geld wisselen
+4
Polly
rapa nui
Atelier Madame
Sarah1985
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
geld wisselen
Wij gaan eind juli naar denemarken toe, en nu vragen wij ons af moeten we van te voren al deense kronen hebben of kun je die daar wisselen
Laatst aangepast door Paris1985 op di 17 mei 2011 - 0:43; in totaal 1 keer bewerkt
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: geld wisselen
Nee Denemarken heeft geen euro Zweden ook niet inderdaad. Eh ik neem aan dat je die gewoon kunt wisselen daar, dat kan toch gewoon in elk land?
Gast- Gast
Nee, ze hebben in Denemarken nog kronen. Ik zou niets wisselen en gewoon daar geld uit de pinautomaat halen, als het goed is kan dat gewoon met je Nederlandse bankpas (Maestro). Kijk wel even na of je bij jouw bank per transactie een vast bedrag moet betalen, dan kan het lonen om per keer niet al te kleine bedragen te pinnen.
Gast- Gast
Ik heb destijds ook geld gepind, is veel makkelijker. Voor een dagje zweden heb ik alleen maar betaald met mijn pinpas, dat was makkelijker.
Gast- Gast
SunnyScience schreef:Ik heb destijds ook geld gepind, is veel makkelijker. Voor een dagje zweden heb ik alleen maar betaald met mijn pinpas, dat was makkelijker.
Wel duurder...Zo'n 2 euro per transactie extra...
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:SunnyScience schreef:Ik heb destijds ook geld gepind, is veel makkelijker. Voor een dagje zweden heb ik alleen maar betaald met mijn pinpas, dat was makkelijker.
Voor mij niet, ik heb een studentenrekening bij de ABN. Dan betaal ik geen transactiekosten, alleen de koersopslag die je altijd moet betalen...
Gast- Gast
daar pinnen vald zo wie zo al af, want dat wil ik niet, heb ik eens gedaan in italie en toen hadden ze veel meer geld eraf gehaald
Sarah1985- Ratel
Vaak kan je bij je eigen bank wel buitenlandse valuta bestellen of je doet dit via GWK.
Gast- Gast
SunnyScience schreef:_Leaf_ schreef:SunnyScience schreef:Ik heb destijds ook geld gepind, is veel makkelijker. Voor een dagje zweden heb ik alleen maar betaald met mijn pinpas, dat was makkelijker.
Voor mij niet, ik heb een studentenrekening bij de ABN. Dan betaal ik geen transactiekosten, alleen de koersopslag die je altijd moet betalen...
Ik ook en toch moest ik 2 euro betalen bij pinnen in Spanje in een winkel?!??!
Gast- Gast
Ja dat weet ik ook niet hoor... maar je betaald altijd valutaopslag van iets meer dan een procent!
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:SunnyScience schreef:_Leaf_ schreef:SunnyScience schreef:Ik heb destijds ook geld gepind, is veel makkelijker. Voor een dagje zweden heb ik alleen maar betaald met mijn pinpas, dat was makkelijker.
Ik ook en toch moest ik 2 euro betalen bij pinnen in Spanje in een winkel?!??!
Ik heb in een euroland nog nooit extra hoeven betalen, alleen in landen met een vreemde valuta.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Klopt MA! Lekker wakker, ik dacht niet eens eraan dat Spanje een euro heeft!
Ik had wel een mobiel automaat onlangs in het buitenland dat extra kosten berekende voor geld pinnen.
Ik had wel een mobiel automaat onlangs in het buitenland dat extra kosten berekende voor geld pinnen.
Gast- Gast
Ik neem altijd iets van 100 euro omgewisseld in de plaatselijke valuta mee die ik dan koop op het GWK op het station. Verder mijn pinpas en creditcard zodat ik twee manieren bij me heb om aan geld te komen. Ik pin dus gewoon ter plekke. Wisselen vind ik eigenlijk steeds duurder worden.
Niet om je af te vallen trouwens maar het valt me de laatste tijd op dat je heel vaak na schrijft als je naar bedoelt. Ben je je daarvan bewust? Het staat echt heel raar namelijk.
Niet om je af te vallen trouwens maar het valt me de laatste tijd op dat je heel vaak na schrijft als je naar bedoelt. Ben je je daarvan bewust? Het staat echt heel raar namelijk.
Gast- Gast
Ik pin daar gewoon altijd. Ik weet niet of je op Kopenhagen vliegt (of ergens anders heen) of er heen rijdt, maar als je vliegt kan je natuurlijk direct pinnen op het vliegveld. Ga je met de auto, dan is het wel handig om van te voren alvast wat geld te wisselen, zodat je alvast wat cash hebt voor bijvoorbeeld de veerpont enzo.
Gast- Gast
Paris1985 schreef:daar pinnen vald zo wie zo al af, want dat wil ik niet, heb ik eens gedaan in italie en toen hadden ze veel meer geld eraf gehaald
Ik denk op zich dat dit risico zo klein is dat ik het pinnen daarom niet zou laten. Als je echt niet wilt pinnen dan moet je inderdaad van te voren bij de bank of een GWK geld wisselen. Het risico dat je met al dat geld op zak bestolen wordt of iets verliest lijkt me eigenlijk nog groter dan dat er weer iets mis zou gaan bij het pinnen.
Ik pin ook altijd ter plaatse, neem afhankelijk van het land van bestemming soms al wat geld in hun valuta mee (bestellen bij GWK) en neem zowel mijn pinpas als creditcard mee.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb jarenlang in het buitenland gewoond en nooit problemen ervaren met daar pinnen, ook in Denemarken niet. Dus dat lijkt me geen reden om het niet te doen. Er wordt inderdaad een klein bedrag afgehaald elke keer dat je pint, maar dat maakt me weinig uit, dat is niet zo veel. Ik zou inderdaad niet met honderden euros op zak willen lopen, dan loop je veel meer risico als je portemonnee gestolen wordt. 200 euro is trouwens bijna 1500 kronen, en in mijn ervaring liep ik altijd met behoorlijk wat papiergeld op zak als ik zo veel gepind had. Voelt niet echt prettig..
Gast- Gast
Wanneer was dat dan? Waren het niet gewoon kosten voor de transactie ofzo? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en heb toch al behoorlijk wat reizen meegemaakt. Ik ben ook eens mijn koffer kwijtgeraakt tijdens een vliegreis, dan ga ik dat toch ook niet gelijk maar voor altijd bannen? Ik zou, ondanks je ervaring, toch wel voor het pinnen gaan. Wat hier al gezegd wordt, dan loop je met zo veel geld op zak of hou je te veel over (als je niet te weinig hebt tenminste) en zit je daar weer mee. Je betaalt je scheel aan wisselkosten. Ik zie er het nu niet van in.
Gast- Gast
Ik woon in Denemarken, en hier wordt in de meeste winkels een percentage bovenop het bedrag geteld als je pint met een buitenlandse pinpas. Je betaalt dan dus niet extra aan je bank in Nederland, maar aan de winkel.
Het makkelijkste is inderdaad gewoon pinnen bij een pinautomaat.
Het makkelijkste is inderdaad gewoon pinnen bij een pinautomaat.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
was een paar jaar geleden, we gingen tanken tankten voor 20 euro en bij thuiskomst was er 50 afgeschreven. En bij mijn ouders was dat toen ook gebeurt.
Mischien moet ik het toch weer eens proberen, ben alleen zo bang dat de pinpas daar het niet doet. Heb een europas dus dat zal dan wel kunnen
En we gaan met de auto erheen, voor zover ik weet hoeven we niet over een veerpont
Mischien moet ik het toch weer eens proberen, ben alleen zo bang dat de pinpas daar het niet doet. Heb een europas dus dat zal dan wel kunnen
En we gaan met de auto erheen, voor zover ik weet hoeven we niet over een veerpont
Sarah1985- Ratel
Het is Europa, geen woestijn in Afrika. (alhoewel ze daar zelfs ook wel bankautomaten hebben waarschijnlijk in de stadjes). Maak je maar niet te veel zorgen, miljoenen mensen halen daar ook dagelijks geld uit de automaten, zowel inwoners als toeristen.
Gast- Gast
Paris1985 schreef:
Dat hangt er ook vanaf naar welk Deens (schier) eiland je gaat. Naar Kopenhagen is het sneller met de veerpont dan helemaal omrijden via de bruggen bijvoorbeeld. Maar ik weet niet waar je heen gaat, waarschijnlijk naar een plek die makkelijker met de auto te bereiken is dan.
Gast- Gast
Ik heb zelfs in de woestijn in Afrika gepint en daar werd het ook gewoon normaal afgeschreven .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Ik heb zelfs in de woestijn in Afrika gepint en daar werd het ook gewoon normaal afgeschreven .
Ik moest al aan jou denken toen ik het schreef.
Gast- Gast
wij gaan naar Mosevænget, Bork Havn
West Jutland midden, Denemarken
weet niet of iemand dat wat zegt
West Jutland midden, Denemarken
weet niet of iemand dat wat zegt
Sarah1985- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2