Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

katten en baby

4 plaatsers

Ga naar beneden

katten en baby Empty katten en baby

Bericht  catgirl85 do 5 mei 2011 - 0:03

Ik heb even een vraagje een degene die een baby en 1 of meer katten hebben.
Ik ben over 3 weken uitgerekend en ben erg benieuwd hoe onze 3 katten er op gaan reageren.
Voor 1 kat ben ik bang dat hij erg jaloers wordt, dat is hij nu namelijk ook al.
Wat hebben jullie gedaan om het allemaal zo soepel mogelijk te laten verlopen?
En heb je nog specifieke maatregelen genomen zodat katten ergens niet komen?
Ik heb al wel ballonnen in de box en daar blijven ze netjes uit. Maar ik heb ook een doomoo seat
en ik weet zeker dat ze daar in gaan liggen zodra die in de kamer komt te staan...
Misschien ben ik ook wel te druk bezig met hoe en wat en valt het straks heel erg mee.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 0:36

Wij hebben een kat en die is totaal niet jaloers (geweest). Onze hond wel, die kauwt sindsdien zijn kussens van de mand kapot.

Onze kat lag ook maar al te graag in de box, dus wij slaan nu elke avond het boxkleed dubbel en leggen daar speelgoed bovenop zodat ze er niet op gaat liggen of het kleed kan terugkrabben.

Dus misschien een tip om iets van een doos ofzo op de doomoo seat te leggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Pien do 5 mei 2011 - 0:42

Ook wij hebben 1kat en ik ben over 2 maandjes uitgerekend... Wij betrekken onze kat bij veel dingen, zo laten we onze kat steeds even snuffelen aan spullen die we gekocht hebben die uiteindelijk in de woonkamer komen te staan.

Zo hebben we pas de kinderwagen gekocht en deze in de woonkamer laten staan zodat hij daar vast aan kon wennen. Inmiddels liggen er ballonnen aan omdat meneer een lekkere slaapplek dacht te hebben!

Verder hebben we een wippertje en maxi cosi 2 weekjes in de woonkamer gehad om hem eraan te laten wennen en zodra we volgende week de grote meubels krijgen, laten we hem ook goed rondkijken... Wij vinden dat katten meer snappen dan je denkt, sinds mijn zwangerschap is onze kat namelijk heel erg veranderd, hij is heel aanhankelijk en vraagt en krijgt veel aandacht. we proberen om nu al wat dingen te veranderen, hij mag bijv 's nachts bij ons op de slaapkamer maar nu doen we regelmatig de deur even dicht als we merken dat hij toch niet bij ons slaapt. De eerste paar keren was hij het daar niet mee eens en ging aan de deur krabben, inmiddels vind hij het oke als de deur dicht zit en gaat dan heerlijk op de overloop in zijn mandje slapen...

Ik heb van de buurvrouw als tip gekregen om de kat tijdens de bevalling er niet bij te laten, maar zodra de bevalling klaar is en de baby nog heel erg naar mama ruikt, de katten erbij te halen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  moepie do 5 mei 2011 - 0:42

Hier 2 katten. Geen enkel probleem mee gehad. Toen onze dochter nog heel klein was en wel eens hard huilde kwamen ze wel nieuwsgierig kijken en dan met de poten op de bank staan. Verder kwamen ze nooit bij haar in de buurt. Ook nooit in de box. Wel eens in de maxicosi geprobeerd maar daar legde ik vanaf die tijd wat in als hij de kamers stond want dat wou ik beslist niet.
Al voordat de kleine kwam hadden we een traphekje boven zodat de katten niet boven kwamen. Dit werkte super. Ik wil ze beslist niet op een van de kamers hebben. Inmiddels springen ze d'r heel enkel s'nachts een keer overheen, maar eigenlijk nooit.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 1:01

Ballonnen in de box zou ik nooit doen.
Een kat kan zich hier letterlijk van dood schrikken.

Wij hebben twee poezen en dat is nooit een probleem geweest.
Ze zijn nog nooit in de box geweest o.i.d.
Ook geen jaloezie van 1 van beide poezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Pien do 5 mei 2011 - 1:04

Hazeltje schreef:Ballonnen in de box zou ik nooit doen.
Een kat kan zich hier letterlijk van dood schrikken.
als mijn kat alleen een ballon ziet blijft hij al op veilige afstand.... ik ging ballonnen opblazen om in de kinderwagen te doen, ik pakte er 1 uit een zakje en wilde blazen, onze kat rende gelijk weg en durfde al niet meer in de buurt te komen.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  catgirl85 do 5 mei 2011 - 1:07

Het maakt me op zich niet eens zoveel uit dat ze in de box of ergens liggen, maar ben gewoon bang dat als de baby er dus ook in ligt, dat ze er op springen of er op gaan liggen.
De kinderwagen staat alleen in de babykamer en daar komen ze niet dus dat is geen probleem.
De box vinden ze tot nu toe niet echt interessant en ga binnen kort de ballonnen er uit halen om te kijken wat ze dan doen. Ballonnen vinden ze zowiezo eng, dus ze zullen er niet op springen dus ik ben niet bang dat ze daar van zullen schrikken.
En op onze slaapkamer mogen ze ook niet komen. Was ook niet van plan ze bij de bevalling te laten haha.
Wij wonen op een appartement dus een traphekje oid hebben we niet.
Kunnen jullie de katten nog wel voldoende aandacht geven? Want hier vragen ze best veel aandacht en ik ben bang dat ik het in het begin daar wel moeite mee heb.
catgirl85
catgirl85
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 245
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 1:13

Onze poezen krijgen wel wat minder aandacht overdag.
Maar dat komt met name omdat 1 vreselijk vervelend kan doen.
(Bijvoorbeeld aan 1 stuk door mauwen, deuren open springen van kamers waar ze niet mag komen...)

En ze blijft niet in de tuin dus als ze nu naar buiten gaat moet ze aan een lijntje.

Maar `s avonds krijgen ze extra aandacht Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 4:21

Toen wij uit het ziekenhuis weer thuis kwamen hebben we de Maxi Cosi in de woonkamer gezet zodat ze S. konden zien en aan hem konden snuffelen. Daarna mochten ze iedere dag een keertje komen snuffelen als we S. op schoot hadden en dat ging allemaal goed en ze hadden eigenlijk weinig interesse Wink Nu komt dat steeds meer (van beide kanten) en tot nu toe gaat dat ook goed. Ze komen een keer langslopen en snuffelen een keer of gaan op een afstandje zitten kijken en soms gaan ze mee spelen Very Happy . Mijn katten doen echt beide geen vlieg kwaad en ik maak me echt geen zorgen nu en voor straks.

Verder staat de box in de woonkamer en als we weg gaan of gaan slapen leggen we een kleed erover heen. Bij de wipstoel en Maxi Cosi zorgen we gewoon dat er altijd iets inligt zoals de luiertas zodat ze er niet in kunnen liggen. De katten mogen trouwens overal in huis komen behalve op onze slaapkamer en die van S. Vind ik zo fijn ivm de haren

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 4:47

kun je in plaats van ballonnen geen zilverpapier gebruiken? Onze hond peinst er niet over om op de bank te gaan liggen als daar zilverpapier op ligt, terwijl het normaal zijn favo plekje is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 11:07

Wij hebben niets bijzonders gedaan, onze kat kijkt niet eens naar M.ara om. Hij is gelukkig nooit in de box o.d. gaan liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Pussycat do 5 mei 2011 - 18:29

Pien schreef:
Hazeltje schreef:Ballonnen in de box zou ik nooit doen.
Een kat kan zich hier letterlijk van dood schrikken.
als mijn kat alleen een ballon ziet blijft hij al op veilige afstand.... ik ging ballonnen opblazen om in de kinderwagen te doen, ik pakte er 1 uit een zakje en wilde blazen, onze kat rende gelijk weg en durfde al niet meer in de buurt te komen.

Haha nou dan kende je mijn katten niet!
Ballonnen? Dat was pas feest! net zolang ermee spelen tot ze klappen. Ze pakten die dingen zo in hun bek en liep ermee door de kamer haha.
Dus ballonnen in box was juist alleen maar leuk voor ze. Het waren echte donderstenen, maar wel heel erg lief.
Maar ik heb ze weggedaan omdat ze juist superdruk waren en wel overal doorheen banjerden en dus ook over mijn dochter.
En ik wilde niet dat zij een gevaar voor me dochter waren en dat waren ze toen wel.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

katten en baby Empty Re: katten en baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum