond het wel prettig om die stok achter de deur te hebben. De diëtiste zat bij mij in bij het sportprogramma die ik volgde.
Zelf eet ik 6 dagen in de week gezond volgens bovenstaand schema en 1x in de week zondig ik met iets lekkers, dat kan een keer een patatje zijn of een paar rosebiertjes of naja zoiets smile

Wat goed van je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Inge wo 18 mei 2011 - 2:12

Thanks MamaLin smile

Nina, ik ga ook eens even die site bekijken die je geeft
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  nina wo 18 mei 2011 - 4:18

Inge schreef:Thanks MamaLin smile

Nina, ik ga ook eens even die site bekijken die je geeft
Ik vind de site trouwens niet heel duidelijk.
Ik kan het kort wel even beschrijven.
Je hebt 6 eetmomenten op een dag.
Bij de 3 hoofdmaaltijden moet je best veel eten (bijv. 's ochtends 3 boterhammen)
Tussendoor is het vaak iets licht verteerbaar. bijv. fruit/yoghurt
Nu is je lichaam de hele dag bezig met eten verteren dus je spijsvertering komt in een goede conditie.
Nu is de clue dat je lichaam elke keer denkt hard te moeten verteren maar bij fruit en yoghurt hoeft dit natuurlijk niet en dan ga je vet verbranden.
En het is persoonlijk afgestemd.. Dus afhankelijk van hoeveel je beweegt en je werk e.d. wordt het aantal calorieën per dag bepaald. En het is in principe heel makkelijk te volgen, gewoon eten wat op papier staat en je krijgt geen hongergevoel.
Je moet echt elke 2,5 uur wat eten om je spijsvertering in werk te houden.

En je moet eigenlijk 3 x 1 uur sporten. Dit lukt mij niet onder andere door mn trombosebeen (nog steeds last) maar daar is mn programma ook op aangepast.
Nja als er vragen zijn, hoor ik het graag..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 5:23

Caribbeanlover schreef:ABE, ik weet dat mijn eigen verantwoording is.
Ik heb een lijst ingevuld van wat ik at in een week en toen gaf ze wel tips.
Een dietist is om dat extra duwtje in de rug te geven, maar zoals ik het nu zie kan je dus ook best zonder zeker als ik jouw ervaring lees met de vriend van je moeder.
Maar die tips zijn toch juist dat duwtje in de rug? Watvoor duwtje verwacht jij, dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dietiste Empty Re: Dietiste

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum