Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer een grotere speen op de fles?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  maiadebij do 9 dec 2010 - 0:04

J.ennah krijgt borstvoeding, maar omdat ik over een maand weer moet werken zijn we nu al 3 weken bezig om haar een flesje proberen geven maar het lukt niet. Ze weigert hem niet (gelukkig!) maar het lukt haar gewoon niet!

Nu bedacht ik me vanmorgen ineens dat als ze bv krijgt, en het schiet eenmaal toe, ze eigenlijk alleen maar hoeft te slikken zo makkelijk komt het. Dus zal een grotere speen op de fles misschien een optie zijn?

Ze heeft een difrax fles met speenmaat S, wanneer ging jullie kindje naar een maatje groter?

Ik probeerde het even met de speen van haar broer (een L) en nu ging haar fles leeg (ging wel iets te hard), eerder kreeg ze er nog geen druppel uit! Dus hopelijk is dat DE oplossing en kan ik met een gerust hart weer uitkijken naar mijn werk angel

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  Fiwen do 9 dec 2010 - 0:45

Volgens mij heb je zelf al het antwoord op je vraag. Ik zou een maat M proberen, lijkt me dat dat de helemaal goed moet komen.

Onze meid is 5 dagen ouder dan J. maar heeft nog een S speen, M gaat veel te hard voor haar dus zolang dit goed gaat blijft het een S. Ik vind dat je beter kunt kijken naar wat je kind het fijnste vind dan letten op de leeftijdsindicatie. Ieder kind is anders daarin.

Succes
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  bella do 9 dec 2010 - 1:30

Hier hadden we vrij vlot een m speen.
Met de s begon het wel erg lang te duren, en daar moest ie veel moeite voor doen!
De m speen was even een paar voedingen wennen, maar ging na 2 dagen prima!
Ik zou inderdaad ook de leeftijd achterwege laten, als het met een m speen beter gaat, maakt leeftijd niks uit!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  Parisienne do 9 dec 2010 - 3:05

Ik gebruik eigenlijk beide spenen, zowel de S als de M. Meestal gebruik ik 's avonds (voor de voedingen van 19.00 u en 23.00 u.) de S-speen. In de fles doe ik dan geen Nutriton (gebruiken wij voor het spugen) want anders drinkt ze zo langzaam, doordat de voeding dan zo dik is. Omdat ze tijdens haar flessen 's avonds vaak in slaap valt spuugt ze niet, dus vandaar de S-speen. Overdag gebruik ik steeds vaker de M-speen. Omdat ze dan drukker is spuugt ze meer waardoor ik juist meer Nutriton in haar flessen doe. Om nog enigszins een beetje vlot te kunnen drinken doe ik dan de M-speen, anders is het veel te dik en duurt het eeuwen!

Ik zou in jouw situatie ook de M-speen gaan proberen.. wellicht licht het daaraan.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  Nijntje do 9 dec 2010 - 4:54

Als je een difraxfles hebt met losse dop aan de onderkant kun je die ook nog wat losser draaien. Des te strakker te speendop en dop aan de onderkant zitten des te harder ze moet zuigen. Dus draai je ze losser dan hoeft ze minder kracht te gebruiken.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  Parisienne do 9 dec 2010 - 11:54

Nijntje schreef:Als je een difraxfles hebt met losse dop aan de onderkant kun je die ook nog wat losser draaien. Des te strakker te speendop en dop aan de onderkant zitten des te harder ze moet zuigen. Dus draai je ze losser dan hoeft ze minder kracht te gebruiken.

Is daar die losse onderkant voor?! Embarassed Ik vroeg me altijd af waar het nou voor was, maar hiervoor dus!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer een grotere speen op de fles? Empty Re: Wanneer een grotere speen op de fles?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum