Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik ben blij!

+14
Vanillivi
Suus
Moezie
Atelier Madame
Mida4you
Lotus
Zora
TukTuk
Lady4
Janelie
JD
Antibes
Sterre
Jeanette
18 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ik ben blij! Empty Ik ben blij!

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:30

Ik ben gewoon voor het eerst in een half jaar ofzo echt gelukkig en blij en vrolijk! En niet oppervlakkig blij van leuke dingen doen, maar echt blij, diep van binnen smile

Ik geloof echt serieus dat die hele emigratie een geschenk uit de hemel is, het maakt m'n leven weer concreet en ik leef weer ergens voor. Ik denk echt steeds 'this is it', het voelt echt goed.

Sorry, ik moet mijn euforie delen, dit heb ik zo lang niet gevoeld smile

Jullie nog blij? hug Very Happy bounce cheers

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik ben blij! Empty Re: Ik ben blij!

Bericht  Jeanette ma 9 mei 2011 - 11:33

Mooi Marin, dat je je weer lekker gelukkig kunt voelen! Very Happy

Trouwens, ik heb vorige weer super geshopt, misschien iets TE! :P Daar werd ik blij van!!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sterre ma 9 mei 2011 - 11:36

Good for you! Ik ben blij voor jou dan smile. Al heb ik over mijn humeur ook niet veel te klagen de laatste tijd, maar dat is niet echt te verklaren door gebeurtenissen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:36

Ik vind het zo leuk voor je...!! Zoals ik gisteren al zei in Dagcafe, had ik maar een doel Very Happy Stiekem wel een beetje jaloers hoor, wat ontzettend gaaf smile

Voel je je, ondanks de spanning en WHAAAAAAAAAAAA-gevoelens die het uiteraard teweeg brengt, wel rustiger? Inside zeg maar :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:39

Reva schreef:

Voel je je, ondanks de spanning en WHAAAAAAAAAAAA-gevoelens die het uiteraard teweeg brengt, wel rustiger? Inside zeg maar :P

JA! Dat is dus precies wat goed is. Het is excitement, maar het voelt gewoon zo goed, dit klopt gewoon. En daar komt bij dat het een soort concreet doel geeft om naar toe te leven. Afgelopen tijd was het gewoon allemaal zo vaag, had geen duidelijk beeld voor ogen. En nu geeft het juist inderdaad rust, omdat het concreet is. De druk is ook van de ketel om de perfecte job in Nederland te vinden, ik hoef nu niet perse hier m'n droombaan meer, want het is toch maar voor een jaartje.
Snap je? Dat doel is inderdaad heel prettig. Hoop dat jij ook 'een doel' krijgt weer.

En heel erg lief dat je dat zo blij voor me bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:41

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 11:45

Haha, heerlijk is dat gevoel. Ik heb het het de laatste twee jaar ook een paar keer gehad, fantaaaaaaaastisch! Het is je zoooo gegund meis!!!!! Geniet ervan (en lekker dromen zo.. Wink )

(trouwens, A. is me ook al aan het bijpraten over Oxford en andere opties, maar al jouw hulp is ook nog welkom uiteraard!!)

Laatst aangepast door Antibes op ma 9 mei 2011 - 11:53; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  JD ma 9 mei 2011 - 11:47

Leuk Marin!
Ben je er trouwens al uit welke stad het gaat worden?

Ik ben gematigd blij....
Ben blij door het heerlijke weer!
En wat minder blij omdat ik met smart op mijn salaris zit te wachten.....de maand duurt me wat te lang Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:49

Jaa sorry Antibes, ik ben echt verschrikkelijk dat je maar blijft vragen om m'n hulp, sorry ik ben echt heel erg dat ik het nog steeds niet heb gedaan en intussen wel allerlei dingen voor mezelf zit uit te zoeken. ik ben echt een gigantische zeef op 't moment. Kan jij anders met wat concrete vragen komen, want dan weet ik beter wat je al weet en wat niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:50

*Marietje* schreef:
Ben je er trouwens al uit welke stad het gaat worden?

Ja, Richmond, Virginia!

En balen dat je op salaris zit te wachten, dat zijn vervelende momenten. Ik heb voor 't eerst in de maand eens genoeg geld, en heb zelfs door een meevaller al 250 euro weten te sparen voor mijn eigen goede doel :P

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 11:53

Nou eigenlijk wist ik nog bijna niets, maar na berichtje van A net ben ik al een aardig stuk wijzer geworden. Ik ga overmorgen in mijn topic (of in PM/mail/FB of wat dan ook) wel wat concrete vragen voor mezelf bedenken.

Grootste vraagtekens zijn nog hoe zo'n selectieprocedure verloopt en hoe ik mijn Engels voor die tijd kan opkrikken en hoe goed je Engels ĂĽberhaupt moet zijn (en of dat heel belangrijk is, beter Engels = meer kans of dat je gewoon een bepaald niveau moet halen dat best bereikbaar is en ze dan meer naar andere dingen kijken).

Ik moet me trouwens ook verschrikkelijk schamen, want ik heb woensdagmiddag tentamen en nog nagenoeg niets gedaan. En dan ga ik ipv leren de sites van ICL en Oxford afspeuren: HALLOOOOOOO, WAKE UP!!! silent
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 11:56

Ok, met die vragen kan ik idd wel wat. nou ik beloof je dat ik er echt naar ga kijken haha sorry.

Een tip alvast, Cambridge staat bekend om z'n excellerende science/beta studies, en is slechter de in alfa. Oxford juist vice versa. Ik had dus eigenlijk net 'verkeerd' gekozen, en heb inderdaad ook echt amper wat geleerd even hard gezegd.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 11:58

Marin schreef:Ok, met die vragen kan ik idd wel wat. nou ik beloof je dat ik er echt naar ga kijken haha sorry.

Een tip alvast, Cambridge staat bekend om z'n excellerende science/beta studies, en is slechter de in alfa. Oxford juist vice versa. Ik had dus eigenlijk net 'verkeerd' gekozen, en heb inderdaad ook echt amper wat geleerd even hard gezegd.

Oeh, dat is wel een goeie! Nu ben ik Cambridge in artikelen ook wel wat vaker tegen gekomen dan Oxford, maar sommige studieboeken zijn juist weer wel van Oxford uitgeverij... Maar ik zou het bij beiden willen proberen (als dat kan?), wie weet wordt de keuze voor me gemaakt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:01

Ja dat heb ik ook gedaan. Als undergrad mag je je maar bij 1 van de 2 inschrijven, maar als grad student mag het allebei. Uiteindelijk wist ik al dat ik bij Cam was toegelaten, op het moment dat Ox om extra werk van mij vroeg, dus dat heb ik nooit opgestuurd want m'n voorkeur ging toch naar Cam vanwege de stad. Achteraf wel balen want ik ben best nieuwsgierig of ik dus was toegelaten in Ox (waarsch wel, vriendin van me ook, met lagere cijfers en zelfde studie). Maar ach. Maar zeker allebei proberen, en nog shitloadje aan andere uni's. Warwick is goede uni, Nottingham (woonde vriendin van me, leuke stad ook), en York ook.

Gast
Gast

Bericht  Janelie ma 9 mei 2011 - 12:03

Ik heb 'jouw situatie' maar zijdelings meegekregen. Heel fijn dat je je weer eens echt gelukkig voelt! Voelde jij je ook echt gelukkiger in Amerika dan in Nederland toen je er was? Ik kan mij dat namelijk niet voorstellen, heel beperkt misschien hoor. Het is ook niet negatief bedoelt, maar ik vraag mij wel af hoeveel een plek je gevoel kan beinvloeden. Jouw familie en vrienden wonen hier toch?
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:08

Janelie schreef:Ik heb 'jouw situatie' maar zijdelings meegekregen. Heel fijn dat je je weer eens echt gelukkig voelt! Voelde jij je ook echt gelukkiger in Amerika dan in Nederland toen je er was? Ik kan mij dat namelijk niet voorstellen, heel beperkt misschien hoor. Het is ook niet negatief bedoelt, maar ik vraag mij wel af hoeveel een plek je gevoel kan beinvloeden. Jouw familie en vrienden wonen hier toch?

Ik woonde bijna 10 jaar geleden in Amerika, ik was toen 17/18 jaar. Ik stond dus echt zo totaal anders in het leven dan nu, dat ik geen goede vergelijking kan maken met of ik toen daar gelukkiger was dan nu. Wel zit dat stukje land heel erg diep in mij, als je wilt weten hoe, zou ik je aanraden mijn blog hier over te lezen, daar leg ik het redelijk goed uit, hoe diep dat gevoel zit. Een plek beinvloed mij heel erg veel. Helaas. Door mijn nomadenbestaan leg ik heel snel een deel van mijn identiteit in zo'n plek. Of in andere woorden, al mijn woonplaatsen zijn zo'n belangrijk onderdeel van wie ik ben, waar ik voor sta. Dit is althans mijn theorie die ik in de loop van de jaren heb ontwikkeld (en nog altijd graag onderzoek naar wil doen, want ik vind het een heel interessant concept). Beetje diep antwoord op jouw vraag, maar zo intens is dat dus voor mij, dus misschien begrijp je dan beter wat ik bedoel.

Over vrienden en familie en emigreren werd al gediscussieerd in een topic in wonen, volgens mij m'n eigen topic of het n.a.v. topic, dat weet ik niet meer. Laat ik voorop stellen: Ik hou niet minder van mijn familie omdat ik wil/ga emigreren. Zo werkt het gewoon niet.

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 12:16

ICL zou ook nog een serieuze kandidaat zijn, staat ook goed aangeschreven voor mijn vakgebied. Wel grappig, als ik direct na bachelor daar master wil doen, mag je dus maar 1 proberen (alleen tussen die twee, of helemaal geen tweede optie binnen UK?) en als je Bachelor op zak is mag je onbeperkt applyen?

Oeff, ik heb nog zoveel uit te zoeken! :o

Wat is jouw volgende onderzoek nu je eruit bent met Richmond?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:26

Welke is ICL? Die ken ik niet. London?

Nee, als je bachelor wilt doen mag je alleen aan Ox of Cam applyen, niet beide. undergrad = bachelor, grad = master en alles daar boven. Geldt alleen voor Oxbridge, die staan toch ver boven de rest met hun eigen wereldje en regels. De rest mag je zo veel inschrijven als je wilt volgens mij, en 5 uni's is heel gebruikelijk.

Nu ga ik me met name richten op financien terugbrengen en sparen, maar dat is een groter plan van een jaar tijd natuurlijk. En dingen regelen zoals formulieren invullen etc. Maar over 't algemeen valt 't allemaal wel mee. Cam application was meer werk Wink

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 12:30

London inderdaad.

Oh, las je advies verkeerd. Dacht als ik nog under-grad deed ik er maar een mocht applyen. Begin nu toch serieus te twijfelen of dit niet gaver is dan A-KO/SUMMA. Maar medical doctor biedt zoveel zekerheid later! En die twee vakgebieden combineren lijkt me ook fantastisch.. :o

En ik val in slaap.. clown

Liefs!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:31

Wat is A-KO/SUMMA toch? Know your audience als je in afkortingen praat :P

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 12:34

A-KO staat voor arts-klinisch onderzoeker, SUMMA weet ik niet eens: selective, utrecht, medical, master iets?

Het zijn vierjarige selectiemasters in Utrecht en Maastricht (totaal 70 plekken jaarlijks) waarna je zowel basisarts als MSc bent.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:40

Ah ik snap! Ohw, misschien is dat iets voor m'n broertje. Hij doet nu LST (eens kijken of jij die wel weet), omdat ie alsmaar uitgeloot is van geneeskunde (hij heeft nog 1 kans dit jaar). Dat zou hij dus na z'n bachelor kunnen doen om toch arts te worden?

Gast
Gast

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 12:43

Ik gok op life science technology ofzo? Het is inderdaad voor mensen vanuit niet-geneeskunde bachelors. Het liefst BMW, anders equivalentie bepaling (dus zou hij rekening mee moeten houden qua keuzevakken dan, jongen die ik ken mocht het met biomedische technologie uiteindelijk niet doen).

Wel genoeg over te googlen!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes ma 9 mei 2011 - 12:44

Heeft hij decentraal al geprobeerd?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 12:44

Ik ga 't zeker even aan hem doorgeven, het is inderdaad Life Science & Technology. Beetje mix van biomedische wetenschappen, en biomedische technologie etc.

Zo helpen we elkaar.
En nu moet je naar bed, of aan het werk. En ik eigenlijk ook, maar ik heb geen zin.

@ decentraal: Ja twee keer nadelig.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: