Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik het maken om....

+4
Susan
Mizz_S
Flinder
Ugly Betty
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Kan ik het maken om....

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:03

tekst verwijderd ivm kans op herkenning. Wel bedankt voor jullie reacties!


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Ugly Betty ma 10 jan 2011 - 21:10

Dat is inderdaad lastig. Als het een reis van 2/3 weken was geweest was het waarschijnlijk niet zo'n probleem...Is het niet mogelijk om voor af te vragen hoe het bedrijf, waarbij je gaat solliciteren, hierover denkt? Welke regels ze daarover hebben?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Flinder di 11 jan 2011 - 0:09

Kun je de reis van 4 weken niet inkorten naar 3 weken? Ik denk dat dat al minder problemen zou geven.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:05

weg


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Mizz_S di 11 jan 2011 - 7:05

Kun je niet een soort optie nemen op de reis? Zodat je de beslissing nog een beetje kunt uitstellen?
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Flinder di 11 jan 2011 - 8:13

Volgens mij kun je met een annuleringsverzekering de reis ook nog annuleren als je een nieuwe baan krijgt. Dat zou je ook nog eens uit kunnen zoeken... Niet leuk natuurlijk maar mocht het echt niet te regelen zijn met je nieuwe werk krijg je tenminste je geld nog terug.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Susan di 11 jan 2011 - 8:16

flinder85 schreef:Volgens mij kun je met een annuleringsverzekering de reis ook nog annuleren als je een nieuwe baan krijgt. Dat zou je ook nog eens uit kunnen zoeken... Niet leuk natuurlijk maar mocht het echt niet te regelen zijn met je nieuwe werk krijg je tenminste je geld nog terug.

Volgens mij zijn er maar heel weinig gevallen waarin je gebruik kunt maken van een annuleringsverzekering, ik kan me echt niet voorstellen dat je in dit geval je geld terug zou krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  rapa nui di 11 jan 2011 - 8:44

Hoe groot is de kans dat de reis al op korte termijn is volgeboekt? Heb je al bij de reisorganisatie geïnformeerd hoeveel mensen er al geboekt hebben? Dat geven ze meestal wel door. Als het echt een speciale festivalreis is kan ik me voorstellen dat hij vroeg volgeboekt is maar aan de andere kant boeken mensen tegenwoordig vaak later. Ik zou dan wachten met boeken tot na de sollicitatie tenminste als je de baan echt graag wilt. Bij mij op het werk wordt al moeilijk gedaan als ik langer dan een week vrij wil buiten de bouwvak om. Ook al heb ik dagen genoeg dat is al zo wat onmogelijk. Komt er ook dor dat diegene die er over gaan zelf niet zo van die vakantiegangers zijn. Hangt er natuurlijk ook van af wat voor werk je gaat doen. Moeten ze voor die 4 weken dan een invaller inhuren of niet.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 8:56

Nee, dit is geen geldige reden om te annuleren. Een annuleringsverzekering is bedoeld voor onverwachtse omstandigheden zoals een medisch probleem of overlijden van iemand in de 1e graad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 9:41

Kan je niet gaan reizen tussen de twee banen in? Dan moet dat natuurlijk wel mooi uitkomen qua nieuwe baan, maar stel je nieuwe baan kan op 1 oktober beginnen, dan kan je per 1 september stoppen met je oude baan en heb je een maand vrij. Moet maar net zo uitkomen, maar dan zit je wel zonder gezeur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  iloverocknroll1984 di 11 jan 2011 - 10:21

Mijn annuleringsverzekering dekt een nieuwe woning, nieuwe baan etc. wél, dus even goed je polisvoorwaarden checken!

iloverocknroll1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 333
Punten : 400
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 11:04

Een reis boeken voor november lijkt me wel wat vrij vroeg, is het geen optie om te wachten tot de zomer en anders volgend jaar op reis gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Flinder di 11 jan 2011 - 21:38

iloverocknroll1984 schreef:Mijn annuleringsverzekering dekt een nieuwe woning, nieuwe baan etc. wél, dus even goed je polisvoorwaarden checken!

Mijn verzekering dekt dit ook. Misschien kun je dit goed nakijken of van verzekering switchen als je dat de moeite waard vindt.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 22:19

weg


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 0:58

Yasmin schreef:Een reis boeken voor november lijkt me wel wat vrij vroeg, is het geen optie om te wachten tot de zomer en anders volgend jaar op reis gaan?

Dit soort reizen boek je over het algemeen altijd vroeg en niet pas 2 maanden vooraf.
Je moet vaak prikken halen, visum regelen etc etc...

Verder heb ik geen tips voor je dan wat de rest ook al zegt.
Inderdaad even je polis voorwaarden checken. Je kunt beter de reis af moeten zeggen en dat je je geld terug krijgt dan dat je je reis af moet zeggen en niks terug krijgt of dat de baan uiteindelijk toch niet doorgaat en je ook geen reis geboekt hebt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 4:11

weg


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  rapa nui wo 12 jan 2011 - 6:42

Er zijn natuurlijk wel meer festivalreizen. Kijk bv eens op www.dim-sum.nl en dan bij vertrekzoeker. Of je moet al heel veel van dit soort festivals bezocht hebben maar anders denk ik dat ze allemaal wel mooi zijn. Dus dan zie je dat je misschien niet perse nu al hoeft te boeken maar dat er wel alternatieve leuke reizen zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast wo 12 jan 2011 - 12:06

Hazeltje schreef:
Yasmin schreef:Een reis boeken voor november lijkt me wel wat vrij vroeg, is het geen optie om te wachten tot de zomer en anders volgend jaar op reis gaan?

Dit soort reizen boek je over het algemeen altijd vroeg en niet pas 2 maanden vooraf.
Je moet vaak prikken halen, visum regelen etc etc...

Verder heb ik geen tips voor je dan wat de rest ook al zegt.
Inderdaad even je polis voorwaarden checken. Je kunt beter de reis af moeten zeggen en dat je je geld terug krijgt dan dat je je reis af moet zeggen en niks terug krijgt of dat de baan uiteindelijk toch niet doorgaat en je ook geen reis geboekt hebt...

Bij een reis van 4 weken heb je niet te maken met een visum, je krijgt een toeristenvisum bij aankomst. Verder ben je echt geen 10 maanden bezig met je prikken hoor, dit is vaak 4 weken van te voren.
Als het niet gedekt wordt in je huidige verzekering, is het een optie dan een andere verzekering te zoeken waarbij dit wel vergoed wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gast za 15 jan 2011 - 2:38

weg


Laatst aangepast door Break Of Day op wo 16 feb 2011 - 3:52; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Susan za 15 jan 2011 - 8:51

Ik denk dat er geen enkele verzekering is die de annuleringskosten vergoedt als jij bewust van baan wisselt en dat lijkt me ook wel vrij logisch.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  mzcharlotte za 15 jan 2011 - 12:45

Susan schreef:Ik denk dat er geen enkele verzekering is die de annuleringskosten vergoedt als jij bewust van baan wisselt en dat lijkt me ook wel vrij logisch.

Ik denk dat het geheel aan je verzekering ligt. Je kan toch bij wijze van spreke geen droombaan laten liggen, omdat je die niet hebt zien aankomen ten tijde van je boeking?

Edit: bovendien is de kans veel waarschijnlijker dat je een baan vindt in werkeloze toestand (en ze dus zouden moeten uitkeren), dan in werkende toestand.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Natural zo 16 jan 2011 - 10:08

Zegmaar_, bij de meeste verzekeringsmaatschappijen vermelden ze het volgende:
Het binnen 10 weken voor vertrek of tijdens de vakantie verkrijgen van een
baan van minimaal 20 uur per week voor de duur van minstens een jaar of
voor onbepaalde tijd, voor zover de datum van indiensttreding ligt in
genoemde periode, na werkloosheid, ter gelegenheid waarvan een uitkering
werd genoten.

Als ze nu wordt aangenomen en pas in November op vakantie gaat, geldt zo'n verzekering nooit omdat het buiten die 10 weken valt. Ik weet dat verzekeringsmaatschappijen daar zelden van afwijken.
Natural
Natural
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Susan zo 16 jan 2011 - 22:01

zegmaar_ schreef:

Ik denk dat het geheel aan je verzekering ligt. Je kan toch bij wijze van spreke geen droombaan laten liggen, omdat je die niet hebt zien aankomen ten tijde van je boeking?

Edit: bovendien is de kans veel waarschijnlijker dat je een baan vindt in werkeloze toestand (en ze dus zouden moeten uitkeren), dan in werkende toestand.

Een annuleringsverzekering is echt bedoeld voor overmacht, op een andere baan solliciteren is je eigen keuze. Volgens mij heeft Leaf ook al aangegeven dat een annuleringsverzekering in dit geval niet uitkeert.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik het maken om.... Empty Re: Kan ik het maken om....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum