Coloscopie
+10
Elsje
Jilke
ExpressoB
Queen
SnowWhite
Lotus
bolus26
Benthe
Error
Beachgirl
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Coloscopie
Morgen krijg ik voor de 2de keer een coloscopie voor mijn darmen. Ik mag dus over 2 uur beginnen aan het laxeermiddel. Maar ik zie er erg tegenop omdat het en heel erg vies goedje is. Zijn er meer mensen die dit gehad hebben en hebben jullie nog tips om het drinken wat makkelijker te maken. De vorige keer had ik al een behoorlijke braakneiging en heb niet veel zin om dat nog een keer mee te maken.
Gast- Gast
Re: Coloscopie
Mag je het niet mengen met limonadesiroop?
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Beachgirl_24 schreef:Mag je het niet mengen met limonadesiroop?
Jawel maar dan is het nog zoeter. Ik ga het wel proberen.
Gast- Gast
Wat ik patienten vaak aanraad is om ook voldoende andere dingen tussendoor te drinken. Boulion, ranja, thee, water..
Dan heb je ook even wat andere smaak tussendoor.
Dan heb je ook even wat andere smaak tussendoor.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Cimic schreef:Beachgirl_24 schreef:Mag je het niet mengen met limonadesiroop?
Jawel maar dan is het nog zoeter. Ik ga het wel proberen.
Oh ok. Wist niet dat het al zoet van zichzelf was.
Beachgirl- Kletskop
Ow bah, ik vond dat echt het ergste van het hele onderzoek. Ik deed er inderdaad ook een beetje roosvicee doorheen en ik dronk het met een rietje. Dat vond ik makkelijker drinken omdat je die vieze brei dat niet zo smaakt en niet zo merkt hoe dik het eigenlijk is. (ik vergelijk het altijd met behangsel ) Veel succes in elk geval.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Vorig jaar in het ziekenhuis dronk ik het ook met een rietje, maar die heb ik nu niet huis. 4 liter is veel. Zoveel drink ik normaal niet. Zucht! Over een half uur mag ik eraan geloven. Denk dat ik het idd ga afwisselen met ander drinken.
Gast- Gast
met een rietje werkte voor mij ook goed. bleeh altijd vervelend zo een onderzoek!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Vervelend zeg. Met een rietje lijkt mij ook een goed plan. Je kunt het rietje achterop je tong leggen waardoor de smaak minder is.
Zoet proef je meestal op het puntje van je tong.
Zoet proef je meestal op het puntje van je tong.
Gast- Gast
Pfff hoef maar 2 liter, ik heb al een groot glas op. Het smaakt naar citroen. Maar lekker nee dat zeker niet. Wish me luck
Gast- Gast
misschien je neus dichtknijpen als je drinkt? dit deed ik ook!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik snoepte af en toe een beetje zout tussendoor, dat hielp wel om het allemaal binnen te houden. Succes!
Gast- Gast
Heel veel succes!
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Cimic schreef:Pfff hoef maar 2 liter, ik heb al een groot glas op. Het smaakt naar citroen. Maar lekker nee dat zeker niet. Wish me luck
Ik heb van die zakjes met vezels voor m'n darmen en die smaken ook zo ranzig naar citroen! Dacht toen ik ze kreeg, oh lekker citroen!! Nou niet dus....
Succes morgen!
Beachgirl- Kletskop
Dank jullie wel. Ik ga nu beginnen met de 2de liter. Het gaat tot nu toe best goed. heb alleen erge buikpijn en dat had ik de vorige keer niet
Gast- Gast
Ik heb helaas geen tip.
Met die 4 liter had ik ook echt moeite, wat een dikke derrie was het zeg (nouja, zo voelde het op een gegeven moment).
Waarom moet je eigenlijk voor een tweede keer?
Succes in ieder geval!
Met die 4 liter had ik ook echt moeite, wat een dikke derrie was het zeg (nouja, zo voelde het op een gegeven moment).
Waarom moet je eigenlijk voor een tweede keer?
Succes in ieder geval!
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb vorig jaar in het ziekenhuis gelegen met een dikke darm onsteking. De uitslag was voor mij heel onduidelijk. Ik moest op nacontrole bij een heel andere arts dan de arts die mij uiteindelijk behandeld heeft. Eerst was de uitslag CU (colitus ulserosa) Ze begon al gelijk over medicatie etc. Maar uiteindelijk ze ze van ow je hebt geen CU maar een bacterie. Oke kan, maar vertelde ook van dat ik al heel lang deze klachten had. Kreeg toen als antwoordt ow nou dan hebt je waarschijnlijk een spastische dram. Ben ook zonder medicatie of iets weggegaan.
Omdat de klachten bleven aanhouden ben ik opnieuw naar een arts gegaan. (1 jaar later) Vandaar nou de 2de keer. Kan best zijn dat ik een spastische darm heb. Maar ik wil graag duidelijkheid want loop er al heel lang mee en ik hebt soms echt pijn
Omdat de klachten bleven aanhouden ben ik opnieuw naar een arts gegaan. (1 jaar later) Vandaar nou de 2de keer. Kan best zijn dat ik een spastische darm heb. Maar ik wil graag duidelijkheid want loop er al heel lang mee en ik hebt soms echt pijn
Gast- Gast
Ja, logisch dat je nu wel wilt weten wat er precies aan de hand is.
Bij mij konden ze niets vinden, dus werd er gezegd dat ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb. Nog steeds loop ik met heftige pijn rond, zo erg dat ik mij soms afvraag of het ook daadwerkelijk PDS is. Maar als er geen ontstekingen te vinden zijn valt er weinig te doen.
Ik hoop dat ze morgen met iets komen waar je iets mee kunt!
Bij mij konden ze niets vinden, dus werd er gezegd dat ik PDS (Prikkelbare Darm Syndroom) heb. Nog steeds loop ik met heftige pijn rond, zo erg dat ik mij soms afvraag of het ook daadwerkelijk PDS is. Maar als er geen ontstekingen te vinden zijn valt er weinig te doen.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb Colitis Ulcerosa en moest ook vaak coloscopie. Nu niet meer want ik heb geen dikke darm meer
Wat ik altijd deed:
Het oplosspul in de helft van de aangegeven hoeveelheid water oplossen. Dan bij elke beker viesdrankje een beker gewoon water achterover slaan. Dat scheelde een hoop gekokhals/misselijkheid.
Je bent alleen al geweest, dus misschien een tip voor de volgende keer. Hoe was het?
Wat ik altijd deed:
Het oplosspul in de helft van de aangegeven hoeveelheid water oplossen. Dan bij elke beker viesdrankje een beker gewoon water achterover slaan. Dat scheelde een hoop gekokhals/misselijkheid.
Je bent alleen al geweest, dus misschien een tip voor de volgende keer. Hoe was het?
Queen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10
Lekker hè, Kleanprep Het helpt ook om er citroensap door te doen, maar de structuur (behangplaksel) vind ik erger dan de smaak.
Gast- Gast
Beachgirl_24 schreef:Cimic schreef:Pfff hoef maar 2 liter, ik heb al een groot glas op. Het smaakt naar citroen. Maar lekker nee dat zeker niet. Wish me luck
Ik heb van die zakjes met vezels voor m'n darmen en die smaken ook zo ranzig naar citroen! Dacht toen ik ze kreeg, oh lekker citroen!! Nou niet dus....
Succes morgen!
je hebt ze ook met sinaasappel smaak (heet het metamucil?)
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
SnowWhite schreef:Ja, logisch dat je nu wel wilt weten wat er precies aan de hand is.
bij mij ook!
hoe is het gegaan?!
ik heb ook een keer een soort van gips dikke drap moeten drinken (omg wat was dat erg zeg!! echt kokhalzend erin moeten krijgen hele strijd met mn moeder, moest het opdrinken, kotsend en al...
dus weet wel hoe je hebt moeten voelen denk ik
ik heb ook een keer een soort van gips dikke drap moeten drinken (omg wat was dat erg zeg!! echt kokhalzend erin moeten krijgen hele strijd met mn moeder, moest het opdrinken, kotsend en al...
dus weet wel hoe je hebt moeten voelen denk ik
Mijn vriend hield de kleanprep nooit binnen, die heeft Crohn en moet dus ook regelmatig voor een onderzoek. Vorige keer hebben ze in het ziekenhuis gelaxeerd met een neussonde, en afgelopen februari heeft hij weer iets anders gehad wat wel thuis kon. 2 kleine flesjes en die moest hij opdrinken met een bepaalde tijd ertussen. Was goed te doen, gewoon 2x een klein beetje maar. Hij had er ook minder buikpijn van en alles was mooi schoon tijdens het onderzoek.
Kun je gewoon vragen om wat anders om te laxeren, als het zo lastig gaat.
Kun je gewoon vragen om wat anders om te laxeren, als het zo lastig gaat.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: