Wie steunt er ook een goed doel?
+16
ekiaam87
TukTuk
luisa
Mariposa
Aziraphale
Alias
Beachgirl
Arwyn
Verde
Chocoholic
BJA
Lejow
Jeanette
nina
Shisha
dolfijntje24
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wie steunt er ook een goed doel?
Lejow schreef:Warchild, en nog iets met dieren waar ik gewoon niet op de naam kan komen..
Geen WNF... je hebt er veel reclame voor gehad ook op animal planet enzo..
IFAW?
Gast- Gast
Alias schreef:Lejow schreef:Warchild, en nog iets met dieren waar ik gewoon niet op de naam kan komen..
Geen WNF... je hebt er veel reclame voor gehad ook op animal planet enzo..
Bedoel je WSPA?
Ik doneer maandelijks 5 euro aan de dierenbescherming en collecteer daar ook jaarlijks voor. Daarnaast heb ik een adoptiekat bij stichting FIV-FeLV (dit is een stichting die katten opvangt die kattenaids of leukemie hebben) en daar betaal ik 7 euro per maand voor.
Jaaaaaa die ja!!!
Dacht steeds aan IFAW (die heb je ook), maar wist zeker dat die het niet was!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Fauve schreef:Megara schreef:Dan ben ik wel nieuwsgierig waarom jullie juist dat doel hebben gekozen, voor de mensen die hier boven een reactie hebben gegeven.
Ik vind eigenlijk vooral de manier waarop erg prettig. Ik heb een tyfushekel aan die "verkopers" op straat, dan denk ik al laat maar, hoe goed het doel dan ook mag zijn. Ik kies graag ZELF mijn doel uit en doe het op mijn eigen manier. En ik vind het heel fijn dat ik gewoon automatisch help, ideaal. En natuurlijk vind ik het ook een ontzettend goed doel.
Eens. Ze zijn best pusherig.
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
- Greenpeace
- WNF (Dat doen we al jaaaaaaaaaren, hebben we toen vast laten leggen bij de notaris)
- Maag, lever, darm stichting (Omdat ik Crohn heb)
- Hartstichting (Omdat H. problemen met haar hartje heeft)
- WNF (Dat doen we al jaaaaaaaaaren, hebben we toen vast laten leggen bij de notaris)
- Maag, lever, darm stichting (Omdat ik Crohn heb)
- Hartstichting (Omdat H. problemen met haar hartje heeft)
Gast- Gast
Sinds een jaar of 10 doneer ik elke maand aan het WNF.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Ik doneer niet standaard, maar als ze langs komen met een collecte dan geef ik wel wat. Ook heb ik zelf een aantal jaar voor goede doelen collectes gelopen (KWF, Brandwondenstichting en Stichting van het gehandicapte kind), maar doe dat niet meer omdat ik nu in België studeer, en dus ook niet kan door de weeks. Vind het wel jammer, want op die manier draag je toch bij, zonder zelf een financiële donatie te doen.
Ik kan op dit moment ook het geld niet missen om maandelijks te doneren, dus doe het liever zo.
Ik kan op dit moment ook het geld niet missen om maandelijks te doneren, dus doe het liever zo.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik doneer niet vast, maar als er mensen aan de deur komen voor collecte, doneer ik altijd wel wat. Daarnaast zet ik me in tijdens de spinningmarathon voor Villa Joep. Hier ben ik eigenlijk gewoon ingerold, doordat Joep het neefje was van mijn baas, in de sportschool waar ik werk. De marathon werd hier als eerste georganiseerd en we deden daaraan automatisch eigenlijk mee. Dit jaar was het alweer de 6e keer ofzo. Je laat jezelf hierbij sponsoren. Ik sponsor me zelf altijd / koop lootjes voor de loterij / eet daar iets(waarvoor je moet betalen).
Zelf loop ik collecte voor het Astmafonds, omdat mijn moeder daar coördinator van is
Zelf loop ik collecte voor het Astmafonds, omdat mijn moeder daar coördinator van is
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Ik "steun" Save the Children, Benefit for Kids en een lokaal huis voor verstandelijk beperkte mensen, door mijn tijd te doneren. Ik ben respectievelijk coordinator (op evenementen voor het werven van naamsbekendheid en hopelijk donors), mentor en "vriendin".
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik doneer alleen als er collectes aan de deur komen, omdat ik niet ergens aan vast wil zitten.
Ook loop ik zelf collecte voor fonds vestandelijk gehandicapten.
Ook loop ik zelf collecte voor fonds vestandelijk gehandicapten.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Megara schreef:Dan ben ik wel nieuwsgierig waarom jullie juist dat doel hebben gekozen, voor de mensen die hier boven een reactie hebben gegeven.
Warchild, omdat ik kinderen een hele kwetsbare doelgroep vind en de manier van werken spreekt me aan.
Oxfam Novib, omdat ik ook hun manier van werken heel erg goed vind; ze zetten zich met name in om de lokale bevolking op te leiden en te stimuleren om zelf voorzieningen te creëren die nodig zijn en maken een samenleving dus niet afhankelijk van hulpverleners. Ook vind ik het erg goed hoe ze de donateurs erbij betrekken, door je zelf een project te laten kiezen en je ook achteraf op de hoogte te houden hoe het er gaat.
Verde- Fluisteraar
- Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11
Ik doneer alleen als de collecte bus langskomt, ik steun uit mezelf geen goede doelen. Ik heb het zelf niet heel erg breed op dit moment ten eerste. En ten tweede vind ik dat veel geld niet goed terecht komt. Ik denk er wel is overna om bijv Kika of Kwf te steunen maar tot op heden nog geen actie voor ondernomen.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Kika en de Cliniclowns steun ik jaarlijks met 'n bedrag van €10,- tot €15,-. Ik heb voor deze 2 doelen gekozen omdat een vriendje van mijn broertje, na een paar jaar ziek te zijn geweest, is overleden aan kanker. Hij heeft gedurende zijn ziekte veel aan de cliniclowns gehad dus vandaar dat ik hen steun.
Daarbij geef ik bij collecte aan de deur ook altijd wat. Jammer genoeg komen ze hier niet zo vaak aan de deur... Ik geef namelijk graag een wat kleiner bedrag aan meerdere doelen dan dat ik een groter bedrag aan één doel geef. Laatst was ik bij 'n vriendin en kwamen ze daar voor de hartstichting aan de deur dus mijn vriendin maakte open en gaf wat. Ik roepen 'Wacht ff, ik wil ook wat geven', die collectante moest er om lachen, ze zei 'Dat hoor ik niet vaak, meestal gooien mensen de deur snel weer dicht!'.
Ik heb zelf ook wel eens collecte gelopen en vind het zó verschrikkelijk als mensen niet eens de moeite nemen om de deur open te doen of 'm gewoon voor je neus dicht gooien terwijl je nog niet eens uitgesproken bent...
Daarbij geef ik bij collecte aan de deur ook altijd wat. Jammer genoeg komen ze hier niet zo vaak aan de deur... Ik geef namelijk graag een wat kleiner bedrag aan meerdere doelen dan dat ik een groter bedrag aan één doel geef. Laatst was ik bij 'n vriendin en kwamen ze daar voor de hartstichting aan de deur dus mijn vriendin maakte open en gaf wat. Ik roepen 'Wacht ff, ik wil ook wat geven', die collectante moest er om lachen, ze zei 'Dat hoor ik niet vaak, meestal gooien mensen de deur snel weer dicht!'.
Ik heb zelf ook wel eens collecte gelopen en vind het zó verschrikkelijk als mensen niet eens de moeite nemen om de deur open te doen of 'm gewoon voor je neus dicht gooien terwijl je nog niet eens uitgesproken bent...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Er word maandelijks 6 euro van mijn rekening afgeschreven voor Oxfam Novib. Beetje jammer dat ze dat wat te enthousiast opvatten en meteen allemaal nieuwsbrieven en onderzoek mailtjes sturen... ik wil gewoon geld storten en de rest kan me niet schelen
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welk goed doel steunen jullie?
» Geef mij een doel!
» doel van je vakantie
» Spot de Sint - voor het goede doel!
» Wat is voor jou het doel van een meeting op afstand?
» Geef mij een doel!
» doel van je vakantie
» Spot de Sint - voor het goede doel!
» Wat is voor jou het doel van een meeting op afstand?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: