Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3d echo ja of nee?

+6
Maudy
Jade
Amber-
Lejow
Sophiee
Funk
10 plaatsers

Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty 3d echo ja of nee?

Bericht  Funk ma 4 maa 2013 - 22:06

We hebben afgelopen donderdag een echo gehad in het ziekenhuis en krijgen waarschijnlijk een meisje. Met een zeer grote slag om de arm, want 'ze zag alleen niks hangen'. Maar ze kon het niet goed genoeg zien. Bij de verloskundige hadden ze gezegd dat ik gister weer een echo bij hen zou krijgen maar dit was helaas een foutje.
Nu hebben we van de kinderopvang een tegoedbon voor een echo gekregen, t.w.v. 50 euro. Een geslachtsbepaling plus wat foto's kost 40 euro, een 3d echo 110, dus nog 60 euro.

Nu zit ik in twijfel, bij de vorige wilde ik het niet weten, nu mocht mijn vriend kiezen, die het wel wilde weten. Maar zo half weten vind ik ook niks. We hebben het niet heel breed dus wat vonden jullie, is die 60 euro het waard voor een 3d echo?
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Sophiee ma 4 maa 2013 - 22:08

Ik heb er geen gehad, maar wij hadden wel superduidelijke foto's van ons meisje, zowel van het geslacht als van de vorm van het gezicht ed. Wij hebben toen gekozen geen 3d echo te doen vanwege de kosten. Konden we het geld mooi voor iets anders gebruiken.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Lejow ma 4 maa 2013 - 22:08

Ik heb vorige week op de 9mnd beurs de 3D echo van mijn vriendin mogen zien, daar hebben we 50 euro voor betaald en dat vond ik echt de moeite waard!!
Was echt heel gaaf om het zo eens te mogen zien (heb zelf geen 3D echo gehad), en omdat ze 18.5 week zwanger was, kon het hele kindje ook nog in beeld genomen worden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Amber- ma 4 maa 2013 - 22:09

pippi schreef:We hebben afgelopen donderdag een echo gehad in het ziekenhuis en krijgen waarschijnlijk een meisje. Met een zeer grote slag om de arm, want 'ze zag alleen niks hangen'. Maar ze kon het niet goed genoeg zien. Bij de verloskundige hadden ze gezegd dat ik gister weer een echo bij hen zou krijgen maar dit was helaas een foutje.
Nu hebben we van de kinderopvang een tegoedbon voor een echo gekregen, t.w.v. 50 euro. Een geslachtsbepaling plus wat foto's kost 40 euro, een 3d echo 110, dus nog 60 euro.

Nu zit ik in twijfel, bij de vorige wilde ik het niet weten, nu mocht mijn vriend kiezen, die het wel wilde weten. Maar zo half weten vind ik ook niks. We hebben het niet heel breed dus wat vonden jullie, is die 60 euro het waard voor een 3d echo?
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Ik heb zelf geen ervaring met een 3d echo, maar kun je niet gewoon een geslachtsbepaling laten doen? Dat is denk ik goedkoper.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Jade ma 4 maa 2013 - 22:09

Ik vond de 3d echo echt heel erg leuk! Gewoon een half uurtje zorgeloos naar je baby kijken. Maar als ik het niet breed zou hebben, zou ik het het niet waard vinden denk ik.

Als je een 3d echo laat doen, zou ik die wel pas rond de 26 weken inplannen. Een gewone 2d- geslachtsbepaling, kan meteen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Funk ma 4 maa 2013 - 22:14

We hebben het bij de vorige ook niet gehad, en inderdaad, wat ik in de OP ook zei, een geslachtsbepaling kan ook, kan snel en is 40 euro.

Maar toch, wel leuk een 3d echo Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Amber- ma 4 maa 2013 - 22:17

pippi schreef:We hebben het bij de vorige ook niet gehad, en inderdaad, wat ik in de OP ook zei, een geslachtsbepaling kan ook, kan snel en is 40 euro.

Maar toch, wel leuk een 3d echo Wink

Oh haha, helemaal overheen gelezen! Tja is maar 20 euro verschil. Hmm... Natuurlijk wel leul een 3d echo :-)
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Funk ma 4 maa 2013 - 22:25

Amber- schreef:
pippi schreef:We hebben het bij de vorige ook niet gehad, en inderdaad, wat ik in de OP ook zei, een geslachtsbepaling kan ook, kan snel en is 40 euro.

Maar toch, wel leuk een 3d echo Wink

Oh haha, helemaal overheen gelezen! Tja is maar 20 euro verschil. Hmm... Natuurlijk wel leul een 3d echo :-)
Geeft niet! smile nee het is wel 60 euro verschil aangezien we een bon hebben van 50 en een 3d echo 110 kost.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Maudy ma 4 maa 2013 - 22:29

Ik heb een 3D echo gehad en vond het helemaal niks. L. lag met haar gezichtje tegen de placenta aan en je zag dus amper iets. Bij de volgende laat ik het ook niet meer doen.
Maudy
Maudy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Blue flower ma 4 maa 2013 - 23:22

Wij gingen alleen voor een geslachtsbepaling echo maar de echoscopiste vond het in 2D al zo mooi (placenta achter en veel vruchtwater) dus ze heeft toen ook nog een stuk 3D echo gedaan en vond dat zooooo bijzonder, ik zou het dus wel aanraden smile
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  liesje ma 4 maa 2013 - 23:34

ik heb het bij beide kindjes laten doen rond de 28ste week. dan zie je eigenlijk je kindje de al helemaal af is en alleen nog gaat groeien. dus ik vind het ook heel mooi en kan ze later het ze zelf geven en laten zien wij hebben ook alles op dvd nml
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Floor ma 4 maa 2013 - 23:36

Ik vond 3d niet mooi(er). Ik zou er nooit meer zoveel geld voor neer tellen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Annemie di 5 maa 2013 - 1:08

Wij doen geen 3d echo, vind het te prijzig. Wij hebben over 2 weken wel een geslachtsecho, mochten ze dan niks zien, dan hoop ik dat ze met 20 weken wel wat zien en anders hebben we pech.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Funk di 5 maa 2013 - 1:16

Ik kom er net achter dat de 50 euro bon alleen geldig is voor een 3d echo.. Dus in dat geval doe ik liever het uitgebreide pakket voor 60 (normaal 110) dan even snel geslachtsbepaling voor 40..
Bedankt voor alle antwoorden!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Jade di 5 maa 2013 - 1:25

pippi schreef:Ik kom er net achter dat de 50 euro bon alleen geldig is voor een 3d echo.. Dus in dat geval doe ik liever het uitgebreide pakket voor 60 (normaal 110) dan even snel geslachtsbepaling voor 40..
Bedankt voor alle antwoorden!

ja, dat zou ik dan ook doen! Voor die € 20,- extra.

toevallig bij FBTO verzekerd? Dan krijg je de 3d echo namelijk vergoed.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Funk di 5 maa 2013 - 1:35

Jade schreef:
pippi schreef:Ik kom er net achter dat de 50 euro bon alleen geldig is voor een 3d echo.. Dus in dat geval doe ik liever het uitgebreide pakket voor 60 (normaal 110) dan even snel geslachtsbepaling voor 40..
Bedankt voor alle antwoorden!

ja, dat zou ik dan ook doen! Voor die € 20,- extra.

toevallig bij FBTO verzekerd? Dan krijg je de 3d echo namelijk vergoed.

Oh echt? Das leuk! Maar nee, wij zijn bij Zilveren kruis verzekerd.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

3d echo ja of nee? Empty Re: 3d echo ja of nee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum