Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer welk speelgoed?

+3
Liadan
Bruintje Beer
Parisienne
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Parisienne ma 9 mei 2011 - 9:11

Ik had laatst een gesprek met een tante over wel speelgoed voor welke leeftijd geschikt is of vanaf welke leeftijd ze er leuk mee kunnen spelen. Nu vertelde ik dat wij voor N. ooit graag een mooie houten speelkeuken willen, maar vroeg me af vanaf welke leeftijd ze hier echt mee kunnen spelen? Dan heb ik het niet zozeer over het spelen met fantasie en het nabootsten van situaties, maar meer over het nadoen van papa en mama in de keuken, het spelen met potten, pannen, met nep-eten, het oventje open doen.. koekjes erin, etc.

Dus, voor de mama's met al oudere kindjes: vanaf welke leeftijd denken jullie dat kinderen met bijvoorbeeld een speelkeuken al leuk kunnen 'spelen'? En met een poppenwagen en poppen?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Bruintje Beer ma 9 mei 2011 - 9:18

S. heeft met haar 1e verjaardag een poppenwagen gekregen en ging hier al gelijk mee spelen/lopen. Scheelde wel dat ze al kon lopen. Nu legt ze er bewust haar pop in om er mee te gaan wandelen.

Keukentje heeft ze niet maar. Ze speelt nu wel met plastic servies sinds vorige week. Ze geeft haar pop of knuffel dan eten aan haar tafeltje of ze geeft ons een kopje thee.

Ze is nu net 21 maanden. Denk dat ze vanaf 18 maanden(1,5) echt bewust met zulk speelgoed speelt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 9:27

Ik denk ook rond 18 maanden. Onze zoon doet het sowieso niet echt, die heeft daar geen interesse voor, maar onze dochter loopt sinds ze 18 maanden is met schortjes en pannetjes enzo te slepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Liadan ma 9 mei 2011 - 19:10

Mijn dochter speelde toen ze 1,5 was met een serviesje, toen was het vooral overal in roeren en net doen alsof ze dronk/at.
Met sinterklaas heeft ze een keukentje met inhoud gehad en ze speelt er veel mee. Ze maakt eten voor ons, zegt dat het heet is en we moeten blazen, schenkt koffie in voor papa en doet er melk en zoetjes in enz.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 19:34

H. heeft van haar vriendje een buggy gekregen met haar eerste verjaardag.
Sinds een maandje ongeveer speelt ze daar echt mee en moet haar pipo er ook steeds in.

En met haar schep van de zandbak en wat bakjes kookt ze al een tijdje.
Roeren, even proeven, weer eeen beetje roeren Very Happy

Een keukentje is denk ik echt pas leuk als ze ook goed kunnen staan en lopen.
Nou ja, ene poppenwagentje dus eigenlijk ook haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  PiP ma 9 mei 2011 - 22:02

F heeft ook met haar verjaardag een zachte pop en poppenwagen gekregen.
De poppenwagen hebben we eerst nog even naar boven gedaan omdat ze overal bewust tegenaan ging rijden.
De pop keek ze ook nog niet heel erg naar om, maar een maand later wel, met 14 maand hebben we de poppenwagen weer naar beneden gehaalg en heb ik een flesje gehaald voor de pop. Toen gaf ze de pop steeds drinken en deed ze het in de wagen om vervolgens slaap kindje slaap op haar manier te zingen en heen en weer te wiegen.
Nu heeft ze een BabyBorn en daar is ze ook helemaal gek van. Drinken geven, laten slapen, dekentje erover leggen, bedje wiegen, knuffelen.
Voor 2 maand geleden waren we op vakantie en daar stond ook een keukentje, ze ging er meteen mee spelen net alsof ze dat ding al heel lang had. roeren, oven open etc.
Onder de douche heeft ze een emmertje, schepje hark etc en daar maakt ze altijd soep mee.
Ze is nu 16,5 maand, ze was dus 14/15 maand toen ze er bewust mee ging spelen

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:26

Mijn dochter speelt sinds een jaar veel met een pop en knuffels. Dan moeten ze in de wagen, eten en drinken, billen afvegen etcetera. Ik denk dat ze een keukentje nu ook erg leuk zou vinden (ze is nu ruim anderhalf).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Printje di 10 mei 2011 - 6:53

Hazeltje schreef:H. heeft van haar vriendje een buggy gekregen met haar eerste verjaardag.
Sinds een maandje ongeveer speelt ze daar echt mee en moet haar pipo er ook steeds in.

En met haar schep van de zandbak en wat bakjes kookt ze al een tijdje.
Roeren, even proeven, weer eeen beetje roeren Very Happy

Een keukentje is denk ik echt pas leuk als ze ook goed kunnen staan en lopen.
Nou ja, ene poppenwagentje dus eigenlijk ook haha.

Hahaha dat is zeker haar vriendje I love you
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Jezzie di 10 mei 2011 - 7:15

Ik werk op een kinderdagverblijf.
Daar zie ik dat de kinderen vanaf ongeveer 1,5 jaar met de poppen en het keukentje gaan spelen.
Dit zien ze daar natuurlijk ook van de oudere kinderen, maar waarschijnlijk doen ze ook dingen na, die ze thuis zien.
Een meisje van 1,5 werd vorige week opgehaal door haar moeder en babybroertje, die lag in de maxi cosi. Toen ze haar moeder zag, pakte ze de maxi cosi voor de poppen, deed er een pop in en liep zo naar haar moeder!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Susan di 10 mei 2011 - 7:16

Yrsa vindt poppenhuizen erg leuk. Ezra heeft zo'n poppenhuis van Playmobil waar hij zelf niet veel mee doet omdat hij liever met de poppetjes speelt, maar zij vindt het geweldig om alle meubeltjes er netjes in te zetten. Ze speelt ook met haar eigen Little People huis, op de bel drukken, de wc doortrekken. Verder vindt ze knuffelbeesten leuker dan poppen. Ze houdt ook denk ik wel iets meer van wilde spelletjes, op de trampoline, met de bal spelen, rondrennen, op de schommel, van de glijbaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer welk speelgoed? Empty Re: Wanneer welk speelgoed?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum