Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe schoon ben jij?

+17
Bliss
SoGood
Spring
Parisienne
Sterre
Ugly Betty
mosio
Caroow
Suus
Susan
Natural
minoessepoes
Beachgirl
RioolSpook
smooch
rapa nui
Mari
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 8:52

Hoi meiden,

Mijn leven momenteel; Ik ben alleenstaand, eigen huis (47m2), werk fulltime en in het weekend wil ik doen wat ik wil doen. Is dat schoonmaken, dan is dat schoonmaken. Is dat iets anders, dan maar iets anders. Blijft er iets liggen, zoals het opvouwen van was of stof op de tv-meubel, dan zal het zo zijn.

Wanneer ik visite krijg, wat zo nu en dan voorkomt, dan moet ik als de wiedeweerga aan de schoonmaak, waarbij ik weleens wat vergeet. Dan kijk ik op bv de tv-meubel en zie ik dat ik daar best iets op had kunnen schrijven. Dan zie ik dat mijn stofzuigen geen stofzuigen kan worden genoemd, omdat ik in de hoekjes nog niet ben geweest. En dweilen, dat moet ik echt al tijden doen, maar wanneer?

Als ik echt een dag heb ingepland om te gaan schoonmaken en ik doe het dan vervolgens ook (sja, schaamtelijk geef ik dat toe), dan is het hier op het eind ook spik en span. Dan glimt alles en zou ik bijna het huis uitgaan, omdat het te schoon is. Geeft voor mij nooit echt een huiselijk gevoel. Weet niet, er moet altijd iets niet af zijn. Iets waardoor ik later nog even aan de snelle poets kan of iets dat ik moet opruimen.

Het is hier altijd wel "opgeruimd" en "netjes", maar nooit zo netjes en opgeruimd als bij anderen. En toen ik afgelopen week ook nog een sms kreeg met:"Wat dacht je van een keer gaan schoonmaken?" Had ik echt zoiets van; Zo erg is het toch niet? Ja ok, het was niet schoon, maar ehmz... Shit zeg... confused

Dus, hoe schoon zijn jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Mari wo 11 mei 2011 - 9:13

Ach als jij het prima vind ABE dan is het toch goed.

De vrienden van mijn vriend vragen altijd of het bij ons thuis steriel is. Mijn vriendinnen eten hun chips die valt op de grond gewoon op.

Het is hier altijd heel schoon en opgeruimd, ik kan er niet tegen. Ik ben elke maandag vrij, en of het nou regent of het is smoorheet ik zal altijd eerst de grote schoonmaak doen. De rest van de week hou ik het bij, stofzuigen, stoffen, opruimen en poetsen. Ik wordt extreem gelukkig als ik thuis kom in een huis dat naar allesreiniger ruikt :shock:

Wat een ander doet, maakt mij niet uit tot op zekere hoogte als een huis echt goor goor goor is dan kom ik er niet.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 9:17

Mari - Zoals jij jouw huis schoon houdt, zo zou ik het ook graag doen. En ik vind het een fail van mezelf, dat ik gewoon geen zin heb om schoon te maken op de dag dat ik het officieel hoor te doen. En ik vind het nog een behoorlijker fail als anderen zien dat ik faal. Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  rapa nui wo 11 mei 2011 - 9:17

Wel schoon met buien maar niet superschoon. Het is op het oog best wel netjes maar met dit mooie weer blijven er genoeg dingen liggen. Ik woon ook alleen en werk full-time dus echt smerig wordt het ook niet. Visite die zich ruim van te voren aanmeld is inderdaad ideaal omdat ik dan echt alles bij langs ga en het weer helemaal spic en span is. Met dit mooie weer vind ik het leuk om op zaterdag leuke uitstapjes te maken en die krijgen voorrang. Dus wacht ik met smart op een regenachtige zaterdag zodat ik weer eens lekker aan de schoonmaak kan.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 9:23

Ik ben heel netjes en opgeruimd van mezelf, en het is hier altijd erg netjes, en ik zou altijd bezoek durven ontvangen. Ook is het schoon, ik hou het bij op mijn vrije dagen, en soms hebben we een bui en gooien we alles overhoop om het echt 100% schoon te hebben, alle hoekjes en randjes inclusief. Ik ben een perfectionist met dat soort dingen, en ga net zo lang door tot het naar mijn zin is! Haha. Ik zou soms wel een dag helemaal niks willen doen, maar ik zie dan toch iets, en het voelt gewoon vele malen fijner als het helemaal opgeruimd en netjes is, dan geniet ik Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  smooch wo 11 mei 2011 - 9:25

Ik kan niet tegen vuil en rommel, nu mijn katten aan het verharen zijn word ik helemaal gek.
We hebben een lichte vloer en een keuken die hoogglanswit is. Ik maak elke dag schoon, maar omdat ik het bij hou hoef ik niet extreem te boenen.


Vrienden/familie die over de vloer komen weten ook dat ik heel netjes ben. Vind het bijna erg maar als ze bijvoorbeeld knoeien of iets laten vallen kijken ze meteen of ik het zie. En dan zeggen ze meteen ik ruim het wel op hoor smile
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  RioolSpook wo 11 mei 2011 - 11:02

Helemaal niet schoon. Maar ik woon dan ook samen met twee mannen die beiden enorm slordig zijn. Op het begin had ik daar heel veel moeite mee, maar tegenwoordig interesseert het me steeds minder. Al ga ik wel altijd even snel opruimen als ze weg zijn. En als er visite komt dan ga ik ook alles 'netjes' opruimen. Wat dus vaak betekent dat ik het binnen 5 minuten op ruim en alles in kastjes gooi.

Maar ik ben ook wel erg bewust bezig met het laten liggen. Mijn moeder had vroeger smetvrees en ik heb daar op bepaalde gebieden ook last van. Daaromwil ik heel graag niet zo worden als zij.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Beachgirl wo 11 mei 2011 - 13:26

Ik ben wel schoon, maar niet altijd even netjes Wink
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 18:27

Beachgirl_24 schreef:Ik ben wel schoon, maar niet altijd even netjes Wink

+1, maar goed met 3 kinderen kan je elke dag wel 40 keer puin ruimen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 18:49

Ik ben van mezelf ook heel opgeruimd en schoon, maar toch lukt het me niet om alles hier op orde te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  minoessepoes wo 11 mei 2011 - 19:11

Op zich ben ik zo dat als ik het doe dan doe ik het ook goed en grondig. Als ik stofzuig dan doe ik ook de plinten allemaal, gaan de spullen die ik kan verschuiven van de kant en zuig ik ook de hele bank uit en haal ik de kussens eraf bijvoorbeeld. Maar het meeste laat ik wel liggen tot in het weekend want na een lange werkdag heb ik er meestal geen puf meer voor en mijn vriend ook niet. We proberen om elke dag de afwas te doen maar dat schiet er ook weleens bij in.
Wij hebben een klein appartement, dat is aan de ene kant handig want we hoeven niet zo heel veel schoon te maken maar aan de andere kant ook vervelend want mensen moeten altijd door onze slaapkamer om naar de wc te gaan en die is op de badkamer. Ik kan de was niet even in een washok gooien zodat het uit het zicht is, dus het zijn misschien maar 45m2 maar die moeten we dan ook allemaal netjes hebben.

Soms baal ik wel als er onverwacht bezoek komt en er staat nog van 2 dagen afwas op het aanrecht en de kleren van de hele week liggen over de stoel maar ik kan me er ook weer niet echt druk om maken. Het is ons huis, het is er nooit echt vies en het is gewoon wat het is, we werken alles twee lange dagen en hebben gewoon een andere prioriteit!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 19:26

Hier kan het wel echt schoner.. Maar ik doe de schoonmaak in mijn eentje en we hebben een appartement van 75 m2.. Eigenlijk heb ik daar echt geen zin in dus doe ik het niet zo vaak :P .. Ik kan mij het meest ergeren aan de toilet of badkamer die niet schoon zijn, dat is het enige wat ik dus wel een beetje bijhou.. en afstoffen ook wel en stofzuigen zo af en toe eens..

Ik kan ook echt genieten van een schoon huis, maar het schoonhouden is wat anders haha. We hebben ook teveel zooi voor de oppervlakte die we hebben.

Ik denk dat ik gem. 1x per maand schoonmaak Embarassed (de wc 2x per week). Nu moet ik wel zeggen dat we met zijn 2-en zijn en mijn vriend fulltime school/werk heeft en ik (24 uur).. Er is eigenlijk bijna nooit iemand thuis whaha (wat een excuus nerd )


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Natural wo 11 mei 2011 - 21:37

Ook hier kan het wel schoner. Mijn vriend is erg opgeruimd en netjes terwijl ik heel chaotisch ben en alles achter mijn kont laat vallen. Toen we hier pas woonden, was mijn familie verbaasd dat ik zo goed opruimde en poetste. Dit was echter maar van korte duur. Ik vind altijd wel iets dat leuker is dan poetsen. Het is hier niet vies, maar toen ik afgelopen week onverwacht bezoek kreeg (Lees: De deurbel ging plotsteling), schaamde ik me wel dat ik niet had opgeruimd.
Heb wel weer wat geleerd nu, dus wil toch proberen om alles goed bij te houden. Scheelt een hoop schaamte!
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 21:48

Ik ben heel opruimerig, iedereen die hier komt zegt altijd: wat is het hier netjes! Haha :P Ik maak gewoon 1 keer in de week grondig schoon, ik heb geen zin in bijv elke dag de wc doen, dus wat dat betreft ben ik misschien weer minder schoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 21:54

Ik denk dat ik wel eens te schoon ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Susan wo 11 mei 2011 - 22:00

De huiskamer en keuken opruimen, stofzuigen en dweilen doe ik twee keer per dag, maar ik ga dan niet helemaal op de grond liggen om onder de bank te stofzuigen of zo, dat doe ik maar af en toe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 22:01

Bij mij zijn er genoeg vieze hoekjes te vinden. Laatst wilde ik gaan koken en zag ik ineens de muur daarboven, allemaal rag! Ik heb de muur maar gestofzuigd haha. Nee, ik ben niet goed in huishouden... Maar als ik visite krijg doe ik mijn best om het netjes te maken en schoon over te doen laten komen Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast wo 11 mei 2011 - 22:47

Ik vind mezelf niet heel erg schoon, maar zodra er visite komt dan ga ik als een malle door het huis. Dingen die ik sowieso 2 keer per week doe zijn stofzuigen, de wc, keuken goed afnemen, kattenbak. Maar dan is er ook nog een lijst wat ik altijd uitstel.. Oven/magnetron, koelkast schoonmaken, binnenkant keuken, ramen lappen.. Haat dat soort klusjes, ben meer van het in 1 uur tijd mn hele huis door raggen! Anderen noemen het hier nooit vies maarja, zij komen ook op de dagen dat ik natuurlijk wel heb schoongemaakt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Suus do 12 mei 2011 - 0:35

Ik ben er zo slecht in om mijn huis netjes te houden... Ik werk fulltime en heb samen met mijn vriend (die het nog drukker heeft dan ik) een vrij ruim appartement. Er is dan ook altijd wel iets te doen en als ik vrij ben heb ik daar niet altijd zin in... Als er bezoek komt moet ik ook altijd nog heel snel dingen opruimen en schoonmaken Wink Gelukkig krijgen we regelmatig bezoek, dus wordt het niet helemaal een zooitje Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 0:50

Ik probeer het allemaal bij te houden maar soms schiet het er gewoon bij in. Vooral bij de badkamer

Mijn huiskamer, keuken, gang en wc zijn wel altijd netjes opgeruimd en schoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Caroow do 12 mei 2011 - 0:51

Als ik eten op de grond laat vallen pak ik het zo weer op en als je met je hand over een deur wrijft en daarna er aan ruikt ruik je allesreiniger.

Ik pak 2 keer per dag een schoon vaatdoekje en thee- en handdoeken zitten ook vaker in de wasmand dan dat ze ergens hangen.

Ik ben redelijk schoon, mijn vriend is perfectionistisch schoon. Ik maak wel veel rommel smile (Tijdschrift op de salontafel, tas op de bank, water flesje op het dressoir..)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  mosio do 12 mei 2011 - 1:48

Het kan hier ook wel wat schoner. Mijn vriend en ik werken allebei fulltime en 's avonds zijn we ook vaak weg, dus het komt er niet altijd van, hoewel het hier niet super vies is ofzo.
Merk wel dat nu ik vakantie heb het wel schoner is, ik neem me dan ook altijd voor als de vakantie voorbij is om het ook zo netjes en schoon te houden maar meestal houd ik dat een week vol en ligt de strijk dan al weer opgestapeld en moet ik hoognodig een keer stofzuigen.
Als er bezoek komt en ik weet dat van tevoren dan vlieg ik altijd door het huis.

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Ugly Betty do 12 mei 2011 - 1:55

Ik hou ervan om het netjes en schoon te hebben en dat is het eigenlijk ook meestal wel. Maar ik kan het ook prima laten liggen als ik onverwachts wat anders ga doen.
Ik probeer elke dag iets te doen, zodat ik niet altijd op zaterdag m'n hele huis door hoef smile
TO, misschien kan het je helpen om een schema aan te houden? Maandag stofzuigen, dinsdag doekje over de keukenkastjes enz. en dan de ene week doe je de koelkast van binnen en de andere week de magnetron...
Dit heb ik ook een tijdje gedaan om wat meer orde in huis te krijgen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Sterre do 12 mei 2011 - 2:50

Zusje van Bert schreef:Bij mij zijn er genoeg vieze hoekjes te vinden. Laatst wilde ik gaan koken en zag ik ineens de muur daarboven, allemaal rag! Ik heb de muur maar gestofzuigd haha. Nee, ik ben niet goed in huishouden... Maar als ik visite krijg doe ik mijn best om het netjes te maken en schoon over te doen laten komen Wink.

+1, vooral het schoon over te doen laten komen Very Happy

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 3:19

Ugly Betty schreef:TO, misschien kan het je helpen om een schema aan te houden? Maandag stofzuigen, dinsdag doekje over de keukenkastjes enz. en dan de ene week doe je de koelkast van binnen en de andere week de magnetron...
Dit heb ik ook een tijdje gedaan om wat meer orde in huis te krijgen.

Ik word al moe als ik eraan denk dat ik elke dag iets anders moet doen. Embarassed Maar misschien is het wel handig om te doen. Al weet ik dondersgoed wat er moet gebeuren, maar ehmz... Zin hè. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe schoon ben jij?  Empty Re: Hoe schoon ben jij?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum