Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tessellation maken

2 plaatsers

Ga naar beneden

tessellation maken Empty tessellation maken

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 21:46

Iemand bekend met het maken van tessellations? Neemt dat veel tijd in beslag, want ik moet er z.s.m. eentje maken, maar heb heel weinig tijd en ben ook verre van creatief (als in, het niet leuk vinden om hier uren mee te gaan klooien).
http://www.tessellations.org/ - dit is de pagina voor degenen die niet bekend zijn met het werk van Escher.
tessellation maken Escher_sun_moon

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

tessellation maken Empty Re: tessellation maken

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 21:48

Moet je er echt een maken of kun je er ook gewoon een van internet plukken? Mijn vader heeft hier ooit een computerprogrammaatje voor geschreven en daar ging het supermakkelijk mee, maar als je er met de hand een moet maken, zou ik eigenlijk niet eens weten hoe je dat moet aanpakken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 21:49

Je moet er zelf eentje maken, wat niet zo moeilijk schijnt te zijn met de link van de pagina die erbij staat. Ik vind het helemaal niet leuk om op die manier creatief te zijn. De meeste collega's laten het iemand anders doen, dus mochten hier vrijwilligers zijn... Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 22:14

Haha mij niet gezien. Ik heb m'n vader net ff gevraagd voor dat programmaatje, maar dat is alweer zo oud dat het niet draait onder XP of Windows 7, haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 22:20

Ik heb het gedaan als profielwerkstuk op de middelbare school. Maar dat was met de hand, en ik weet niet meer hoe ie was. Sorry!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 8 mei 2011 - 22:46

Vergeet-me-nietje: wat lief dat je je vader gevraagd hebt.smile

Marin: waarschijnlijk wordt dit op het laatste moment iets in elkaar frutselen, maar dat doe ik wel als ik er zin in heb.;-)

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular zo 8 mei 2011 - 22:58

Vlakvulling. Zo heet dat. Of betegeling. Mad

:P

Zo'n artistieke vlakvulling begint met met een patroon voor een eenvoudigere vlakvulling. Je zou zelfs kunnen beginnen door een A4'tje te pakken en deze te vullen met horizontale en verticale lijnen.

Besluit vervolgens welke symmetrie geldt voor de vlakvulling: moet elk vierkantje hetzelfde gaan bevatten, of moeten twee aangrenzende vierkantjes ten opzichte van elkaar gedraaid zijn, etc.

Teken vervolgens een nieuwe contour over de lijnen, die je op basis van deze symmetrieregels kopiëert.

Teken ten slotte de vakjes in met iets wat bij de contour past. Ja, hiervoor moet je creatief zijn. Daar ontkom je niet aan.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Prosecco ma 9 mei 2011 - 5:50

Kun je er niet gewoon een op internet opzoeken en overtrekken op een lichtbak?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast ma 9 mei 2011 - 10:14

Of kijk eens bij de gallery op die site, daar staan voorbeelden waar je misschien inspiratie uit kunt halen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: