Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onze echo.....

+35
Aimee
Dora
xxjojootjexx
pantuf
Mamasapje
JD
Monte
Lavendel
Fearie
Koffieleut
Lejow
Cheesegirl
Muppetje
Amber-
Mamsie
Teddyaapje
L!ND@
Flip Fluitketel
Monnie
Wennes
PapillonRose
Ugly Betty
Suus
Susan
Happydobby
Bruintje Beer
Janelie
Phileine
PiP
Arwyn
Floor
Inge
Parisienne
Klaartje
studiebol
39 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Onze echo..... - Pagina 3 Empty Re: Onze echo.....

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:29

Mamsie schreef:

Idd maar mannen kunnen het gen wel doorgeven aan hun dochters.

Klopt idd, dat was ik even vergeten erbij te zetten bedacht ik mij later.
Ik heb het gen dan zeer waarschijnlijk ook van beide kanten waardoor het risico waarschijnlijk ook weer hoger is.

Studiebol, ik ben eigenlijk wel benieuwd of het in jouw familie ook voorkomt? Weet je al of het 1- of 2-eiig is?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:30

Ik heb dus sinds 5 weken een tweeling, en ik moet zeggen dat ik het heel bijzonder vind. Ik heb dan al 2 kinderen, dus zat er al in, maar ook wel druk nu natuurlijk. Toch geniet ik elke dag weer van mijn gezinnetje, ondanks de erg korte nachten, want die zijn dus hier in ons geval dubbel zo kort, dubbel aantal keer er uit.
Maar ik sta er nog steeds! Very Happy

Ik had het gevoel van een tweeling al voor de echo, waarom weet ik zelf ook niet goed, het gevoel zat er gewoon, en toen het dus echt zo bleek te zijn, schrokken we ook helemaal niet, maar waren we meteen helemaal blij.

De nacht daarna maalde er wel vanalles door mijn hoofd natuurlijk, toen drong het pas goed door, maar dat lijkt me ook niet meer dan normaal.

Kan me wel voorstellen dat je schrikt, maar het komt echt allemaal goed!
Het klinkt weer heel cliché, maar het is dubbel zo druk, maar ook dubbel geluk! En aan aandacht heb je straks ook geen gebrek meer, je mag wel een uur extra uittrekken voor de boodschappen.... :P

En oja, toen ik je topictitel las, had ik al zo'n vermoeden, haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:32

Parels schreef:Nou van wat ik weet, komt het juist van de man af!
En de man kan het dan weer aan zn dochter overdragen geloof ik!

De man kan het idd wel op zijn dochter overbrengen, maar kan zijn partner niet twee eicellen geven, of zorgen dat er 1 gedeeld wordt. Hij kan alleen het geslacht bepalen.

Ik vind het ook altijd erg grappig dat mannen altijd denken dat zij de veroorzaker zijn...er wordt regelmatig tegen mijn man gezegd dat hij het goed geflikt heeft en vast turbozaad heeft. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:35

_MamaRosa_ schreef:
Ik had het gevoel van een tweeling al voor de echo, waarom weet ik zelf ook niet goed, het gevoel zat er gewoon, en toen het dus echt zo bleek te zijn, schrokken we ook helemaal niet, maar waren we meteen helemaal blij.

+1, dat had ik ook. Ik riep ook altijd dat ik 2x een tweeling wilde en er dan makkelijk vanaf kwam qua bevallingen. Hopelijk niet te hard geroepen haha.

Met boodschappen doen heb ik dat ook heel erg, zal bij jou helemaal een spectakel zijn. Laughing Gaat het goed met de meisjes?

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 13 mei 2011 - 7:36

Coco schreef:

Ik vind het ook altijd erg grappig dat mannen altijd denken dat zij de veroorzaker zijn...er wordt regelmatig tegen mijn man gezegd dat hij het goed geflikt heeft en vast turbozaad heeft. laughcry

Sowieso, ooit een vrouw horen opscheppen over haar super-eicellen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:37

Coco schreef:
Parels schreef:Nou van wat ik weet, komt het juist van de man af!
En de man kan het dan weer aan zn dochter overdragen geloof ik!

De man kan het idd wel op zijn dochter overbrengen, maar kan zijn partner niet twee eicellen geven, of zorgen dat er 1 gedeeld wordt. Hij kan alleen het geslacht bepalen.

En dan is het ook nog eens zo dat alleen 2-eiig erfelijk is, en idd, dat komt van de vrouw uit, want die krijgt 2 eicellen, daar zorgt de man dan niet voor. nerd

Is de vader die de helft van een tweeling is jouw vader of schoonvader? Want als het jouw vader is, kan het wel overgedragen worden op jou, maar dus alleen als het 2-eiig is.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel vr 13 mei 2011 - 7:38

Gefeliciteerd! Wat leuk zeg! Ik ben zelf deel van een tweeling en ik vind het zo leuk! Ik had echt geen enigs kind willen zijn haha.
Mijn moeder vond het wel meevallen trouwens het verschil tussen 1 of 2 kinderen. Ze zei dat wij al heel snel door hadden dat we even moesten wachten als ze met 1 van ons bezig was. Ook vroegen we vrij weinig aandacht van mn ouders omdat we altijd samen aan het spelen waren. Zelfs toen we nog niet konden praten hielden we hele gesprekken in onze brabbeltaal Wink
Het wordt vast superleuk met je tweeling!
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Monte vr 13 mei 2011 - 7:40

Het zal vast een schok geweest zijn. Gefeliciteerd (en kom maar even bij van de schrik) :P
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:43

Coco schreef:
Ja, dat ken ik ja Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:44

Susan schreef:
Sowieso, ooit een vrouw horen opscheppen over haar super-eicellen?

Laughing
Gelukkig niet, dat van de mannen is al ernstig genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:51

Coco schreef:
_MamaRosa_ schreef:

+1, dat had ik ook. Ik riep ook altijd dat ik 2x een tweeling wilde en er dan makkelijk vanaf kwam qua bevallingen. Hopelijk niet te hard geroepen haha.

Met boodschappen doen heb ik dat ook heel erg, zal bij jou helemaal een spectakel zijn. Laughing Gaat het goed met de meisjes?

Het gaat heel goed hoor. Het is druk, maar te doen. Scheelt wel dat ze weer enorm makkelijk zijn, waren de andere 2 ook, en daar hebben we het echt weer mee getroffen. Soms is het wel even schipperen tussen die 2, wie ik het 1e zal voeden als ze beide erg hard huilen, maar daar wen je ook wel weer aan, de 1 ligt dan in de box te huilen, maar ik hoor het soms al niet eens meer. Het kan ook gewoon niet anders met een tweeling, ze zullen af en toe even moeten wachten, en zeker omdat ik de andere 2 ook al heb, die hebben ook nog alle hulp nodig natuurlijk.
Maar het is echt genieten verder!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:55

Studiebol gefeliciteerd!!!! Ik had helemaal niet meegekregen dat je zwanger was. Wat leuk! En dan ook nog eens een 2ling. Kan me dat wel een beetje voorstellen haha. Maar hoop dat jullie er blij mee zijn en dat vriendlief en jij samen van de zwangerschap kunnen gaan genieten.

Gast
Gast

Bericht  Inge vr 13 mei 2011 - 7:56

studiebol schreef:Bedankt voor jullie reacties! Ik weet dat er meer tweelingen geboren worden en dat die mama's het ook kunnen dus het moet mij vast ook lukken, maar ja de schrik zit er best wel ff in.

Inge, mijn vriend was mee hij was thuis, gelukkig. Hij heeft het dus ook met eigen ogen kunnen zien en was/is ook erg verbaasd.

Nou, dan moet ik tegen die tijd dus op zoek naar 2 ooievaars Wink
Mocht je een keer hulp of iets nodig hebben laat het dan weten, hoewel je vast heel veel hulp gaat krijgen van vrienden en familie Wink
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 7:59

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  JD vr 13 mei 2011 - 8:06

WOW wat een nieuws, en vooral...wat een verrassing!!
Tuurlijk is het even een shock en moet je even omschakelen....maar ik denk dat, als ze er eenmaal zijn, je er vanzelf handig in wordt, je eigen maniertjes en truckjes aanleert, dus gaat helemaal goedkomen! Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 8:18

Gefeliciteerd!

Gast
Gast

Bericht  Mamasapje vr 13 mei 2011 - 9:12

gefeliciteerd! Superleuk, maar natuurlijk erg wennen! Gelukkig tref j dit als 1e en 2e kindje haha.. smile
Ik zou het liefst geen tweeling meer krijgen ( zit in de familie). 4 kindjes vind ik echt genoeg, dus hopelijk blijft het mij bespaard ooit, maar ik denk dat ik wel snel zou omschakelen... mijn vriend daarintegen Wink Die moest al een week bijkomen van het idee dat het een jongen werd haha...
Heel veel succes deze zwangerschap en geniet ervan! Voor je het weet is het alweer voorbij:)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  pantuf vr 13 mei 2011 - 9:38

Wow, wat ontzettend leuk! Very Happy
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  studiebol vr 13 mei 2011 - 18:35

Als eerste bedankt allemaal voor jullie lieve reacties doet me er goed! Want heel eerlijk ik ben nog niet over de schrik heen! Het is gewoon niet wat ik me had voorgesteld en ik merk dat ik moeilijk om kan schakelen, want ergens natuurlijk ook niet hoeft want ik weet het nog geen 24 uur maar het voelt gewoon aan de andere kant ook niet eerlijk dat ik er nog niet heel erg blij mee ben.

Wat betreft of het 1 of 2 eiig is, de verloskundige dacht dat ze een goed tussenschotje zag dus dan zou het twee eiig zijn, maar ze kon dit niet garanderen dus zij gaf aan dat ze het in ziekenhuis daar nog eens goed naar moest kijken. Wat betreft de familie. Ik weet dat mijn oom en tante (broer van mijn vader) hebben een tweeling, maar ik begreep van de verloskundige dat dat niet uitmaakte want die tante is een aangetrouwde tante. Nu begreep ik gisteren van mijn vader dat zijn zus ook een tweeling heeft gekregen, echter zijn die overleden na de geboorte.
Wat betreft de erfelijkheid ik dacht ook altijd dat het door de vrouw's familie kwam en dat mijn vader het dan dus in de familie heeft en daardoor aan mij heeft overgedragen. Maar mijn schoonmoeder ging zo wat uit haar plaat toen mijn vriend die theorie tegen haar vertelde. Want nee hoor dit komt absoluut door mijn vriends familie. Nou aan de ene kant denk ik lekker belangrijk, maar ze ging zo tekeer hier over en weet zeker dat ze absoluut gelijk heeft dat ik nu wel benieuwd ben hoe het nu echt zit. Ik las hier net al ergens dat jullie ook aangaven dat het door de vrouw's kant kwam toch?

En nu ben ik heel vroeg wakker, ik kan niet slapen en maak me veel zorgen. Ik bedoel mijn vriend is toch wel vaak weg voor zijn werk. Maar ik dacht nou een kindje dat gaat me lukken maar nu zijn het er twee, gaat me dat wel lukken in mijn eentje. Kan ik ze allebei wel genoeg aandacht geven? Krijgen ze wel genoeg aandacht, ze moeten me toch delen dan. Maar ook hele stomme dingen, ik had al een heel mooi geboortekaartje gezien maar die kan niet voor een tweeling, dus moet er een ander uitgezocht worden, helemaal geen probleem natuurlijk maar ik vind het heel jammer.
Net zoals dat mijn vriend en ik altijd hebben gezegd mocht het ons gegund zijn dat we dan graag 2 kindjes zouden willen, wel met een paar jaar leeftijdsverschil zodat de eerste al wat ouder is als de 2e zou komen. Mijn vriend en ik zijn er allebei heel stellig in dat 2 genoeg is voor ons. Dus dat betekent dat dit mijn eerste en laatste zwangerschap is en ik vind dat toch wel heel erg jammer.

Maar ook met spullen kopen, tja alles moet nu keer 2... dus mijn vriend zei meteen dat worden geen nieuwe spullen we moeten het maar van marktplaats halen. Ik vind dat niet leuk, als het een kindje was geweest hadden we het ook nieuw gekocht maar nu omdat het dan wat duurder word niet? Ook daar baal ik van ik had me er echt op verheugd om dingen uit te zoeken naar onze smaak en naar hoe wij het willen, maar dat kan dan misschien ook niet.

Begrijp me goed ik begrijp dat bovenstaande dingen maar kleine dingen zijn, absoluut dingen waar je over heen komt en waar je uit komt. Maar voor nu merk ik gewoon dat ik daar in moet omschakelen en dat me dat niet makkelijk af gaat....

Veel mensen weten het, en ik krijg al van alle kanten hulp aangeboden want ontzettend lief is en ik weet dat die mensen dat ook echt meenen. Dus dat geeft me ook wel weer het gevoel dat ik er niet altijd alleen voor zal staan.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  xxjojootjexx vr 13 mei 2011 - 18:50

Veel sterkte en succes, het is echt een schok als je merkt dat je zwanger bent van een tweeling!
En het is helemaal niet raar dat je hier aan moet wennen en dat je je nu "druk" maakt over die dingen als een kaartje en spullen etc. Dit hoort er allemaal bij. Gelukkig heb je nog een paar maanden voor ze geboren worden.
Over de erfelijkheid heeft je schoonmoeder geen gelijk. Dat wist je al, maar hier nog een bevestiging.
http://www.erfelijkheid.nl/faq/meerling.php

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 19:18

Ik kan me echt wel voorstellen dat het even omschakelen voor je is hoor. Ik had dit zelf totaal niet, maar dat schijnt juist 'vreemd' te zijn na zulk nieuws...
Over de erfelijkheid, idd wat jojootje geplaatst heeft.

Bij ons komt het juist wel bij mijn man z'n kant voor, maar goed, daar kan het dus niet vandaan komen. Bij mij komt het niet voor, en toch een tweeling, en als het dan alsnog 2-eiig blijkt te zijn, en dus de erfelijke vorm, dan ben ik gewoon de 1e, het moet toch ergens beginnen. En het kan natuurlijk ook gewoon spontaan voorkomen.

Bij ons gingen ze er in 1e instantie ook vanuit dat het 2-eiig is, ik moest voor de 2e echo ook naar het ziekenhuis, en die echoscopiste zag een dik tussenschot en 2 placenta's. (al zeggen 2 placenta's nog niks, dat ligt er maar net aan wanneer een eitje zich heeft gesplitst, hoe vroeger, hoe meer ze apart krijgen.)
Maar bij de 20-weken echo waren er al twijfels. Nouja, wij wilden het gewoon afwachten, wisten de geslachten ook niet.
Na de bevalling was het wel even heel goed kijken, 2 meisjes die precies op elkaar lijken.
De kinderarts zei toen ook dat als we het zeker wilden weten, we een dna-test konden laten doen, maar zo belangrijk vinden we het ook niet om te weten. Het is prima zo!

Over de aanschaf van spullen. Voor de babykamer heb je in principe alleen een extra ledikant nodig, dus die zou je evt beide nieuw kunnen kopen, maar goed, ik ken jullie situatie natuurlijk niet.
Wij hadden al een ledikant natuurlijk, en hadden voor ons zoontje al eens een 2e hands ledikantje bijgekocht.
Nu liggen ze nog samen in 1 ledikant, daarna krijgen ze ieders een eigen ledikantje. De 1 hoort dus niet bij de babykamer, maar dat vind ik niet belangrijk.

De wagen, wij hebben een 2e hands urbanjungle gekocht, normaal kosten die compleet met alles ruim 1400 euro, nu hebben wij 'm voor 330 euro overgekocht, en hij bevalt super, en ziet er nog heel goed uit. Het is gewoon even goed marktplaats in de gaten houden.
Als je een wagen wilt waarop je de maxicosi's kunt klikken, zou je ook voor de Easywalker kunnen gaan, of die wat ProudMama heeft, ben het merk even kwijt.
Wij hoefden dit niet, omdat de wagen toch niet in de auto past. (hebben nu een 7-persoons moeten aanschaffen, en dan zit de auto dus helemaal vol, zonder wagen)

Als je verder vragen hebt, roep je maar!

Gast
Gast

Bericht  studiebol vr 13 mei 2011 - 19:50

Jojootje bedankt voor die site!

mama rosa, klopt we hebben alleen een extra ledikant nodig, dat zouden we prima kunnen betalen. Maar helaas roept mijn vriend nu gewoon dat hij er niet zoveel geld aan uit wil geven, misschien toch nog maar een keer samen een goed gesprek er over aan gaan.

Over de kinderwagen, mijn vriend denkt echt dat we het beste een kinderwagen kunnen nemen waarbij de kinderen altjid achter elkaar kaar zitten. Volgens hem is dit praktischer als je bijv boodschappen gaat doen want dan kan je beter door de gangpaden dan als je een kinderwagen hebt die naast elkaar zit. Ik denk dat dit nog wel mee valt want die kinderwagen naast elkaar zijn tegenwoordig ook niet meer zo lomp en zijn ongeveer 76 breed dus je kan door de meeste deuren. Ook lijkt mij zo'n wagen achter elkaar veel zwaarder sturen plus het feit dat ik denk dat je minder makkelijk er mee draait dan met zo'n wagen naast elkaar. Heb je hier ervaring mee? Kan je hier wat over zeggen?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 13 mei 2011 - 19:51

Ohja en ik vind het ergens ook zielig dat een van die kinderen dan altijd tegen de stoel van de ander aan kijkt Very Happy Mijn vriend moet hier heel hard om lachen en zegt dat het onzin is en dat ze ook links en rechts kunnen kijken. Maar als ik er dan over nadenk het lijkt mij persoonlijk heel irritant om steeds tegen een stoel voor me te kijken. Ik ga er dan nu wel ff vanuit dat we die kinderwagen langere tijd zullen gebruiken, dus ook als ze 1 of 2 zijn en ze dus echt goed om zich heen kunnen kijken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 20:18

studiebol schreef:Ohja en ik vind het ergens ook zielig dat een van die kinderen dan altijd tegen de stoel van de ander aan kijkt Very Happy Mijn vriend moet hier heel hard om lachen en zegt dat het onzin is en dat ze ook links en rechts kunnen kijken. Maar als ik er dan over nadenk het lijkt mij persoonlijk heel irritant om steeds tegen een stoel voor me te kijken. Ik ga er dan nu wel ff vanuit dat we die kinderwagen langere tijd zullen gebruiken, dus ook als ze 1 of 2 zijn en ze dus echt goed om zich heen kunnen kijken.

Ik vind dat ook heel zielig en ik merk ook echt dat de kinderen het heel fijn vinden naast elkaar. Ze houden nu ook vaak elkaars handje vast en doen kiekeboe met elkaar. Ik kan echt elke deur door met de duowagen, heb de koelstra flexxo twin, hebben hem wel nieuw gekocht omdat we hem idd lang zullen gebruiken en alle supermarkten hebben een kassa met invalide/kinderwagen doorgang of extra breed pad. Ik ben nog geen enkele winkel tegen gekomen waar ik niet naar binnen kon, alleen bij kruidvat moet ik soms iets een beetje aan de kant schuiven omdat ze van die manden vaak scheef in het pad zetten.

Je schoonmoeder wil denk ik gewoon dat het van hun kant af komt. :P Maar dat kan ze dromen, dat is echt onmogelijk. Jouw vriend kan het wel aan een dochter doorgeven maar niet aan jouw, dat zou een vrouw van middelbare leeftijd toch wel moeten weten. Laughing

Dat je er nog niet heel blij mee bent is helemaal zo gek nog niet, er komt natuurlijk veel bij kijken. De echoscopiste was echt verwonderd over onze reactie. Schijnbaar beginnen de meeste aanstaande tweelingouders er na de 20 weken aan te wennen en blij mee te zijn.

Misschien kun je, als je vriend het anders echt te duur vind, kijken naar een kamertje bij een outlet, waardoor je niet zo duur uitkomt maar wel alles nieuw hebt, alleen een oudere collectie.
Er zijn ook wel winkels waar je ledikantjes etc. met een foutje die je amper ziet, heel goedkoop kunt kopen. Hebben mijn broer en schoonzus ook gedaan en je ziet er echt niets aan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 20:24

Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat het qua kinderwagen vooral belangrijk is wat jou het fijnste/beste lijkt als je vriend veel van huis is. Jij moet er dan immers hele dagen mee rond lopen.
Mijn zus had ook een wagen achter elkaar, jetje, wat heb ik die wagen vaak vervloekt zeg, ik vind het echt ondingen. Maar dat is ast voor iedereen anders. Ze zijn wel erg lang als je in een rij bij de kassa staat. :o Misschien kun je hem daar eens op wijzen. Maar voor hem is het natuurlijk ook volkomen nieuw en even heel erg wennen, met de tijd leer je vanzelf wat handiger is als je wat specifieker hebt rondgekeken, gericht op tweelingen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: