Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

geld wisselen

+4
Polly
rapa nui
Atelier Madame
Sarah1985
8 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

geld wisselen - Pagina 2 Empty Re: geld wisselen

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 1:05

Ken het niet, maar naar Jutland kan je inderdaad gewoon met de auto. Ik zou zorgen voor wat cash (zeg 700 a 800 kronen = ongeveer 100 euro), zodat je iig kunt tanken of onderweg iets lekkers kopen, etcetera. En de rest gewoon pinnen in het dorpje daar. Lijkt mij niet prettig om met zo veel geld op zak te lopen. Ik heb altijd gepind, overal, en het is altijd goed gegaan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Prosecco do 19 mei 2011 - 17:53

Ik heb echt nog nooit geld gewisseld voordat ik ergens heen ging. Ten eerste wissel je altijd tegen de voor jou meest ongunstige koers, en ten tweede betaal je ook nog een of andere wissel fee. Dat is mij allemaal te duur.

Zodra ik ergens aan kom pin ik gewoon wat geld uit de automaat, en dan niet al te weinig maar ook zeker niet super veel. Maar nu ik er over nadenk is er nog nooit extra geld afgeschreven, ook geen 2 euro transactie kosten ofzo.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Inge vr 20 mei 2011 - 0:25

Prosecco schreef:Ik heb echt nog nooit geld gewisseld voordat ik ergens heen ging. Ten eerste wissel je altijd tegen de voor jou meest ongunstige koers, en ten tweede betaal je ook nog een of andere wissel fee. Dat is mij allemaal te duur.

Zodra ik ergens aan kom pin ik gewoon wat geld uit de automaat, en dan niet al te weinig maar ook zeker niet super veel. Maar nu ik er over nadenk is er nog nooit extra geld afgeschreven, ook geen 2 euro transactie kosten ofzo.

Wij doen meestal wel een klein bedrag (100,-) pinnen van te voren, voor het geval dat smile
1,5jaar geleden in Tanzania was het nog even 'stressen' de chauffeur die ons ophaalde van het vliegveld bracht ons naar een pinautomaat, deed het niet... zo meerdere pinautomaten gehad en geen 1 deed het Very Happy na 1uur rondrijden eindelijk 1 gevonden die het wel deed Very Happy
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Minx vr 20 mei 2011 - 1:25

Maar dan zit je ook in een minder westers land. Ik heb ook nog nooit van te voren geld gewisseld maar als ik naar het buitenland ging ging ik of naar landen waar je met de euro kon betalen of waar op elke hoek een automaat zit.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  luisa vr 20 mei 2011 - 8:16

Paris1985 schreef:was een paar jaar geleden, we gingen tanken tankten voor 20 euro en bij thuiskomst was er 50 afgeschreven. En bij mijn ouders was dat toen ook gebeurt.

Mischien moet ik het toch weer eens proberen, ben alleen zo bang dat de pinpas daar het niet doet. Heb een europas dus dat zal dan wel kunnen

En we gaan met de auto erheen, voor zover ik weet hoeven we niet over een veerpont

Ik vermoed dat het niet met jouw bank of het pinbetalen te maken had dat er meer afgeschreven werd, in Italie wordt er nogal veel fraude gepleegd door tankstations.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast za 21 mei 2011 - 15:38

Als ik pin, dan pin ik altijd een paar 100 euro tegelijk. Kan zijn dat ik bestolen word, maar dat wordt vergoed door de reisverzekering. Vind zonde om elke keer paar euro transactiekosten te betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: