Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Coloscopie

+10
Elsje
Jilke
ExpressoB
Queen
SnowWhite
Lotus
bolus26
Benthe
Error
Beachgirl
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Coloscopie - Pagina 2 Empty Re: Coloscopie

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:53

Ik heb vorig jaar kleanprep moeten drinken. Gatver wat was dat ranzig ik hield het amper binnen. Nu had ik moviprep das ook ranzig maar minder als de kleanprep. De coloscopie was op zich goed gegaan maar erg pijnlijk ik heb werkelijk alles gevoeld. Maar volgens de arts hoorde dat ook. Het zag er allemaal netjes uit alleen het einde was rood tenminste dat zei de arts tegen de ass. want ik heb vaag meegekregen wat de arts allemaal deedt. Ik denk ook dat ik geen CU heb maar waarschijnlijk PDS anders hadden ze wel onstekingen gezien.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik na het onderzoek dat ik onzettende pijn in mijn buik heb, waarschijnlijk door de scopie. Maar hoelang duurt zoiets voordat het over is? De vorige keer had ik er minder last van.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:57

Chocolade schreef:Ik heb Colitis Ulcerosa en moest ook vaak coloscopie. Nu niet meer want ik heb geen dikke darm meer smile

Wat ik altijd deed:

Het oplosspul in de helft van de aangegeven hoeveelheid water oplossen. Dan bij elke beker viesdrankje een beker gewoon water achterover slaan. Dat scheelde een hoop gekokhals/misselijkheid.

Je bent alleen al geweest, dus misschien een tip voor de volgende keer. Hoe was het?

Jeetje dan mag ik niet klagen. Wanner kwamen ze er bij jou achter? Hebben ze uiteindelijk beslist om je darm eruit te halen of zelf de beslissing genoemen. Leef je nu met een stoma? Of een soort vervanger voor je darm. Ow er is een naam voor kom er alleen niet meer op. Sorry voor de vele vragen. Je mag mij ook pm'en als je wilt smile

Gast
Gast

Bericht  Elsje do 19 mei 2011 - 6:26

ik vond dat ook verschrikkelijk!

Ik heb het geprobeert met een rietje, gemengt met ranja
later gemengt met dubbel fris ( het gele pak)
Een slok van dat spul en een slok ander drinken geprobeert.

Helaas reageerde mijn lichaam er zo heftig op dat ik de hele avond moets over geven en was opgenomen en een zonde voeding kreeg en dat het werd ingespoten.
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Arwyn do 19 mei 2011 - 6:51

Jeetje, wat stom ook dat ze je vorig jaar zo hebben gaan en dat je nu dus weer moet!!

Wanneer krijg je de uitslag van dit onderzoek? Hoop dat ze er nu iig achter komen wat je hebt, dat is toch al een stuk beter dan onwetendheid.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterre do 19 mei 2011 - 9:06

Ieehh ik moest een aantal jaar geleden ook 4 liter Kleanprep opdrinken voor zo'n onderzoek. Een rietje hielp niet, want in plaats van het meteen door te slikken kwam het toch weer in mijn mond. Blijkbaar drink ik raar met een rietje ;-)

Daarom heb ik steeds mijn neus dichtgeknepen en het in 1 keer achterover gegoten steeds. En het geloof ik gemengd met appelsap. Maar gatver, ik houdt nog steeds niet zo van vanille sinds dat onderzoek.

Fijn dat het deze keer meeviel!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happydobby vr 20 mei 2011 - 3:40

ExpressoB schreef:
Beachgirl_24 schreef:
Cimic schreef:Pfff hoef maar 2 liter, ik heb al een groot glas op. Het smaakt naar citroen. Maar lekker nee dat zeker niet. Wish me luck :P

Ik heb van die zakjes met vezels voor m'n darmen en die smaken ook zo ranzig naar citroen! Dacht toen ik ze kreeg, oh lekker citroen!! Nou niet dus.... Neutral

Succes morgen!

je hebt ze ook met sinaasappel smaak (heet het metamucil?)

Sinaasappel smaakt ook niet lekker.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 20 mei 2011 - 7:05

Happydobby schreef:
ExpressoB schreef:
Beachgirl_24 schreef:
Cimic schreef:Pfff hoef maar 2 liter, ik heb al een groot glas op. Het smaakt naar citroen. Maar lekker nee dat zeker niet. Wish me luck :P

Ik heb van die zakjes met vezels voor m'n darmen en die smaken ook zo ranzig naar citroen! Dacht toen ik ze kreeg, oh lekker citroen!! Nou niet dus.... Neutral

Succes morgen!

je hebt ze ook met sinaasappel smaak (heet het metamucil?)

Sinaasappel smaakt ook niet lekker.

Ja maar dat ik toch spul wat vaak gebruikt wordt bij PDS om de darmen soepel te houden?
Voor een coloscopie krijg je alleen klean en moviprep en dat is om te laxeren....brrrrr!

Gast
Gast

Bericht  Ploen vr 20 mei 2011 - 7:14

Bah ja ik heb het ook al een paar keer moeten doen. Moet er ook altijd van overgeven. Heb het toen een keer gemixt met AA-drank, dacht dat overheerst dat vieze spul wel. Maar nu hoef ik dus echt nooit meer AA-drank.
Als ik er allleen al aan denk, krijg ik alweer de rillingen. Snap niet dat ze daar niks anders op kunnen verzinnen.
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 22 mei 2011 - 3:00

Ik heb ze regelmatig gehad (Crohn)
En Kleanprep BLIJFT smerig.

Het enige dat ik doe om het "dragelijk" te maken is een kauwgom erbij en met een rietje drinken en dan zover mogelijk achter in je keel.

Overigens ben ik erachter gekomen dat ze bij mij de onderzoeken ook met 2 liter kunnen doen i.p.v. 4 liter :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: